Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ratatosk:

@Yoshman: Var ett tag sedan jag gjorde drivrutiner nu, men en av de absolut viktigaste tumreglerna var, att göra så lite som möjligt, så snabbt som möjligt, under den korta tid man tvingas slå av interruptet.

Misstänker att någon på killer-nic inte läst på.

Jobbet som görs i interruptkontex för en NIC är i princip bara att notifiera NIC om att man är medveten om att det finns mer data + man schemalägger en händelse som ska ske "senare". Svårt att tro killer-nic drivers är speciellt mycket långsammare just här.

I Linux delas drivers upp i en "top-half" och en "bottom-half". Top-half är i princip endast interrupthanteraren medan att faktiskt arbete sker i bottom-half som är någon av softIRQ, tasklet eller arbetskö (specifikt nätverk är softIRQ, det är den mest komplicerade att hantera men ger bäst prestanda).

I Windows har man egentligen exakt samma uppdelning. En top-half som bara notifierar HW samt schemalägger en bottom-half. Bottom-half kallas Deferred Procedure Calls (DPC) i Windows.

Min gissning är att sämre effektivitet i killer-nic drivarkoden bara är halva delen av ekvationen. Moderna NICar har rätt mycket finesser för att avlasta CPU-delen samt den mängd kod en nätverksdriver i slutändan kör i sin "bottom-half" är faktiskt rätt rejäl (alla IP-protokollhantering sker i detta kontext).

Så den andra delen av ekvationen är nog att killer-nic helt enkelt inte hängt med utvecklingen rent HW-mässigt, gissar att många andra tillverkare har idag nätverkskretsar som är bättre lämpade för uppgiften.

Den ursprungliga killer-NIC designen bestod ju faktiskt av en hel PowerPC plattform som körde en full TCP/IP-implementation "on-board". På den tiden när Windows TCP/IP-stack var allt annat än väloptimerad gav det en vinst, men sedan Vista kärnan har Windows en helt OK TCP/IP-implementation. Skiljer numera någon enstaka heltalsfaktor mot Linux i lägen där man är CPU-begränad i nätverkskoden, inte mer än en tiopotens som var fallet tidigare.

Vet inte riktigt om dagens killer-nic skiljer sig så mycket från andra NIC-kretsar i sin design.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ett exempel från idag, där swec tämligen omotiverat fokuserar på 5år gamla negativa saker, i en nyhetskommentar.
(Samma info hade kunnat framföras på ett mycket mer balanserat sätt.)

"Oktober år 2011 lanserade AMD arkitekturen Bulldozer, där stora förväntningar vändes till besvikelse bland entusiaster och servermarknaden."

http://www.sweclockers.com/nyhet/23326-amd-ryzen-lanseras-tid...

Tidigare exempel är tex:

"som efter fem år av nederlag med arkitekturen Bulldozer..."

Men jag gissar att det är lättköpta poänger, som går hem hos en stor del av SweCs medlemmar och läsare.

Korrigeringar
Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FatherOfThree:

Ett exempel från idag, där swec tämligen omotiverat fokuserar på 5år gamla negativa saker, i en nyhetskommentar.

"Oktober år 2011 lanserade AMD arkitekturen Bulldozer, där stora förväntningar vändes till besvikelse bland entusiaster och servermarknaden."

Vi får vänta och Ze, Ryzen kanske inte blir vad vi alla förväntar oss?

Kliar i fingrarna för att få se tester

Permalänk
Skrivet av anon78208:

Näe, ska det vara sådär mycket rent estetiska lysdioder och annat trams så skippar jag Zen. Skärpning moderkortstillverkare. Jag vill ha funktion före form.

Om jag var tvungen så skulle jag kanske stå ut med ett ASUS PRIME X370-PRO.

Sitter din dator inne i en burk utan fönster så spelar det ju ingen roll. Lysdioder kostar ju ingenting att tillverka ändå så du betalar knappast ett premium pris för just det.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

@FatherOfThree: ser inte riktigt hur det är omotiverat. Bulldozer var enormt hypat och presterade katastrofalt dåligt för sitt pris.

Zen är om möjligt mer hypad och bulldozer ligger nog i alla entusiaster bakhuvud.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

@FatherOfThree: ser inte riktigt hur det är omotiverat. Bulldozer var enormt hypat och presterade katastrofalt dåligt för sitt pris.

Zen är om möjligt mer hypad och bulldozer ligger nog i alla entusiaster bakhuvud.

Alla vet att Zen inte kommer prestera bättre än Intels bästa i IPC, men den kommer ändå inte ligga allt för långt bakom - samt vara väldigt duktig på multithreading, vilket innebär att det är ett väldigt bra chip.

Nyare revisioner av Zen kommer höja IPC också, vilket innebär att du kan köpa ny processor men behålla samma AM4 moderkort, vilket är väldigt bra!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ytbehandlad:

Alla vet att Zen inte kommer prestera bättre än Intels bästa i IPC, men den kommer ändå inte ligga allt för långt bakom - samt vara väldigt duktig på multithreading, vilket innebär att det är ett väldigt bra chip.

Nja, de flesta vet väl inte något av det där? Och när det begav sig var det väl ingen tvekan om att bulldozer också skulle bli fantastisk?

Permalänk
Medlem

Tidigare exempel är tex:

"som efter fem år av nederlag med arkitekturen Bulldozer..."

Men jag gissar att det är lättköpta poänger, som går hem hos en stor del av SweCs medlemmar och läsare.

Jag ser inte riktigt problemet. Hur många gånger är inte just det uppe bland användarna här, hur upphypat Bulldozer var och sedan blev det pannkaka av allting. Även rödfärgade folk påpekar ju det lite då och då.

Det är Jacob som har skrivit artikeln och jag fick bilden av att han ser fram emot Zen i Fredagspanelen 127 så varför skulle han skriva saker bara för att provocera eller ge AMD skit (även om dom kanske förtjänar det med Bulldozer)?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Det är retoriken jag vänder mig mot, inte informationen i sig.

När såg du tex sist en nVidia/Intel nyhet, där man börjar med fokusera på tillverkarens tidigare misslyckanden?
tex 3,5GB, P67, mm

Hypotetisk artikel vid lansering av GTX1070:

" Efter en lång tid har nVidia äntligen lyckats tillverka ett grafikkort som använder hela minnet med full hastighet..."

Komplettering
Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

@FatherOfThree: kan nog ha att göra med att ingen bryr sig om p67 Intel haft flera lyckade produkter sen dess.

3,5 gb påpekas väl relativt ofta, nästan oftare än vad jag tycker är nödvändigt även om jag är röd på hårdvarumarknaden.

Permalänk
Medlem

Från http://www.dsogaming.com/news/amd-confirms-that-its-ryzen-cpu...

"AMD confirms that its Ryzen CPU will be released this March, to be followed by Vega GPU in Q2 2017"

Bekräftelse = Trevligt

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Det är retoriken jag vänder mig mot, inte informationen i sig.

När såg du tex sist en nVidia/Intel nyhet, där man börjar med fokusera på tillverkarens tidigare misslyckanden?
tex 3,5GB, P67, mm

Hypotetisk artikel vid lansering av GTX1070:

" Efter en lång tid har nVidia äntligen lyckats tillverka ett grafikkort som använder hela minnet med full hastighet..."

Skrivet av Gainsgoblin:

@FatherOfThree: kan nog ha att göra med att ingen bryr sig om p67 Intel haft flera lyckade produkter sen dess.

3,5 gb påpekas väl relativt ofta, nästan oftare än vad jag tycker är nödvändigt även om jag är röd på hårdvarumarknaden.

Detta känns som en diskussion för en annan tråd, alternativt över PM.
Nä, Bulldozer var inte var så bra som alla hoppades på, men Zen/Ryzen ser redan betydligt bättre ut.
Jag tror att vi med säkerhet kan säga att 8/16 presterar minst lika bra som Broadwell-E/i7-6900k.

EDIT: konstigt ordval...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ytbehandlad:

Nyare revisioner av Zen kommer höja IPC också, vilket innebär att du kan köpa ny processor men behålla samma AM4 moderkort, vilket är väldigt bra!

Vi vet att Ryzen presterar riktigt bra i två specifika test, mer än så vet vi faktiskt inte rent konkret.

Allt pekar på att Ryzen kommer stå sig riktigt bra i program som kan utnyttja alla CPU-trådar. Men hur gör just den egenskapen kretsen till väldigt bra? FX-8350 var ju faktiskt riktigt bra på just detta, helt i nivå med i7-2600K (något snabbare i vissa lägen, något långsammare i andra).

Det kritiska för Ryzen är hur pass väl den kommer stå sig mot Intels modeller i program som använder relativt få CPU-trådar och främst jobbar med icke-vektoriserad heltal. De två program vi sett så här lång testar inte alls detta, så här vet vi helt enkelt inte något konkret alls. Var dålig prestanda i detta fall som sänkte Bulldozer-serien, väldigt lite har ändrats sedan den lanserades på programfronten.

Det enda som spelar roll i slutändan är produkten IPC * frekvens och framförallt i läget när bara en CPU-tråd per kärna används då det är det överlägset vanligaste fallet i praktiken för konsumentmarknaden (i alla fall när vi pratar modeller med 8 kärnor).

Det positiva är att man verkar kunna klocka Ryzen högt! Och på pappret borde IPC för heltalsprestanda stå sig riktigt bra, även om vi inte alls har några officiella siffror från verkliga mätningar att gå på här.

Pratar man specifikt spel så titta på hur i7-7700K och i7-6900K presterar. Här är Ryzen konkurrent i7-7700K, i7-6900K är i det närmaste irrelevant på denna punkt givet både faktiskt resultat men främst p.g.a. prestanda/SEK.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vi vet att Ryzen presterar riktigt bra i två specifika test, mer än så vet vi faktiskt inte rent konkret.

Allt pekar på att Ryzen kommer stå sig riktigt bra i program som kan utnyttja alla CPU-trådar. Men hur gör just den egenskapen kretsen till väldigt bra? Bulldozer var ju faktiskt riktigt bra på just detta, helt i nivå med i7-2600K (något snabbare i vissa lägen, något långsammare i andra).

Det kritiska för Ryzen är hur pass väl den kommer stå sig mot Intels modeller i program som använder relativt få CPU-trådar och främst jobbar med icke-vektoriserad heltal. De två program vi sett så här lång testar inte alls detta, så här vet vi helt enkelt inte något konkret alls. Var dålig prestanda i detta fall som sänkte Bulldozer-serien, väldigt lite har ändrats sedan den lanserades på programfronten.

Det enda som spelar roll i slutändan är produkten IPC * frekvens och framförallt i läget när bara en CPU-tråd per kärna används då det är det överlägset vanligaste fallet i praktiken för konsumentmarknaden (i alla fall när vi pratar modeller med 8 kärnor).

Det positiva är att man verkar kunna klocka Ryzen högt! Och på pappret borde IPC för heltalsprestanda stå sig riktigt bra, även om vi inte alls har några officiella siffror från verkliga mätningar att gå på här.

Pratar man specifikt spel så titta på hur i7-7700K och i7-6900K presterar. Här är Ryzen konkurrent i7-7700K, i7-6900K är i det närmaste irrelevant på denna punkt givet både faktiskt resultat men främst p.g.a. prestanda/SEK.

Vi såg ju att den presterade som en 6900k i Battlefield 1 också, men det var i 4k så grafikkortet vägde väl tyngre där men måste väl ändå säga någonting? Battlefield funkar ju dock väldigt bra med flera kärnor vilket de flesta spel inte gör, än.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Datavetare

Vi såg ju att den presterade som en 6900k i Battlefield 1 också, men det var i 4k så grafikkortet vägde väl tyngre där men måste väl ändå säga någonting? Battlefield funkar ju dock väldigt bra med flera kärnor vilket de flesta spel inte gör, än.

"4k", så skulle säga att det visar absolut ingenting gällande CPU-kraft.

Vi har ju sett en rad teknikwebbplatser testa CPU-delens påverkan i spel, det alla har gemensamt är att det är först vid 1920x1080 eller lägre med GTX 1080 / Titan X Pascal som finns någon relevant skillnad mellan olika CPUer.

Ett exempel, enligt detta ligger ju i5-6600K rätt jämt med i7-6950X

Och känns 1920x1080 som något den normale GTX1080 köparen spelare i 2017?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vi har ju sett en rad teknikwebbplatser testa CPU-delens påverkan i spel, det alla har gemensamt är att det är först vid 1920x1080 eller lägre med GTX 1080 / Titan X Pascal som finns någon relevant skillnad mellan olika CPUer.

http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/12461?key=75c02f7fa93eb09cd3ce3ac8e9f03d71

Det där diagrammet visar varför jag vill se AMD lyckas.

i7-6950X kostar närmare 20 000 Kr och ligger runt 30 % över en sex år gammal i7-2600K.

Fett billigt av kvasi-monopolet.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Yoshman:

Allt pekar på att Ryzen kommer stå sig riktigt bra i program som kan utnyttja alla CPU-trådar. Men hur gör just den egenskapen kretsen till väldigt bra? FX-8350 var ju faktiskt riktigt bra på just detta, helt i nivå med i7-2600K (något snabbare i vissa lägen, något långsammare i andra).

Det som talar för Ryzen gentemot Bulldozer, är att Ryzen är SMT, Bulldozer är CMT.
edit Jo en sak till, nu vet AMD hur de absolut inte skall göra.

Om det viktigaste av allt är IPS på någon enstaka tråd, bör en i3:a vara det optimala valet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av sAAb:

Det där diagrammet visar varför jag vill se AMD lyckas.

i7-6950X kostar närmare 20 000 Kr och ligger knappt 30 % över en sex år gammal i7-2600K.

Fett billigt av kvasi-monopolet.

Fast den slutsatsen kan du väl ändå inte dra av ett benchmark där grafikkortet är en flaskhals?

EDIT: Samma testsekvens i 1280x720 Medium:

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Fast den slutsatsen kan du väl ändå inte dra av ett benchmark där grafikkortet är en flaskhals?

Jo, jag gjorde just det.

Även om det finns en flaskhals så finns det en skillnad. Ja, skillnad finns och den blir asymptotiskt mindre ju mer gpu-beroende det är.

Visa signatur

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av sAAb:

Jo, jag gjorde just det.

Även om det finns en flaskhals så finns det en skillnad. Ja, skillnad finns och den blir asymptotiskt mindre ju mer gpu-beroende det är.

6950X är ca 55–60 % (average respektive minimum) snabbare än 2600K i Battlefield 1 – Steel on Steel.

Jag skulle kunna plocka fram ett test i 8K och "bevisa" att 6950X är 0 % snabbare än 2600K.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Jo, jag gjorde just det.

Framförallt är det ju helt ointressant hur mycket snabbare 6950x är i spel. Det är inte därför man primärt köper en dylik pjäs, och om man gör det är antingen plånboken för tjock eller huvudet för litet, potentiellt båda.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enigma:

Tipsade redaktionen redan igår men inget svar och ingen respons heller. Många gånger man tipsat redaktionen genom åren om bra nyheter utan gehör.

Dom är verkligen urusla på att ge feedback på tips. Man undrar om dom ens läser tipsen

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ratatosk:

Det som talar för Ryzen gentemot Bulldozer, är att Ryzen är SMT, Bulldozer är CMT.
edit Jo en sak till, nu vet AMD hur de absolut inte skall göra.

Om det viktigaste av allt är IPS på någon enstaka tråd, bör en i3:a vara det optimala valet.

Inte nödvändigtvis. Tar vi SR7 så är prestanda när endast en CPU-tråd används per kärna det kritiska upp till dess att fler än åtta CPU-trådar behövs (alla dagens OS använder normalt en ny kärna i stället för den andra tråden på en redan lastad kärna).

Specifikt för spel så är ju "sweet-spot" fyra kärnor för tillfället. Vidare, 4C/8T presterar bättre än 4C/4T i många spel förutsatt att flaskhalsen inte är GPU. Det sista är ju ett problem, är rätt få fall där 4C/4T i praktiken gör CPU-delen till flaskhals med vettiga grafikinställningar.

Enkeltrådprestanda är viktigt då en ökning här ger en prestandaökning i alla program som är CPU-bundna.

Fler CPU-trådar, högre SSE/AVX kapacitet, snabbare AES, etc ger bara högre prestanda i vissa specifika fall och ger absolut ingenting i de flesta fall på skrivbordet. Men självklart ska man putsat på detta när det är det enda som är tekniskt möjligt, för finns ändå program där detta ger en rejäl boost!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Dom är verkligen urusla på att ge feedback på tips. Man undrar om dom ens läser tipsen

Jag fick ett PM med ett "tack för tipset" idag, första gången men det borde innebära att dom i alla fall läser.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett PM med ett "tack för tipset" idag, första gången men det borde innebära att dom i alla fall läser.

Känns som att det är automatiserat, kommer ett likadant varje gång man tipsar (har iallafall gjort för mig).

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Känns som att det är automatiserat, kommer ett likadant varje gång man tipsar (har iallafall gjort för mig).

Jag har tipsat flera gånger och det är första gången jag får ett tack.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/12461?key=75c02f7fa93eb09cd3ce3ac8e9f03d71

Dock hamnar ju AMD långt ner här, sen vill ju många ha 100hz+. Då behöver ju CPUn vara snabb nog för orka mata det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Finns det (uppskattningsvis) någon anledning att köpa 8c-varianten istället för 4c-varianten för gaming, eller vore det att kasta pengar i sjön?

Med kasta pengar i sjön menar jag att betala 3 gånger mer för typ 10 % bättre prestanda.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hybinette:

Finns det (uppskattningsvis) någon anledning att köpa 8c-varianten istället för 4c-varianten för gaming, eller vore det att kasta pengar i sjön?

Med kasta pengar i sjön menar jag att betala 3 gånger mer för typ 10 % bättre prestanda.

Nja, det är precis som du säger att betala en jäkla massor mer för väldigt lite extra om något alls.
Spel kan absolut ta vara på 8 trådar men 8 kärnor har inte visat någon större skillnad i just spel än.

4C/8T-modellen kommer vara optimal för gaming, det är bara att hoppas att den är billigare än Intels 7700K också.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

hoppas på en billig 4C i runt 1500:- klassen, skulle vara trevligt, men lär väll ligga närmare 2000:- någonstans.

skulle vara trevligt med en bra uppgraderingspaket för runt 3000:- för ett okej paket

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |