Netonnet säljstoppar nätaggregaten Andersson Mission SG GGP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TrauzDragon:

Förstår inte varför Andersson ens vill ha denna certifiering på deras nätagg, som jag fattat det är 80plus något som tilltalar entusiaster? Finns det några entusiaster där ute som övervägt en Andersson produkt?
(Retorisk fråga, jag avråder er från att svara.)

Jag tvivlar. Entusiaster brukar oftast vända sig mot mer etablerade märkens serier där OEMs är beprövade och erkänt bra. Bland dessa är Corsair med CTW och Seasonic och EVGA med deras G2/G3 serier med Seasonic som OEM. För mindre påkostade nätagg så finns det tom FSP för kring 500-600:- för 500 och 600W agg. De är dock inte modulära..

Skrivet av Coca:

Nej, Ace of Sweden var rent farliga. I detta fall har man fuskat med att inte betala för certifieringen men ändå märkt produkten som certifierad.

Gjorde iof. Ace of Swedens agg också.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Entusiaster brukar oftast vända sig mot mer etablerade märkens serier där OEMs är beprövade och erkänt bra. ...

Riktiga entusiaster håller koll på vilka dessa OEM är och köper deras nätaggregat med lågprismärkning.

Jag har sedan drygt 20 år tillbaka använt allt från "No-Name" som kom med en billig datorlåda till påkostat från Antec.
Har aldrig råkat ut för problem med något aggregat som fallerat innan det bytts ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olle P:

Riktiga entusiaster håller koll på vilka dessa OEM är och köper deras nätaggregat med lågprismärkning.

Jag har sedan drygt 20 år tillbaka använt allt från "No-Name" som kom med en billig datorlåda till påkostat från Antec.
Har aldrig råkat ut för problem med något aggregat som fallerat innan det bytts ut.

Då har du haft tur kan jag ju säga dig. Även riktigt bra OEMs som Seasonic och FSP har ibland måndagsex.. Däremot kommer du inte ifrån att ju lägre prisklass ju billigare komponenter och genom detta ökar chansen för problem ganska rejält. Ett sådant exempel är att OEMs använder Taiwanesiska caps istället för Japanska. De må ha blivit betydligt bättre med åren men de håller knappast i närheten av heljapanska.

Dessutom varför chansa? PSUn är den komponent som har högst risk att ta med sig hela din dator. Vill du ta den risken?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

mitt ace of sweden 630w funkar fortfarande tar fram datorn då och då.. 250kr eller om de var 300kr det var tider det... haha minns då ja köpte det . blev lite misstänksam av vikten det vägde knappt nåt

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brajonk:

mitt ace of sweden 630w funkar fortfarande tar fram datorn då och då.. 250kr eller om de var 300kr det var tider det... haha minns då ja köpte det . blev lite misstänksam av vikten det vägde knappt nåt

Ut med skiten direkt? Att du vågar starta datorn står ju över mig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jag tvivlar. Entusiaster brukar oftast vända sig mot mer etablerade märkens serier där OEMs är beprövade och erkänt bra. Bland dessa är Corsair med CTW och Seasonic och EVGA med deras G2/G3 serier med Seasonic som OEM. För mindre påkostade nätagg så finns det tom FSP för kring 500-600:- för 500 och 600W agg. De är dock inte modulära..

Gjorde iof. Ace of Swedens agg också.

Du blandar nog ihop Seasonic med Super Flower för EVGAs G2/G3 serie.

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FishTank:

Du blandar nog ihop Seasonic med Super Flower för EVGAs G2/G3 serie.

Ja. Super Flower.. Blev lite väl mycket där.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

... Ett sådant exempel är att OEMs använder Taiwanesiska caps istället för Japanska. ...

Jag avser de fall där skillnaderna mellan aggregaten (huvudsakligen) är rent kosmetiska.

Skrivet av Tumnus:

... De må ha blivit betydligt bättre med åren men de håller knappast i närheten av heljapanska.
Dessutom varför chansa? PSUn är den komponent som har högst risk att ta med sig hela din dator. Vill du ta den risken?

Jag "chansade" bara tidigare, när jag inte visste bättre. Nu tar jag bara kalkylerade risker.

Anledningar till byte av nätaggregat:
1a: För låg uteffekt för mina behov. (Klarade inte att starta en extra HDD.) Hela datorn utbytt/skrotad efter fem år.
2a: Möjligen för låg uteffekt för mina behov. Fick nytt, nominellt kraftfullare, aggregat "på köpet" när jag bytte låda efter ett par år.
3e: För hög ljudnivå. Stod ut med det ett par år innan jag skaffade ett tystare i 500kr-klass.
4e: Hittade recension att mitt nätaggregat var riktigt bra på alla sätt... upp till ~70% belastning. (Det område jag använde.) Vid 100% last kunde det lätt brinna. Byttes i preventivt syfte efter ca 5 år.
5e: Ett Antec CP-850 som jag använt sedan ~2010. Overkill för mina behov på alla möjliga sätt och inget jag tänker byta ut i brådrasket.

Det finns många faktorer att ta hänsyn till för att välja det optimala nätaggregatet till en dator:
* Ekonomisk budget. (Hur mycket pengar kan jag lägga på nätaggregatet?)
* Känt (initialt) effektbehov.
* Förväntat framtida effektbehov. (Tidigare kunde man förvänta sig att datorn skulle kräva mer och mer effekt för varje uppgradering. Nu har den kurvan planat ut betydligt.)
* Förväntad ekonomisk livslängd på dator/nätaggregat. (När kommer jag att skrota/byta aggregatet om det inte går sönder? Hur många år och hur många driftstimmar?)
* Vilken ljudnivå kan accepteras?
* Förväntad driftstemperatur?
* Passande fysiska dimensioner?
* Andra önskade egenskaper? (Utseende, modulärt, etc.)

- Tänker man inte använda aggregatet många år och/eller utsätta det för höga temperaturer så duger billiga kondensatorer bra.
- Hög effektivitet är bra om man ska köra hög belastning ofta och länge och/eller har problem med kylningen.
- Övriga komponenter i datorn är designade att klara vissa störningar. Så länge ett nätaggregat ligger inom de standardiserade intervallen för spänningar, rippel och annat så är det "bra nog".
- Det är resursslöseri att lägga extra pengar på funktion och prestanda som inte används.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Jag tvivlar. Entusiaster brukar oftast vända sig mot mer etablerade märkens serier där OEMs är beprövade och erkänt bra. Bland dessa är Corsair med CTW och Seasonic och EVGA med deras G2/G3 serier med Seasonic som OEM. För mindre påkostade nätagg så finns det tom FSP för kring 500-600:- för 500 och 600W agg. De är dock inte modulära..

Det var som sagt en retorisk fråga, så jag behövde ingen förklaring. x3
Men tack för att du förtydligade min poäng!

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Avstängd

Tycker även när diskussionen om agg är på tapeten att man kan ta upp kondensator delen där japanska är överlägsna och är inget att diskutera om den saken men att sämre kondingar ska sjuta hela datorn skitsnack kan man ta med en skopa salt för oftast när kondingar blir dåliga sväller eller läcker elektrolyt levererar dom inte upp till nivån där datorn är stabil och brukar bli problem att få i gång dator man får försöka flera gånger o.s.v ...inte pang bom tack och godnatt

Däremot om en fläkt har stannat eller man överbelastar agget så hårt att det överhettas till den punkt det dör finns en risk att annat kan stryka med och kan även drabba bra agg om dom inte blir bra kylda eller sitter en halv katt i agget

Jag har lagat datorer senaste 20 åren och är väldigt många agg som blivit bytta under den tiden och att agget tar med sig andra saker är faktiskt ganska ovanligt och oftast värmerelaterat och lite samma som stekt cpu det händer inte så ofta men när det gör det är det oftast relaterat till vrm ...eller åska

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/42P0mJ0-s4Q?t=36s

Jonas har väl varit tveksam till Andersson innan.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Nu trollar du. 80PLUS tilltalar entusiaster och vem som helst som vill ha ett fungerande nätaggregat. 80PLUS-märkningen är inte allt, men ett bra nätaggregat av hög kvalitet som inte uppfyller en 80PLUS-märkning tror jag knappt går att ta fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte hur du fick det till att jag trollar.. Det var inte speciellt tydligt av dig att bara säga "nej och nej", men jag gjorde mitt bästa att tolka det. Förklara varför du säger nej hädanefter om du tar så illa upp av missförstånd. :S

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Jag har bara goda erfarenheter av de andersson-produkter jag använt. Men då har det bara varit tillbehör såsom möss, tangentbord och högtalare men skulle även kunna tänka mig nätaggregat från dem. Visst det är kina-tillverkade saker som allt annat men känner inte alltid för att betala dubbla priset bara för att få ett trendigare märke. Häromdagen köpte jag andersson mus och andersson tangentbord till min dotter och de kändes jättebra att använda. Sedan får vi se hur länge de håller.

Vi hade en 32" Andersson lcd tv. Den höll ett år...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Förmodligen av samma anledning som folk helt blint slänger mat som bäst-före-datumet gått ut på utan att lukta eller smaka på den. Vi gnäller om att det är så mycket överförmynderi men samtidigt följer vi det slaviskt.

Jag skulle lätt kunna köra agget. Litar mer på Sweclockers tester än en fånig papperslapp.

Dock tjänar man på att köpa kvalité från början (ett bra agg kan du bära med dig i bra många år), pratar inte om watt här, vissa blandar ihop watt och kvalité

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Olle P:

Jag avser de fall där skillnaderna mellan aggregaten (huvudsakligen) är rent kosmetiska.
Jag "chansade" bara tidigare, när jag inte visste bättre. Nu tar jag bara kalkylerade risker.

Anledningar till byte av nätaggregat:
1a: För låg uteffekt för mina behov. (Klarade inte att starta en extra HDD.) Hela datorn utbytt/skrotad efter fem år.
2a: Möjligen för låg uteffekt för mina behov. Fick nytt, nominellt kraftfullare, aggregat "på köpet" när jag bytte låda efter ett par år.
3e: För hög ljudnivå. Stod ut med det ett par år innan jag skaffade ett tystare i 500kr-klass.
4e: Hittade recension att mitt nätaggregat var riktigt bra på alla sätt... upp till ~70% belastning. (Det område jag använde.) Vid 100% last kunde det lätt brinna. Byttes i preventivt syfte efter ca 5 år.
5e: Ett Antec CP-850 som jag använt sedan ~2010. Overkill för mina behov på alla möjliga sätt och inget jag tänker byta ut i brådrasket.

Det finns många faktorer att ta hänsyn till för att välja det optimala nätaggregatet till en dator:
* Ekonomisk budget. (Hur mycket pengar kan jag lägga på nätaggregatet?)
* Känt (initialt) effektbehov.
* Förväntat framtida effektbehov. (Tidigare kunde man förvänta sig att datorn skulle kräva mer och mer effekt för varje uppgradering. Nu har den kurvan planat ut betydligt.)
* Förväntad ekonomisk livslängd på dator/nätaggregat. (När kommer jag att skrota/byta aggregatet om det inte går sönder? Hur många år och hur många driftstimmar?)
* Vilken ljudnivå kan accepteras?
* Förväntad driftstemperatur?
* Passande fysiska dimensioner?
* Andra önskade egenskaper? (Utseende, modulärt, etc.)

- Tänker man inte använda aggregatet många år och/eller utsätta det för höga temperaturer så duger billiga kondensatorer bra.
- Hög effektivitet är bra om man ska köra hög belastning ofta och länge och/eller har problem med kylningen.
- Övriga komponenter i datorn är designade att klara vissa störningar. Så länge ett nätaggregat ligger inom de standardiserade intervallen för spänningar, rippel och annat så är det "bra nog".
- Det är resursslöseri att lägga extra pengar på funktion och prestanda som inte används.

Köpte ett kvalitets agg och tror det är minst 6 år nu och rullar än. Är inte resursslöseri att kunna använda sitt agg i många år (att byta var annat eller tredje år är mer slöseri på resurser).

Att spela rysk roulette med en dator för 10.000kr skulle inte jag göra.

Vist finns ju alltid måndags ex, men risken minskar med dyrare agg än budget.

Att agget blir sämre av ålder ja, men inte så mycket att det påverkar funktionen att du märker det och kvalitetsagg ska mer garanterat rulla i 100.000 timmar än budget gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Förmodligen av samma anledning som folk helt blint slänger mat som bäst-före-datumet gått ut på utan att lukta eller smaka på den. Vi gnäller om att det är så mycket överförmynderi men samtidigt följer vi det slaviskt.

Jag skulle lätt kunna köra agget. Litar mer på Sweclockers tester än en fånig papperslapp.

Håller med dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Vi hade en 32" Andersson lcd tv. Den höll ett år...

Skickades från m.sweclockers.com

Men du fick en ny då Andersson har 3-års garanti?
https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/Warranty/

Själv har jag en Andersson 55" lcd tv den är ~3-4 år nu, den fungerar finfint fortfarande.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Tur att det inte exploderade i alla fall. Man minns ju Ace of Sweden...

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

Det finns, bra, stabila och relativt billiga nätagg från EVGA, varför ska man spara 150-200 kr på att köpa de sämsta?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Hade hellre huggit av en hand än att köra mitt system under denna PSU.

Varför, det gör ont!

Citat:

Nämnvärt är dock att båda enheterna har körts och passerat samtliga belastningsnivåer i redaktionens sedvanliga testsvit via en programmerbar konstlast – inklusive respektive enhets fulla effektkapacitet under lång tids belastning.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av Bael:

Men du fick en ny då Andersson har 3-års garanti?
https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/Warranty/

Själv har jag en Andersson 55" lcd tv den är ~3-4 år nu, den fungerar finfint fortfarande.

Jag bodde hemma då och föräldrarna vände sig till en annan butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Jag bodde hemma då och föräldrarna vände sig till en annan butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jobbigt att handla i butiker som säljer produkter som kan gå sönder, känner du till någon butik som inte har dom problemen?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Varför skriver ni "kapacitator" om kondensator? :S

Permalänk
Skrivet av Bael:

Ja jobbigt att handla i butiker som säljer produkter som kan gå sönder, känner du till någon butik som inte har dom problemen?

Hej på dig med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Hej på dig med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Yes.. tog en del grävande

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hade en philips skärm som var sönder från början, netonnet fixade det hela på ett bra sätt, fick en ny :). Dock måste jag säga att deras mus dubbelklickar nu (kan dock vara för att jag är slarvig och gått igenom en hel del tangentbord och möss) dock hade jag antagligen inte köpt deras nätaggregat. Nöjd med min corsair 650W.

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

Vi hade en 32" Andersson lcd tv. Den höll ett år...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte min 2009 tror jag det var den lever fortfarande och då kostade den typ 2-3k (max)

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

Yes.. tog en del grävande

Alltså som detta agg http://www.sweclockers.com/nyhet/15330-hantols-felmarkta-nata...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Skillnaden är väl att Anderssons agg fungerar medan Hantol kom med en cementklump i sig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds