"Coolt" budgetchassie till 14åring...

Permalänk
Medlem

"Coolt" budgetchassie till 14åring...

Är ute efter ett chassie till styvgrabbens kommande budgetgamingdator.
Bad honom kolla lite på netonnet´s hemsida efter nått chassie som han gillade, och han fastnade för Anderssons Mission SG GGX 2.0. Fönster och LED vill han ha.
Nån som testat detta och kan ge något ärligt utlåtande? Verkar ju inte vara särskilt högkvalitativt, men budgeten är inte superstor och grabben gillade det...

Har dock kollat lite på Phanteks Eclipse P400 som verkar vara ett riktigt bra bygge med både fönster och LED i fronten. Kostar bara 200kr mer och det tror jag skulle funka inom budgetramen.
Vad jag förstår finns det i detta chassie uttag för att montera en RGB LED-strip som kan regleras ihop med belysningen i fronten. Vad är det för kontakt som används? Vilken RGB-LED kan man köpa som passar?
Nackdelen är väl frånvaron av 5.25" plats....men man kanske kan köpa en extern DVD, då jag även saknar det på min laptop...

Utöver mission SG och Eclipse P400....finns det andra bra chassin med fönster och led för mellan 0-700kr som är nått att satsa på?

Permalänk
Inaktiv

Skitsamma, det kommer duga gott att bygga en PC i. För övrigt verkar hela DIY-datorbygga-branschen missat vad ett kvalitativt chassi är, finns ju i princip inget som är klass med en workstation från HP, Dell eller hederliga Mac Pro (tower).

Permalänk
Medlem

Får mig att minnas mina unga dar, hade något snarlikt detta.
Plexi-chassi, så många fläktar det bara gick, gärna med blå belysning, och neon-rör!
Man var kung på LAN!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Byggde själv en fulltowerrigg med egensågat fönster, belysning, "stoneflake" painting och runt 15 fläktar när jag var runt 18....men det var 20 år sen hehe.

Har själv ett Define R5 med fönster. "Tyst", extremt välplanerad och lättbyggd...stabil...snygg...aldrig haft en bättre låda, men den kostar runt 1200kr, vilket är en bit över budget för den här datorn.