Den är inte onödig vissa föredrar den t o m. du menar att om jag säljer en sak och du kommer överens att köpa den. Så när du öppnar ditt paket är inte alla saker med att det är helt ok?
Om ett erbjudande ändras så ska detta meddelas till kunden men det tycker du inte spelar någon roll (nu har de meddelat att de har ändrat). Du refererar att inte andra butiker meddelar ändringar det bör de göra. Fick alltid meddela ändringar och det fick gå snabbt som fan om någon gjorde fel. Fast det kanske är skillnad då jag har arbetat på ett företag med +900 miljoner kunder.
Fast texten ändrades som sagt väldigt tidigt och jag har svårt att se att de som beställde när handkontrollen ingick inte ska få den utlovade handkontrollen. Skulle så ske och man tycker att det är en dealbreaker så kommer de förmodligen att erbjuda en rabattkod som kan användas om man vill köpa tillbehör eller spel alt. gratis returfrakt om man vill ångra köpet.
1 det hade varit fult av dem att lova att ta med dem och när jag ska köpa deras deal ninjat bort dem.
2 men nu gällde det inte oss som har beställt det kan t o m vara möjligt att fortfarande få den gamla bundlen.
3 hade dessa saker inte varit med så hade jag som någon föreslog avbeställt den och skickat den tillbaka.
4 nu har ingen skugga fallit på oculus mer än att de har varit möjligt otydliga med vad som gällde men de har gått ut på blogg och reddit vad som gäller.
1. Jag håller helt med men har svårt att tänka mig att de inte haft framförhållning nog att ändra texten innan de gamla paketen tog slut. De har samtidigt inte 'lovat' något annat än att sälja en bundle med Rift+touch för €449 vilket fortfarande annonseras på hemsidan. Jag såg att Amazon fick slut på enheter ganska snabbt och att nya skulle inkomma 14/7 så ändringen gäller alla butiker och återförsäljare men jag tror inte att någon annan än Oculus informerat om att innehållet i paketet kommer att ändras.
2. Som sagt, beställde man när det stod att handkontrollen utlovades så ska man också få det, beställde man efter att texten ändrades får det ses som en bonus. Tycker man att det är en dealbreaker så kan de säkert erbjuda en rabattkod alt. gratis returfrakt om man vill ångra sitt köp.
3. Varför? Samma paket kommer i fortsättningen att säljas för €550 och du känner dig alltså blåst när du betalat €450? Hela prissänkningen möjliggörs av att fjärr- och handkontrollen tas bort och tanken har hela tiden varit att ta bort Xbox-kontroll och istället skicka med touchkontrollerna. Jag skulle däremot kunna förstå att man känner sig lite lurad om man nyligen köpt Rift med tillhörande Xbox-kontroll och betalat extra för touchkontrollerna.
4. De hade absolut kunnat informera om ändringen på ett tydligare och bättre sätt men samtidigt har det aldrig varit någon hemlighet att de skulle börja skicka med touchkontrollerna istället för Xboxkontrollen, det har bara varit en tidsfråga.
Du får dock gärna förklara lite mer ingående vad du har tänkt använda handkontrollen till för just nu tycker jag mest det låter som att du känner dig berättigad till ditt och datt utan att du egentligen har någon användning för det bara för att någon annan har fått det.
FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4