Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Verkar som switchen gått och blivit hackad det var snabbt jobbat om det stämmer http://wololo.net/2017/03/11/nintendo-switch-already-hacked-k...

Permalänk
Skrivet av Segge:

Har Nintendo gått ut med något mer info om problemen med vänster joy-con? Någon fel är det ju på den. Börjar bli lite små frustrerad när link i tid och otid vandrar iväg, ut för klippor och i famnen på fiender. Börjar snart lära barnen fula ord

Skickades från m.sweclockers.com

Nintendo har inte gått ut med något officiellt vad jag vet men folk har undersökt och antennen på vänstra joyconen är allmänt dåligt monterad och problemet har blivit löst av flera som monterat och gjort en ny lödning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Tror inte det spelar någon roll folk har rapporterat samma problem oberoende av färg.

Hmmm. Verkar som om du kanske har rätt där.

Känns dock samtidigt som om de gråa oftare drabbas än de färgade, om man läser kommentarer.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Hmmm. Verkar som om du kanske har rätt där.

Känns dock samtidigt som om de gråa oftare drabbas än de färgade, om man läser kommentarer.

Troligtvis på grund av att många fler gråa är sålda än färgade, både på grund av att det var modellen som dök upp först och de flesta köpte på grund av det så du har fler som har dessa och pratar om dom.

Själv har jag gråa och har inga problem med något av de vanligt rapporterade felen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Nintendo har inte gått ut med något officiellt vad jag vet men folk har undersökt och antennen på vänstra joyconen är allmänt dåligt monterad och problemet har blivit löst av flera som monterat och gjort en ny lödning.

det man kan göra är att sätta dit en egen antenn den som finns på vänstra sidan ligger i kretskorttet.

Dock hade jag gått tilbaka och krävt ny joystick istället dumt att förstöra garantin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Troligtvis på grund av att många fler gråa är sålda än färgade, både på grund av att det var modellen som dök upp först och de flesta köpte på grund av det så du har fler som har dessa och pratar om dom.

Själv har jag gråa och har inga problem med något av de vanligt rapporterade felen.

OK. Fick (kanske felaktigt då) för mig att de blå-röda var vanligast?

Dock så gillar jag inte de färgade själv (ser inte så snyggt ut, och lite barnsligt IMHO), och köper jag Switch någon gång i framtiden så blir det helt klart gråa även för mig (förhoppningsvis så har de även passerat ett antal hårdvarurevisioner som fixat eventuella barnsjukdomar/konstruktionsfel).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem

Är precis såna här saker som gör att jag inväntar en rev 2 innan köp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Så nintendo nx var inte kodnamnet för nintendo switch? Det har jag trott ett tag iaf.
Hade jag varit nintendo hade jag iaf inte släppt 2st konsoler samma år.

Nu har jag inte riktigt hängt med i diskussionen här, men.. Nintendo NX var kodnamnet för Nintendo Switch.

Permalänk
Medlem

Såg en Youtuber igår som hade köpt Red Blue varianten av Switch och sedan ytterligare ett par Red Blue Joycons. Tydligen är färgen på de man kan köpa löst inverterad mot de som följer med den boxade varianten så om man vill kan man blanda färgerna, eller ha både vänster och höger joycon röd eller blå. Något som iaf inte jag tänkt på förut. Hade tänkt köpa ett par gråa för att inte blanda ihop kontrollerna men nu blir det nog fler neon färgade när väl Mario Kart släpps.

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag rätt fullt upp redan (Zelda 100% nu, klar med Horizon och snart Mass Effect: Andromeda (på PC)) men blev ett köp av Fast RMX i helgen. Digital Foundry har skrivit en artikel om spelet där de jämför Wii U-utgåvan (av Fast Racing Neo, vilket i grunden är samma spel tydligen): http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-fast-rm...

I väntan på ett nytt F-ZERO så kändes det värt ett köp för min del iallafall, näst bästa man kan få tag i känns det som:

En VC-utgåva av F-ZERO GX till Gamecube hade varit bra nog med faktiskt. Men vore på tiden att en ny titel släpptes eller iallafall en remaster av GX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu har jag rätt fullt upp redan (Zelda 100% nu, klar med Horizon och snart Mass Effect: Andromeda (på PC)) men blev ett köp av Fast RMX i helgen. Digital Foundry har skrivit en artikel om spelet där de jämför Wii U-utgåvan (av Fast Racing Neo, vilket i grunden är samma spel tydligen): http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-fast-rm...

I väntan på ett nytt F-ZERO så kändes det värt ett köp för min del iallafall, näst bästa man kan få tag i känns det som:

En VC-utgåva av F-ZERO GX till Gamecube hade varit bra nog med faktiskt. Men vore på tiden att en ny titel släpptes eller iallafall en remaster av GX.

Jag kan bara hålla med. Från en person (a.k.a jag) som rent generellt håller sig borta ifrån allt vad racingspel heter (Mario Kart undantaget), så tycker jag att F-Zero GX en riktig pärla. Att komma upp i en idiotsnabb hastighet samtidigt som man kan banan så väl att man lyckas behålla kontrollen är en fantastisk känsla som jag inte upplevt i något annat spel sen dess.

Fast RMX ser riktigt trevligt ut faktiskt.

Permalänk
Konsolgrävare

Snipperclips – Cut it Out, Together! Overview Trailer - Extended Cut!

Has-Been Heroes I Story Trailer, kommer ut 28 mars!

The Binding of Isaac Afterbirth+ on Nintendo Switch, kommer ut 17 mars!

General Summary:

• Release date is "the week of march 17th"

• Runs at a constant 60fps, even in late run situations

• Not really anything Switch specific, just some rumble

• Has recent PC bugfixes

• Switch only unlocks to introduce new players to the game more easily. Some bosses, items, etc. will be unlockables that weren't before.

• Day 1 patch for Pro Controller support

• Booster packs won't come as frequently as PC. Maybe 2 or 4 times a year. Committed to getting them out on console though.

• Extended time when entering doors (similar to Vita, but not as bad)

Joy Con Co-op:

• 4 player co-op using Joy Cons

• Same multiplayer that currently exists - babies (about 500 that are RNGed)

Confirmed Controls:

• Analog stick — move

• Face buttons — shoot

• Left shoulder — bomb

• +/- button — pause menu

• Click in Analog stick — full map reveal

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5y463b/bindi...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Snipperclips – Cut it Out, Together! Overview Trailer - Extended Cut!

https://www.youtube.com/watch?v=DFH2gtPu8SM&t

Has-Been Heroes I Story Trailer, kommer ut 28 mars!

https://www.youtube.com/watch?v=3hx2i3I8GOg&t

The Binding of Isaac Afterbirth+ on Nintendo Switch, kommer ut 17 mars!

General Summary:

• Release date is "the week of march 17th"

• Runs at a constant 60fps, even in late run situations

• Not really anything Switch specific, just some rumble

• Has recent PC bugfixes

• Switch only unlocks to introduce new players to the game more easily. Some bosses, items, etc. will be unlockables that weren't before.

• Day 1 patch for Pro Controller support

• Booster packs won't come as frequently as PC. Maybe 2 or 4 times a year. Committed to getting them out on console though.

• Extended time when entering doors (similar to Vita, but not as bad)

Joy Con Co-op:

• 4 player co-op using Joy Cons

• Same multiplayer that currently exists - babies (about 500 that are RNGed)

Confirmed Controls:

• Analog stick — move

• Face buttons — shoot

• Left shoulder — bomb

• +/- button — pause menu

• Click in Analog stick — full map reveal

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5y463b/bindi...
https://www.youtube.com/watch?v=ChB8Tn_H7vU

Isaac kommer inte till Europa va? Den fysiska utgåvan dvs. Vill inte köpa digitalt, helst fysiskt så att man kan dela spelen med kompisarna.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mirialia:

Isaac kommer inte till Europa va? Den fysiska utgåvan dvs. Vill inte köpa digitalt, helst fysiskt så att man kan dela spelen med kompisarna.

Digitala kommer på releasedagen men i fysisk utgåva ser det mörkt ut.. Så jag har redan köpt min fysiska kopia från Amazon.com!
Has Been Heroes kommer dock i Fysisk kopia till Europa men är Gamestop exklusivt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Human Resource Machine - Official Nintendo Switch Trailer

Little Inferno - Official Nintendo Switch Trailer

World of Goo - Official Nintendo Switch Trailer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Nu har jag inte riktigt hängt med i diskussionen här, men.. Nintendo NX var kodnamnet för Nintendo Switch.

Japp, det stämmer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Japp, det stämmer.

Ett tag snackades det väl om att dom skulle komma med två nyheter i år och det var väl lite osäker om NX var Switchen eller den andra nyheten. Vore rätt coolt om dom kunde släppa en mer renodlad stationär konsol.

En annan sak som vore skitballt vore om dom kunde stödja Wii/WiiU kontrollerna på Switchen. Jag är riktigt glad i WiiU Pro kontrollen, tycker den ligger jäkligt fint i handen. Men, men, det är väl önsketänkande från min sida...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Human resource machine verkar ballt och World of Goo är ju en klassiker från Wii (som aldrig kom ut till WiiU). Båda dom är nog givna till Switchen.

Undrar om Affordable Space Adventures kan portas på nåt lämpligt sätt till Switchen också

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Ett tag snackades det väl om att dom skulle komma med två nyheter i år och det var väl lite osäker om NX var Switchen eller den andra nyheten. Vore rätt coolt om dom kunde släppa en mer renodlad stationär konsol.

Jo, det har skrivits mycket rykten ifrån de som följt Nintendo på närmare håll, att Switch/NX ifrån början troligen enbart var en ersättare till Nintendos mobila line-up.

Tydligen så låg det (spekuleras det av många hyfsat insatta) även en ren stationär konsol i pipelinen, men som stoppades mitt i utvecklingsfasen. Den skall då, påstås det, ha "ersatts" av Switchen som fick ta dubbla rollen (och där är vi nu).

Skrivet av Hurtigbullen:

En annan sak som vore skitballt vore om dom kunde stödja Wii/WiiU kontrollerna på Switchen. Jag är riktigt glad i WiiU Pro kontrollen, tycker den ligger jäkligt fint i handen. Men, men, det är väl önsketänkande från min sida...

Gillar också den. En av de klart bättre på marknaden!

Håller med om att det är lite märkligt att de inte stödjer den på Switchen. Nu tror jag inte att den nya motsvarigheten (för just Switch) är sämre på något sätt, men förstår att det kan vara lite irriterande om man måste köpa en ny.

Vet faktiskt inte orsaken till det; kanske någon ny BT/radiostandard, eller några nya knappar på kontrollen som de introducerat för just Switchen?

Visa signatur

Permalänk

Haft switchen i soffan och myst lite till Making of Zelda filmerna på den. Nu undrar jag om man hört något om en Youtube/netflix app till denna maskin?

Skulle vara ultimat då jag tycker skärmstorleken duger för lite tittande. Min iPad ligger och skräpar mer och mer och dessa appar till Switchen skulle vara nådastöten.

Köpte maskinen enbart för Mariokart och Zelda men vore riktigt trevligt med något pokemon och typ gamla n64/gamecube spel också.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

har någon testat switch med must och tangentbord? jag såg att det fungera men är det kompatibel med spel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Jag kan bara hålla med. Från en person (a.k.a jag) som rent generellt håller sig borta ifrån allt vad racingspel heter (Mario Kart undantaget), så tycker jag att F-Zero GX en riktig pärla. Att komma upp i en idiotsnabb hastighet samtidigt som man kan banan så väl att man lyckas behålla kontrollen är en fantastisk känsla som jag inte upplevt i något annat spel sen dess.

Fast RMX ser riktigt trevligt ut faktiskt.

Hehe jo, "svävar"/futuristiska racers är ju rätt speciella med likt Mario Kart-serien. Väl värda att titta på även om man inte gillar fordonstitlar normalt. 189kr i "Svenska" eShoppen tycker jag personligen det är värt.

CGN's uppvisning av F-Zero GX under AGDQ för något år sedan är sevärd med, alltid intressant att se riktigt duktiga spelare visa upp sina kunskaper och förmågor:

Skrivet av SimpanDirr:

Haft switchen i soffan och myst lite till Making of Zelda filmerna på den. Nu undrar jag om man hört något om en Youtube/netflix app till denna maskin?

Skulle vara ultimat då jag tycker skärmstorleken duger för lite tittande. Min iPad ligger och skräpar mer och mer och dessa appar till Switchen skulle vara nådastöten.

Köpte maskinen enbart för Mariokart och Zelda men vore riktigt trevligt med något pokemon och typ gamla n64/gamecube spel också.

Ska försöka klämma in dessa vid något tillfälle med.

Finns inget som hindrar appar att komma och just dessa lär nog dyka upp så fort apparna utvecklats för Switch. Själv hoppas jag på att Plex får ut en app lagom till sommaren då det är det jag använder i hemmet.

Permalänk
Medlem

Jag fick tummen ur, slog till, pulled the trigger. Fingrat på köpknappen länge nu, sedan ungefär ett par veckor innan releasen av Nintendo Switch. Det som fick det att tippa över var att just före köpet titta en extra gång på den officiella trailern för Zelda - Breath of the Wild. När jag såg den kände jag att jag vill uppleva magin som finns i Zeldaserien än en gång, nu bättre och större än någonsin.

Var helt insnöad på en med röd & blå joy-con, men de kommer in i lager igen först nästa vecka. Så går det om en velar för länge! Började idag överväga den gråa istället då peppen fortsatte bubbla och kom fram till att jag nog blir minst lika nöjd med grå - drar kanske lite mindre uppmärksamhet och är mer "cleant" i mitt tycke. Dessutom går det att köpa senare om man ändrar sig och har 900 spänn över. Att sedan kunna köpa den med 1-2 dagars leverans till ett rabatterat pris gjorde beslutet lättare. Då jag ska köpa något vill jag ofta ha produkten igår, så att få den denna vecka är tillräckligt nära

Har också beställt "Orzly tempered glass protector (2 pack)", förbokat "NINTENDO Deluxe Travel Case Zelda - Grå" (release i flertalet butiker 20 mars) och förbokat Mario Kart 8 Deluxe (frugan gick med på att köpa in sig i det spelet! ). Får se om jag kan sova i natt eller om jag kommer att ligga och peppa.

Hur känns det för er som har Switch, är ni fortfarande nöjda?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perperub:

Jag fick tummen ur, slog till, pulled the trigger. Fingrat på köpknappen länge nu, sedan ungefär ett par veckor innan releasen av Nintendo Switch. Det som fick det att tippa över var att just före köpet titta en extra gång på den officiella trailern för Zelda - Breath of the Wild. När jag såg den kände jag att jag vill uppleva magin som finns i Zeldaserien än en gång, nu bättre och större än någonsin.

Var helt insnöad på en med röd & blå joy-con, men de kommer in i lager igen först nästa vecka. Så går det om en velar för länge! Började idag överväga den gråa istället då peppen fortsatte bubbla och kom fram till att jag nog blir minst lika nöjd med grå - drar kanske lite mindre uppmärksamhet och är mer "cleant" i mitt tycke. Dessutom går det att köpa senare om man ändrar sig och har 900 spänn över. Att sedan kunna köpa den med 1-2 dagars leverans till ett rabatterat pris gjorde beslutet lättare. Då jag ska köpa något vill jag ofta ha produkten igår, så att få den denna vecka är tillräckligt nära

Har också beställt "Orzly tempered glass protector (2 pack)", förbokat "NINTENDO Deluxe Travel Case Zelda - Grå" (release i flertalet butiker 20 mars) och förbokat Mario Kart 8 Deluxe (frugan gick med på att köpa in sig i det spelet! ). Får se om jag kan sova i natt eller om jag kommer att ligga och peppa.

Härligt!
Inväntar även jag det fodralet, Komplett ska få in de den 19e, i helgen, och med lite tur har jag min redan på måndag.

Jodå, jag är fortfarande nöjd med min och har spelat vaeje dag sedan lanseringen, vilket börjar närma sig två veckor nu. 99% Zelda även om jag försöker klämma in lite Fast RMX också. Väntar smått otåligt på Stardew Valley med.

Min har kraschat en gång, kontrollerna fryst en annan gång samt att jag tycker batteritiden med Zelda är lite för kort (uppskattningsvis lite drygt 2 timmar).
Inga problem med repor och då laddar jag i dockningsstationen även om jag anslöt laddaren direkt till Switch igår då batteriet låg på 20% när jag kom hem från jobbet. Föredrar att spela bärbart för tillfället.

Om man kan vänta lite så barnsjukdommarna blir lösta så blir nog upplevelsen bättre. Tänker på krascher som troligen fixas med uppdateringar samt joycons om man har det problemet.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Doogel:

har någon testat switch med must och tangentbord? jag såg att det fungera men är det kompatibel med spel?

Påsk- eller julmust?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av perperub:

Är nöjd men enbart pga Zelda. Konsollen i övrigt har för lite spel, inga appar och jag har extremt fall av desync så kan bara spela i handheld mode.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som hittat en bra vinklad usb-c till usb-c sladd?
Hade varit trevligt vid en längre spelsession i sängen :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Är nöjd men enbart pga Zelda. Konsollen i övrigt har för lite spel, inga appar och jag har extremt fall av desync så kan bara spela i handheld mode.

Byt ut dina joy-cons.

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Byt ut dina joy-cons.

Jo ska höra med gamestop.

Visa signatur