Lågprofil grafikkort utan lågprofil-bracket?

Permalänk
Avstängd

Lågprofil grafikkort utan lågprofil-bracket?

Beställde ett ASUS Geforce GT 710 lågprofil och nu när jag ska montera det upptäckte jag att lågprofil-brackets för montering i ett smalt chassi inte följer med som standard...

Lågprofil-bracket bör självklart vara standard på ett lågprofilkort! Det är högprofil-bracketen som bör vara extra utrustning! Eller inkludera båda! Vad är poängen med att tillverka lågprofilkort om inte för att montera i ett kompakt chassi? Och då behöver man ju rätt delar såklart!

Inget jättestort problem – det finns ju låga brackets att köpa – men man blir irriterad när man inte får rätt grejer.

Permalänk
Medlem

@Rick69: Håller med, har råkat ut för samma sak för ett antal år sedan.
Lågprofils kort säljs ju för just sin låga profil, så det hade varit helt OK om man inte fått med en fullhöjdsbracket istället och den för lågprofils chassin hade varit standard. Har man ett chassi som stödjer fullhöjdskort så köper man väl ett sånt från början.

Löste mitt problem med diverse handverktyg, för jag hade ingen lust att beställa en liten bracket, speciellt eftersom jag bodde i Kiruna på den tiden och paketen tog en jäkla tid att komma fram då..