Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Medlem

Det har uppenbarligen inte gått så bra för ME:A (som EA velat?) så nu läggs hela mass effect serien på is ett tag framöver och Bioware montreal blir en support studio och går praktiskt taget ihop med en annan EA studio, en hel del folk skyfflas om i andra projekt, det i sig är inte så ovanligt efter projekt är klara men allt sammantaget ger en rätt dyster bild av statusen för ME:A och dess efterföljare.

BioWare Montreal Scaled Down, Mass Effect Put On Ice For Now

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Hmm.. Har inte hunnit prova än men hoppas dom inte gjort det för lätt i MP nu. Det var ju inte direkt jättesvårt i Gold, varken med AR eller power combo builds.
Hoppas dom lägger till Platinum snart

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Rätt stora förbättringar på cutscenes med 1.06, framförallt funkar eye tracking på karaktärer nu, något som irriterade mig personligen mest. Sen har dom polerat ansiktsuttryck så dom faktiskt speglar karaktärernas känslor. Inte alla cutscenes är fixade men en stor del av de i den första biten av spelet.
Nu börjar det bli en acceptabel nivå för 2017 och man kan hoppas att dom fortsätter fixa resterande på samma sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Keeper of Traditions

Har tagit en paus från spelet, men kanske dags att ta upp det igen då nu när det patchats. Lite synd bara att det är början av spelet som finputsats mest, den har jag ju redan tagit mig igenom

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Synd att de inte kunde fixa vissa uppenbara buggar vad gällande uppdrag som inte går att slutföra. Hur jäkla svårt kan det va!

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag stötte på en riktigt enerverande bugg senast jag startade spelet, vilken gjorde att spelet gick i slow motion. Någon som stött på den? Första gången för mig efter cirka 20 timmars spelande.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

@Simonnice: Yes, hänt mig också..har svårt att se vad det kan bero på..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tellus82:

Det har uppenbarligen inte gått så bra för ME:A (som EA velat?) så nu läggs hela mass effect serien på is ett tag framöver och Bioware montreal blir en support studio och går praktiskt taget ihop med en annan EA studio, en hel del folk skyfflas om i andra projekt, det i sig är inte så ovanligt efter projekt är klara men allt sammantaget ger en rätt dyster bild av statusen för ME:A och dess efterföljare.

BioWare Montreal Scaled Down, Mass Effect Put On Ice For Now

https://youtu.be/VAIOFHFg_Lc

Fasen då. Jag som vill se en uppföljare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Att skaparna lägger spelet i "fryspåse" säger allt.
Själv gav jag upp, för mycket buggar och stelt jämfört med tidigare spel.
Noll känsla kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon246659:

Fasen då. Jag som vill se en uppföljare

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer utan tvekan en uppföljare.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Att skaparna lägger spelet i "fryspåse" säger allt.
Själv gav jag upp, för mycket buggar och stelt jämfört med tidigare spel.
Noll känsla kvar

Skickades från m.sweclockers.com

I början hade jag svårt att komma in i spelet, sedan efter några dar så satt jag där hela heljen, efter det tröttnade jag så gick en och två veckor mellan spelomgångarna.

Det har ju inte den där känslan gamla ME1-3 hade där man ville köra på till slutet redan dag ett, där varje dag var rolig att komma vidare.

Hoppas dock dom fortsätter patcha det och polerar på det så kanske det har något replay värde i alla fall.

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Det har uppenbarligen inte gått så bra för ME:A (som EA velat?) så nu läggs hela mass effect serien på is ett tag framöver

Kanske läge att passa på att skaffa en bättre motor.

Permalänk
Medlem

Smått besviken øver slutet....var lite "meh". I øvrigt ær jag nøjd, støtte inte på så många buggar utøver några konstiga krashar och dåliga animationer. Annars var spelet spænnande och side-questsen var riktigt bra jæmført med tidigare titlar. Main story var bra, men tyckte det hela slutade lite abrupt - och tyckte att side-questen med SAM och minnena borde ha fått en større del i main story.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Awakeruad:

Kanske läge att passa på att skaffa en bättre motor.

Frostbite är väl en toppenbra motor?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Frostbite är väl en toppenbra motor?

Att de kör vidare på frostbite är ganska givet, EA vill ju att alla deras spel ska använda den motorn. Dock så tycker jag att mass effect nästan är som gjort för Unreal 4. Även om Frostbite är kraftfullt så är den inte riktigt så polerad som den borde vara.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar också Unreal motorn, växte upp med AAA titlar på den motorn och många bra spel har släppts till den genom tiderna så när ett spel släpps på en annan motor och samtidigt är "sämre" än tidigare i serien så känns det inte som en slump.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pa1983:

Jag föredrar också Unreal motorn, växte upp med AAA titlar på den motorn och många bra spel har släppts till den genom tiderna så när ett spel släpps på en annan motor och samtidigt är "sämre" än tidigare i serien så känns det inte som en slump.

Fast vad är det som är sämre som beror på motorn?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast vad är det som är sämre som beror på motorn?

Buggarbuggarbuggarbuggar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av foxzox7:

Buggarbuggarbuggarbuggar

Som beror på motorn, och inte ett oerfaret team som tog sig på tok för mycket animeringar?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Som beror på motorn, och inte ett oerfaret team som tog sig på tok för mycket animeringar?

Antagligen en kombination av båda. Frostbite är ju i grunden gjord för Battlefield och är ändå hyfsat ny. Unreal har funnits i evigheter.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av foxzox7:

Antagligen en kombination av båda. Frostbite är ju i grunden gjord för Battlefield och är ändå hyfsat ny. Unreal har funnits i evigheter.

Jag tvivlar dock på att ett byte av motor skulle göra någon skillnad, jag har inte upplevt något problem som direkt kan dras till problem med med motorn. Möjligen att man inte är erfaren med motorn, men då skulle man få problem även med Unreal eller vilken annan motor som helst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hade stora förhoppningar på det här spelet eftersom ME3 blev lite utav en besvikelse för min del. Ack, inte trodde jag att Andromeda skulle bli det minst uppskattade spelet i serien för min del. Som andra beskrivit; noll känsla. Som ett gäng robotar knåpat ihop spelet men det gäller då de flesta AAA-titlar som släpps idag tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tvivlar dock på att ett byte av motor skulle göra någon skillnad, jag har inte upplevt något problem som direkt kan dras till problem med med motorn. Möjligen att man inte är erfaren med motorn, men då skulle man få problem även med Unreal eller vilken annan motor som helst.

Jag håller med. De borde fortsätta att polera frostbite

Permalänk
Medlem

Nu så.

Efter 119 timmar och mycket nöje är jag 100% klar med Andromeda.

Helt klart nöjd och sätter detta som det näst bästa spelet i serien efter Originalet.

Fanns mycket obesvarade frågor kvar efter slutet dock så jag hoppas på dlc eller uppföljare snarast.

Nu skall jag luta mig tillbaka och njuta av känslan av att vara galaxens främsta Pathfinder :), sedan startar jakten på ett nytt bra rollspel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Tyvärr helt ospelbart för mig. Det crashar till "blackscreen" konstant. Det tar allt från 15-30min innan det crashar.

Har testat div olika saker för att råda bot på problemen men icke.

Har bla testat följande:
- Window mode
- Div grafik inställningar
- Ökat virt.minne
- Win update
- GPU driv update
- mm

Any tip?

mvh D

Visa signatur

Battlestation - "AntiSocial"
AMD Threadripper 2920x - Noctua NH-U14S TR4-SP3 -Asrock X399 Phantom Gaming 6 - 32GB DDR4 @3600 - PNY GeForce RTX3070 XLR8 - Samsung 970 Pro M.2 1TB SSD (Win10+Steam Lib) - Samsung 750 Evo 500GB SSD (Local media) - Samsung 850 Evo 500GB SSD (Steam Lib) - WD Black 730 M.2 250GB SSD (Pop!_OS) - Intel 730 480GB SSD (Misc Storage) - 8x Intel DC S3500 400GB in Mirrored Pairs (Linux /Home) - Supermicro AOC-STGN-I2S 10GbE NIC - EVGA SuperNova 850 G3 - FD Define R5

Permalänk
Medlem

@edge_of_sarcasm:

Fasiken vad irriterande.

Nu vet jag inte om du ens har denna installerad, men har läst några trådar där Corsair Utility Engine har bråkat för folk, vid avinstallation av denna så har krasherna försvunnit för vissa.

Annars skall man tydligen kunna testa att starta via MassEffectAndromedaTrial.exe i utforskaren istället för via launchern.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@edge_of_sarcasm: Har du överklockat grafikkortet? Testa köra den på fabriksclock i så fall.

Jag överklockade min GPU (980 Ti) med afterburner till en nivå som flera spel och stressprogram klarar av galant. Men när jag startade ME:A så dröjde det inte länge förrän krascherna uppstod.
De försvann när jag sänkte klocken lite.

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

@edge_of_sarcasm:

Fasiken vad irriterande.

Nu vet jag inte om du ens har denna installerad, men har läst några trådar där Corsair Utility Engine har bråkat för folk, vid avinstallation av denna så har krasherna försvunnit för vissa.

Annars skall man tydligen kunna testa att starta via MassEffectAndromedaTrial.exe i utforskaren istället för via launchern.

Jag kör inte Corsair Utility, men dock en s_tans massa andra små program, typ Tobii, Logitech m.m.
Ska testa att starta från "MassEffectAndromedaTrial.exe"

Skrivet av Trunk:

@edge_of_sarcasm: Har du överklockat grafikkortet? Testa köra den på fabriksclock i så fall.

Jag överklockade min GPU (980 Ti) med afterburner till en nivå som flera spel och stressprogram klarar av galant. Men när jag startade ME:A så dröjde det inte länge förrän krascherna uppstod.
De försvann när jag sänkte klocken lite.

Jo nog har jag skruvat upp krämen lite på GPUn, att inte tanken om att testa att "nolla" detta har slagit mig innan ditt meddelande är lite pinsam. Hoppla
Tack för den remindern

Mvh D

Visa signatur

Battlestation - "AntiSocial"
AMD Threadripper 2920x - Noctua NH-U14S TR4-SP3 -Asrock X399 Phantom Gaming 6 - 32GB DDR4 @3600 - PNY GeForce RTX3070 XLR8 - Samsung 970 Pro M.2 1TB SSD (Win10+Steam Lib) - Samsung 750 Evo 500GB SSD (Local media) - Samsung 850 Evo 500GB SSD (Steam Lib) - WD Black 730 M.2 250GB SSD (Pop!_OS) - Intel 730 480GB SSD (Misc Storage) - 8x Intel DC S3500 400GB in Mirrored Pairs (Linux /Home) - Supermicro AOC-STGN-I2S 10GbE NIC - EVGA SuperNova 850 G3 - FD Define R5

Permalänk
Medlem

Verkar som bara DICE vet hur man använder Frostbite motorn på rätt sätt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem