Permalänk
Medlem

Mindre mobiler, finns de?

Jag har kört min LG G2 tills nu, en av de mobiler jag varit mest nöjd med. Den sjunger dock på sista versen.

Redan när jag köpte den tyckte jag att den var lite för stor. Det kompenserades dock av att den saknar knappar på sidorna, utan istället har knapparna baktill. Den lösningen har åtminstone jag blivit väldigt nöjd med.

När det nu är dags att hitta en ersättare så verkar alla mobiler på marknaden ha någon nackdel. Finns det någon androidmobil på marknaden som är lite mindre, som inte likt Sonys kompaktare modeller är fulla av bloatware, med hyfsad batteritid? Jag är väldigt tveksam till Samsungs mobiler, men utbudet är ganska skralt. iPhone är knappast aktuellt.

Någon som har något tips?

Visa signatur

i7 12700 | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Prime Z690-P | 2x16 GB Corsair | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce TUF-RTX 4080 | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

Finns en del på kinesiska marknaden. Annars är det väl Sonys Compact modeller som gäller om du ska ha något i Sverige.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Finns väldigt lite nya mobiler under 5"-tum idag, tyvärr, 4.7" vore kul om det fanns som alternativ utan att SoCen är från 1976 och batteriet 950 mAh.

http://www.gsmarena.com/results.php3?nYearMin=2015&nDisplayRe...

Där kan du se, från 2015-2016, bara 35 Android-lurar (minst 720p) mellan 4.5 och 4.9 och de flesta är billiga märken för andra marknader än EU och Nordamerika.