Vad var bäst under CES 2017?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad exakt vet vi om Ryzen som vi inte visste innan CES? :/

Information om klockfrekvenser, både bas och turbo, på de senaste steppings. Det vill säga 3,6/4,0 GHz på den senaste steppingen av 8 kärniga Ryzen.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Inaktiv

AMD Ryzén ser man ju så klart fram emot, men tycker att alla högkvalitativa laptops var det bästa. Nu slipper det vara en eller kanske två datorer som håller måttet mot MacBook. Då menar jag inte enligt specifikationer utan hela produkten i sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag blev mest intresserad av AMD´s nya cpu Ryzen, ska bli riktigt kul o läsa när ni på Sweclockers kör ett testlabb på cpun. De va nog de jag mest höjde ögonbrynen på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är hyffsat trött på chassin med härdat glas vid det här laget. För en chassi fanatiker så fanns det väl inte så jättemycket intressant det här året tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

VR och ryzen var intressant (även om det än inte säger så mycket i nuläget, mest reklam i nuläget) Ska bli intressant med att se riktiga tester, om det blir bra eller blir en ny Bulldozer (den överhypades & var världens frälsning när den kom, men visade sig inte vara så, hoppas dom lyckas bättre denna gång)

Saknade bättre styrkretsar till ryzen & skylake-e kort info både den nedbantade kretsen & den fulla som nu bara kommer till servrar.
P.S Phanteks elite såg spännande ut också ser fram mot test i testlabbet

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd

Bra pris på fear and loathing lol

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

VR delen

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Inte imponerad över något direkt. Det som stod ut mest var Dells 2-1 XPS och LG gram 13" på 830g. Ryzen, vega är väl positivt för konkurrens men ändå inget världsomskakande, bara mycket snack och skryt. HDR, ännu ett buzzword och många tror det ska göra bilden bättre, bara sådär.

Permalänk
Inaktiv

Var bara intresserad utav samsungs nya ch711 quantum dot curved skärmar, för dåligt att ingen under ces visa dessa eller gick igenom specifikationer/priser/release. Hade även varit intressant att se deras nya sh850 skärmar.

Permalänk
Medlem

Att razor project valerie blev stulen.
Är nog inte det bästa under CES 2017!

Men det är det jag kommer komma ihåg i #framtiden

Skrivet av anon264921:

Var bara intresserad utav samsungs nya ch711 quantum dot curved skärmar, för dåligt att ingen under ces visa dessa eller gick igenom specifikationer/priser/release. Hade även varit intressant att se deras nya sh850 skärmar.

Får man fråga varför du gillar "curved skärmar" ?
Jag själv hatar det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Såg fram mot att Nvidia skulle lansera sitt 1080Ti, blev både förvånad och lätt besviken.

Men å andra sidan så fick man se lite skymtar och tester med AMD's kommande Vega.
Måste säga att den har väckt ett kittlande intresse, bara att vänta in tester och prissättning

Inget innovativt eller banbrytande i övrigt, det mesta har det ryktats och rapporterats om under hösten.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Inaktiv

@skog1s:

Jag blev riktigt imponerad utav samsungs 1080p VA curved gamingskärmar med quantum dot, bilden kunde nästan rivalisera asus pg279q ips skärm som kostar mer än det dubbla.

Har aldrig använt en curved skärm men har läst att det ska vara riktigt immersive vid filmtittande, speciellt om man har skärmen på skrivbordet. Är också nyfiken på bildkvaliten då det är en 2560X1440p skärm, även designen och den smarta kabel lösningen tilltalar mig.

Värför avskyr du curved skärmar?

Permalänk
Inaktiv

AMD Ryzen såklart, inte mycket info mer än att det ej ser ut att bli en ny Bulldozer.

Problemet med dagens cpuer är att behovet av datakraft för många ökas bara exponentiellt för varje år, när nu utvecklingen har stått stil så har man än igen gått över till att skaffa dyra maskiner för ens grundläggande behov.

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen + AMD Vega i samma dator, trots att man inte fick veta så mycket så var det ändå kul att se att AMD har något på G.

Razer med sitt "Project Valerie" fick mej att tänka "... Wow !". Om inte Razer kommer lansera det skarpt så är det kanske bara en tidsfråga innan någon annan gör det. Razer visade att det är möjligt att ha med sej en laptop med fler än 1 skärm i en någorlunda smidig förpackning.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

RAM-minnena med LEDs såg sjukt nice ut. Blir nog ett par såna alltså.

rent underhållningsmässigt så är era "bakom kulisserna"-klipp på extrakanalen väldigt intressanta.

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen/Vega och LG OLED.. Resterande var inget speciellt

Permalänk
Inaktiv

AMD med RyZen och Vega. I övrigt inget som direkt tilltalade mig.
Hade dock föredragit lite mer lanseringsrelaterad info men ryktet om 27'e februari känns riktigt lovande ändå.

Permalänk

För mig var det HP Omen X 35, HP:s ultrawide-skärm i 3440x1440px och 100hz. Jag har köpt och lämnat tillbaka både Acers X34 och Asus PG348Q för att jag inte tycker de höll måttet. Hoppas det dyker upp ordentliga tester av den snart.

Permalänk
Medlem

edit: fel tråd

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Kenneth gör saker och RYZEN!!!! (uttalas riesen)

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Det här var det första CES på länge som jag inte kände något "wow" för ngn kommande produkt...ett väldigt tråkigt CES för min del.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Lenovo samt andra aktörer med VR till billigare pris. Har längtat med VR och kan inte vänta tills dom släpps. HTC Vive och Oculus RIFT har rånar priser.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

IPS, 4K, 144hz med HDR är nog kanske det som sticker ut mest i min värld som en framtida standard. 1440p är bra mycket bättre än 1080p, men känns lite som att köpa 720p-tv när 1080p-tv började bli standard. En sån skärm lär man stå sig på under en lång framtid.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det som inte fick en enda artikel!

Amiga X5000 kom ut och inget skrevs. Jävla skit.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

Jag tycker iofs. Sony's OLED's är mer intressanta då dom verkar bli lite billigare än LG's. Om dom inte blir allt för dyra och har lågt input lag så kan det mycket väl bli en 55" eller tom. 65" A1 för min del Hade varit underbart att äntligen kunna få OLED och slippa grådassig LCD en gång för alla. Dock får man ju fortfarande dras med det till datorn :/ Hoppas det börjar komma lite OLED-datorskärmar snart också.

Jo, det håller jag med om var en bra nyhet (även om tyvärr produktionen av OLED-paneler är på samma låga nivå). Mycket trevligt för framtiden!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

LG W7 Oled 65 tum.
Har redan övertygat min fru om att den måste vi köpa.

Permalänk
Medlem

Lite småbesviken faktiskt, hade hoppats på följande:
- flera lite kompaktare eGPU-lösningar.
- Smartlurar som är under 4,7"

Permalänk

MyFC's produkt!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Tycker allt runt VEGA och ryzen var föga intresserat, självklart kommer massa moderkord till am4... Än så länge känns det mest som att AMD inte vågar släppa mer info för att intel och nvidia fortfarande klår AMD.. Hoppas ju som alla andra att det blir lite konkurrens dock..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nyare och bättre OLED samt skärmar med HDR var väl det som var mest spännande imho.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850