Permalänk
Medlem

Är denna setupen värd pengarna

Tänkte investera i en ny dator och ramla över denna, kostar 3900:-, Är den värd pengarna ?

*AMD FX 6100 3.9 Ghz Turbo Hexa Core (6 Kärnig)
*ASUS M5A78L-M/USB3 Moderkort AM3
*AMD Radeon HD 5870 1 GB GDDR5 Grafikkort Med Arctic Accelero Twin Turbo Pro Kylare (Kyler väldigt väl och riktigt tyst)
*8 GB DDR3 1333 Mhz RAM Minne
*Antec Solo Svart/Silver ATX Chassi
*OCZ 600W Nätaggregat
*Hitachi 500 GB Hårddisk 7200 RPM
*Cooler Master Hyper 212 LED Processor Kylare Med Röda LEDs
*Integrerad Ljudkort
*LG DVD Läsare/Brännare
*Windows 10 Professional 64 Bitar OS

Permalänk
Medlem

Definitivt inte. Leta här på marknaden istället.

Permalänk
Medlem

nej!
räknar man bort windows så,, 1500-2000 på sin höjd tycker jag

Permalänk
Medlem

Hm tråkigt att höra var sugen på den faktiskt, vill inte ha någon speciellt bra datorn utan vill mest spela enkla spel. Säljs dom här också eller är det bara lite mer extrema datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen1:

Hm tråkigt att höra var sugen på den faktiskt, vill inte ha någon speciellt bra datorn utan vill mest spela enkla spel. Säljs dom här också eller är det bara lite mer extrema datorer

exempel på 2 datorer här på marknaden
båda är både bättre och billigare än erbjudandet du fick

http://www.sweclockers.com/marknad/136511-stationar-dator-sal...

http://www.sweclockers.com/marknad/136518-stationar-dator-sal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen1:

Nu finns det kanske billigare och bättre men det finns inget som hindrar att du lägger ett eget bud om du anser att priset inte är rimligt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ingen bra speldator, men i övrigt helt ok skulle jag säga. Det som är negativt är att det saknas SSD på den. Klart minus.

Permalänk
Medlem

känns helt rimligt pris (om ny) för datorn, inget att hurra över direkt men vad förväntar man sig för 4 000? Begagnad dator kommer med stor sannolikhet att vara mkt bättre dock.

Permalänk
Medlem

Släpp tankarna på den där direkt och köp nåt vettigt istället.

Skrivet av Condy:

känns helt rimligt pris (om ny) för datorn, inget att hurra över direkt men vad förväntar man sig för 4 000? Begagnad dator kommer med stor sannolikhet att vara mkt bättre dock.

Vem säljer nya datorer med FX6100 och 5870?

Nu har förvissa dollarkursen sprungit iväg, men jag byggde bättre än det där för strax över 4k (en del kampanjpriser), nytt, för ca 3.5 år sedan!

Permalänk
Medlem

@kronwalled: mjo men bara chassi, nätagg, hårdisk och windows bör ju vara runt 2000, kanske lite till, så då får du grafikkort, minnen, processor, moderkort för 1900kr. Känns inte jättedyrt direkt även om ja, det inte är nån hit direkt att använda.