Kan inte köpa spel online.

Permalänk
Medlem

Kan inte köpa spel online.

Förlåt om det här är fel forum, men tyckte att det här var det ända som passade.
Jag har ett Maestrokort, och innan ni säger att dom inte funkar online, jo det gör dom, men inte på all sidor, iallafall, jag kan inte köpa online för det står att dom inte kan verifiera att det är jag som gör det, finns det nån lösning för detta?

Visa signatur

i5 3350 3.10hz, GeForce Gtx 750ti, Corsair 4x2 DDR3 RAM, 2tb Seagate Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem

Gå till närmaste pressbyrån/7-eleven och köp paysafe?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Gå till närmaste pressbyrån/7-eleven och köp paysafe?

vad är paysafe och hur använder man det?

Visa signatur

i5 3350 3.10hz, GeForce Gtx 750ti, Corsair 4x2 DDR3 RAM, 2tb Seagate Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille14:

vad är paysafe och hur använder man det?

Man köper paysafe, man betalar med paysafe.
https://www.paysafecard.com/sv-se/lp-produkter/paysafecard/?g...

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

men hur fungerar det? kopplar man sitt kort till det eller fyller man på det på pressbyrån?

Visa signatur

i5 3350 3.10hz, GeForce Gtx 750ti, Corsair 4x2 DDR3 RAM, 2tb Seagate Barracuda 7200rpm

Permalänk
Skrivet av phille14:

men hur fungerar det? kopplar man sitt kort till det eller fyller man på det på pressbyrån?

Du laddar det med pengar på pressbyrån.

Permalänk
Medlem

@silverc0re: med valfritt belopp?

Visa signatur

i5 3350 3.10hz, GeForce Gtx 750ti, Corsair 4x2 DDR3 RAM, 2tb Seagate Barracuda 7200rpm

Permalänk
Avstängd

https://www.paysafecard.com/sv-se/produkter/avgifter-och-limi...

Värdelös tjänst..och dyr! Avgifter hit och dit..många bäckar små blir stora floder..

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Hedersmedlem

Gå till din bank, be att få ett VISA eller MasterCard istället, slipp detta problem helt och hållet i framtiden?

Permalänk
Medlem

@phille14: För mitt VISA Electron-kort (jag är under arton) måste jag gå in i Nordeas app och aktivera Internetköp. Du kanske har någon liknande inställning?

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

@Andreaz1:
TS är kanske under 18 år och om det inte ändrats så har jag för mig att 18 år var ett krav för både VISA och Mastercard.
Maestrokort gick bra ifrån 16? år.

@phille14:
Förr i tiden gick det att öppna e-bankkort som det gick o handla mer med än ett maestrokort. Kanske kan vara något om det finns kvar?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Du måste låsa upp ditt Nordea kort för vissa inyernetköp

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenta42:

@Andreaz1:
TS är kanske under 18 år och om det inte ändrats så har jag för mig att 18 år var ett krav för både VISA och Mastercard.
Maestrokort gick bra ifrån 16? år.

Kan inte de åldersgränserna men enligt profilen är ju TS bara 14. Är det inte 18 som gäller för köp på nästan alla sidor på nätet ändå? VISA Ung finns väl också fortfarande?

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: har handelsbanken och dom verkar inte bara ha maestro, grejen är att det har funkat förut men inte längre, vill inte byta, vill bara lösa problemet.

Visa signatur

i5 3350 3.10hz, GeForce Gtx 750ti, Corsair 4x2 DDR3 RAM, 2tb Seagate Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem

@Andreaz1:
Visa ung är jag inte alls bekant med.. fanns inte på min tid om jag inte missade det totalt, fullt möjligt.

https://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara...

Visserligen begränsingar här också men kanske mindre än vad ett Maestrokort har?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

@Andreaz1:
TS är kanske under 18 år och om det inte ändrats så har jag för mig att 18 år var ett krav för både VISA och Mastercard.
Maestrokort gick bra ifrån 16? år.

@phille14:
Förr i tiden gick det att öppna e-bankkort som det gick o handla mer med än ett maestrokort. Kanske kan vara något om det finns kvar?

vill inte skaffa nåt annat, det funkar (innan det här) på det jag behöver det till, vill bara lösa problemet med det här.

Visa signatur

i5 3350 3.10hz, GeForce Gtx 750ti, Corsair 4x2 DDR3 RAM, 2tb Seagate Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille14:

vill inte skaffa nåt annat, det funkar (innan det här) på det jag behöver det till, vill bara lösa problemet med det här.

när du vill lösa ett problem med aktuella banken så ta kontakt med din bank om det och kolla med dem, jag personligen vill avråda från handelsbanken sen jag fick dålig service,

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Är det genom Steam? Hade samma strul med Nordea ett tag tidigare, man behövde verfiera köpet. Ring din internetbank så brukar de ha svar på det mesta

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

@Mightybjorn: tyvärr mina föräldrar som gjorde det valet.

Visa signatur

i5 3350 3.10hz, GeForce Gtx 750ti, Corsair 4x2 DDR3 RAM, 2tb Seagate Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem

Ja, det är väldigt enkelt. Vänta tills du blir 18 så du kan skaffa ett riktigt kort som t ex VISA eller Mastercard. När du endast är 14 år gammal ska du inte ha möjlighet att ingå köpavtal. Om du verkligen behöver köpa något online så är det ju bara att föra över pengarna till någon av dina föräldrar som får köpa det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har du kollat om du kan ansluta ditt kort till ett PayPal konto?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spide:

Har du kollat om du kan ansluta ditt kort till ett PayPal konto?

Skickades från m.sweclockers.com

Man måste vara 18 år för att ha PayPal.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Kenta42:

@Andreaz1:
TS är kanske under 18 år och om det inte ändrats så har jag för mig att 18 år var ett krav för både VISA och Mastercard.
Maestrokort gick bra ifrån 16? år.

@phille14:
Förr i tiden gick det att öppna e-bankkort som det gick o handla mer med än ett maestrokort. Kanske kan vara något om det finns kvar?

Det finns kvar hos swedbank iaf de har dock ändrat så man behöver logga in med sin bankdosa för att komma åt det förr räckte det med din personliga kod.

Men är ju lite mer säkert nu iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har inte orkat läsa igenom vad tidigare har skrivit i tråden men jag hade också ett Maestro kort för några år sedan och då kunde man endast handla på internet där man använde sig av bankdosan/bank id, annars gick det inte. Vet inte hur gammal du är men när man fyller 16 år så får man iaf möjlighet till att få ett Mastercard/Visa.

När jag hade Maestro och inte kunde handla på nätet så gick jag in på skrill och fyllde i att jag var från UK. Fyller man i att man är från Sverige så kan man inte lägga in sitt Maestro kort utan då är det endast Mastercard/Visa som gäller. Skrill fungerar ungefär som paypal och med skrill så kan du iaf köpa spel på steam samt många andra sidor.

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluppzy:

Har inte orkat läsa igenom vad tidigare har skrivit i tråden men jag hade också ett Maestro kort för några år sedan och då kunde man endast handla på internet där man använde sig av bankdosan/bank id, annars gick det inte. Vet inte hur gammal du är men när man fyller 16 år så får man iaf möjlighet till att få ett Mastercard/Visa.

När jag hade Maestro och inte kunde handla på nätet så gick jag in på skrill och fyllde i att jag var från UK. Fyller man i att man är från Sverige så kan man inte lägga in sitt Maestro kort utan då är det endast Mastercard/Visa som gäller. Skrill fungerar ungefär som paypal och med skrill så kan du iaf köpa spel på steam samt många andra sidor.

Tack så mycket ska prova!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3350 3.10hz, GeForce Gtx 750ti, Corsair 4x2 DDR3 RAM, 2tb Seagate Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem

Skrill fungerade inte.
@Fluppzy

Visa signatur

i5 3350 3.10hz, GeForce Gtx 750ti, Corsair 4x2 DDR3 RAM, 2tb Seagate Barracuda 7200rpm