Köpes en dator för enklare spel!

Permalänk
Medlem

Köpes en dator för enklare spel!

Söker en dator till plastdottern där hemma, hon sitter å spelar med Minecraft och Startstable(Nå hästspel av nå slag).

Hon vill ju testa lite olika spel till och från, men inget som är speciellt prestanda krävande.

Skulle väl helst köpa en komplett datorn för en vettig krona, eller om folk har delar liggandes att sälja billigt å bra så man kan få ihop en komplett dator som klarar dessa enklare spel!

Tack på förhand

Läs hela annonsen här

Permalänk

Har hemma lite grejer just nu, håller på att kasta ihop ett LGA 1156 bygge med en i5 750 (tror det var denna, de är en fyra kärnig i5 iallafall) 8gb DDR3, en corsair vatten kylare och ett GTX 760, väntar bara på att nätagget ska komma, har tänkt bygga den i en vit fractal R4 om det vore intressant

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

@Bloodstainer: Låter helt klart intressant, vad hade du tänkt för pris?

Permalänk
Skrivet av Satan2k:

@Bloodstainer: Låter helt klart intressant, vad hade du tänkt för pris?

Beror på lite, ska fixa de, har tänkt kasta in en liten SSD också, kanske en HDD, men typ runt 3200kr

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Har en dator med i5 4690k gtx 760 16gb corsair ddr3 i ett asus bm85-E Matx bygge. Sitter en 500g hårdisk och kalaset drivs av en 650w psu. Dator väger inte många kilo och har kvar låda och plast överdrag för ev frakt. Kan släppa för runt 4

Permalänk
Medlem

Har fått liknande erbjudande på riggen nedan.

Evga hadron itx chassi med fönster
Asus p77 itx Moderkort stock kylare
I5 3420 på 3.2ghz
120gb SSD Intel
8gb ddr3 hyper X predator
Psu Evga 500w gold
Gpu 750ti 2gb
Gröna lysrör plus fläkt

Den är installerad med ett Windows 7 jag byggde just ihop den i veckan.
Pris idé 2600kr

Är detta något ni andra kan matcha prismässigt?

Permalänk
Medlem

Alla erbjudanden är helt klart intressanta, men som ni alla förstår så kommer jag helt enkelt välja det mest prisvärda alternativet, vilket jag hoppas ni förstår!

Permalänk
Medlem

Behöver hon en skärm?

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

@Creutz: Det vore bra!

Permalänk
Medlem

@Satan2k: Jag har en Samsung S24D590PL, 24", IPS, 60Hz och Full-HD. En bra allround-skärm. Ser bra ut, fungerar bra. Ett år gammal utan pixelfel osv. Kan det vara nåt? Finns i Linköping men kan väl skicka om det är så.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

@Creutz: Låter bra! Huvudsaken att den fungerar som sagt >_< Försöker mest få ihop en komplett dator till vettigt pris så jag får ha min för mig själv! hahah

Hade du tänkt för pris?

Permalänk
Medlem

@Satan2k: Jag vet ärligt talat inte riktigt, jag köpte den för 1900:- men det var ju som sagt ett år sedan. Kollade precis Blocket för priser men det är mest skitdyrt eller skräp man kan jämföra med. Vad kan du tänka dig betala?

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

@Creutz: Försöker som sagt få ihop en komplett rigg till ett vettigt pris, så tror dock för din skull att du bör sälja via annons här på clockers så söker jag vidare efter något som folk kastar efter en Hahaha

Permalänk
Medlem

Hej, ett helt nybyggt dator för 5000kr som klarar av alla de spelen du nämnde och lite till för 5000kr.

Moderkort: MSI H110M PRO-D
Processor: Intel Pentium G4560
Grafikkort: MSI GTX 1050 2GB OC
RAM-Minne: 8 GB DDR4 2133MHz
Nätaggregat: EVGA PSU 430W
Låda(Chassi): Deepcool Tesseract
Hårddisk 1TB WD

Eller den här för 4000kr:

Moderkort: Gigabyte GA-F2A88XM-D3HP
Processor: AMD A-Series A10-7870K (Grafik+Processor)APU
RAM-Minne: 8GB Adata XPG V1.0 2133MHz
Nätaggregat: Cooler Master MasterWatt Lite 400W
Låda(Chassi): Deepcool Tesseract
Hårddisk 500GB WD