Antivirussystem free eller köp, rekommendation mottages tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olivia.m:

Tycker väl att det beror på dina datorvanor, för mig så är ändå Windows Defender + sandlådeprogram det bästa valet.

Har själv Bitdefender 2017 pga paranoid familjemedlem men också använt Windows Defender i nåt år tillsammans med Malwarebytes free, och inte har man fått några virus bara för att man inte har en "bäst-i-test AV".

Som sagt, kör bara alla suspekta program eller browsers i en sandlåda eller VM, comodo firewall, sandboxie, virtualbox whatever, det funkar gott och väl.

Ramla inte ner i hela premium antivirus-träsket där skaparna försöker få dig att tro att man får virus stup i kvarten om man inte genast installerar si och så produkt...

Aldrig provat sandboxie, hur fungerar det:)?

Permalänk
Medlem

@anon284101: Jag antar att man kan se Sandboxie som ett slags fängelse för applikationer?

Så om det nu finns några program som leker rövare(virus) i fängelset är det bara att sätta på elektriska stolen och börja om på nytt, eller nu blev förklaringen lite morbid men du fattar nog haha

Men oavsett om fångarna leker rövare inne i fängelset eller inte, så påverkar det inte det världen utanför, alltså själva Windows. Du kan också ha en whitelist för vilka applikationer i sandlådan får åtkomst till internet, så om det är nu nån virus som försöker pinga hem eller något blir den nekad och du får ett meddelande.

Sen kan det ju finnas rymlingar men jag har aldrig personligen hört talats om någon som lyckas smita från Sandboxie

Var också uppmärksam på att Sandboxie funkar bäst med Windows Defender och det är vad utvecklarna själva rekommenderar. Kör du tredjepartsprogram kan det bli konflikter, tror inte t.ex senaste Kaspersky funkar överhuvudtaget, Bitdefender 2017 funkar än så länge. Du får läsa deras known conflicts här.

Beroende på vad för program du kör så funkar heller inte allt i sandlådan. Du får ladda ner deras trial och testa fram själv och se om det är något för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284101:

Vart hittar man bra brandvägg då:)??

Det hittar du inbyggt i Windows (Windows Firewall), precis som antivirusprogrammet. Kör på de inbyggda så blir allt bra.

Permalänk
Medlem

har du en router har du en brandvägg, hur bra din brandvägg är beror på mjukvaran i din router.
sedan har windows en inbyggd brandvägg som brukar räcka gott åt svensson.

Jag har kört dom flesta antivirus under åren, F-secure,nod32,avast,avira mm mm det jag tycker mig dock se är att både själv och kunder slutar har problem i samma utsträckning när dom går över till bitdefender. en anna fördel är att bitdefender är väldigt resurssnålt vs skyddet du får. Jag rekommenderar dock betalversionen då jag gillar dom extra funktionerna. sedan är det inte så dyrt, jag tror jag gav 5-600kr med kupong för 3år och 10 enheter "2016 total security" som nu uppgraderats på alla enheter till "2017 total", samt man får en väldigt bra kontroll av enheter i deras kontrollpanel.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Bitdefender skulle jag inte köra på, brukar vara antivirustester folk här går efter, men här ett där det får sämre resultat än Microsoft:

Home Anti-Malware Protection, July-September 2016 (pdf)

Här är ett annat där man tagit hänsyn till hur representativa hoten är för vad vanligt folk kommer i kontakt. Då halkar Bitdefender ner från plats 6 till plats 15:

Microsoft Goes From Cellar to Stellar in New Antivirus Test

Bitdefender, Lavasoft, Kingsoft, Emsisoft, Qihoo, and BullGuard had originally tied for sixth place. After weighting for prevalence they're ranked from 15th place on down.

Permalänk
Avstängd

Som sagt så kan man ställa lite högre krav när det gäller "betalversioner" gentemot "gratisversioner".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284101:

Vilket skulle Ni valt av Avast Free eller Windows defender?

Tack för all input, uppskattas :)!

Jag körde länge Avast, men de började installera crapware, webbläsartillägg och annan skit, rekomenderar nog windows egna framför Avast och MacAfee, körde länge utan alls, men betalar numera för ESET Multidevice (lite utökad Nod32 för tre datorer)
Märker inte av någon prestandaminskning alls, stängt av "händelser" så har inte sett av det överhuvudtaget, det får uppdatera i bakgrunden utan att säga till mig att det gick bra med nya definitioner.

Eset Nod32 är det jag hade rekommenderat isf, Avast och MacAfee skyr jag som pesten, men åtminstone det förstnämnda kan ju ha bättrat sig.

EDIT: hade skrivit Avast där det skulle vara Eset, skulle aldrig betala för Avast.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Grejen är att han aldrig verkar ha någon som helst koll vad han pratar om, utan citerar endast från ett par personer på Twitter. Han läser inte svaren på tweetsen och han läser inte ens de länkar som citeras.

Omöjlig att diskutera med, med andra ord.

Intressant, själv tycker jag att du verkar vara en sådan person. Tveksamt om person är lämpligt att diskutera dock, forumreglerna säger att man inte får ägna sig åt pajkastning.

Skrivet av Exxovion:

Som sagt så kan man ställa lite högre krav när det gäller "betalversioner" gentemot "gratisversioner".

På vilket sätt kan man det? De är fortfarande fulla med sårbarheter och brandvägg finns redan inbyggt i Windows.

av is weirdly the most trivially exploitable software available --Justin Schuh

Permalänk
Inaktiv

Det inbyggda i Windows 10. Jag brukade köra Bitdefender Free men slutat med det också. Det har, som personen ovan varit inne på, konstaterats finnas en hel del problem med de flesta antivirusmjukvaror vilket gjort att jag provat köra utan just Bitdefender.

Ironiskt nog tyckte jag Bitdefender Free var bättre än betalutgåvan också, blev i det närmaste stopp i systemet med den installerad. Enda direkta sättet jag sett den "fungera" innan är i autopilot-läget.

Permalänk
Medlem

Windows Defender. Gratis, och fullgod funktion rakt över brädet.
(högst subjektivt omdöme såklart)

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Det inbyggda i Windows 10. Jag brukade köra Bitdefender Free men slutat med det också. Det har, som personen ovan varit inne på, konstaterats finnas en hel del problem med de flesta antivirusmjukvaror vilket gjort att jag provat köra utan just Bitdefender.

Ironiskt nog tyckte jag Bitdefender Free var bättre än betalutgåvan också, blev i det närmaste stopp i systemet med den installerad. Enda direkta sättet jag sett den "fungera" innan är i autopilot-läget.

Vad var det som krånglade med betalvarianten? Jag har upplevt en fel funktionella problem, men inget "stopp i systemet".

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Vad var det som krånglade med betalvarianten? Jag har upplevt en fel funktionella problem, men inget "stopp i systemet".

Var nog ett år sedan jag provade, kanske längre sedan ändå, så exakt vad det var minns jag inte idag. Jag har för mig den frågade och stoppade mer eller mindre allt. Kanske hade blivit bättre om man grottat sig in i programmet men då Free fungerade så bra som den gjorde så backade jag istället. Osäker på exakt vilken betald Bitdefender det var, ska ha varit den de bjöd på testmånader för, Total Security?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Bitdefender skulle jag inte köra på, brukar vara antivirustester folk här går efter, men här ett där det får sämre resultat än Microsoft:

Home Anti-Malware Protection, July-September 2016 (pdf)

http://forumbilder.se/FBVL6/avtest.png

Ditt argument här bygger på en gammal källa, använder du aktuell analys så finner du inte stöd för det du skrev.
https://selabs.uk/download/consumers/jan-mar-2017-consumer.pd...

Skrivet av torbjorn_75:

Här är ett annat där man tagit hänsyn till hur representativa hoten är för vad vanligt folk kommer i kontakt. Då halkar Bitdefender ner från plats 6 till plats 15:

Microsoft Goes From Cellar to Stellar in New Antivirus Test

Bitdefender, Lavasoft, Kingsoft, Emsisoft, Qihoo, and BullGuard had originally tied for sixth place. After weighting for prevalence they're ranked from 15th place on down.

Citat: ""This report should be regarded as a prototype, the purpose of which is spark debate on the significance of prevalence data, and promote ideas for improving the method," and expresses a hope that other vendors will share telemetry data with Microsoft "in order to get a more significant and impartial customer-impact analysis." Slutcitat.

Om de nu utvecklat själva mätmetoden eller införlivat den i befintligt sätt att arbeta vet jag inte, men ett försök att försöka utveckla mätmetoder kan jag inte se som en pålitlig källa. De skriver själv att det behövs mer underlag för opartisk bedömning. Nu är länken snart 3 år gammal och mycket kan ha hänt på vägen.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Ditt argument här bygger på en gammal källa, använder du aktuell analys så finner du inte stöd för det du skrev.
https://selabs.uk/download/consumers/jan-mar-2017-consumer.pd...

Nja, mitt argumentet här är att ibland får Bitdefender sämre testresultat än Microsoft. Kanske inte senaste, men tidigare och kanske i något kommande test. Jag skulle i alla fall tycka att det var lite jobbigt att byta Bitdefender mot Windows Defender och vice versa en gång i kvartalet, beroende på hur de utvecklar sig i testrapporter. Men trådskaparen får naturligtvis göra som han vill, jag bara säger vad jag tycker.

What Security Software Do You Recommend?

“Highest rated” changes, depending on the date, the test, and who’s doing the testing. There is no single, clear, consistent winner.

Thus my recommendation stands. Windows Defender remains a solid, free anti-virus and anti-spyware package with minimal system impact, and should be appropriate for almost anyone.

Skrivet av Valonen:

Citat: ""This report should be regarded as a prototype, the purpose of which is spark debate on the significance of prevalence data, and promote ideas for improving the method," and expresses a hope that other vendors will share telemetry data with Microsoft "in order to get a more significant and impartial customer-impact analysis." Slutcitat.

Om de nu utvecklat själva mätmetoden eller införlivat den i befintligt sätt att arbeta vet jag inte, men ett försök att försöka utveckla mätmetoder kan jag inte se som en pålitlig källa. De skriver själv att det behövs mer underlag för opartisk bedömning. Nu är länken snart 3 år gammal och mycket kan ha hänt på vägen.

Ja, testlabben säger inte vilka hot de använder och ger endast minimal beskrivning av testmetodiken, så det är lite svårt för vanliga konsumenter att bedöma värdet av dem.

Men här är ett inlägg från Vesselin Bontchev som jobbat 30 år i antivirusindustrin och sågar alla testlabb längs med fotknölarna. De är inkompetenta och ofullständiga, använder ett minimalt och föråldrat testset på ett par hundra prover när det i verkligheten finns hundratals miljoner skadliga program osv. Eller med andra ord, det är mest ormolja.

Some thoughts on the CrowdStrike vs NSS Labs debacle

all anti-virus testing outfits generally fall into two categories — incompetent and incomplete. (Of course, some are both.)
they use a small (and often obsolete) test set like a few hundred malicious programs
anti-virus testing is a thankless job, impossible to do right, and the anti-virus industry is full of snake oil peddlers.

Permalänk
Medlem

@torbjorn_75: Då är jag med.

Lägger inga värderingar i vad som är mest riktigt men då jag läste in mig lite i tråden så tyckte jag att källorna var lite skakiga. Med det sagt så får var och en välja utefter sina bedömningar.
Passar på att önska en fortsatt trevlig dag.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Jag själv använder kaspersky total-secure och är riktogt nöjd med det har tagit allt som jag har slängt på det samt testat det genom att köra iq-befriad surfning och den har stoppat allt hittills. Hade F-secure innan men de tog inte allt och det resulterade i att datorn hälsade hem så det fick bli kaspersky efter det och kaspersky har tagit det som f-secure missat.

Men jag vet inte om F-secure har blivit bättre på sista åren. Samt Norton någon som vet hur det har utvecklats för när jag bytt från F-secure till kaspersky så tittade jag på Norton men det gick bort p.g.a det drog mycket kraft från datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@Valonen: Ja det var bra inhopp, och gav mig tillfälle att förtydliga vad jag menar. Tack detsamma, trevlig dag!

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur ni som säger att ni aldrig haft malware kommer fram till det.
Har ni scannat datorn då och då och inte hittat nånting? Mitt bästa exempel på varför detta inte är en garanti är Red October trojanen.

Därför kör jag Kaspersky Internet Security, som ni säkert märker i den här tråden så ger mer eller mindre alla antivirus test olika resultat, det beror på vem som betalt mest i många fall. Kaspersky är dock något som ständigt hamnar högt upp, om det beror på att dom är ryssar och har mycket pengar, eller skapar de flesta malware själva, det vet jag inte. Vet dock att flera vänner som jobbar med säkerhet väljer Kaspersky.
I grund och botten får man bara acceptera att du har malware på datorn i någon form, risken är iaf överhängande stor.
Om man nu kör en egen sandlåda hemma så hoppas jag verkligen att ni lägger dom på ett eget nät som inte har tillgång till erat eget LAN, typ en DMZ eller olika VLAN, men även ha accesslistor som stoppar trafiken helt mellan näten. VLAN hoppning är också en sak som de kan använda.
Det kommer som bekant även upp nya ZeroDays hela tiden och att säga att något program inte har säkerhetshål, det går bara inte.
Finns många exempel på företag som sagt sig varit ohackbara eller ha ohackbar programvara som blivit hackade dagar senare.

Det är bara att acceptera att du kan inte skydda dig mot 100% av allt som händer, men man kan försöka skydda sig mot de simplaste sakerna iaf.
Om du är riktigt paranoid så kan du ju som sagt fixa en VM, helst på ett annat nät och du kan även skapa en ghost av din installation av datorn, tänk då på att installera datorn och allt du vill ha på den ->offline<-. Detta är inga garantier då de kan ha gömt malware i bios tex. Men det är väl det närmsta du kommer, då kan du blåsa datorn varje vecka och säkerhet slippa några spionprogram.

Kalla mig paranoid, men jag har släppt det där, kör kaspersky internet security och en hw brandvägg (asa 5505), undviker att tillåta java och flash.
Kör med en keyring (KeePass) och sparar inga lösenord i webbläsaren.
Har dock accepterat att någon troligen har nånting på min dator, vad har man för liv om man ska gå o oroa sig hela tiden?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Purrfected:

Jag undrar hur ni som säger att ni aldrig haft malware kommer fram till det.
Har ni scannat datorn då och då och inte hittat nånting? Mitt bästa exempel på varför detta inte är en garanti är Red October trojanen.

Jao, i alla dessa trådar så är det alltid många som påstår att de inte kör med något skydd, men att de ändå vet (på något magiskt vis) att de är helt fria från "skadligheter".
Det brukar nämnas att man skannar datorn ibland (vissa till och med med "online-scanners") och då tror man att man är helt säker.

Gissar på att detta tankesätt är en stor del av varför det är en så stor marknad idag.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Jao, i alla dessa trådar så är det alltid många som påstår att de inte kör med något skydd, men att de ändå vet (på något magiskt vis) att de är helt fria från "skadligheter".
Det brukar nämnas att man skannar datorn ibland (vissa till och med med "online-scanners") och då tror man att man är helt säker.

Gissar på att detta tankesätt är en stor del av varför det är en så stor marknad idag.

Många har dålig koll på IT-säkerhet eller sitter på utdaterad info. Förr såg man ofta utan AV att något var fel då virus och malware som förstörde eller på andra vis gjorde sig synliga och försämrade eller skadade systemet.

Idag är det större risk att man råkar ut för en cryptolocker än ett mer klassiskt virus. Ingår man i ett botnät så är det nog få/inga människor som klarar av att identifiera detta utan verktyg och analys.

Själv kör jag Malwarebytes vid sidan om Win10s inbyggda emellanåt, men det gjorde jag även tidigare med.

Permalänk
Medlem

Som några har sagt så vet man fan aldrig om det funkar.. Men jag har väldigt länge kört med AVG Free och tycker att det funkar bra. Poppar upp ibland att den har fångat något så nåt kanske den gör Inga datorer jag har haft det på har peppar peppar inte blivit superduper attackerade.

Visa signatur

Det finns 10 sorters människor, dom som förstår binärt och dom som inte gör det.

Permalänk
Medlem

Här är en video med Google Chromes säkerhetschef där han pratar om antivirus. Från 34:00, Beset on All Sides - Justin Schuh @ Infiltrate 2017. Några problem som han tar upp:

Antivirus Network MitM:
- MitM-kod som behöver uppdateras, ingen som kan koden på antivirusföretagen
- Praktikant skrev koden och har lämnat antivirusföretaget för två år sedan
- Fixar pushas inte till ex-kunder som blir kvar med trasig TLS-stack och inte kan surfa
- Dålig kodkvalitet, grovt föråldrad kod, ingen som uppdaterar den med patchar och fixar
- Opålitlig certifikathantering, alla certifikat godkänns även ogiltiga
- Implementerar inte förbättringar som HPKP, CT etc, de vill inte röra det, det är för komplicerat
- Produkterna är kända för att ge mycket sämre säkerhet

Binary Injection:
- Förhindrar hela tiden säkerhetsförbättringar pga kodinjektion (exempel LowBox token)
- Typiskt ett års fördröjning av säkerhetsförbättringar pga tredjeparts antivirusprogrammen
- Antivirus kodinjektion gör att krascherna ökar upp till 40 procent
- Användarna förstår inte att problemen uppstår pga AV-produkten utan skyller på webbläsaren
- Injicerar gammal Spidermonkey i varje Javascript eval() (true story)
- Problemen tar upp enormt mycket tid av Google Chromes utvecklingsavdelning

Tavis factor:
- Hör till den mest osäkra programvaran de stött på, säkerheten är som år 1999
- Rekordet är 30 minuter från att öppna en antivirusprodukt till att få root

Jag tycker att ju mer man läser om tredjeparts antivirus, desto mer skeptisk blir man. Vilken dynga liksom.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Många har dålig koll på IT-säkerhet eller sitter på utdaterad info. Förr såg man ofta utan AV att något var fel då virus och malware som förstörde eller på andra vis gjorde sig synliga och försämrade eller skadade systemet.

Idag är det större risk att man råkar ut för en cryptolocker än ett mer klassiskt virus. Ingår man i ett botnät så är det nog få/inga människor som klarar av att identifiera detta utan verktyg och analys.

Själv kör jag Malwarebytes vid sidan om Win10s inbyggda emellanåt, men det gjorde jag även tidigare med.

Ja precis, hela poängen idag är ju att skadan inte ska märkas förren det är för sent. Gör den det så hade det inte direkt behövts något skydd.

Men de som förespråkar att köra utan har väl något super-sense och analyserar datan med tankekraft, eller något

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MSE är inte så bra som vissa här vill påstå.

https://cve.mitre.org/cgi-bin/cvename.cgi?name=CVE-2017-0290

https://twitter.com/msftsecresponse/status/861734360193552385 - Får väl ge dom cred för att dom patchade det fort iaf!

Till följd av:
https://twitter.com/taviso/status/860679110728622080

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv

Jag testade först Kaspersky men märkte direkt att processorn blev överbelastad av det och avinstallerade det genast, ni kör jag Avast på min stationär och Bitdefender på min laptop, båda fungerar bra med väldigt liten prestandapåverkan, skyddet vet jag inte.

Men det verkar som att Bitdefender har en inbyggd som Ni kallar de Sandiebox där man endast tar den nedladdade filen och scannar den innan man installerar den, vilket jag tycker känns bra, men jag kanske har missuppfattat vad en sandiebox är haha

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon284101:

Jag testade först Kaspersky men märkte direkt att processorn blev överbelastad av det och avinstallerade det genast, ni kör jag Avast på min stationär och Bitdefender på min laptop, båda fungerar bra med väldigt liten prestandapåverkan, skyddet vet jag inte.

Men det verkar som att Bitdefender har en inbyggd som Ni kallar de Sandiebox där man endast tar den nedladdade filen och scannar den innan man installerar den, vilket jag tycker känns bra, men jag kanske har missuppfattat vad en sandiebox är haha

Njae, det är väl ingen riktig sandbox, jag antar att det är "file protection" du tänker på?

Sandbox innebär bara att när programmet körs, så körs det i sitt eget lilla minnesutrymme på datorn, där kontakt med omvärlden oftast är begränsad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sandbox_(computer_security)

Alla appar i Android körs till exempel på det viset, vill jag minnas.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Njae, det är väl ingen riktig sandbox, jag antar att det är "file protection" du tänker på?

Sandbox innebär bara att när programmet körs, så körs det i sitt eget lilla minnesutrymme på datorn, där kontakt med omvärlden oftast är begränsad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sandbox_(computer_security)

Alla appar i Android körs till exempel på det viset, vill jag minnas.

Okej, vart hittar jag sandbox i windows 10 :)??

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284101:

Jag testade först Kaspersky men märkte direkt att processorn blev överbelastad av det och avinstallerade det genast.

Precis som alla andra antivirus-program, så uppdateras databasen för Kaspersky Internet Security direkt efter installationen. Kollade du om programmet körde någon processen, innan du avinstallerade det?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Jag kör Kaspersky och Malwarebytes Premium i combo. Båda passar mig utmärkt då dom är underhållsfria och ligger i bakgrunden. Dock är väl Kaspersky inte direkt billigt men av dom jag testade så passade den mig bäst.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Precis som alla andra antivirus-program, så uppdateras databasen för Kaspersky Internet Security direkt efter installationen. Kollade du om programmet körde någon processen, innan du avinstallerade det?

Det körde en process ja? Men de har inget annat gjort för mig?? Såg att föera hade haft proböem
Med detta när de Kaspersky.