Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Bara ett år från butiken på ebay? Den säljaren har väl ingen skyldighet att följa europeiska lagar.
(+ att du behöver betala för frakten)

Irland ligger i EU om du missat det. Sen är ju inte OnePlus direkt kända för bra kundservice heller...

Frakten är väl en hundring (det var det när jag skickade trasiga mobiler till Kina så lär inte vara dyrare), inget att köpa en sämre mobil för samma pris över i alla fall...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Irland ligger i EU om du missat det. Sen är ju inte OnePlus direkt kända för bra kundservice heller...

Frakten är väl en hundring (det var det när jag skickade trasiga mobiler till Kina så lär inte vara dyrare), inget att köpa en sämre mobil för samma pris över i alla fall...

Ja, det vet jag. Men jag är inte övertygad om att en säljare på ebay är företagsregistrerad eller behöver följa regulationerna.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

En tanke. Behöver man inte tulla om du köper luren via eBay i Irland?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
Telefon: OnePlus 5T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xian:

En tanke. Behöver man inte tulla om du köper luren via eBay i Irland?

Nej, om det skickas inom EU behöver du inte det.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Precis som ALLA modeller från OnePlus då!

Nej. Hos OnePlus har du en garanti på telefonen. Eller i alla fall så kan du få delar och t.o.m telefon utbytt av dom. Har en vän som fått ny antenn p.g.a strul och en annan som fått en helt ny telefon då den första han fick bara dog helt random. Detta gäller 3 respektive 3T modellen.
Så vet inte vad du pratar om riktigt?

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Beställde 64gb-varianten, kanske finns något samband där. Fick hem den redan i torsdags men var bortrest så jag hämtade ut den först igår

Kan vara så, jag tog 128GB varianten eftersom minneskort inte finns.
Önskar dock att jag var 2 dagar senare med min beställning så kunde jag beställt till några tillbehör utan att behöva betala frakt för dom. Nu måste jag vänta tills någon polare vill beställa så jag kan slänga med några tillbehör där o slippa frakten
Att beställa i Torsdags kväll / Fredags morse hade funkat då tog dom sista 128GB slut...

Visa signatur

Permalänk
Administrativ avgift

Var en av de som ägde första och andra versionen av Oneplus och får säga att jag är besviken , dels då priset blivit extremt dyrt (Mycket pga dollarn ofc) men det är det som avskräcker mig från att köpa. För samma pengar får jag en premiummobil aka S8 som jag slänger in en Root eller ev bara byter launcher klart och fixat.

Men får säga att jag klämt på kompisen oneplus och vart faktiskt imponerad av vad de leverade dock skulle den kostat runt 3500-4000kr den har inte riktigt samma touch o känsla som min S8:a men den är minst lika rapp

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Vill man ha den absolut snabbaste mobilen så ska man köpa en OP 5 helt klart men priset är ändå en aning för dyrt och den saknar ju lite finesser som den borde haft tycker man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Var en av de som ägde första och andra versionen av Oneplus och får säga att jag är besviken , dels då priset blivit extremt dyrt (Mycket pga dollarn ofc) men det är det som avskräcker mig från att köpa. För samma pengar får jag en premiummobil aka S8 som jag slänger in en Root eller ev bara byter launcher klart och fixat.

Men får säga att jag klämt på kompisen oneplus och vart faktiskt imponerad av vad de leverade dock skulle den kostat runt 3500-4000kr den har inte riktigt samma touch o känsla som min S8:a men den är minst lika rapp

En iPhone 7+ med 128GB kostar ca 9500kr vid lansering.
En Samsung S8 med 64GB+64GB Class10 U3 kort kostar ca 8490kr vid lansering.
En OnePlus 5 128GB kostar 5490kr vid lansering.

Sen att Samsung har snabbare prisfall på sina lurar än var Biltema har på sina reor kan ju diskuteras. Det som hade vart intressant är ju vad som hade hänt om OnePlus kunde lansera på samma dag som Samsung gjorde, då hade priskriget vart över. Eller om Samsung kan hålla sina priser uppe likt Apple o inte "lowballa" ut sina produkter.
Synd att dom inte gör det tycker jag

Men enl. ovanstående så är ju OnePlus ~4010kr billigare än Apple och ~3000kr billigare än Samsung.
Hoppas verkligen OnePlus "6" kan släppas i Samma veva som Samsung "S9" så dom får konkurrera med varandra i fullpris en gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet med priset vore ju ur världen om även Oneplus sänkte priset eftersom, men de håller ju stenhårt fast vid det. Floppar den släpper de en ny modell istället. 4000:- känns som det riktiga Oneplus priset för denna telefon och det är väldigt synd att de inte kunde släppa den för det. Hade även jag övervägt dem om så bara för deras mjukvara.

Men för 5000:- så fattas det saker som IP-klassning, bättre skärm osv. Man får absolut vad man betalar för, men hela grejen med Oneplus var ju att man fick mer än man betalade för. Nu är den bara en i mängden.

Permalänk
Skrivet av Xian:

Trevlans! Hur är den? Lever den upp till förväntningarna? Funderar på att pensionera min 1+1 och 1+5 känns som ett givet köp.

Känns väldigt välbyggd och framförallt helt otroligt snabb. Kommer från Nexus 5x som ändå kändes förhållandevis rapp men jag märker nu att den hämmades rätt ordentligt av sina fjuttiga 2GB ram. Stor skillnad på denna, allt går verkligen i raketfart. Fingeravtrycksläsaren är även den helt snuskigt snabb.

Kameran är bra men inget spektakulärt. Blir fina bilder i ljusa förhållanden och porträttläget är kul att leka med och producerar enligt mig oftast bra resultat. I sämre ljusförhållanden blir det sämre, upplevde att min 5X var vassare där faktiskt. Överlag känns kameran OK för mina behov, hoppas även på att de kan förbättra den ytterligare på mjukvarufronten.

Oxygen känns kanon för mig som kommer från helt "cleant" android. Typ samma fast med några mindre förbättringar som faktiskt känns användbara.

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Nej. Hos OnePlus har du en garanti på telefonen. Eller i alla fall så kan du få delar och t.o.m telefon utbytt av dom. Har en vän som fått ny antenn p.g.a strul och en annan som fått en helt ny telefon då den första han fick bara dog helt random. Detta gäller 3 respektive 3T modellen.
Så vet inte vad du pratar om riktigt?

Precis som man kan få inskickningsgaranti på en S8 Dual SIM från ebay.

Skrivet av Holmgren3n:

En iPhone 7+ med 128GB kostar ca 9500kr vid lansering.
En Samsung S8 med 64GB+64GB Class10 U3 kort kostar ca 8490kr vid lansering.
En OnePlus 5 128GB kostar 5490kr vid lansering.

Sen att Samsung har snabbare prisfall på sina lurar än var Biltema har på sina reor kan ju diskuteras. Det som hade vart intressant är ju vad som hade hänt om OnePlus kunde lansera på samma dag som Samsung gjorde, då hade priskriget vart över. Eller om Samsung kan hålla sina priser uppe likt Apple o inte "lowballa" ut sina produkter.
Synd att dom inte gör det tycker jag

Men enl. ovanstående så är ju OnePlus ~4010kr billigare än Apple och ~3000kr billigare än Samsung.
Hoppas verkligen OnePlus "6" kan släppas i Samma veva som Samsung "S9" så dom får konkurrera med varandra i fullpris en gång.

Hur spelar "vid lansering" någon roll för den som ska köpa en mobil idag 26 juni 2017? Visar väl bara en av nackdelarna med OnePlus då det inte finns någon naturlig konkurrens när den bara kan köpas på ett ställe.

Sen låter det som du har någon dragning åt kommunism...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Precis som man kan få inskickningsgaranti på en S8 Dual SIM från ebay.

Varför skulle man vilja köpa en Samsung? Jag har fått nog av Samsung med den nuvarande jag har. Generellt överskattade mobiler. Skulle hellre skaffa en Iphone.

Permalänk
Medlem

Kört 1 dygn med min 1+5 nu och är riktigt nöjd. Fingeravtrycksläsaren är ruskigt snabb och, ja, hela luren är jäkligt snabb. Skärmskyddet som sitter på från start är plast och satt lite löst i nederkant, så blir till att byta ut till någon bättre variant. Tar gärna emot tips!? Tog ett Karbon Bumper Case med från start och det sitter riktigt bra och ger bra grepp. Har nu även beställt ett flip case.

Varit inne på att skaffa både S8+ eller LG G6 men har jäkligt svårt för edge och kommer inte riktigt överrens med 18:9 format på skärmen. Om det formatet blir standard senare så blir det en annan visa men nu känns det inte klart på långa vägar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Kört 1 dygn med min 1+5 nu och är riktigt nöjd. Fingeravtrycksläsaren är ruskigt snabb och, ja, hela luren är jäkligt snabb. Skärmskyddet som sitter på från start är plast och satt lite löst i nederkant, så blir till att byta ut till någon bättre variant. Tar gärna emot tips!? Tog ett Karbon Bumper Case med från start och det sitter riktigt bra och ger bra grepp. Har nu även beställt ett flip case.

Varit inne på att skaffa både S8+ eller LG G6 men har jäkligt svårt för edge och kommer inte riktigt överrens med 18:9 format på skärmen. Om det formatet blir standard senare så blir det en annan visa men nu känns det inte klart på långa vägar.

Jag är lite tråkig och rekommenderar deras egna Tempered Glass Screen Protector. Jag har det på min 3T och det är väldigt trevligt och bibehåller känslan i "touchen".En nackdel är att det gör telefonens framsida halare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annero:

Jag är lite tråkig och rekommenderar deras egna Tempered Glass Screen Protector. Jag har det på min 3T och det är väldigt trevligt och bibehåller känslan i "touchen".En nackdel är att det gör telefonens framsida halare.

Har varit diskussioner om deras tempered glass protector för OP5an. Många användare har rapporterat att "klistret" på dem har varit dåliga och har inte riktigt haft samma kvalitet som den för OP3/3T. Många klagar samt på att man tappar hela 0.9mm av skärmyta med dem.

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Nu är det nära. Min har vart ute på en bil sedan 08:00 i morse. Fortfarande ingen leverans till utlämningsstället än men hoppas ju verkligen DHL hinner dit innan dom stänger 19:00 idag.
Lite dåligt med 5 dagar leveranstid trots DHL "express" :/ Hoppas inte det blir en 6:e dags väntan....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här är en av orsakerna varför man inte ska välja Samsung. Trots enorm hårdvara klarar de inte göra ett mjukt UI. För mycket crapware att hålla koll på kanske?
https://www.sammobile.com/2017/06/27/samsung-ui-fluidity-prob...

Permalänk
Medlem

När jag läst om OP5 så kom det ett par negativa recensioner i början. Men nu har jag läst fler och det är överväldigande positivt. Framförallt har det dykt upp kommentarer från de som fått ett exemplar hyfsat tidigt och använt den en vecka och ger mycket bra omdömen. Man får inte en mobil som är bäst på allt, men den är bland de bästa eller bäst på flera punkter och i övrigt bra på i stort sett det mesta andra.

Permalänk
Medlem

Är det inte tänkt att DHL Express ska vara snabbt? Under hela dagen har de lyckats flytta mitt paket från ett hörn på DHL på Arlanda till ett annat hörn...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Är det inte tänkt att DHL Express ska vara snabbt? Under hela dagen har de lyckats flytta mitt paket från ett hörn på DHL på Arlanda till ett annat hörn...

Jag fick min idag. Tråkigt att din har kommit

Första intryck så är det som man alla har skrivit på recensioner om den. För mina ändamål så kommer den vara perfekt, inget bloatware skit, ok med batteri, dubbla sim, bra kamera (kanske inte den bästa men i närheten), ram som räcker och blir över och en skärm som är 1080 (förstår inte varför man ska ha mera upplösning).

Det ända som jag har lite svårt med är att fingeravläsaren är på framsidan, förut hade jag den på baksidan så har vant mig vid det. Men det är väl något som kommer med tiden.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Lekt av mig nu med min telefon... and me like! Känns som jag gjorde ett bra köp nu.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annero:

Är det någon som vet om deras egen temperence glass screen protector passar med tex karbon bumper case?
Det ser ju ut som skyddsglaset går ner över kanterna. Eller ser jag fel på bilderna?

Tilläggsfråga: Alternativ sida att beställa skyddsglas på?
Hittar bara "only in india" och tvivelaktiga att de passar.

Var ju slut i lagret vid beställning.
.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4GHz, Corsair 32 GB ddr4 2133 MHz VENGEANCE, Evga GeForce GTX 980 4 GB GDDR5, Evga z170 Ftw, Evga supernova 750 g2, Noctua Nh-d15, Samsung ssd PRO 850-series 256 gb, Samsung ssd 850 Evo 500 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heligare:

Är det någon som vet om deras egen temperence glass screen protector passar med tex karbon bumper case?
Det ser ju ut som skyddsglaset går ner över kanterna. Eller ser jag fel på bilderna?

.

Ingen aning om det fungerar men känns lite dumt av OP om det inte skulle göra det.

Om du inte är desperat ute efter deras eget glas kan du titta på denna.

Råkade använda fel länk igen. Är sämst på detta...
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Ingen aning om det fungerar men känns lite dumt av OP om det inte skulle göra det.

Om du inte är desperat ute efter deras eget glas kan du titta på denna.

.uk är mer skum än tyska de.
Den kostar 9.99 pund.
Man får en orderbekräftelse utan att godkänna köpet med kort och bankenid.
Och slutsumman hoppade upp till 18.98 pund.
Jag annullerade köpet.

Rättelse
Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4GHz, Corsair 32 GB ddr4 2133 MHz VENGEANCE, Evga GeForce GTX 980 4 GB GDDR5, Evga z170 Ftw, Evga supernova 750 g2, Noctua Nh-d15, Samsung ssd PRO 850-series 256 gb, Samsung ssd 850 Evo 500 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heligare:

.uk är mer skum än tyska de.
Den kostar 9.99 pund.
Man får en orderbekräftelse utan att godkänna köpet med kort och bankenid.
Och slutsumman hoppade upp till 18.98 pund.
Jag annullerade köpet.

Skumt, har då aldrig haft problem med att beställa från .uk och aldrig råkat ut för det där :/ Aja, då kanske du får vänta tills OP fått in sina igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heligare:

.

Har du bumperskalet? Det var slutsålt när jag beställde min op5 men funderar på att beställa nu. Är det bra passform och kvalitet? Så orimligt dyr frakt så man vill ju vara säker

Permalänk
Medlem

Har haft min 128GB en dag nu. Kör fortfarande Stock launcher, testade lite nova men gick faktiskt tillbaka. Tycker den funkar väldigt fint efter lite inställningar
Måste säga att jag som många andra är väldigt nöjd med den och kameran presterar mer än tillräckligt väl för min smak.

Telefonen är väldigt tunn och hal så kanske är dags för ett skal eller ev. ett dbrand skin för att få lite textur på den på baksidan. Lutar åt det röda silikon skalet för min del eller kanske ett rött dbrand skin då.

Störtnöjd med deras "always on display" som bara tänds när man plockar upp telefonen eller lutar på den, svin najs att se klocka + notiser i en behaglig svart/vit färg som inte sticker i ögonen!
Mer noggranna tester kommer framöver, jag körde AnTuTu på luren och fick exakt samma resultat som OP själva har publicerat.

Nöjd!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FadeDanger:

Har du bumperskalet? Det var slutsålt när jag beställde min op5 men funderar på att beställa nu. Är det bra passform och kvalitet? Så orimligt dyr frakt så man vill ju vara säker

Jag beställde med bumper den 27:e.
Lite snål så tog gratisfrakten. Så den har inte kommit än. Bara fått första sms.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite besviken på telefonen, men kan hända att det blir en OP5 ändå mest tack vare priset!