SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Inaktiv

Det kanske bästa är ju också att två kontroller ingår. Inte samma problem som med NES Classic där kontrollen var det svåra att få tag i.

Permalänk
Medlem

Såg nyss, saxat från inet:Du får köpa max 1st av denna produkt!
Fler butiker med liknande restriktioner ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Såg nyss, saxat från inet:Du får köpa max 1st av denna produkt!
Fler butiker med liknande restriktioner ?

Fan vad bra, scalpers kan dra dit solen aldrig skiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

helt rätt du!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

bokat på inet!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Blev ett spontanköp. Hösten är räddad!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Väntar bara på att Webhallen ska lägga upp den för bokning också.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

CDOn hade det ute ett kort ögonblick, fick precis en order iväg som står behandlas så hoppas jag blev tidig där

http://cdon.se/spel/super_nintendo_entertainment_system_class...

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

CDOn hade det ute ett kort ögonblick, fick precis en order iväg som står behandlas så hoppas jag blev tidig där

http://cdon.se/spel/super_nintendo_entertainment_system_class...

Bokade du precis eller skrev du inlägget en timme efter bokningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Bokade du precis eller skrev du inlägget en timme efter bokningen?

Skrev nog inlägget någon timme efter jag bokat, tyvärr fick ja springa från datorn en stund.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Har förhandsbokat på Inet.
Men kommer kolla om det går att boka på fler ställen.
Vill ha 1 att använda och 1 oöppnad.
Om kontrollerna går att använda rakt av till original SNES så kan det bli någon extra för det också (om jag får tag på).

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Om kontrollerna går att använda rakt av till original SNES så kan det bli någon extra för det också (om jag får tag på).

Jag bokade ungefär två timmar efter de lade upp konsolen för bokning. Helt ärligt talat tror jag inte att jag får en vid releasen. Särskilt när jag misstänker att jag är på köplats 418...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Kan man se köplatsen på inet?

Edit: citerade fel

Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag bokade ungefär två timmar efter de lade upp konsolen för bokning. Helt ärligt talat tror jag inte att jag får en vid releasen. Särskilt när jag misstänker att jag är på köplats 418...

Kan man se köplats?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Såg nu att jag bokade min 10 minuter efter att den lades upp på deras sida. Hoppas verkligen att jag får min dag 1.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Gick det att se köplatsen hos Inet på något sätt?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Skrivet av OJJE:

Gick det att se köplatsen hos Inet på något sätt?

Nej, inte vad jag kan se iaf.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Jag är lite kluven i ämnet.

Å ena sidan är det ju smart av scalpers att scalpa.
I princip gör de samma som Inet och andra återförsäljare. Köper in en eller flera produkt(er) och säljer till ett högre pris.
Ja i stort sett allt företagande går ut på att sälja varor och/eller tjänster till högre än självkostnadspris och leva på mellanskillnaden.

Å andra sidan är det tråkigt att fans blir drabbade av folk som bara vill tjäna pengar.
Folk som inte bryr sig om spelen/maskinerna etc utan bara gör det för att det är business.
Gäller i princip även de klassiska maskinerna/tillbehören/spelen.
Vissa titlar blir svindyra för att de är samlarvärde och folk vill tjäna pengar.
Så någon som bara vill ha spelen för att de är kul att spela kanske inte har råd.

I fallet med NES Classic tycker jag ändå att felet mestadels är Nintendos.
Hade de pumpat ut fler konsoler på marknaden så hade det varit svårare för scalpers.
Hade varit svårt att scalpa 1 liter mjölk... ja dels för att det är färskvara, men också för att det finns så många.
Jag hade inte haft några problem att vänta ett år extra på SNES Classic om Nintendo i gengäld hade tillverkat dubbelt så många NES Classic under tiden.
Å andra sidan så förvärrade scalperna en redan dålig situation.

Permalänk
Medlem

Tydligen är sladden till kontrollen lite längre enligt artikeln.

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/6/26/15875718/ni...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dykt upp på Amazon UK. Men man kanske ska hålla ett öga på den tyska Amazon-sidan också.

https://www.amazon.co.uk/dp/B071G84PFQ/

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OJJE:

Tydligen är sladden till kontrollen lite längre enligt artikeln.

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/6/26/15875718/ni...

5 fot. Flummått men en liten förbättring iallafall. Frågan är bara vart de ansluts, på PAL/JAP-utgåvan och USA-utgåvan så verkar inte kontrolleringångarna ha elektronik. Ansluts kanske på baksidan?

Men nog är den söt när den ligger i handflatan...

Permalänk
Medlem

Vore inte det ironi. lite längre sladd, 5 fot, är vad, 1,5m, och så sitter kontakterna numera på baksidan i stället. Då är slutresultatet samma i alla fall...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Äsch, njuter av mitt orginal SNES istället!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Den kommer tillverkas året ut så det är större chans att få en denna gång.
https://www.polygon.com/2017/6/26/15875464/snes-classic-suppl...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Den kommer tillverkas året ut så det är större chans att få en denna gång.
https://www.polygon.com/2017/6/26/15875464/snes-classic-suppl...

Det kommer inte vara större chans att få tag i en, återigen så har Nintendo en väldigt kort tillverkningsperiod om man ska tro din länk.
Så även om de låt säga lyckas producera dubbelt upp mot vad de gjorde med NES mini så kommer det inte räcka långt iallafall...

Bara titta på siffrorna så förstår man:

Nes mini tillverkades i runt 2,3 miljoner exemplar.

Säg att Snes tillverkas dubbelt upp så kanske runt 4,6 miljoner.

Det är extremt låga siffror när man tänker på att dessa ska fördelas världen över.
Har för mig jag läste nånstans att bara netonet hade 300 000 förbokningar på nes mini och majoriteten fick ju ingen. Så slå ihop alls svenska nätshoppar så har du nog siffror som vi kan glömma att vi ens kommer vara i närheten av att få i antal leverade enheter av Snes.
För intresset kommer knappast vara mindre denna gång.
Och lilla Sverige är som vanligt inte prio

Tillägg
Permalänk
Medlem

The Japanese release of the Nintendo Classic Mini Super Famicom includes Ganbare Goemon: Yukihime Kyūshutsu Emaki (aka Legend of the Mystical Ninja); Panel de Pon, which came stateside as Tetris Attack; Super Formation Soccer (aka Super Soccer); and Fire Emblem: Mystery of the Emblem. The mini Super Famicom will also ship with a different Street Fighter game: Super Street Fighter 2: The New Challengers instead of Street Fighter 2 Turbo: Hyper Fighting.

https://www.polygon.com/2017/6/26/15875134/super-nes-classic-...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Beställde ett igår på Inet. Hade hoppats att kid icarus skulle vara med men det kanske bara fanns till nes.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Vore inte det ironi. lite längre sladd, 5 fot, är vad, 1,5m, och så sitter kontakterna numera på baksidan i stället. Då är slutresultatet samma i alla fall...

De sitter i fronten tydligen:

Permalänk
Medlem

Fått bekräftar via SMS att min order inkommit hos Inet nu iaf. Någon mer som fått det?

Man kan ju alltid hoppas iaf 😊