Amd Ryzen X370 Mitx mobo tillgängligt vid lanseringen ??

Permalänk
Medlem

Amd Ryzen X370 Mitx mobo tillgängligt vid lanseringen ??

Hej Asus

Kan gratulera till eran framgång med Z270 Strix Mitx

Därför jag valt att vänta in Ryzen lanseringen istället så hopppas och tror jag att ni kommer med en Liknande X370 Mitx moderkort.

Detta pga efterfrågan är hög och många vill komma igång med sina SFF Byggen.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Mitx korten är x300 och vad jag tror så kommer de inte vara tillgängliga direkt vid lansering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Det tog lite tid för ASUS att få fram z270 kort för mITX. Z270I gaming landade 16/01 när 7700k kom 03/01 så 2 veckor+ om inte mer då detta inte bara är en refresh (som kaby lake är mot skylake).

Det fanns ju inte direkt mycket mITX till bulldozer under tiden jag såg men det kanske blir ändring med ryzen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Mitx korten är x300 och vad jag tror så kommer de inte vara tillgängliga direkt vid lansering.

Skickades från m.sweclockers.com

Biostar har bekräftat både X370 och B350 Mitx kort: https://smallformfactor.net/news/mini-itx-am4-board-biostar-u...

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Biostar har bekräftat både X370 och B350 Mitx kort: https://smallformfactor.net/news/mini-itx-am4-board-biostar-u...

/Knight

Finns det ens nån svensk återförsäljare för BIOSTAR?

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Det tog lite tid för ASUS att få fram z270 kort för mITX. Z270I gaming landade 16/01 när 7700k kom 03/01 så 2 veckor+ om inte mer då detta inte bara är en refresh (som kaby lake är mot skylake).

Det fanns ju inte direkt mycket mITX till bulldozer under tiden jag såg men det kanske blir ändring med ryzen.

Fast denna omgång säger alla moderkorts tillverkare att det ska finnas minst lika många som kabylake pga den oväntade bra prestanda enligt läkt information.

Fick svar på Facebook att dom ej hade rätt att lämna information om eventuella moderkortsmodeller som finns vid släpp.

Dock visa dom upp X370 Crosshair 6 Hero av Atx idag

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Finns det ens nån svensk återförsäljare för BIOSTAR?

http://www.liontech.se

Jag resonerar dock att om Biostar kan så kan Asrock, Asus, MSI och Gigabyte med.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Fast denna omgång säger alla moderkorts tillverkare att det ska finnas minst lika många som kabylake pga den oväntade bra prestanda enligt läkt information.

Fick svar på Facebook att dom ej hade rätt att lämna information om eventuella moderkortsmodeller som finns vid släpp.

Dock visa dom upp X370 Crosshair 6 Hero av Atx idag

Ja men det betyder inte att mITX är med i den listan. De brukar hamna lite på efterkälken i tidsplanen jämfört med ATX och mATX om man tittar på de senaste 3 åren där det funnits 1 eller 2 kort på lanseringen totalt som ofta bara listades men inte gick att köpa för de inte fått in dem än.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Hej Asus

Kan gratulera till eran framgång med Z270 Strix Mitx

Därför jag valt att vänta in Ryzen lanseringen istället så hopppas och tror jag att ni kommer med en Liknande X370 Mitx moderkort.

Detta pga efterfrågan är hög och många vill komma igång med sina SFF Byggen.

Oerhört imponerande moderkort(som du nämner inledningsvis), Asus ROG Strix 270I Gaming.

Jag hoppas verkligen på kompetenta mITX-brädor på X300-chippet, samt att det kommer någon bräda med Intels NIC(för det är något jag verkligen vill ha).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

http://www.liontech.se

Jag resonerar dock att om Biostar kan så kan Asrock, Asus, MSI och Gigabyte med.

/Knight

Ja precis. Tror ju knappast dom kommer vara sämre!

;EDIT; Tack för informationen förresten ;EDIT;

// Marcus

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3