Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

GH60 Satan från Kina med ett billigt set keycaps (ful-konverterat till ISO med en annan Enter samt några blanka knappar).
Det ser kanske inte så mycket ut för världen, men hon är mitt första hembygge och med tanke på antal timmar det tog att sätta ihop det så törs jag inte vara annat än nöjd, om inte annat för min egen sinnesros skull. xD

http://i.imgur.com/GC4ddwo.jpg?1

http://i.imgur.com/zR7Ueyj.jpg?1

Snyggt, kul! Nu är det bara dags att du lämnar iso och ansluter dig till ansi så att du kan köpa fler caps och slipper den där hemskt formade enter-tangenten

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Snyggt, kul! Nu är det bara dags att du lämnar iso och ansluter dig till ansi så att du kan köpa fler caps och slipper den där hemskt formade enter-tangenten

Det finns ju faktiskt de som gillar ISO...

...och speciellt "svensk" layout?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

@dorf_se: Hehe, jag retas bara lite. Även om jag personligen inte gillar iso så vet jag att andra gör det! Sen är det väldigt tråkigt att det blir typ 50% dyrare för varje keycap-set man köra om man ska ha nordic/iso. Sen är jag väldigt mycket för symmetri och tycker att iso-entern sticker ut alldeles för mycket..

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

@SYRE:

Jag har haft två stycken ANSI tidigare, blev helt vansinnig på det. Hur mycket jag än skrev så vande jag mig aldrig vid en smal enter-knapp. Missade enter så ofta att jag var tvungen att byta till ISO.

Permalänk
Medlem

ISO is love, ISO is life
Jag kommer verkligen inte överens med ANSI layout. Den smala enter knappen gör mig galen haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

@SYRE:

Jag har haft två stycken ANSI tidigare, blev helt vansinnig på det. Hur mycket jag än skrev så vande jag mig aldrig vid en smal enter-knapp. Missade enter så ofta att jag var tvungen att byta till ISO.

Skrivet av Flutters:

ISO is love, ISO is life
Jag kommer verkligen inte överens med ANSI layout. Den smala enter knappen gör mig galen haha.

Hehe, och jag är precis tvärt om. Älskar den smala entertangenten och dessutom gillar jag den stora vänster-shiften väldigt mycket

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

@SYRE:

Kör du även engelsk layout (med åäö någon annanstans) eller kör du <>| bindat till någon annan knapp?

Permalänk
Medlem

@Rutger Janåker: Jag kör svensk layout. Använder sällan <> men har den knappen på mitt fn-lager precis ovan för tab

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Observera att detta är "Visa ditt tangentbord"-tråden, dvs. allmän diskussion, frågor osv. gällande mek. tangentbord hör hemma i Mekaniska tangentbord och tillbehör, allmän diskussion och frågor-tråden.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ett stycke Filco Majestouch 2, KBP V60 och en numpad från Leopold. Samma blanka PBT-hattar på allt - för att förändringar är farliga.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Inte ett tangentbord än, men snart så! PCB:erna till mitt kommande split planck är klara!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag:

Inte ett tangentbord än, men snart så! PCB:erna till mitt kommande split planck är klara!
http://i.imgur.com/Bbj1vk4.jpg

Intressant! Är det någon speciell anledning att brytarna verkar vridna 90 grader?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Ducky YYY TKL (Not so much YYY anymore)

Köpte ett Ducky YYY TKL för några år sen, har även postat ett gammal foto här för längesedan när jag hade tröttnat på den gula färgen och lackade om chassit till svart istället. Nu har jag gjort om lite till. Köpte hem nya vita doubleshot Ducky-keycaps och svarta o-ringar för att få bort bottenljudet. (Kör blåa brytare så så mycket tystare blir det dock inte :] ) och sedan lackade jag om chassit till matt vit färg. Tyckte det fick en riktigt trevlig oldschool känsla!
Första förändringen från YYY (Allt var tokgult)

Andra förändringen:

Tredje förändringen ( nuläget )

Jag är riktigt nöjd så kände att jag ville dela med mig till likasinnade tangentbordsfantaster då min fru enbart kollar konstigt på mig..

/Daniel

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

@Ethnic: Snyggt byggt och jämn och fin färg på slutresultatet. Vad har du lackat med, pensel, puder, plastidip eller?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Insikt!
Permalänk
Medlem

Drevo Calibur med en salig blandning caps. Inköpt för knappt en månad sen, nu väntar jag på en 60% ISO från ALI + custom caps från WASD.

Visa signatur

4770k 4.4 @ 1.2 | MSI GTX 970 sli | Nepton 280L | RM750X | Z87-PRO | 750D

Permalänk
Medlem

Potatisbild av Tai-Hao Miami på mitt Magicforce. Oljad furuplanka # att testa om handlovsstöd är något att ha.. $ småbarnsförälder känns färg- o mönsterkrockar $ hemma.

Permalänk

Nya XDA-caps på mitt hembygget.

Dold text
Permalänk
Medlem

@Rutger Janåker:

Snyggt! Vart har du köpt dem?

Permalänk
Skrivet av whinkz:

@Rutger Janåker:

Snyggt! Vart har du köpt dem?

Jag köpte dem här (tog 10 dagar). Efter två dagar har jag vant mig vid den lite lägre profilen och trivs väldigt bra med dem faktiskt. Mycket prisvärt kit med tanke på allt man får.

Permalänk
Medlem

@Rutger Janåker: Snyggt! Men är det inga "homing" fnuttar/scopes på F/J?

Permalänk

@easy_j:

Nej något sådant finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av easy_j:

@Rutger Janåker: Snyggt! Men är det inga "homing" fnuttar/scopes på F/J?

Skrivet av Rutger Janåker:

@easy_j:

Nej något sådant finns inte.

Åh jo, det finns det visst! Det är inte jättelätt att se, men det finns 3 caps som är lite mer scoopade än dom andra. Om man kollar noga på bilden här nedan så borde ni se det

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

@SYRE:

Nu har jag svårt att se det på bilden, men jag har inget på mitt tangentbord i alla fall. Men jag plockade ju bara tangenterna ur "första lagret", och kollade inte om det fanns några "scoopade" bland alla de andra.

Men inte heller när jag kollar igenom lådan igen nu, så hittar jag några sådana tangenter.

Permalänk
Medlem

@Rutger Janåker: Om du tittar på min 5 på numpaden på det stora tangentbordet borde du se det..

Jag har köpt tre stycken xda-set och alla innehåller extra scoopade tangenter. Jag skulle gissa på att dina också gör det. Det är ganska svårt att se dom, men om du lägger ut tangenterna på ett bord och kollar "underifrån" så borde du kunna se det. Om du inte har tagit ur numpad-lagret i din box så borde 5an där vara scoopad!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Konsolgrävare

Inte hundra om jag har lagt upp denna bild på sweclockers men här kommer den:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Mitt senaste Custom 60% i familjen planen är att ha den här gubben på jobbet.

Specs

  • Outemo Black Switches (lyckades komma över en bunt billigt ) från Gearbest

  • Acrylic CNC Case från Aliexpress

  • b.face 60 RGB från Aliexpress

  • GH60 plate från Aliexpress

Keycaps

  • Center hattarna kommer från mitt Tada68 dom är Thick PBT Dyesubs Cherry (OEM eller något liknande)

  • Alla modifers är DCS profil från PMK Grab bags

Layout - En mix mellan ANSI och ISO

  • 7U Space bar

  • Större CTRL och ALT keys än vanligt - samt mindre Windows keys

  • Iso Shift

  • ANSI Enter

  • Mini Backspace (1 key extra)

  • Mini Right Shift (1 key extra)

Permalänk
Medlem

Har ikväll konverterat mitt GH60 från stock svarta till clears med 85g sprit.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

@dorf_se:
85g? Du tycker inte 55g clears räcker ? Har skrivit lite på vanliga clears och fann dem alldeles för tunga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

@dorf_se:
85g? Du tycker inte 55g clears räcker ? Har skrivit lite på vanliga clears och fann dem alldeles för tunga.

Nu skiljer det lite i hur fjädrar defineras. g och cN skiljer, så 55cN som clears är definerade är lite tyngre än 85g som Sprit definerar sina. Eller rättare sagt så som han beskriver dem "is similar to MX Clears, The latest version starts softer and gentle". Det håller jag med om.

Visa signatur

|| divine creator ||