Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Mitt största problem med Oneplus är den korta supporttiden för mjukvaran. När man inte får Androiduppdateringar i mer än 11 månader är det ett problem. Minst 2 år, även om telefonen är prissatt betydligt lägre än flaggskeppsmodeller. Speciellt inte när deras OxygenOS verkar ändra rätt lite i Android vilket jag tycker är ett stort plus. Men jag vill inte behöva köpa en ny modell bara för att få innehåll och säkerhetsuppdateringar. De pratade så fint i presentationsvideon om hur de lyssnar på sina kunder, men har slagit dövörat till när det gäller OS uppgraderingar.

Vi får väl se vad som händer med OP3/3T. Vi fick iallafall en uppdatering typ för 1.5 vecka sedan till OP3/3T så lugn o fin nu

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

128 GB jag skulle till att köpa är slut på lagret, hittar ingen beräknad tid när den kan tänkas vara tillbaka

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

@Dockland: troligen den 27:e, det är då mobilen har sin officiella release

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin OP5 skeppad? Min står det fortfarande "Processing" på och det är väl tänkt att alla early birds ska skeppas idag.

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Någon som har fått sin OP5 skeppad? Min står det fortfarande "Processing" på och det är väl tänkt att alla early birds ska skeppas idag.

Fick sms att den var skickad idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FadeDanger:

Fick du sms att den är skickad eller fick du ett sms från DHL med ett kolli-id som du sen kollar upp och det säger "Information om försändelsen mottagen" vilket betyder att de ej plockat upp paketet utan de bara fått information om ett paket att plocka upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

La min order idag och det står "Estimated dispatch 22". Får se ifall man får ett sms eller mail imorgon.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Avstängd

Min skulle ha skickats idag men det verkar inte bli nått av det :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av FadeDanger:

Hmm, när la du beställningen?

Skrivet av livsnjutaren:

La min order idag och det står "Estimated dispatch 22". Får se ifall man får ett sms eller mail imorgon.

Okej, la min igår och det är 21a på den men inget verkar ha hänt idag :/

Skrivet av kaya:

Min skulle ha skickats idag men det verkar inte bli nått av det :/

Då sitter vi i samma båt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag beställde 18:36 igår men min har inte skickats heller :/ Får väl vänta tills måndag.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Fick du sms att den är skickad eller fick du ett sms från DHL med ett kolli-id som du sen kollar upp och det säger "Information om försändelsen mottagen" vilket betyder att de ej plockat upp paketet utan de bara fått information om ett paket att plocka upp?

Du har helt rätt. Kollade spårnummer nu och det var DHL express "Information om försändelsen mottagen". Så vi får se när den kommer. Tydligen skickas den från Polen till Arlanda.

Skrivet av Myskah:

Hmm, när la du beställningen?

Okej, la min igår och det är 21a på den men inget verkar ha hänt idag :/

Då sitter vi i samma båt

Jag la beställningen runt 20:00.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det är i särklass den minst intressanta OnePlus telefonen någonsin? Känns som att den är längre ifrån Samsungs värsting än någonsin och dessutom är den dyraste OnePlus luren hittills. "Flagship killer" håller absolut inte i dagsläget imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FadeDanger:

Jag la beställningen runt 20:00.

Okej, la min 18:40~ och står fortfarande stilla. Verkar vara väldigt random vilka ordrar som åker iväg oberoende på vilken tid den är lagd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Samsung S8 går loss på ca 6000:- i Tyskland så känns Oneplus 5 alldeles för dyr. Men jag förstår deras prissättning. Känns som de satsar på att sälja färre telefoner dyrare och det kommer minska även på service- och supportkostnaden.

Hade mycket hellre sett en 4GB/32GB version för 4000:-. Prisvärde är ju vad Oneplus ska handla om. Hade inte köpt någon ändå på grund av designen, men jag tror inte på deras plan att lägga sig i det här prissegmentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Bara jag som tycker att det är i särklass den minst intressanta OnePlus telefonen någonsin? Känns som att den är längre ifrån Samsungs värsting än någonsin och dessutom är den dyraste OnePlus luren hittills. "Flagship killer" håller absolut inte i dagsläget imo.

Till det priset ska du jämföra mobilen mot galaxy S7. Och då tar jag op5 alla dar i veckan. Förstår inte folks fixering av vad som var. Fokusera på vad som är. Affärsmodeller utvecklas precis som allt annat

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Kloka eller kanske okloka ord från en av de mer sansade YouTubare
Gårdagens teknik (förutom QSD 835)

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Med tanke på att Samsung S8 går loss på ca 6000:- i Tyskland så känns Oneplus 5 alldeles för dyr. Men jag förstår deras prissättning. Känns som de satsar på att sälja färre telefoner dyrare och det kommer minska även på service- och supportkostnaden.

Hade mycket hellre sett en 4GB/32GB version för 4000:-. Prisvärde är ju vad Oneplus ska handla om. Hade inte köpt någon ändå på grund av designen, men jag tror inte på deras plan att lägga sig i det här prissegmentet.

Nästan så att man börjar ångra sig lite, om min inte har skeppats till 27e så kanske det blir en S8 från DE

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Låt dig inte luras av Apples och andras prissättningsmetoder att det är sådär det fungerar. 32/4 är nästan lika dyrt att tillverka som 64/6. De kan inte släppa den mycket billigare om de sänker specsen. Minne används mest för att mjölka för bättre marginaler. Precis som att en Xeon och en i5 kan vara precis lika dyra att tillverka.

Skrivet av talonmas:

Till det priset ska du jämföra mobilen mot galaxy S7. Och då tar jag op5 alla dar i veckan. Förstår inte folks fixering av vad som var. Fokusera på vad som är. Affärsmodeller utvecklas precis som allt annat

För mig är kamera viktigt. Och högt ljusinsläpp hjälper inte bara i inomhusmiljöer där jag ofta vill fota. Det är också viktigt för att få skarpa bilder i ljusare miljöer med lite rörelse i. Det i kombination med utebliven OIS är en påtaglig nackdel för mig. Den andra kameran kan de stoppa upp någonstans då den bara är ploj som nu gått ut över det väsentliga. Dessutom har de fortfarande pentile-skärm vilket tyvärr syns med blotta ögat.

Skrivet av Myskah:

Nästan så att man börjar ångra sig lite, om min inte har skeppats till 27e så kanske det blir en S8 från DE

Går det att avboka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Vilka tyska onlinebutiker säljer S8? Vet du någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Går det att avboka?

Vad jag har läst så går det inte just nu då det verkar vara kaos på supporten. Men om den fortfarande är Processing på måndag så ska jag iaf försöka skriva dit och avboka den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Vilka tyska onlinebutiker säljer S8? Vet du någon?

Kollade bara lite snabbt på tyska amazon och där låg den på 6100~ men med lite mer koll så går det säkert att hitta billigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Vad jag har läst så går det inte just nu då det verkar vara kaos på supporten. Men om den fortfarande är Processing på måndag så ska jag iaf försöka skriva dit och avboka den.

Annars är det väl fri retur i 15 dagar, så det går att prova luren och skicka tillbaka om man inte gillar.

Permalänk
Proffsmoddare

Vad finns det för anledning att köpa Oneplus nu när de kostar lika mycket som etablerade tillverkare? Känns rätt döfött.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Annars är det väl fri retur i 15 dagar, så det går att prova luren och skicka tillbaka om man inte gillar.

Vet inte hur bra sånt funkar. Inte direkt elgiganten man köper från. Känns tryggare om man kan avboka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Kloka eller kanske okloka ord från en av de mer sansade YouTubare
Gårdagens teknik (förutom QSD 835)

https://youtu.be/-QP6pm1DM1Q?t=32s

Riktigt bra video, håller verkligen med honom. One Plus var något revolutionerande i och med deras första telefoner där man fick mycket för pengarna. Nu när de kostar ~$500 är ju gapet till konkurrensen mycket mindre, och då saknas många bra egenskaper.

Kopplingen till Oppo hade jag ingen aning om, mycket intressant!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schluug:

Riktigt bra video, håller verkligen med honom. One Plus var något revolutionerande i och med deras första telefoner där man fick mycket för pengarna. Nu när de kostar ~$500 är ju gapet till konkurrensen mycket mindre, och då saknas många bra egenskaper.

Kopplingen till Oppo hade jag ingen aning om, mycket intressant!

https://en.wikipedia.org/wiki/BBK_Electronics

Skrivet av Myskah:

Kollade bara lite snabbt på tyska amazon och där låg den på 6100~ men med lite mer koll så går det säkert att hitta billigare.

629 Eur från Amazon blir 660 Eur med svensk moms.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Skrivet av altair4:

I mitt fall så handlar det mycket om att det är näst intill stock android. Tål inte fruns samsung s7 edge varken variationen av androidet eller edge varianten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@livsnjutaren:

Jo jag håller med. Det är den i särklass största fördelen med Oneplus. Stor anledning att jag inte köper Samsung heller. Men känns bara tråkigt att de ökar i pris utan att följa utvecklingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

@Stefan_ah:

Jo jag håller med. Det är den i särklass största fördelen med Oneplus. Stor anledning att jag inte köper Samsung heller. Men känns bara tråkigt att de ökar i pris utan att följa utvecklingen.

Håller helt med. Men det finns ju som sagt inte så många alternativ om man vill ha något som är lite billigare än alla andra märken. Förut köpte jag alltid Nexus mobilerna, har en nexus 5x just nu. Men efter att Google gjorde om sin produktlinje till pixel så är det ju stängt där om man vill ha det till ett rimligare pris. Tycker som du och många andra att det är lite i överkant, men vad har man för val ifall man inte vill ha bixby eller liknade skit som kommer reta gallfeber på en.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

629 Eur från Amazon blir 660 Eur med svensk moms.

Ah, måste ha kollat på alla och fick även upp begagnade. Tack för rättelsen!

Visa signatur