Moderkort Med Thunderbolt För UAD Ljudkort

Permalänk

Moderkort Med Thunderbolt För UAD Ljudkort

Hoj!

Är sugen på ett UAD Apollo Twin MKII Ljudkort till min hemmastudio men moderkortet i burken har inga Thunderboltportar vilket behövs för de nyaste UAD Korten. De är ju inte supervanligt att köra UAD Ljudkort till PC men de kommer bli allt vanligare är jag säker på då de bara funnits officiellt stöd för de i drygt ett år vad jag vet.

Så fråqan Lyder!

Bör jag köpa nytt moderkort eller separat köpa Thunderbort PCI Express kort och som jag förstått något mer för att kunna köra Thunderbolt i mitt nuvarande 1000krs Moderkort. Funkar de ens med budgetmoderkort? Någon kunnig på ämnet som kan berätta för mig vad som är smartast att göra i min sits? Allt i min nuvarande PC som jag använder både till Gaming och Prodd/Mixning är bra skit men jag snålade på moderkortet när jag byggde den för drygt ett år sedan. De var kanske en miss känner jag nu . . .

Supertacksam för svar! Ha D Gott / Honky

Permalänk

Thunderbolt och TB 2 använder samma typ av kontakt. Dvs en liknande Mini-DisplayPort.
TB3 använder en som delas med USB-C istället.

TB1 har en bandbredd på ca 1 pcie lane. TB2 använder 2 st och TB3 ligger teoretiskt på 4 lanes.
Moderkort med TB kostar ett antal tusen medan ett pciekort med TB ligger på ca 1500,- och uppåt.
Nu kan inte jag PC superbra utan min kunskapen kretsar kring Mac. Men hur som helst skulle jag nog snegla mot ett kort - begagnat kanske från eBay - och inte mot en nytt moderkort med integrerad TB.

Vill du någon gång byta ditt moderkort till något roligare är utbudet och möjligheterna så mycket större om din TB sitter på eget kort.

Kolla om ljudkortet kräver TB2 eller om det räcker med TB. Och om du bygger ut din studio kommer du arr klara dig på bandbtedden som TB erbjuder? Om inte kanske ett TB2 kort hade varit nyttigt.

Skickades från m.sweclockers.com