HDMI sladd till 3.5 ljud och mic? STRIX Raid Pro

Permalänk
Medlem

HDMI sladd till 3.5 ljud och mic? STRIX Raid Pro

När en person skulle flytta min dator råkade denna bryta en av kontakterna på kabeln som går från volym huben till ljudkortet. Ser ut att vara någon slags HDMI sladd? Den här sladden är det:

Har letat överallt efter denna sladden men kan ej hitta var man kan köpa den. Är detta en vanlig sladd eller bara en sladd som Asus har? Har aldrig sett en sådan förut. Asus säger att de inte kan hjälpa mig... Och asusparts säger också att de inte kan hjälpa mig. Vet någon var man kan få tag på en sådan sladd? Det är den svarta kontakten som är av.

Känns värdelöst att skrota hela ljudkortet p.g.a en sladd... 1500 kr i sjön.

Permalänk
Medlem

Jag behöver bild på rest en också framför alt det som såg ut att gå sönder.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Framförallt på den där volym hubben.

Visa signatur

GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag har nu kollat så hur var den inkopplad och hur gick ljudet innan någon flyttade datorn. Det ser ut som att det är mer än en kabbel som kanske fattas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

@hACmAn: Va? Inga kablar fattas. Denna är bruten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

@hACmAn: Va? Inga kablar fattas. Denna är bruten http://i.imgur.com/dgtxw0i.jpg

köp en lös kontakt och byt bara, bara nån har en lödpenna och grundläggande färdigheter så, lite pilligt kanske men inte direkt svårt..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson: Det kan jag nog klara av. Har lödpenna. Vet dock inte vad den kontakten heter, vet du det? Den är mindre än de andra två.

Permalänk
Skrivet av Leyer:

@ggustavsson: Det kan jag nog klara av. Har lödpenna. Vet dock inte vad den kontakten heter, vet du det? Den är mindre än de andra två.

http://www.ebay.co.uk/itm/4-Pole-3-5mm-Male-Repair-Headphone-...

brukar även finnas för ~30-50:- hos lokala elektronikbutiker

glöm inte att mäta upp vilka stift som är kopplade till vilken kabel lämpligtvis med en multimeter.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Ganska säker på att det inte är en sådan. Den är som sagt mindre en de andra 3.5 pluggarna som sitter brevid. Alltså den svarta är mindre än den gröna och röda.

Permalänk
Skrivet av Leyer:

@Rouge of Darkness: Ganska säker på att det inte är en sådan. Den är som sagt mindre en de andra 3.5 pluggarna som sitter brevid. Alltså den svarta är mindre än den gröna och röda.

ok då, det är väl en 2.5mm phono då.

http://www.ebay.co.uk/itm/2-5mm-4-Pole-Jack-Plug-For-Audio-an...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

2.5 mm heter den mindre kontakten (förmodligen) eftersom de andra är 3,5 mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:
Skrivet av Deo:

2.5 mm heter den mindre kontakten (förmodligen) eftersom de andra är 3,5 mm.

Okej, tack! Får bli denna lösningen då om jag inte hittar en annan sladd...