Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Håller helt med. Men det finns ju som sagt inte så många alternativ om man vill ha något som är lite billigare än alla andra märken. Förut köpte jag alltid Nexus mobilerna, har en nexus 5x just nu. Men efter att Google gjorde om sin produktlinje till pixel så är det ju stängt där om man vill ha det till ett rimligare pris. Tycker som du och många andra att det är lite i överkant, men vad har man för val ifall man inte vill ha bixby eller liknade skit som kommer reta gallfeber på en.

Jag föredrar också stock Android om det går och jag hade nog köpt en Oneplus 5 om den var IP-klassad. Skönt att slippa oroa sig för fukt. Min gamla HTC M8 dog efter en störtskur när jag hade den i framfickan när jag cyklade..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag föredrar också stock Android om det går och jag hade nog köpt en Oneplus 5 om den var IP-klassad. Skönt att slippa oroa sig för fukt. Min gamla HTC M8 dog efter en störtskur när jag hade den i framfickan när jag cyklade..

Hade också velat att den var det. Har däremot inte fallit offer för vatten skador på någon av mina lurar, så jag chansar

Närmsta är nog när min 3310 hade legat under snön, hittade den efter att det töade. Bara några knappar som inte reagerade efter det så jag bankade den i en gammal gjutjärnsspis, efter det fungerade alla knappar igen

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

https://en.wikipedia.org/wiki/BBK_Electronics

629 Eur från Amazon blir 660 Eur med svensk moms.

Men betalas inte momsen i Tyskland?
https://www.amazon.de/dp/B06XJ49G5B/ref=sr_1_1?s=ce-de&ie=UTF...
Hm, gick så långt i beställningen att jag kunde se priset på S8: an och det blev Payment Total: SEK 6.710,25
1 700 kr mer än One+5. Fast större skärm och plats för minneskort.

Oj, nu några timmar senare på Amazon DE: Payment Total: SEK 6.499,92

Som jag ser det ut som om S8 är en bättre mobil men är man van vid nexus Android vanilla vill man inte ha påslag i ui som saktar ner saker.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yrfhar:

Men betalas inte momsen i Tyskland?
https://www.amazon.de/dp/B06XJ49G5B/ref=sr_1_1?s=ce-de&ie=UTF...
Hm, gick så långt i beställningen att jag kunde se priset på S8: an och det blev Payment Total: SEK 6.710,25
1 700 kr mer än One+5. Fast större skärm och plats för minneskort.

Som sagt, fördelar och nackdelar. Jag kommer få mycket mer värde av en OP5 än en S8.

Men det är jag det.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Håller helt med. Men det finns ju som sagt inte så många alternativ om man vill ha något som är lite billigare än alla andra märken. Förut köpte jag alltid Nexus mobilerna, har en nexus 5x just nu. Men efter att Google gjorde om sin produktlinje till pixel så är det ju stängt där om man vill ha det till ett rimligare pris. Tycker som du och många andra att det är lite i överkant, men vad har man för val ifall man inte vill ha bixby eller liknade skit som kommer reta gallfeber på en.

Google är väldigt ombytliga, och verkar ändra strategi på infall. Sen är de inte speciellt globala på en del produkter, men det är väl antagligen för att de ligger efter med mjukvara för röstigenkänning m.m. Tänker på Pixel och t.ex. Home. Pixel säljs bara i vissa få länder, inte ens ett stort land som Frankrike har den officiellt.

Nya Pixel som kommer i höst lär inte bli billig den heller.

När det gäller Oneplus 5 kommer jag avvakta lite och se mer kommentarer längre fram när vanligt folk använt den ett tag. Längre fram blir det intressant att se hur de kommer hantera Android 8. Kommer det även till telefoner som Oneplus 3 eller droppar de supporten på sina äldre modeller direkt igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

När det gäller Oneplus 5 kommer jag avvakta lite och se mer kommentarer längre fram när vanligt folk använt den ett tag. Längre fram blir det intressant att se hur de kommer hantera Android 8. Kommer det även till telefoner som Oneplus 3 eller droppar de supporten på sina äldre modeller direkt igen?

Det som du skriver här är det som jag är mest rädd för. Om de droppar support för äldre mobiler så kanske man behöver byta upp sig nästa år. Brukar själv byta ungefär med 2-3 års mellanrum, ibland tidigare om det är så att jag köper något begagnat. Förhoppningsvis så kommer de i alla fall köra android 8 och 9 på denna, då är jag nöjd.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Google är väldigt ombytliga, och verkar ändra strategi på infall. Sen är de inte speciellt globala på en del produkter, men det är väl antagligen för att de ligger efter med mjukvara för röstigenkänning m.m. Tänker på Pixel och t.ex. Home. Pixel säljs bara i vissa få länder, inte ens ett stort land som Frankrike har den officiellt.

Nya Pixel som kommer i höst lär inte bli billig den heller.

Får ju hoppas att den kritiken på mjukvarusupporten verkligen märks nu. Man får ju banne mig hoppas att dom fått resurserna att upperätthålla en vettig mjukvarustruktur med populäriteten nu.

Sen kan det ju underlätta om dom får stöd för "seamless update" i sina Nougat-varianter.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Får ju hoppas att den kritiken på mjukvarusupporten verkligen märks nu. Man får ju banne mig hoppas att dom fått resurserna att upperätthålla en vettig mjukvarustruktur med populäriteten nu.

Sen kan det ju underlätta om dom får stöd för "seamless update" i sina Nougat-varianter.

Det i nästa Android kan nog bli en riktigt bra grej om det fungerar.

Såg faktiskt att Oneplus redan sagt att Android O kommer till Oneplus 3 och 3T. Hade missat det, så glöm det jag sa tidigare.
http://www.androidpolice.com/2017/05/31/oneplus-confirms-op33...

Permalänk
Medlem

@Myskah: Nu har min gått iväg statusen är "Dispatched" nu. Kom din iväg i samma veva?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde min telefon i samband med eventet, dagen efter blev den "skickad" dvs. den finns hos DHL i Polen. Drömde om att få den tills imorgon men verkar bli måndag. Det är inte hela världen men det är min första OP så det är lite kli i fingrarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

@Myskah: Nu har min gått iväg statusen är "Dispatched" nu. Kom din iväg i samma veva?

Yes, min har också fått "Dispatched" statusen och så har jag fått sms från DHL om kollinumret

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Min är just nu i Tyskland.
Hoppas det kommer kännas som en bra uppgradering från LG G4. Får testa några dagar och se om jag kommer behålla den. Om inte så blir det retur och sedan vänta på LG V30 i höst. :\

Permalänk
Medlem

Funderade starkt på en Samsung S8 från Amazon men när jag tittade på bilderna var det, som på min fd S3, samma skit med knappar på bägge sidorna. Hade svårt för det så det blev inget. Kollade också in Mi6 men såg för många recensioner som pekade på att mjukvaran var undermålig. Tja gott folk, antingen behålla min Nexus 6P eller så slår jag senare till på en OnePlus 5.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag beställde min OP5 direkt efter presskonferansen. Fick samma dag ett meddelande från DHL med trackingnummer om att den skall hämtas upp i Polen. Nu tre dagar senare har leveransen inte ens hämtats upp än, börjar tro att det kommer skita sig med leveransen av telefonen "tidigare" än vad man får om man beställer vid release. Beräknat datum för leverans till mig är på måndag men det kommer aldrig hända då dom inte ens hämtat luren än

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

För alla som inte har lyckats få tag i något skal/flip så finns det inne i lager nu. Drog en beställning på ett rosewood cover samt lite glas till skärmen.

Glad midsommar på er alla!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har kollat lite mer recensioner nu sista dagarna och det är många som säger att den är väldigt snabb och responsiv, och att det känns väldigt nära "stock Android" men med mer inställningar och en del mindre tweaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

För alla som inte har lyckats få tag i något skal/flip så finns det inne i lager nu. Drog en beställning på ett rosewood cover samt lite glas till skärmen.

Glad midsommar på er alla!

Ska vara ett skärmskydd på från start men skadar väl inte att ha ett till i beredskap.

Beställde ett Karbon Bumper Case med luren men skulle gärna ha ett flip cover också. Om jag nu ska behålla telefonen. Avvaktar och beställer senare om så är fallet.

Permalänk
Avstängd

Beställt min OP5 dock har den fortfarande inte skickats!

***bort/mod***

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd

Jag avbeställde min när dom inte hade skickat den 21/6 men igår fick jag ett sms från dhl där dom undrade om jag ville ha hemleverans eller hämta på utlämningsstället. Så den kommer på måndag.
Nu vet jag inte vad jag ska göra, det går fortfarande att ringa, smsa, surfa och spela på min gamla OnePlus 1 så jag behöver egentligen inte en ny mobil och jag tycker 6k för en ny mobil (extraladdare+wallet case) är sjukt dyrt för en telefon. Men samtidigt så finns det där hemska ha begäret.
Vissa kallar det i-lands problem men det gör det ju inte till ett mindre problem för mig

2 veckors ångerrätt gäller som vanligt eller?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag avbeställde min när dom inte hade skickat den 21/6 men igår fick jag ett sms från dhl där dom undrade om jag ville ha hemleverans eller hämta på utlämningsstället. Så den kommer på måndag.
Nu vet jag inte vad jag ska göra, det går fortfarande att ringa, smsa, surfa och spela på min gamla OnePlus 1 så jag behöver egentligen inte en ny mobil och jag tycker 6k för en ny mobil (extraladdare+wallet case) är sjukt dyrt för en telefon. Men samtidigt så finns det där hemska ha begäret.
Vissa kallar det i-lands problem men det gör det ju inte till ett mindre problem för mig

2 veckors ångerrätt gäller som vanligt eller?

Det har tydligen varit mycket strul med uppdatering av tracking för många.
Det är 15 dagars returrätt på luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Och min nya dator hade ingen diskettstation. Stackars oss alla

Bidde en midnight black för övrigt. Stod mellan denna och en galaxy S7. Men ville gambla lite.

Ingen gamble, one plus är mycket mysigare att använda än samsung. Gick från s7 till op3t...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Såg att OnePlus har ett trade-in progam, kanske kan vara av intresse för vissa?
https://oneplus.re-teck.com/oneplus/takeback/startSelectDevic...

Beroende på vad man för något lär man kanske kunna få mer av att sälja begagnat istället. Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker om designen ännu som såg fram mot OP5 men inte är ett fan av iPhone precis.. Kommer troligen bli att beställa senare i höst.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

@livsnjutaren Har dhl fått ditt paket än, eller är det fortfarande att de har fått information om det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag har också beställt en One Plus 5 det gjorde jag i Tisdags.
Sedan i Fredags 09:20 så har DHL i Polen paketet men det verkar som inget händer.
Paketet har lämnat One Plus lagret i Polen.
Så nu är det bara att invänta DHL.

Tider enligt OnePlus.
21 Juni Dispatched
23 Juni Shipped Out
26 Juni Estimated Delivery

Permalänk
Medlem

Min har nu "Lämnat DHLs station i LEIPZIG - GERMANY" 07:20 i dag.
Förväntad leverans:
måndag, Juni 26, 2017
Innan dagens slut.

Permalänk
Medlem

@Myskah: fortfarande bara att de har fått information om paketet :(.. antar att det kan bli leverans typ onsdag torsdag. Tror inte på tisdag som det står på oneplus hemsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@livsnjutaren Okej, jo de ska göra det bra om vi ska få telefonen i tid :/ Men man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Som sagt, fördelar och nackdelar. Jag kommer få mycket mer värde av en OP5 än en S8.

Men det är jag det.

Inte för att provocera eller så, men på vilket sätt? Jag menar de är ganska likvärdiga telefoner med Android liksom. Varken One eller Samsung är direkt världsbäst på att uppdatera sina telefoner en längre tid och när det gäller hårdvaran så har båda sina fördelar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Inte för att provocera eller så, men på vilket sätt? Jag menar de är ganska likvärdiga telefoner med Android liksom. Varken One eller Samsung är direkt världsbäst på att uppdatera sina telefoner en längre tid och när det gäller hårdvaran så har båda sina fördelar.

Är att ställa en fråga att provocera?

Jag klarar verkligen inte av Touchwiz med bixby och allt mög som Samsung pregar på en, S8 med dubbla SIM kostar brutalt mycket, Dash/VOOC passar mig som handen i handsken, bättre modem (stöd för fler band), oerhört bra mjukvarustöd från community (kommer aldrig hända i nuvarande stadie med Exynos-processorer).

OP5 är ju inte utan sina nackdelar, men det ser ut som den definitivt bästa telefonen för min del på marknaden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

@Myskah: fortfarande bara att de har fått information om paketet :(.. antar att det kan bli leverans typ onsdag torsdag. Tror inte på tisdag som det står på oneplus hemsida.

Exakt samma för mig, jag beställde 5 min efter release och fick trackingnummer samma dag om att dhl blivit notifierade om paketet men efter det har inget hänt tyvärr

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!