Min dator fryser , men BARA när jag spelar CSGO!

Permalänk
Medlem

Min dator fryser , men BARA när jag spelar CSGO!

Tjena Sweclockers användare!

Min dator började strula för ca 1 månad sen, när jag spelar cs så kan den helt plötsligt frysa och jag måste då starta om datorn med knappen bakom datorn. Med frysa menar jag att skärmen blir vit och ljudet hackar eller att skärmen blir svart och säger "No Signal"
Detta händer helt random, ibland kan det hända så fort jag hoppar in i ett game och ibland efter några timmar.
Detta händer BARA i CSGO och inte andra spel, LoL och heartstone fungerar helt perfekt.

Jag har försökt med att installerat om cs, jag har installerat senaste drivrutinerna på grafikkortet, jag har kollat tempratur på alla komponenter(HWmonitor) och det var ingenting ovanligt(mellan 50-70 Celsius in game), jag har kört windows inbyggda minnes test för att kolla RAM minnena och den visade inga fel,
Jag vet inte vad mer jag ska göra.. har inga komponenter att byta ut för att testa.

Mina komponenter är:
Nvidia Geforce GTX 660 Ti
Intel Core i7-2600 CPU 3.40GHz
8gb RAM
Corsair tx650
Acer moderkort, hittar inte vad det är för modell dock.

Funkade jätte bra för bara någon/några månader sen.

Behöver hjälp fattar inte vad som är problemet..

Permalänk
Medlem

Testa ngt grafikkrävande spel som Battlefield, och det blir säkert en krasch direkt. Mitt råd är att testa med ett annat grafikkort så snart som möjligt i ditt felsökande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Testa ngt grafikkrävande spel som Battlefield, och det blir säkert en krasch direkt. Mitt råd är att testa med ett annat grafikkort så snart som möjligt i ditt felsökande.

@Semjonov Testade BF3 på ultra nu, det är väl det mesta grafik krävande spel jag har tror jag.
Funkande toppen i dom 10-20 min jag testade, har inte tid att sitta längre tid just nu för att se om problemet uppstår senare.
får gör det senare ikväll kanske

Permalänk
Medlem

@danne184:

detsamma händer mig och bara i CS:GO men hoppar igång igen inom 20-30sec så är nog problem med just CS:GO

har ett RX480 och problemet började för ca 1 månad sen för mig med

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

@danne184:

detsamma händer mig och bara i CS:GO men hoppar igång igen inom 20-30sec så är nog problem med just CS:GO

har ett RX480 och problemet började för ca 1 månad sen för mig med

@Von_OttO fy fan vad skumt, kan det vara någon uppdatering i cs? känns dock rätt konstigt att det skulle skapa en krash i min dator för det.

Permalänk
Medlem

Skulle en uppdatering av BIOS kunna hjälpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

har kört BF3 i några timmar nu och det har inte krashat något. funkar jätte bra på ultra inställningar.
jag fattar inte vad som kan orsaka detta i csgo!

Permalänk

@danne184: det skadar inte att uppdatera

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600
32,0GB Dual-Channel Unknown (16-17-17-36)3000mhz
B450 AORUS M (AM4)
NVIDIA GeForce RTX 2060 6gb
223GB KINGSTON SA1000M8240G (SATA-2 (SSD))

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniormannen80:

@danne184: det skadar inte att uppdatera

okey, har aldrig gjort det, vet inte vart jag hittar det och hur jag gör .
men det går säkert att googla

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min förra dator med 2x 5870 i CF. Försökte länge att lösa det utan framgång...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

@danne184: du söker på vad ditt moderkort heter. sen står det om olika uppdateringar. testa att sök

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600
32,0GB Dual-Channel Unknown (16-17-17-36)3000mhz
B450 AORUS M (AM4)
NVIDIA GeForce RTX 2060 6gb
223GB KINGSTON SA1000M8240G (SATA-2 (SSD))

Permalänk
Skrivet av danne184:

Tjena Sweclockers användare!

Min dator började strula för ca 1 månad sen, när jag spelar cs så kan den helt plötsligt frysa och jag måste då starta om datorn med knappen bakom datorn. Med frysa menar jag att skärmen blir vit och ljudet hackar eller att skärmen blir svart och säger "No Signal"
Detta händer helt random, ibland kan det hända så fort jag hoppar in i ett game och ibland efter några timmar.
Detta händer BARA i CSGO och inte andra spel, LoL och heartstone fungerar helt perfekt.

Jag har försökt med att installerat om cs, jag har installerat senaste drivrutinerna på grafikkortet, jag har kollat tempratur på alla komponenter(HWmonitor) och det var ingenting ovanligt(mellan 50-70 Celsius in game), jag har kört windows inbyggda minnes test för att kolla RAM minnena och den visade inga fel,
Jag vet inte vad mer jag ska göra.. har inga komponenter att byta ut för att testa.

Mina komponenter är:
Nvidia Geforce GTX 660 Ti
Intel Core i7-2600 CPU 3.40GHz
8gb RAM
Corsair tx650
Acer moderkort, hittar inte vad det är för modell dock.

Funkade jätte bra för bara någon/några månader sen.

Behöver hjälp fattar inte vad som är problemet..

Kolla så du har stängt av det här med xbox grafiken eller vad det hette som kom upp i början av csgo när det blev uppdaterat för någon månad sen! Googla på det för jag kommer inte ihåg vad det hette nu tyvärr hoppas det lyckas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

Kolla så du har stängt av det här med xbox grafiken eller vad det hette som kom upp i början av csgo när det blev uppdaterat för någon månad sen! Googla på det för jag kommer inte ihåg vad det hette nu tyvärr hoppas det lyckas!

Jag hittar ingenting om det där varken på google eller i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniormannen80:

@danne184: du söker på vad ditt moderkort heter. sen står det om olika uppdateringar. testa att sök

okey tack ska försöka hitta vad det heter så får vi se.

Permalänk
Skrivet av danne184:

Ska titta lite vad det hette

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av danne184:

Det heter xbox-DVR men jag tror det endast är problem ifall du använder en senare version av windows som ex. W10!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

Det heter xbox-DVR men jag tror det endast är problem ifall du använder en senare version av windows som ex. W10!

jag har windows 10(dock ej aktiverat ännu..) men hittar inte den inställning i spelet, ligger den under grafik inställningar?

EDIT: googla på den och såg att det inte var i spelet man skulle deaktivera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

okey Game DVR var redan avaktiverat så det är inte problemet..:(

Permalänk
Skrivet av danne184:

okey Game DVR var redan avaktiverat så det är inte problemet..:(

Står det något felmeddelande eller sä när spelet fryser? Hade ett tag samma problem dock med css spelet frös sen blev jag utkastad från servern jag spelade på och det stod att min steam autentisering inte kunde validieras osv . Kanske inte måste vara datorn som är problemet har du provat att validiera dina spelfiler för csgo på steam och formaterat spelet på steam?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

Står det något felmeddelande eller sä när spelet fryser? Hade ett tag samma problem dock med css spelet frös sen blev jag utkastad från servern jag spelade på och det stod att min steam autentisering inte kunde validieras osv . Kanske inte måste vara datorn som är problemet har du provat att validiera dina spelfiler för csgo på steam och formaterat spelet på steam?

Nej det som händer är att skärmen blir svart och "No signal detected" dyker upp, funkar inte att dra ut och in DVI sladden och datorn fryser.
Enda sättet att få tillbaka bilden är att starta om datorn med att slå av och på strömmen.

Permalänk
Medlem

nu fick jag samma sak i Heroes of the Storm! kan det vara RAM minnena?

Permalänk
Medlem

Testa ett minne åt gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

Testa ett minne åt gången.

ska jag testa ta ut ena och bara spela med ett. eller hur menar du testa? kommer datorn att dö på en gång om jag bara har det felaktiga i?

Permalänk
Skrivet av danne184:

ska jag testa ta ut ena och bara spela med ett. eller hur menar du testa? kommer datorn att dö på en gång om jag bara har det felaktiga i?

Ja, testa ett i taget. Om det fungerar bra med det ena men inte det andra så har du ju hittat problemet

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Skrivet av danne184:

okey, har aldrig gjort det, vet inte vart jag hittar det och hur jag gör .
men det går säkert att googla

Man borde inte updatera BIOS om man inte absolut måste. Det finns alltid en liten chans att mobot brickar.

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Ja, testa ett i taget. Om det fungerar bra med det ena men inte det andra så har du ju hittat problemet

ja det kan jag testa tack

Permalänk
Medlem

Bumbar den här tråden, med lite mer information nu när jag har haft lite mer tid att titta på problemet.
det är fortfarande problem med att datorn fryser, dock så händer det i flera spel inte bara cs nu.
har kört prime95 utan några errors och även kört heaven benchmark för att stresstesta grafikkortet.
Jag får låga fps när jag kör på högsta inställningarna men inga crasher.
Så det verkar ju inte vara några problem med grafikkortet eller?

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Permalänk
Inaktiv

Har du möjlighet att pröva om du får no signal crash med inbyggda grafikkortet? Plocka ut 660 och kör på inbyggda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34443:

Har du möjlighet att pröva om du får no signal crash med inbyggda grafikkortet? Plocka ut 660 och kör på inbyggda.

ska testa imorron och återkommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34443:

verkar ha löst sig nu har spelat i en dag utan crasher, jag bytte ut min hårddisk och installerade om windows.
Då verkar det ha löst sig...än så länge.
tack för all hjälp iaf!