Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar vara rejäl torka på extrakontroller nu... Letat runt en del både i lokala butiker och på nätet men utan någon större lycka. Hade ju gärna haft fler Joy-cons nu när Mario Kart är ute så man kan lira tillsammans.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Tycker det verkar vara rejäl torka på extrakontroller nu... Letat runt en del både i lokala butiker och på nätet men utan någon större lycka. Hade ju gärna haft fler Joy-cons nu när Mario Kart är ute så man kan lira tillsammans.

Logistik och Nintendo är ofta en oxymoron.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Ica brukar ha dem inne lite då och då...

Permalänk
Medlem

Har någon också märkt att Mario Kart servarna laggar? Det händer många skumma saker i spelet som tex spelare blir skjutna men ändå kör i hög fart.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Har någon också märkt att Mario Kart servarna laggar? Det händer många skumma saker i spelet som tex spelare blir skjutna men ändå kör i hög fart.

De få gångerna man kan spela online menar du? Jag får errors jämt och kan aldrig spela det online i princip.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Servrarna är inte skumma.

Det är systemet som kompenserar. Personen du sköt på hade något skydd som banan eller skal bakom sig. Men eftersom inget är perfekt får du ibland animationen att du träffat när du egentligen inte har det.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Servrarna är inte skumma.

Det är systemet som kompenserar. Personen du sköt på hade något skydd som banan eller skal bakom sig. Men eftersom inget är perfekt får du ibland animationen att du träffat när du egentligen inte har det.

Det hände aldrig i Wii U versionen av Mario Kart.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det hände aldrig i Wii U versionen av Mario Kart.

Hände kanske aldrig dig.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Medlem

Det som är fruktansvärt irriterande med Mario Kart är att de inte har något online-läge om man har kompisar som spelar. Man får ha tur för att hitta ett rum som inte är fullt.

Varför inte bara kunna skapa en lobby, invite'a friends och köra online?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Det som är fruktansvärt irriterande med Mario Kart är att de inte har något online-läge om man har kompisar som spelar. Man får ha tur för att hitta ett rum som inte är fullt.

Varför inte bara kunna skapa en lobby, invite'a friends och köra online?

Har du kollat in friends and rivals?
Där kan du haka på var dina kompisar spelar.

Har inga problem att prata med vännerna. Skapa ett rum och låta dem ansluta.
Har gjort så nästan varje kväll sedan spelet släpptes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Har du kollat in friends and rivals?
Där kan du haka på var dina kompisar spelar.

Har inga problem att prata med vännerna. Skapa ett rum och låta dem ansluta.
Har gjort så nästan varje kväll sedan spelet släpptes.

Problemet är att det inte går att köra online när man skapar ett rum, joinar man via friends and rivals när någon joinat via online, så är det nästan alltid fullt.

Jag vill kunna köra online och skapa ett eget rum.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Problemet är att det inte går att köra online när man skapar ett rum, joinar man via friends and rivals när någon joinat via online, så är det nästan alltid fullt.

Jag vill kunna köra online och skapa ett eget rum.

Fanns inte på Wii U så lär inte dyka upp nu.

Planera med vännerna över skype eller Discord först.

Har inga om helst problem men att Skapa ett rum under Friends & Rivals. Säga till vännerna att hoppa in.
Och vi har spelat 6-10st dagligen sedan spelet släpptes.

Aldrig har vi fått att servern är full.

Så istället för att bjuda in får man säga till alla att ansluta själva.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Fanns inte på Wii U så lär inte dyka upp nu.

Planera med vännerna över skype eller Discord först.

Har inga om helst problem men att Skapa ett rum under Friends & Rivals. Säga till vännerna att hoppa in.
Och vi har spelat 6-10st dagligen sedan spelet släpptes.

Aldrig har vi fått att servern är full.

Så istället för att bjuda in får man säga till alla att ansluta själva.

Vi kör 3 pers när ledig tid finns från jobbet. Vi "lanar" dvs. Så fort någon hittat ett rum så joinar vi. Det är alltid fullt, tar väl i snitt 10-15min att hitta ett rum där alla kan joina. Vi söker både global och regional. Finns ingenting att "planera", direkt.

Alltså, jag pratar inte om att bara köra "private". Jag pratar om online med vänner. Att spela med randoms online samtidigt som vi 3 är i samma lobby. Vi kör inte 3 pers i samma race bara.

Vet inte hur jag ska förklara på annat sätt men ni/du bör förstå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Vi kör 3 pers när ledig tid finns från jobbet. Vi "lanar" dvs. Så fort någon hittat ett rum så joinar vi. Det är alltid fullt, tar väl i snitt 10-15min att hitta ett rum där alla kan joina. Vi söker både global och regional. Finns ingenting att "planera", direkt.

Alltså, jag pratar inte om att bara köra "private". Jag pratar om online med vänner. Att spela med randoms online samtidigt som vi 3 är i samma lobby. Vi kör inte 3 pers i samma race bara.

Vet inte hur jag ska förklara på annat sätt men ni/du bör förstå.

Jodå jag förstår.

Det där skulle aldrig falla mig in för Nintendo har aldrig lyckats.

Istället så har jag lagt till en massa folk från forumet loading.se och kör alltid privat. Så privat är det iofs inte då nästan vem som helst kan hoppa in. Går ju inte att skydda rum med lösen ex.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jodå jag förstår.

Det där skulle aldrig falla mig in för Nintendo har aldrig lyckats.

Istället så har jag lagt till en massa folk från forumet loading.se och kör alltid privat. Så privat är det iofs inte då nästan vem som helst kan hoppa in. Går ju inte att skydda rum med lösen ex.

Smart, så bör man göra. Bara tokadda folk. Tack för tipset!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Sitter och vilar över köp knappen nu då jag är lite sugen på att köpa en switch.
Men är det smartare att låta bli att köpa fysiska kopior av spelen och köpa mines kort + digitala kopior, för att på så sätt kunna ha flera spel i konsolen?

Är prisen de samma för de digitala i Sverige? Någon som vet?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daavido:

Hej alla!

Sitter och vilar över köp knappen nu då jag är lite sugen på att köpa en switch.
Men är det smartare att låta bli att köpa fysiska kopior av spelen och köpa mines kort + digitala kopior, för att på så sätt kunna ha flera spel i konsolen?

Fysiska/retail-spel är dyrare än digitala på Switch. Fördelen med ett fysiskt spel är att den går att sälja.

Vissa spel som man vill kunna spela ofta kan nog vara bra att ha digitalt, vilket jag själv insett med Puyo Puyo Tetris. Hade gärna spelat Mario Kart samtidigt men bägge spel har jag köpt retail-versionen och då är kortplatsen upptagen för någotdera av dessa spel.

Jag vet inte om det var ett bra svar men värt att tänka på iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Hej alla!

Köp tycker jag. Ett av de trevligaste koncepten någonsin gällande en spelkonsol i min mening.

Allt beror på om du tänkt att sälja den inom en snar framtid eller ej. Digitala spel kopplat till ditt konto kan du ju inte räkna in i ett eventuellt försäljningspris. Dock är det smidigare att ha dem på minneskortet, så det är en avvägning.

Man kan skapa konto och koppla det till ex amerikanska eller kanadensiska Nintendo e-shop och köpa spel betydligt billigare än i den svenska.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fysiska/retail-spel är dyrare än digitala på Switch. Fördelen med ett fysiskt spel är att den går att sälja.

Vissa spel som man vill kunna spela ofta kan nog vara bra att ha digitalt, vilket jag själv insett med Puyo Puyo Tetris. Hade gärna spelat Mario Kart samtidigt men bägge spel har jag köpt retail-versionen och då är kortplatsen upptagen för någotdera av dessa spel.

Jag vet inte om det var ett bra svar men värt att tänka på iallafall.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Köp tycker jag. Ett av de trevligaste koncepten någonsin gällande en spelkonsol i min mening.

Allt beror på om du tänkt att sälja den inom en snar framtid eller ej. Digitala spel kopplat till ditt konto kan du ju inte räkna in i ett eventuellt försäljningspris. Dock är det smidigare att ha dem på minneskortet, så det är en avvägning.

Man kan skapa konto och koppla det till ex amerikanska eller kanadensiska Nintendo e-shop och köpa spel betydligt billigare än i den svenska.

Tack för svaren!

Är kontot som man skapar i e-shopen låst till en region, eller kan jag ändra land "on-the-fly"?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Tack för svaren!

Är kontot som man skapar i e-shopen låst till en region, eller kan jag ändra land "on-the-fly"?

Låst. Så du kan t ex skapa ett konto låst till den svenska e-shoppen och ett som är låst till exempelvis den amerikanska.

Spelen kan man spela på vilket konto man vill sen ändå.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Någon mer som tycker Nintendo switch versionen av NBA Playgrounds har galet dålig bild vid handhållet spelande? Nästan under all kritik, trodde i alla fall alla utvecklare skulle hålla sig till 720p i handhållet format. På tvn ser det dock bra ut.

Permalänk
Medlem

Köpte Binding of Issac afterbirth+ från webhallen och manualen saknades som så många skrev om. Kan det vara så att den Europeriska versionen inte har manual eller har jag otur och får en som saknar sitt?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Erdinen: Manualen + klister märken finns bara i USA:s first edition. De som kom efter förhandsbokningen är second edition eller third edition och de har inte med manualen eller klistermärkena. Sen vet jag inte om manualen gav så mycket info jag kör på Isaac på nån internet sida för att ta reda på vad alla items ger eller vad som behövs för att låsa upp saker.

Den på webbis kostar 599:-

Har du samma bild som ovan?

Här är den med manualen i first edition:

Det ska stå "stickers inside" då ingår bok och klistermärken. Jag köpte den på Amazon fick faktiskt tillbaks ytterligare pengar ifrån dem då jag hade betalt för mycket import så de kostade 414:. styck fick fri frakt från USA.

Permalänk
Inaktiv

Minecraft släpps imorgon till Switch med Mario-innehållet, samma som till Wii U vad jag förstått. Någon som tänkt skaffa?
Jag har lite fullt upp med spel i dagsläget samt att jag gärna ser ett lite lägre pris för Minecraft (299kr i eShop) så kan det bli ett köp vid någon rea eller liknande.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Tackar! Jag sökte också men hitta inte särskilt mycket

Permalänk
Medlem

@Tiamat:

aa såg den om issac. Rätt dyrt. Snappar upp ett ex när den sänks till 400.

Minecraft snart

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Minecraft släpps imorgon till Switch med Mario-innehållet, samma som till Wii U vad jag förstått. Någon som tänkt skaffa?
Jag har lite fullt upp med spel i dagsläget samt att jag gärna ser ett lite lägre pris för Minecraft (299kr i eShop) så kan det bli ett köp vid någon rea eller liknande.

Vad jag har förstått så är det exakt samma spel som Wii U-versionen? Skillnaden är väl att Minecraft Switch lär få framtida uppgraderingar medans Wii U inte får det.. klarar mig fint på att spela på Wii U tills vidare, men skaffar säkert Switch-versionen längre fram ( typ hösten/vintern).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Vad jag har förstått så är det exakt samma spel som Wii U-versionen? Skillnaden är väl att Minecraft Switch lär få framtida uppgraderingar medans Wii U inte får det.. klarar mig fint på att spela på Wii U tills vidare, men skaffar säkert Switch-versionen längre fram ( typ hösten/vintern).

Största skillnaden verkar vara att spelet kan spelas handhållet. I övrigt har väl Minecraft knappt uppdaterats på flera år vad jag förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Största skillnaden verkar vara att spelet kan spelas handhållet. I övrigt har väl Minecraft knappt uppdaterats på flera år vad jag förstått.

Det kommer ju fortfarande patchar då och då. Och senaste "stora" uppgraderingen var i julas förra året om jag minns rätt. Jag har fått intrycket att konsollversionerna får nya uppgraderingar ett par gånger om året. PC-versionen verkar vara den som prioriteras först. Kan ha fel.

Men eftersom de inte verkar locka med något nytt till Switch så ser jag heller ingen anledning att skaffa det utan tänker fortsätta spela det på min Wii U istället (man lär ju inte kunna flytta över sparfiler mellan systemen heller..).

Permalänk
Medlem

Ska sälja mitt Nintendo Switch (finns på blocket o marknaden) nu och har en liten fråga. Vad är smidigast att göra inför en affär?

Har ju 2 av spelen digitalt nedladdade på mitt konto som jag isf får skicka med konsolen där. Tänkte jag byter lösenordet bara och hoppas isf den nya användaren kan ändra ex mail och andra uppgifter?

Skall jag göra något annat? Tänkte har jag mitt kort kopplat till den (tror det?) så måste jag ju bli av med sådana uppgifter, men vill ju behålla spelen på som jag säljer osv.

Visa signatur

Intel NUC :(