Permalänk
Medlem

Rust är det spel jag haft roligast med på senaste tid. Det är dock svårt att klara sig solo som nybörjare. Spelet uppdateras extremt ofta dessutom. http://www.rustafied.com/

Permalänk
Medlem

@anon251358: Dark Souls-serien är ju extremt bra om du gillar en bra story, action och rpg-element som du verkar göra då man tittar på spelen du gillar.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Singleplayer;

Ett spel jag alltid tipsar om som är otroligt bra är Oxenfree. Finns till PC, PS4 och släpptes dessutom väldigt nyligen till iOS.

Deponia-serien är underhållande klura-klura-spel (egenpåhittad genrebeskrivning), men point and click där man löser pussel och problem. Sista delen till serien släpptes för några månader sedan och det brukar komma upp rabatter för delarna titt som tätt.

This war of mine är ett annat riktigt intressant point & click med survival-inslag. Du tar rollen som överlevande i ett krig och får med små medel försöka bygga upp saker för att producera mat och vatten för att överleva, scavange runs för föremål för att bygga vapen, kaminer för att hålla värmen etc.

Har en hel del andra tips också, men börjar med dessa tre starka spel

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Rust är det spel jag haft roligast med på senaste tid. Det är dock svårt att klara sig solo som nybörjare. Spelet uppdateras extremt ofta dessutom. http://www.rustafied.com/

Jag har också kört rust, väldigt roligt. Man kan också köra battleroyal vilket är roligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon251358:
Beror lite på. Första mass Effect är maffigt, men också riktigt RPG:igt, vilket kan bli knäppt med FPS vyn tycker jag. 2:an är mer action orienterat och jag tillhör dem som gillar det. Inte för mycket onödigt med fed ex eller massa sådant.

Om man vill kan man hoppa in var man vill, men skulle nog påstå att det kan vara värt att ta hela resan, för det är ett maffigt äventyr.