Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Kör en liten fuling annars, Plocka ihop alla delarna, med länkar och allting så man kan se prisskillnaden tydligt. , Maila Inet och fråga varför det skiljer såpass mycket, Kanske går de ner i pris

Fuling?

Det kallas att ta in offert. Brukar jag alltid göra o sen be inet prismatcha då jag är 100% inet kund av flera anledningar. Webhallen är också bra men jag föredrar inet. Iaf ännsålänge 😀

Sen att netonnet är billigare är väl pga lägre omkostnader då dom knappt har personal i sina butiker och ofta saknar visnings ex på produkterna.

Med vänlig hälsning,

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Vet inte om hur de är när saker är sönder, men Netonnet är grymma på öppet köp. Köpte en laptop där för ett par år sedan men var lite osäker om jag ville ha den så jag frågade om öppet köp. De sade att jag kan ta hem och prova den I en vecka eller nåt och sedan bara få pengarna tillbaka om jag ångrar mig.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

ASICS-värde

I den frågan får du nog vända dig till närmaste skobutik.

Permalänk
Medlem

Jo, Inet är inte billigast, och Netonnet fungerar säkert bra de med, personalen har varit av lite blandad kvalisort de gånger jag varit där.

hursomhelst, en prisskillnad på drygt 5% blir ändå en del pengar när man pratar om sådana belopp
Ta den butik som känns bäst/billigast, inte så mycket att bråka om där

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

@moonblase: har man långt till deras lager så är det både krångligt och dyrt att skicka tillbaka.

Kostade mig ca 800:- att skicka tillbaka saker.

Medans inet hade gratis retur,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oakhill:

@Sporkies:

Tja, har du en av NoN "lagershoppar" i närheten är det väl inget att tveka på...
Har bara haft bra erfarenheter av NoN när det kommer till reklamationer. Var in med ett damsugarhandtag som hade gått sönder efter 11 mån (plastsmäck) var mest sur och hade inte förväntat mig något alls eg. men fick svar: "ojdå så där ska det ju inte vara, ny kommer på posten"

Likadant med en blu-rayspelare som packade ihop...skickades på rep utan knussel.

Så kan man lämna in på fysisk butik så har iaf jag inte haft problem med reklamationer.

/F

Har också bara bra erfarenhet av netonnet. Hade de plockade ihop min datorn engång och något gick snett så grafikkortet gick men fick ett presentkort på 2000kr som plåster på såret. Samt mitt 980ti gick så skickade in det på garantin och fick ett 1080 som ersättare. Så kan inte klaga på NoN kundbemötande.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Netonnet funkar kanon.

Att inet på något sätt är "bäst" är seglivat snack ifrån ~2010.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Netonnet funkar kanon.

Att inet på något sätt är "bäst" är seglivat snack ifrån ~2010.

Håller helt med - Inet var kanske bäst en gång i tiden, och vissa är så lättköpta att om de får en pingvinstång så är de beredda att offra sin förstfödda i gengäld.

Skämt åsido - Inet är helt OK, men jag kan inte påstå att de imponerat på mig när det gäller kundservice.... Tvärtom!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsnneffs:

@moonblase: har man långt till deras lager så är det både krångligt och dyrt att skicka tillbaka.

Kostade mig ca 800:- att skicka tillbaka saker.

Medans inet hade gratis retur,

Pallfraktad retur?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

... alltså jag håller helt med!

Pingvinstången är det som gör att jag handlar hos Inet... 😂👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

De gånger jag pratat med personal på inet (uddevallabutiken) har jag inte blivit imponerad. En gång lämnade jag in en laptop som inte ens bios startade på och sa det till killen i kassan. Tog ändå 5 veckor innan jag hade min dator igen och de hade bytt ut bios chipet.

Var även och köpte en dator med endast en minnessticka personen i kassan sa då att det antagligen inte kommer fungera bra ( Pga att det endast blir singelchannel då ) så det är bäst att du skaffar en till. Nu hade jag redan en extra sticka hemma, men att det inte fungerar bra i endast singelchannel är struntprat speciellt i en budget speldator med en i3 4130.

En annan gång behövde jag ett moderkort till min FX 8350, personen i kassan rekommenderade ett FM2+ moderkort. När jag sa att det är två olika plattformar så sa han " Jaha jag har inte koll på AMD jag är en intel kille. "

De har även riktigt kass lagerhållning.

Nu handlar jag bara av dom om jag behöver grejerna direkt och åker dit eller att de är billigast.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Då har vi olika erfarenhet. Jag har aldrig haft några problem vid retur hos NetOnNet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag köper alltid där det är billigast. Köpt från alla möjliga butiker och hittills inte haft några problem.
Varken inet eller netonnet står ut för min del. Köpt från båda då de kunnat erbjuda lägsta pris. Så man får igång konkurrensen och hade aldrig betalat 1000kr mer i en av dem än den andre.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Tycker både butiker är skitbra.

Har man en NetOnNet i närheten så är det en nobrainer för min del. De har aldrig strulat när jag lämnat tillbaka/reklamerat varor. Dessutom ofta lägst pris av alla.

Men utbudet är inte alltid bäst.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Folk väljer väl Inet för valmöjligheterna, finns otroligt mycket mer där just pga datortänket.. för det är så Inet alltid har och alltid kommer fokusera på. NetonNet är väl okej, billigare priser lockar ju mer kunder, aldrig handlat där själv dock.

Men NoN är väl *TYP* billigaste stället med en del datorkomponenter på hemsidan?
Och ja, fuck Elgiganten som har typ 4 grafikkort.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marticus:

Fick betala för bifogad fraktsedel från inet häromdagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja samma för mig när jag returnerat produkter, och det är vad som gäller när man returnerar en vara (antingen utnyttjar ångerrätten eller distansköplagen) för Inet.
Inget konstigt i sig att butiker gör så.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd

Jag använder pricerunner, prisjakt, mfl och plockar ihop det som verkar mest prisvärt, men detta förutsätter ju då att man i förväg lagt ned tid och arbete på att ta reda på exakt vilka delar man behöver.

Om jag skulle tycka att det var motiverat att betala ett högre pris skulle det vara för koncept liknande komplett och andra som bygger ett färdigt system med hopmatchade delar, kontrollerar eventuella tillverknings fel, samt testar förinstallerad mjukvara, mm på systemet. så att det i princip är nyckelfärdigt när du får det.

Annars, nej.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Om man har långt till NetOnNet för butik/retur så kanske Inet är bättre, men oavsett så föredrar jag den som har mest vettigt pris. Det har argumenterats om priser för returfrakt, pingvinstänger och allt möjligt.

Den många av er verkar missa med allt "gratis" från Inet är att det inte är... gratis. Låt mig förklara:

Skrivet av jsnneffs:

@moonblase: har man långt till deras lager så är det både krångligt och dyrt att skicka tillbaka.

Kostade mig ca 800:- att skicka tillbaka saker.

Medans inet hade gratis retur,

Ta ex ovan... Han fick pröjsa 800kr för att skicka tillbaka det. Och @Sporkies sparar 1000kr på sitt köp. Mao han kan pallfrakta det tillbaka och ändå gå med 200kr vinst. För dessa 200kr kan han också handla pingvinstänger eller annat godis, något också NetOnNet har btw... Eller så täcker det både bensin, tid och frakt och godis. Så vad är skillnaden om båda har en vettig servicenivå, som de båda har?

Jo, att vissa här vill betala 1000kr mer i förväg för att om något sker kunna skryta om att de har gratis returfrakt... lol... Är ni lättlurade eller hjärntvättade?

Om priset varit snarlikt.. då ja är Inet en klar fördel, men vf är det för trams att säga att fraksedeln är gratis när du pröjsar 1kkr mer för varorna?!!? Så för att gå med vinst så måste du behöva skicka tillbaka allt du äger o har till Inet.. annars är NetOnNet ändå bättre.

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

... alltså jag håller helt med!

Pingvinstången är det som gör att jag handlar hos Inet... 😂👍🏼

Har inte fått någon pingvinstång dom två senaste gångerna jag har beställt från Inet och sist när varan jag köpte på Black Friday var DOA så drog dom ut på felsökningen så jag fick häva köpet precis på dagen ångerrätten gick ut. Så där sket sig förra årets Black Friday fynd.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Jo tjena, "otrolig service". Inet går in med inställningen att alla fel beror på kunden och ägnar veckor åt att leta kryphål för att slippa garantiärenden. Netonnet är inte fantastiska men i jämförelse med Inet är de mer av "no questions asked". Däremot är det större chans att få felaktig vara från Netonnet då de ompaketerar och försäljer begagnade/reparerade varor som nya..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd

Varnar för netonet om ni vill ha bra services, varit i strid med dem ett antal gånger gällande garantier. Handen på hjärtat, de är det största skitföretaget som finns. Om jag köper något som jag vet att jag inte kommer att behöva bruka garantin på så funkar netonet. Lura inte er själva och tro att de är bra, ni vill inte behöva sitta som jag behövt gjort och ringa runt i en halv dag för att få något löst.

Och att dem emot Inet som har en av de bästa supportrarna som du kan vända dig till är ju bara löjligt.

Permalänk
Administrativ avgift

Netonnet köper jag ofta på trevlig personal , snabba garantier , felsöker direkt på plats men sen jobbar jag ca 2min ifrån butik. Gör lite spridda köp beroende vem som har billigast mellan Webhallen, Non, komplett och Inet.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite löjligt resonemang att inet skulle vara "experter". Experter på att hantera reklamationer när något går fel? Vilket seriöst företag idag klarar inte av det? Köp från en etablerad butik som är billigast. Era lojalitetspoäng ni vinner på att slicka inet i baken har ni inget för.

Själv brukar jag använda mig av typ 3 butiker när jag väljer delar till en burk. Det är sällan en och samma butik är billigast på samtliga komponenter.

Ovårdat språk /mod
Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Personligen tycker jag att netonnet har bättre support och service. Köper i stort sett allt jag behöver på netonnet om det finns där. Är det något sm strular går jag bara in i butiken och har alltid fått pengarna tillbaka/ny vara. Tycker faktiskt att de är lite väl snälla. Eftersom inet inte har speciellt många butiker blir det lite knepigare då du måste skicka tillbaks grejer.

De enstaka gånger jag handlat ifrån inet har allt funkar bra men det tog dock ganska länge innan jag fick svar på mina mejl.

Ni som klagar över netonnet, vad har ni uplevt dåligt? Jag skulle personligen ha valt netonnet före inet även om priset var dyrare (lite) på netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Really? Vill minnas att jag fått retursedlar med åtminsone komplett, cdon och inet. Var i och för sig ett år sen man beställde något, så kan ju ha ändrats.

Det stämmer, komplett står för returfrakten.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

@moonblase: skulle skickas som företagspaket, var ett chassi, prolle, ram minnen.

Permalänk
Medlem

@Paddanx: haha, en eloge till dig för uträkningen 😂

Permalänk
Medlem

Det var länge sen Inet var billiga.
Håller inte i längden, butikerna gör det ett tag för att bygga en stabil kundbas, sen lägger de sig lite över de lägsta, för att ha mer än 3% i vinstmarginal.
Det dom billigare butikerna tjänar på är inte datordelar. Finns ingen vinstmarginal på de lägsta priserna.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att mellan inet och netonnet så skulle jag säga ta vilket som är billigast.

---
Har inte lika stor erfarenhet av Netonnet men Inets kundservice är inte, i min erfarenhet, vad vissa här verkar antyda. Har 3 erfarenheter med kundservicen på Inet och ingen av dem står ut hos mig som något bättre än någon annan återförsäljare;

1. En helt ny skärm som hade en väldigt synlig repa i hörnet samt en av portarna glappade.
Tar ca. 2 veckor innan de hävdar att det är ett icke-problem och troligtvis inte skärmen det är fel på (BS, jag köpte 3 av denna modell och de övriga två var utan problem). Får dock pengarna tillbaka här till slut.

2. Inte min egen erfarenhet men min bror hade en smartklocka som han skickade in på service pga. att displayen slutade funka; Ett part veckor senare så ger dom honom pengarna tillbaka (utan att ens erbjuda något annat alternativ) då det tydligen inte gick att laga.

3. Och mest nyligen; En mobiltelefon som hade problem med att batteriet hoppar till 0% och ger up från typ 30-40% samt ovanligt dålig signalstyrka (tappar uppkoppling lite då och då). Inet avslår servicebegäran med anledning att det endast var 1 års garanti på modellen (telefonen var då ca 14 mån. gammal). Samtidigt så erbjöd de flesta övriga återförsäljade samt tillverkaren själv minst 2 års garanti för samma modell.
När jag nämnde reklammationsrätt så var de väldigt snabba att notera att jag då måste kunna bevisa att det är ett ursprungligt fabrikationsfel och att jag annars riskerar att behöva betala ett antal avgifter som kan uppgå till ca. 1700kr tror jag det var. (Tydligen hade det redan hänt någon med samma modell och liknande problem).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Varnar för netonet om ni vill ha bra services, varit i strid med dem ett antal gånger gällande garantier. Handen på hjärtat, de är det största skitföretaget som finns. Om jag köper något som jag vet att jag inte kommer att behöva bruka garantin på så funkar netonet. Lura inte er själva och tro att de är bra, ni vill inte behöva sitta som jag behövt gjort och ringa runt i en halv dag för att få något löst.

Och att dem emot Inet som har en av de bästa supportrarna som du kan vända dig till är ju bara löjligt.

du måste haft otur i så fall (kanske skiljer mellan butiker inom Sverige) men jag har erfarenhet av Umeå & Växjö och tycker att dessa 2 ställen är bra

har brukat öppet köp & garanti på NoN flera ggr utan problem
senast jag hade kontakt med dom för garanti var det på ett par 11 månader gamla Razer Kraken chroma lurar

lämnade in dom med felbeskrivning att ena högtalaren glappade.
Ringde efter halva tiden och hörde hur det var & efter totalt 3 veckor hade jag fått nya lurar hemlevererade
och de är bara en av flera ggr som varit utan problem

är varan 0-2 månader så brukar jag få med mig en ny vara direkt och är den äldre skickar dom in den innan man får ut en ny (iaf enligt min erfarenhet)

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads