Permalänk
Medlem

Fint community helt i ASP =)

Slängde ihop ett fint community i ASP på en vecka
Helt på egen hand, vilket det inte brukar bli utan att man snott från andra.. =P

Men vad tycks?
http://djepix.mine.nu/cm

Visa signatur

You can't tell the bottom from the top...

Permalänk
Avstängd

*puke*

Visa signatur

[size="1"]#define QUESTION ((bb) !(bb)) // - Shakespeare[/size]

Permalänk
Medlem

Varför gör precis alla communities nuförtiden? Nä orkar inte skapa login tyvärr... fan va bra om det kommer nåt så man kan logga in en gång för alla sidor man vill in på...

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem

Epix, kom ihåg att fixa en testanvändare nästa gång... Och om du vill att någon här ska bry sig om att du använt ASP så fokuserar du på källkoden

SamiRaj, Microsoft Passport kanske?

Permalänk
Medlem

ändra inställningar är helt buggig..
lämnade ett meddelande på klotterplanket oxå

Permalänk
Medlem

phnom, inte om man följer anvisningar

Visa signatur

You can't tell the bottom from the top...

Permalänk
Medlem

nu kan man logga in som gäst, med lösenordet gäst.
så slipper man regga sig

Visa signatur

You can't tell the bottom from the top...

Permalänk
Medlem

Datumformateringen när man skall in och mickla med sitt konto är felaktigt. (blir 5/6-2003 istället för det efterfrågade 2003-06-05)

Sedan får du förbättra genereringstiden för klotterplanket om du tänkt dig ha fler än 1 samtidig användare i systemet

Permalänk
Medlem

såg bra ut, men jag reggade mig, såg inte att man kunnde logga in som gäst m.m. det enda som störde mig var att du använde frames (lr iframe) och där av att en sida hela tiden uppdateras. (av ett script?). kan du inte använda tables istället, mycket bättre enligt mig...

annars såg designen bra ut och jag tyckte det var lätt navigerat...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

um.. vet du att sidan ser helt fucked up ut i mozilla? (firebird)

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

I Opera också, menyn är halvt dold...

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det blev någe fel vid inloggningen, var god försök igen

...kanske inte så jätteseriöst. men om det ska vara lunar-style så är det väl ok...

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

pixas: haha oj vilken tabbe.. nä det är nog en felskrivning bara.. oroa dig inte!

ni andra: i frames tycker jag va en smidigare lösning än tables, och hur många procent använder opera/mozilla? Jag har ingen bra lösning på det eftersom jag inte sälv använder dem. Tyvärr

Visa signatur

You can't tell the bottom from the top...

Permalänk
Medlem

Du har väl gjort ett webbcommunity? Inte ett Internet Explorer-community?

Permalänk
Medlem

mirza: har du nått förslag på en lösning då kanske?

Visa signatur

You can't tell the bottom from the top...

Permalänk
Medlem

men vad är det för fel med tables`?´

på mitt fd. communtiy körde först med frames, men insåg hur dåligt och onödigt det var och då ersatte jag det helt med tables, så precis likadant ut men var mera funktionellt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epix
mirza: har du nått förslag på en lösning då kanske?

För att fixa ditt lilla problem med bilden och menyn kan du kanske sätta style="margin:0; padding:0;" på body i respektive dokument.

Genom vilket hack ie fixar det... det tänker jag inte ens försöka mig på. Kollade lite på din html, är frontpage verkligen så dåligt? Det där måste vara det fulaste jag sett på länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
men vad är det för fel med tables`?´

på mitt fd. communtiy körde först med frames, men insåg hur dåligt och onödigt det var och då ersatte jag det helt med tables, så precis likadant ut men var mera funktionellt.

För en layout till ett community ala lunarstorm eller det där använder jag hellre frames än tables.

Vad är det för fel med frames i detta fallet?

Exakt vad är det som du har insett som jag inte har? Hur kan en tabellayout vara mer funktionell?

Tabeller är gjorda för att visa data. T.ex. när du fixar en tabell innan du ritar en graf i en matteuppgift. Inte för att fixa så att ens fina meny håller sig exakt 30 pixlar ifrån bilden ovanför den. The semantic web, tjafs hit och dit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke B.
I Opera också, menyn är halvt dold...

Fungerade fint i Netscape 7.02 & IE
Det är väl dem främst använda webläsarna

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

hehe.. nån som hade roligt och deletade gästkontot.. nää fixade ett nytt som inte går att ta bort + lite nya funktioner

Visa signatur

You can't tell the bottom from the top...

Permalänk
Medlem

/me is registered!

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mirza
För en layout till ett community ala lunarstorm eller det där använder jag hellre frames än tables.

Vad är det för fel med frames i detta fallet?

Exakt vad är det som du har insett som jag inte har? Hur kan en tabellayout vara mer funktionell?

Tabeller är gjorda för att visa data. T.ex. när du fixar en tabell innan du ritar en graf i en matteuppgift. Inte för att fixa så att ens fina meny håller sig exakt 30 pixlar ifrån bilden ovanför den. The semantic web, tjafs hit och dit.

uppdateringen av info m.m. blir helt konstig, du ser hur det är här, en litet script som updatera sidan hela tiden.

jag vet att tables är gjorda för att visa data. men telefonen var gjord för att ringa med, nu surfar många på internet via telefon ledningen. Uppdateringar sker, utveckling, tables har blivit mer än visa data på... (ok, det blev helt konstigt uttryck.. men men...)

håller med om att stora sidor (lunarstorm) fungerar bättre med frames (men btw, är det inte lunarstorms design alla klagar på?), men denna sida är rätt så kompakt...

Visa signatur