Permalänk
Inaktiv

Garanti på fyndvaror?

Är det samma garanti på fyndvaror som det är på nya varor?

Permalänk
Medlem

nej ? kanske ? ja ? butik ?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon114264:

Är det samma garanti på fyndvaror som det är på nya varor?

Det är åtminstone samma reklamationsrätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om det är en icke-begagnad pryl så ska garantin gälla, oberoende av pris. Är den begagnad så vet jag inte - vissa tillverkare har ju t.ex. krav på att det enbart är den första ägaren som får någon garanti.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

"Vi lämnar ett års garanti på alla varor som köpts från fyndhörnan." - https://www.inet.se/fyndhornan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk
Inet

@anon114264:

Hej!

Tänker du på våra varor på https://www.inet.se/fyndhornan så ger vi 1 års garanti på alla varor.

Har varorna i sig längre garanti hos tillverkaren så får ni vända er till tillverkaren efter att året löpt ut. Olika tillverkare har olika policy när det kommer till annan än den ursprungliga ägaren - men vi hanterar alltid första året oavsett.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@Klappis:

Hej!

Tänker du på våra varor på https://www.inet.se/fyndhornan så ger vi 1 års garanti på alla varor.

Har varorna i sig längre garanti hos tillverkaren så får ni vända er till tillverkaren efter att året löpt ut. Olika tillverkare har olika policy när det kommer till annan än den ursprungliga ägaren - men vi hanterar alltid första året oavsett.

Mvh

Mao oerhört dålig affär att köpa Corsair RM650x för att spara 59kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Mao oerhört dålig affär att köpa Corsair RM650x för att spara 59kr.

Nej du kan ju fortfarande vända dig till Corsair ytterligare 9 år efter att Inets garanti gått ut

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Mao oerhört dålig affär att köpa Corsair RM650x för att spara 59kr.

Skrivet av KeVVa:

Nej du kan ju fortfarande vända dig till Corsair ytterligare 9 år efter att Inets garanti gått ut

Samt att du fortfarande har 3 års reklamationsrätt gentemot Inet (precis som på alla andra produkter). Men visst, det är inte värt den extra "mödan" för endast 59 kr kanske..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Nej du kan ju fortfarande vända dig till Corsair ytterligare 9 år efter att Inets garanti gått ut

Det är väl en nackdel för att spara ynka 59kr.

Permalänk
Medlem

@Inet
Lånar tråden lite.
Hur går ni tillväga när ni får en retur eller liknande, kollar ni produkten så att den ser ok ut innan ni lägger ut den i fyndhörnan? rengör ni varorna om det behövs eller hur tänker ni där?

Permalänk
Inet

@muunkie:

Hej,

Produkter kan hamna i fyndhörnan på olika sätt, främst genom återköp eller som reparationsexemplar och demo-exemplar. I samtliga fall går vi igenom hela produkten och kollar skicket på produkten och ser efter om, och i så fall vilka, tillbehör saknas. Vi rengör om det behövs och försöker få produkten så nära nyskick som möjligt.

Om tillbehör saknas eller om skicket är värre än brukligt för en testad och sedan returnerad produkt skriver vi det i den röda texten i kategorin, samt i svart text på själva produkten.

Vid specialfall, där vi har tydliga skador, tar vi också bilder som visar upp det. Exempel på detta är -> https://www.inet.se/produkt/x100011/msi-gs73vr-7rf-i7-16gb-25...
(Tre bilder i slutet av bildspelet.)

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@muunkie:

Hej,

Produkter kan hamna i fyndhörnan på olika sätt, främst genom återköp eller som reparationsexemplar och demo-exemplar. I samtliga fall går vi igenom hela produkten och kollar skicket på produkten och ser efter om, och i så fall vilka, tillbehör saknas. Vi rengör om det behövs och försöker få produkten så nära nyskick som möjligt.

Om tillbehör saknas eller om skicket är värre än brukligt för en testad och sedan returnerad produkt skriver vi det i den röda texten i kategorin, samt i svart text på själva produkten.

Vid specialfall, där vi har tydliga skador, tar vi också bilder som visar upp det. Exempel på detta är -> https://www.inet.se/produkt/x100011/msi-gs73vr-7rf-i7-16gb-25...
(Tre bilder i slutet av bildspelet.)

Mvh

@inet
Ok bra att veta.
Då får du gärna kika på mitt service ärende 231429 för jag tror det har brustit rejält i hanteringen.

Mvh

Permalänk
Inet

@muunkie:

Hej, vi har kikat på ärendet nu och ger dig medhåll.

Vi ber om ursäkt och kan bara beklaga, det är den mänskliga faktorn att skylla här.

Du kommer kontaktas av vår kundservice under dagen, så att vi kan komma fram till en bra lösning.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram