GTX 1070 Strix biosuppdatering (Micron-minnen)

Permalänk
Medlem

GTX 1070 Strix biosuppdatering (Micron-minnen)

Fick mitt 1070 Strix O8G igår och misstänker att jag behöver uppdatera bios.

Witcher 3 verkar krasha bara jag rör minnesklockan minsta lilla över 8000MHz.

Asus har dock inte brytt sig i att specificera vilken av bios-filerna som gäller för mitt kort, är det någon som har koll/guide att peka till? Att köra .exe-filen genererar bara "Get current VGA chip is 0"

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem. Laddade hem filen på nytt (osäker på om det vara samma länk, men troligtvis inte) och då fungerade det helt plötsligt...

Hojta till ikväll om du inte löst det så kan jag se om jag kan hitta länk eller fil...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag hade samma problem. Laddade hem filen på nytt (osäker på om det vara samma länk, men troligtvis inte) och då fungerade det helt plötsligt...

Hojta till ikväll om du inte löst det så kan jag se om jag kan hitta länk eller fil...

Det gjorde ingen skillnad. Om nu Asus prompt ska använda undermåliga minnen så kan dom väl åtminstone specificera vilken bios-fil som gäller.

Edit: Jag testade AS01 och det verkar fungera som det ska. Jag tror skillnaden mellan roms egentligen bara har att göra med default clocks och lite andra inställningar. Får se om jag kan få till en vettig klock nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swing3r:

Det gjorde ingen skillnad. Om nu Asus prompt ska använda undermåliga minnen så kan dom väl åtminstone specificera vilken bios-fil som gäller.

Edit: Jag testade AS01 och det verkar fungera som det ska. Jag tror skillnaden mellan roms egentligen bara har att göra med default clocks och lite andra inställningar. Får se om jag kan få till en vettig klock nu.

Har det löst sig efter uppdateringen? Inga som helst problem längre?

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Har det löst sig efter uppdateringen? Inga som helst problem längre?

Yes! Kortet är helt stabilt vid överklockning nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swing3r:

Yes! Kortet är helt stabilt vid överklockning nu

Tackar för infon. Nöjd då med kortet från Asus antar jag? Inget störande spoltjut?
Kanske skulle slå till nu att uppgradera från mitt gtx 780, när det i dagsläget kostar 4490:- på webhallen?

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Tackar för infon. Nöjd då med kortet från Asus antar jag? Inget störande spoltjut?
Kanske skulle slå till nu att uppgradera från mitt gtx 780, när det i dagsläget kostar 4490:- på webhallen?

Hämtade mitt igår och gick från ett 780. Helt klart värt det!

Inget spoltjut på kortet, men något verkar buggigt med fläktarna då en utav dom varvar upp med jämna mellanrum i idle.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@devilrat: Sorry för segt svar.

Även jag gick från GTX 780 och är mycket nöjd.
Jag hör endast spoltjut när kortet pumpar ut 1800 fps+ i typ menyn på Witcher 3. I övrigt är det knäpptyst.

Upplever inga problem med fläktarna som nämns nedan, @drwlz har du tankat gpu tweak och dylikt?

Permalänk
Medlem

@Swing3r: Visade sig vara en chassi-fläkt som ballat ur (hörde den inte med gamla kortet) .

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Hej! Vilken biosversion har du nu på kortet? Jag har också ett 1070 strix oc med micron-minnen och jag har testat lite idag och kunde överklocka minnet till 9342MHz (+1334MHz) och GPU boost clock 1868MHz (+33MHz) utan problem eller krascher under Firestrike 1.1 och Timespy. Har inte provat högre men jag verkar inte ha samma biosproblem som många andra med micronminnen har?

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helevete:

Hej! Vilken biosversion har du nu på kortet? Jag har också ett 1070 strix oc med micron-minnen och jag har testat lite idag och kunde överklocka minnet till 9342MHz (+1334MHz) och GPU boost clock 1868MHz (+33MHz) utan problem eller krascher under Firestrike 1.1 och Timespy. Har inte provat högre men jag verkar inte ha samma biosproblem som många andra med micronminnen har?

http://gpuz.techpowerup.com/17/03/02/h7g.png

Hej, efter uppdateringen har jag 86.04.50.00.63, så samma som du visar på bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swing3r:

Hej, efter uppdateringen har jag 86.04.50.00.63, så samma som du visar på bilden.

Ah ok Då var mitt flashat när jag köpte det antar jag, slipper jag tänka på det.

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |