Permalänk
Medlem

@kardemumma: Hej, perfekt! Kan du ge mig en kort recension vad du tycker om datorn när du har testat den? Jag hoppas verkligen inte den låter mycket och jag kommer verkligen ta det Asus cashback som @RaxXeZ tipsa om tack så mycket. Jag tror att jag kommer behålla minnena som dem är för att enligt 1-2 andra så är det ingen stor skillnad.

@Ackwell tack så mycket för tipset. Det kör jag på.

Permalänk
Medlem

@ackwell: Ska man överklocka minnena? Jag har läst runt lite på detta forumet att minnena går automatiskt på 2133 mhz tills man tar bort den spärren så att morderkortet känner av vad minnena kan göra?

Stämmer detta eller ska jag också låta dem vara?

Permalänk

@DEdrud: Hej! Nu har jag hämtat och kopplat ihop datorn samt kört ett par enkla test. Jag har dock inte kört några spel, det får vänta tills efter jobbet men känner mig nöjd än så länge.

Om du köper datorn, tänk på att windowsnyckeln sitter på baksidan av chassi så att du slipper krypa runt under skrivbordet med ficklampa efter att du kopplat ihop allt.

CPU Temp: Idle 41.5C (går ner till 37C)
GPU Temp: Idle 44C

Ljudnivå (uppmätt med telefonen)
Basvolym i lägenheten: 20dB
Uppstart: 24-25dB (Uppmätt 30cm framför lådan. Den står på golvet under skrivbordet).
Vid PassMark PerformanceTest 9: 34-37dB (Telefonen ovanför lådan).
Vid utblås från PSU (5cm ifrån): 45-50dB (men där sitter man ju inte ändå).

PassMark Rating: 6265.5 (kört i ca 30 minuter, CPU och GPU går upp ett par grader men är snabbt nere vid idle temp igen).
Slänger med bilder från testet.

http://imgur.com/s91WkET
http://imgur.com/zjLhRR2

Slutsats:
Utan att ha testat den i spel så upplever jag den som mycket tystare än förväntat. Mer så än min Surface 4 laptop eller PS4, vilket tidigare dator inte var.

Jag kunde höra så kallad "coil whine" vid 'GPU Compute' testerna, men om jag stöter på det igen vid spel så uppdaterar jag tråden.

Permalänk
Medlem

@kardemumma: Hej, tack så hemskt mycket för det! Datorn ser riktigt bra ut ju en så länge undra bara hur den klarar trycket med högsta kvalite och när jag streamar! Jag uppskattar verkligen det du gjorde! Längtar tills jag kan köpa min dator 5 dagar kvar :). Ha en riktigt god helg sweclockers. Jag frågar dig också nedanför

Ska man överklocka minnena? Jag har läst runt lite på detta forumet att minnena går automatiskt på 2133 mhz tills man tar bort den spärren så att morderkortet känner av vad minnena kan göra?

Stämmer detta eller ska jag också låta dem vara?

Permalänk

@DEdrud: Hej!
Minnena går på 2666 MHz som default, så det är bara att ta bort frigoliten ur kartongen och köra så att säga.
Jag tänkte initialt inte ändra några inställningar från defaultvärden, vill se till att den är stabil innan jag gör det. Asus Bios verkar dock ha en wizard för det också om man nu vill prova att göra lite ändringar.

Lycka till med köpet och hoppas att du blir riktigt nöjd!