Youtube introducerar prenumerationstjänsten Youtube TV

Permalänk
Melding Plague

Youtube introducerar prenumerationstjänsten Youtube TV

Youtube utmanar de stora tv-bolagen med sin nya tjänst Youtube TV, där kunder för en fast månadskostnad får möjlighet att titta på och spela in livesänd tv.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om Fox ska sända där så kan USA behålla kanalen för sig själv och jag står mer än gärna över.

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilanto:

Om Fox ska sända där så kan USA behålla kanalen för sig själv och jag står mer än gärna över.

Ja, för man vill ju inte utsätta sig för olika åsikter.

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel.
Visa signatur

7900 XTX + 7800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasa1:

Ja, för man vill ju inte utsätta sig för olika åsikter.

Skickades från m.sweclockers.com

Fakta är fakta, inte olika åsikter.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

320kr/månad? Nej tack, så roligt är det inte med TV.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

320 kr i månaden nej tack säger jag med

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Lite väl häftigt pris kan jag med tycka.
Men det bero ju på vad man får.

Har bara snabbkollat & sökt, men är lite nyfiken på vilka andra tv-kanaler som hakat på.
CBS, NBC och Fox verkar ju vara givet, och ser ESPN och Showtime.
Men vilka fler? Hittar ingen exakt lista.

Och att det kommer med "obegränsad molnlagring där användaren kan spara program eller serier för att titta på detta vid ett senare tillfälle" låter ju fint, men undrar hur länge den "molnlagringen" är obegränsad....

Alla bolag vill ha sitt pris, och sen Tv-licens på det (fast jag har elallergi och betalar ej Tv-licens)
så om man nu vill ha allt, så kostar det mer än det smakar.

rättstavning & ifyllnad
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag vill bara ha redtu... menar Youtube Red. Så jag kan få youtube reklamfritt. När kommer det till lilla landet lagom...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Jag vill bara ha redtu... menar Youtube Red. Så jag kan få youtube reklamfritt. När kommer det till lilla landet lagom...

Ser inte meningen med youtube red när adblock finns ;O

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ser inte meningen med youtube red när adblock finns ;O

Vissa vill supporta kreatörerna de tittar på, andra inte.

Permalänk
Medlem

Lägg till HBO, Netflix, viaplay, amazon prime video och alla andra och ge mig en faktura på 500 och jag betalar men nu...NEJ inte en chans.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vissa vill supporta kreatörerna de tittar på, andra inte.

Vilket det oftast finns massvis med andra sätt att göra på.
Finns alltid andra sätt att donera, så poängen är moot.

Och stödja dom med en ex donation, sub på twitch eller liknande är betydligt bättre än använda skit som youtube red/twitch turbo lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Vilket det oftast finns massvis med andra sätt att göra på.
Finns alltid andra sätt att donera, så poängen är moot.

Och stödja dom med en ex donation, sub på twitch eller liknande är betydligt bättre än använda skit som youtube red lol.

Nu är det utanför ämnet. Och frågan är då. Gör du det?

Nej finns fler anledningar till Youtube Red för min del.
1. Lyssnar på mycket musik genom youtube på mobilen. Vilket innebär skärmen måste vara igång. Med Youtube Red kan man stänga avskärmen så man kan lyssna på musik därifrån och dra mindre batteri.
2. Få tag på de videos som annars kostar lite pengar att titta på, vsauce mindbreak serien hade jag gärna tittat på men känns dumt att betala 20 spänn för att hyra ett klipp på youtube.

Hela paketet är dock attraktivt. Och följer du lika många youtube kanaler som jag är "donera till dom" inte direkt rimligt. Det hade väl blivit någon tusenlapp i månaden om man säg gav dem 10 kr var i månaden. Men visst röd-paketet är inte för alla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Nu är det utanför ämnet. Och frågan är då. Gör du det?

Nej finns fler anledningar till Youtube Red för min del.
1. Lyssnar på mycket musik genom youtube på mobilen. Vilket innebär skärmen måste vara igång. Med Youtube Red kan man stänga avskärmen så man kan lyssna på musik därifrån och dra mindre batteri.
2. Få tag på de videos som annars kostar lite pengar att titta på, vsauce mindbreak serien hade jag gärna tittat på men känns dumt att betala 20 spänn för att hyra ett klipp på youtube.

Hela paketet är dock attraktivt. Och följer du lika många youtube kanaler som jag är "donera till dom" inte direkt rimligt. Det hade väl blivit någon tusenlapp i månaden om man säg gav dem 10 kr var i månaden. Men visst röd-paketet är inte för alla.

Ja, det gör jag.
Ang det andra gör jag det på min mobil, men såklart alla har inte en android och vill kladda med sådant.

Permalänk
Medlem

Märkligt att priset skall motsvara priset på bredband. Inte ovanligt att 100mbit, upp/ner kostar 299kr.. det finns dessutom ett par alternativ där ute på "internet" *host*

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ja, det gör jag.
Ang det andra gör jag det på min mobil, men såklart alla har inte en android och vill kladda med sådant.

Nu förstår jag inte vad du menar, vad gör du? Om du hittat ett sätt som gör att man kan ha youtube videos igång med ljud och stänga av skärmen samtidigt, do share. Jag har android och är inte rädd att kladda (mer).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Än så länge talas det om att tjänsten blir exklusiv för användare i USA och om och när denna lanseras i övriga delar av världen är i dagsläget okänt."

Givetvis... för det är ju så jävla naturligt att tänka på internet-användare som geografiskt åtskilda.
Det är iofs förståeligt när det är tv-kanaler inblandade men å andra sidan har jag väntat på Youtube Red i ett par år nu.

Varför är detta svårare att göra i Sverige än i USA:

if is_red_subscriber( user ) == false: show_a_shitload_of_ads()

Skrivet av Arazand:

Om du hittat ett sätt som gör att man kan ha youtube videos igång med ljud och stänga av skärmen samtidigt, do share.

  1. Installera BSPlayer (finns säkert andra videospelare som funkar också).

  2. När du tittar på et YouTube-klipp, tryck på dela-knappen och välj "BSPlayer". (Möjligen måste du ändra dina "Sharing options" till "Share video links without my Youtube profile.")

  3. ???

  4. Profit.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

"Än så länge talas det om att tjänsten blir exklusiv för användare i USA och om och när denna lanseras i övriga delar av världen är i dagsläget okänt."

Givetvis... för det är ju så jävla naturligt att tänka på internet-användare som geografiskt åtskilda.
Det är iofs förståeligt när det är tv-kanaler inblandade men å andra sidan har jag väntat på Youtube Red i ett par år nu.

Varför är detta svårare att göra i Sverige än i USA:

if is_red_subscriber( user ) == false: show_a_shitload_of_ads()

För att det har att göra med avtalen som finns mellan youtube och de som har betalat för att reklam skall visas för alla användare.

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arazand:

Nu förstår jag inte vad du menar, vad gör du? Om du hittat ett sätt som gör att man kan ha youtube videos igång med ljud och stänga av skärmen samtidigt, do share. Jag har android och är inte rädd att kladda (mer).

Jag kan köra Youtube vids samtidigt som skärmen är avstängd på min S6'a, bara att stänga av skärmen efter att youtube videon är igång, den fortsätter som om skärmen är på, så vet inte vad du har för problem med din telefon.

OT: Inget som precis lockar mig då jag laddar ner vad jag är intresserad av, tillgängligheten via internet är det som lockar mig mest av allt, betala för något som är sämre...nä skulle inte tro det, dock så är det nog många som det passar, dock är det inget för just mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilanto:

Om Fox ska sända där så kan USA behålla kanalen för sig själv och jag står mer än gärna över.

Jo för Fox är ju livsfarligt, rena hjärntvätten! Låt oss kolla på CNN istället... /s

Permalänk
Medlem

Satan vad dyrt. USTVNow erbjuder 28 kanaler för drygt 170kr/mån. Och till skillnad från Youtube TV så fungerar det utanför USA's gränser. Vill man inte betala så får man 7 kanaler gratis.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vänta här nu lite...
320:- i månaden för att titta på reklamkanaler i min mobil?

Tror inte det, det finns redan billigare reklamfria alternativ

Permalänk
Medlem

Det är i princip en helt ointressant nyhet. Det kommer inte komma till Sverige och om det mot förmodan gör det så är det någon urvattnad b-produkt.
Med tanke på att alla mediabolag har så invecklad licensiering så är det aldrig gångbart om det inte skulle förändras.
Exempelvis, jämför Netflix innehåll i USA och Sverige.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jo för Fox är ju livsfarligt, rena hjärntvätten! Låt oss kolla på CNN istället... /s

Visst är CNN också lite vridet men det tar inte bort faktumet att Fox (News) är ren propaganda som vid upprepade tillfällen kommer med rena lögner. Något jag inte sett hos CNN, fast jag ska erkänna att jag inte tittar mycket på CNN.

Permalänk
Medlem

@anon150792: Det är ingen standard feature... youtube ska nämligen stängas av när man stänger av skärmen med videoklipp igång. Ser dock att om man spelar det i chrome istället för appen så funkar det. Men kör du det i youtube appen så stängs det av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Nu förstår jag inte vad du menar, vad gör du? Om du hittat ett sätt som gör att man kan ha youtube videos igång med ljud och stänga av skärmen samtidigt, do share. Jag har android och är inte rädd att kladda (mer).

På iphone går det iaf! Starta youtubeklippet. Lås skärmen (youtube pausas) i låsskärmen visas den pausade videon. Tryck play och låten fortsätter spela när du låser den igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Visst är CNN också lite vridet men det tar inte bort faktumet att Fox (News) är ren propaganda som vid upprepade tillfällen kommer med rena lögner. Något jag inte sett hos CNN, fast jag ska erkänna att jag inte tittar mycket på CNN.

Både Fox News och CNN är etablerade medier med en stark agenda. Det allra mest patetiska med CNN är att dom ofta bryter sändningen och skyller på tekniskt fel när någon säger något som dom inte vill att dom ska säga. Har sett det väldigt många gånger på CNN men väldigt sällan hos andra medier. Vad gäller Fox News så är väl Tucker Carlson den enda jag tycker är sevärd, underhållning på en helt ny nivå (han var på CNN för många år sedan).

Jag tror att Fox News mera har ett rykte som dom andra inte har (eller haft...). På den senaste tiden så kan jag ju säga att CNN inte är bättre än Fox News i alla fall, i sin helhet då dvs. Sen har väldigt många medier vissa delar i sig som kan vara bra, vissa personer osv som har lite vett i skallen.