Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Gott nytt år på er! Känner mig.. normal, inte galen, inte ledsen, inte sur. Bara normal. Imorgon fortsätter livet, precis som alltid. Jag önskar er alla, ni som mår bra och ni som mår dåligt, att ni får ett bra år! Satsa på er själva och era nära och kära! Det är ni alla värda! Allt kommer att bli bra!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på jobb och grejer kan i alla fall försöka glädja er åt att ha kommit in på arbetsmarknaden. Det är inte alla som har. "Mellan stolarna" är ett äckligt uttryck i detta byråkratiska och, faktiskt, oförlåtliga land. Stå på er, säger jag bara! Ni kan!

Tvi fan, vad jag hatar svenskar ibland.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

GUD SÅ DÅLIGT JAG MÅR !!

Kommer kanske bli psykiatrin om någon timme.

Fick veta idag att min sambo varit otrogen, och han åkte iväg på fest med samma tjej. Dessutom har dom bokat hotell natt i Stockholm.

Jag är ensam på nyår. Helt Helt ensam !!!

Jag sitter här och gråter. Tårarna bara rinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ni som klagar på jobb och grejer kan i alla fall försöka glädja er åt att ha kommit in på arbetsmarknaden. Det är inte alla som har. "Mellan stolarna" är ett äckligt uttryck i detta byråkratiska och, faktiskt, oförlåtliga land. Stå på er, säger jag bara! Ni kan!

Tvi fan, vad jag hatar svenskar ibland.

Ah, fast det är inte bra att gå till ett jobb där man går in i väggen heller. Min sambo jobbade 240h i månaden i 6 månader där hon bråkade med sin chef så gott som varje dag, till slut var det nog och hon är nu sjukskriven istället och får leva på bidrag.

Skrivet av onezerotwo:

GUD SÅ DÅLIGT JAG MÅR !!

Fick veta idag att min sambo varit otrogen, och han åkte iväg på fest med samma tjej. Dessutom har dom bokat hotell natt i Stockholm.

Vilket as! Men att du är ensam är väl det lilla problemet just nu. Mitt råd: Försök sov på saken, och fundera sedan ut vad du ska göra imorgon. Gör inget förhastat.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Du har ingen vän du kan prata med @onezerotwo?

Låter inte så trevligt det där, nej.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ah, fast det är inte bra att gå till ett jobb där man går in i väggen heller. Min sambo jobbade 240h i månaden i 6 månader där hon bråkade med sin chef så gott som varje dag, till slut var det nog och hon är nu sjukskriven istället och får leva på bidrag.

Självklart, jag menade absolut inte så. Men din sambo har mycket enklare att komma tillbaka till arbetsmarknaden än någon som inte kommit in alls. Tänk dig att må som din sambo gör (kanske t.o.m. värre), redan innan man kommit in på arbetsmarknaden. Det är ett ganska oförlåtligt läge att hamna i.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@onezerotwo: en kram !!!!

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Avstängd

Vet inte om jag är sur, ledsen eller galen men jag är måttligt irriterad. Började fundera på om jag skulle gå och titta på Guns N' Roses i sommar. Tänkte att VIP-biljetter måste ju finnas kvar, men nej.

Däremot, och hör och häpna, så kan jag köpa 166 Guns N' Roses biljetter på Ticketmasters egna andrahandssite seatwave.

Nej, men dra åt helvete ticketmaster. Har ni verkligen satt "ticket scalping" i system här i Sverige? Vad gulligt.

Går inte ofta på konsert men skulle vara skoj att se Guns N' Roses före någon av dom får en stroke eller nåt men nu vill jag inte gå längre. Känns bara äckligt.

Tänker inte köpa en andrahandsbiljett med fel namn av något guldtroll som försöker tjäna pengar på andras musikintresse.

Mitt eget fel egentligen i och med att jag är sent ute men seatwave var en riktigt otrevlig överraskning. Urk.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd

Drabbats av någon form av ångest och inte kunnat käka normalt på över en månad nu. Kan inte längre käka ute med folk eller ens med familjen för den delen utan att plötsligt börja må illa vilket gjort att den sociala delen av livet tagit sig en smäll. Oroar mig för hur det ska gå när jag ger mig ut i arbetslivet (Om det här nu håller i sig) då jag inom snar framtid är färdig med min utbildning.

Permalänk

Ekonomin tar inte fart. Renoveringen av hemmet står still och vill egentligen inte bo här. Känner mig gammal och i takt med att jag läser fler självbiografiböcker ifrågasätter jag migsjälv om detta är det enda jag vill ha uppnått. Trött på alla tråkiga tjejer som bara vill vara hemma och sexa och inte vill ut och äventyra. Som en repad skiva så repeteras allt utan att nå sitt mål, runt om mig dör en efter en så man bara väntar på att det är sin egna tur att få något hemskt besked.
/Och sängen,,, somna utan värk, vakna med värk/

Permalänk
Medlem

@onezerotwo: Stackare! Du bör nog inte vara ensam nu - har du familj eller vänner som du kan prata med? Aldrig bra att vara ensam när sånt här händer!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Glad och förväntansfull! Nytt år och nya möjligheter. Först ledighet och sedan påbörjar jag den sista delen av min utbildning i slutet av januari. Ett år med studier kvar innan jag kastas ut i arbetslivet! Helt ärligt börjar jag bli lite trött på att vara student, så här sex och ett halvt år in. Många felbeslut längs vägen, men utan dem hade man kanske inte varit den man är idag ändå.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Ekonomin tar inte fart. Renoveringen av hemmet står still och vill egentligen inte bo här. Känner mig gammal och i takt med att jag läser fler självbiografiböcker ifrågasätter jag migsjälv om detta är det enda jag vill ha uppnått. Trött på alla tråkiga tjejer som bara vill vara hemma och sexa och inte vill ut och äventyra. Som en repad skiva så repeteras allt utan att nå sitt mål, runt om mig dör en efter en så man bara väntar på att det är sin egna tur att få något hemskt besked.
/Och sängen,,, somna utan värk, vakna med värk/

Låter som depression i mina öron. något du kan vilja tala med någon om. Svårhanterligt som fan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

GUD SÅ DÅLIGT JAG MÅR !!

Åk hem till vänner eller föräldrar och vila så mycket du bara kan. Prata av dig. Gör inget förhastat, även om det är nästan omöjligt att låta bli att reagera - kraftfullt. Kom ihåg att det är hans val och han som gör något fel. Lägg inte skulden på dig själv.

Frigör dig, bygg upp din styrka igen och stå på egna ben. Det tar lång tid men du klarar av det. Det är jag övertygad om. Hjälp finns alltid att få så klart, och ta den om du känner att du behöver det.

*Viktigast* Förlåt honom aldrig utan släpp honom och acceptera att han är en usel människa (oavsett hans positiva sidor).

/A

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Åk hem till vänner eller föräldrar och vila så mycket du bara kan. Prata av dig. Gör inget förhastat, även om det är nästan omöjligt att låta bli att reagera - kraftfullt. Kom ihåg att det är hans val och han som gör något fel. Lägg inte skulden på dig själv.

Frigör dig, bygg upp din styrka igen och stå på egna ben. Det tar lång tid men du klarar av det. Det är jag övertygad om. Hjälp finns alltid att få så klart, och ta den om du känner att du behöver det.

*Viktigast* Förlåt honom aldrig utan släpp honom och acceptera att han är en usel människa (oavsett hans positiva sidor).

/A

Varför är det viktigast att aldrig förlåta och tycka att han är en usel människa?

Permalänk
Medlem

Såå det var ju nyår nu och som vanligt så går man ut och blir litte fuller men allt var inte frid och fröjd inatt.

Det börjar med att jag får en lysande ide att gå hem ikväll (ca 8km karlstad - skoghall)
och efter att jag gått i 45 minuter så känner jag ångern och ställer mig vid sista hållplatsen och ser att det går en buss om 5 minuter (kl är cirka 2:00) men när väl bussen kommer så står det "buss full" och jag går in i deppression, BUSSEN STANNAR och jag fylls av lycka! av någon anledning öppnar han inte dörrarna och kort därefter så åker han iväg.
trött och sur på värmlandstrafik börjar jag traska iväg på min resa. Jag tänker efter en bit på vägen att "fan, lifta är väl en grej?" så jag sträcker ut tummen samtidigt som jag går. Efter kanske 20 bilar så blinkar en bil in och stannar. Jag går fram och öppnar dörren och säger "Tja, vart ska du?" och han svarar "jag väntar på min fru och dotter"..... Jag blir förvånad, stänger dörren och går vidare.
Jag svänger in på en mindre skogsväg för att slippa bilister som förargat mig och för att lyssna på musik.
Efter att jag kommit kanske halva vägen (kl är cirka 2:50) så känner jag hur fötterna brinner och orken är sedan länge borta, så jag tar upp mobiltelefonen för att ringa en taxi (brukar inte ringa taxi, tycker de är på tok för dyra) och jag ser en ruta som säger "enbart 10% batteri kvar" och jag tänker "ah, najs då är det ju lungt" jag stänger ned rutan, mobilen dör.

Efter att jag vandrat utan avbrott kommer jag hem runt 4 tiden tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liten1:

Varför är det viktigast att aldrig förlåta och tycka att han är en usel människa?

Så att personen lär sig att man inte kan bete sig hur som helst. Otrohet är ofta symtom på något annat och då behöver personen en spark i baken för vakna upp och ändra sitt beteende. Att förlåta kan tyckas nobelt och rätt väg framåt men det är ofta kontraproduktivt och i vissa fall oerhört naivt.

Otrohet som beskrivs här är inte en olyckshändelse eller en engångsföreteelse. Den är övervägd, planerad och genomförd. Att förlåta något sådant är dumheter.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Herregud så folket mår?
Mår alla så här illa? Vad beror det på?

Så här var det inte förr... man blir ju... :/ när man läser detta.
Hoppas ni alla mår bättre snart, tänk på att snart kommer solen, våren och försommaren

BTW så finns det b vitaminer som hjälper mot mycket och vi lär ha genetiskt svårt med D-vitaminer, be läkare om test utav detta då man kan få liknande depression symptom vid brist.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inaktiv

Jag blir så jävla lack på min farsa och hans fru. Min far ska åka iväg på resa om två helger så den enda som är i huset är hans fru, frågade då om jag får ha vänner över en kväll varpå han säger tvärt nej. Inte ens ett "Ja jag är ju borta du kan ju höra med min fru om hon vill planera något", samtidigt som jag måste vara barnvakt åt deras jävla hund som ställer sig och börjar skälla som en idiot klockan nio på morgonen, riktigt roligt när man kommer hem tre på natten efter jobbet... Släpper man in hunden i rummet börjar hon snarka något enormt och att ligga stilla är inget av intresse.Hon måste också ha uppsikt 24/7 annars går hon bärsärkagång på alla möbler vi äger. Dom kan ta sin jävla hund och hitta någon annan som vill passa en 30 kgs bäbis 8h om dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Jag blir så jävla lack på min farsa och hans fru. Min far ska åka iväg på resa om två helger så den enda som är i huset är hans fru, frågade då om jag får ha vänner över en kväll varpå han säger tvärt nej. Inte ens ett "Ja jag är ju borta du kan ju höra med min fru om hon vill planera något", samtidigt som jag måste vara barnvakt åt deras jävla hund som ställer sig och börjar skälla som en idiot klockan nio på morgonen, riktigt roligt när man kommer hem tre på natten efter jobbet... Släpper man in hunden i rummet börjar hon snarka något enormt och att ligga stilla är inget av intresse.Hon måste också ha uppsikt 24/7 annars går hon bärsärkagång på alla möbler vi äger. Dom kan ta sin jävla hund och hitta någon annan som vill passa en 30 kgs bäbis 8h om dagen.

Varför ska du vara hundvakt om frun är hemma? O.o

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Glad att mitt grafikkort funkar med min dator

Nu ska jag bara få hjälp med att överklocka cpu'n och kanske grafikkortet ^^ om nån vet så hojta till

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zippeer:

Varför ska du vara hundvakt om frun är hemma? O.o

Det är ju såklart över vardagarna (jobbar kvällar) så är hemma på dagen vilket dom tycker är utmärkt. Ska kanske säga nej till att passa hunden och se vad de säger? Känns dock väldigt barnsligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Det är ju såklart över vardagarna (jobbar kvällar) så är hemma på dagen vilket dom tycker är utmärkt. Ska kanske säga nej till att passa hunden och se vad de säger? Känns dock väldigt barnsligt.

Nja, är det din hund? Frågade dem dig om du kan hjälpa till med hunden innan dem köpte den?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zippeer:

Nja, är det din hund? Frågade dem dig om du kan hjälpa till med hunden innan dem köpte den?

Fick veta en vecka innan vi fick henne att vi skulle skaffa hund. Inte min hund utan deras, jag hade inget säg i det men ändå förväntar de sig att jag obetalt ska passa lillskiten...
Han säger bara nej, då säger jag också bara nej till att passa hunden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Fick veta en vecka innan vi fick henne att vi skulle skaffa hund. Inte min hund utan deras, jag hade inget säg i det men ändå förväntar de sig att jag obetalt ska passa lillskiten...
Han säger bara nej, då säger jag också bara nej till att passa hunden...

Ja du har ju inte sagt ja till att hjälpa till innan dem köpte den så då ser jag ingen anledning till att du ska hjälpa till heller

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zippeer:

Ja du har ju inte sagt ja till att hjälpa till innan dem köpte den så då ser jag ingen anledning till att du ska hjälpa till heller

Nej precis, samtidigt är de inte villiga att hjälpa mig, kan de inte låna huset en kväll när jag passat deras hund 3-5 dagar i veckan senaste halvåret för ingen lön?

Permalänk
Medlem

@anon160117: Betalar du för att bo hemma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vad sägs om att han tar lite ansvar som en vuxen människa? Att han varit delaktig i införskaffandet av hunden eller ej är irrelevant. Varför ska en stackars hund bli lidande för att han är barnslig och trotsig? Han verkar dessutom bo hemma så om det inte passar kan man ju alltid flytta.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Avstängd

“It is not the strongest or the most intelligent who will survive but those who can best manage change.”

psst, no one survives...