Permalänk
Medlem

Konstigt Ljud Från Datorn

Tja, runt nyår köpte jag en färdigbyggd dator från Webhallen. Funkar utmärkt inga som helst anmärkningar förutom temperaturen på grafikkortet under load. Men efter en vecka började jag höra ett ljud. Tänkte inte så mycket mer på det. och på det senaste när jag kört mycket utan hörlurarna på mig hörs det en hel del. Vet inte om de är från grafikkortet eller nätagget men videon är inspelade bakom datorn (Nära nätagget) Ljudet finns där från jag startar datorn tills jag stänger av den spelar ingen roll vad jag gör. Möjligtvis att när jag anstränger den så låter det mer vilket är förståeligt. Har även garanti på den, är de något som jag borde lämna in eller kan jag lösa det själv? Och vad är det?

Video: https://youtu.be/phV-zuI3KAw

Tack på förhand!

EDIT: Ljudet är alltså det "buzzande" ljudet som påminner om en geting eller liknande, man hör de halvvägs in ungefär. Det är alltså inte hela tiden utan går till och från (av/på)

Permalänk
Medlem

Coilwhine. Troligen grafikkort eller nätagg.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Coilwhine. Troligen grafikkort eller nätagg.

Bara att lämna in den och så får dom fixa det då?

Permalänk
Medlem

Coilwhine är något man i de flesta fall får leva med, så länge det inte är extremt.
Du kan såklart alltid lämna in och se vad de säger.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra