Rift + Touch för $399, men förmodligen inte i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Den är inte onödig vissa föredrar den t o m. du menar att om jag säljer en sak och du kommer överens att köpa den. Så när du öppnar ditt paket är inte alla saker med att det är helt ok?

Om ett erbjudande ändras så ska detta meddelas till kunden men det tycker du inte spelar någon roll (nu har de meddelat att de har ändrat). Du refererar att inte andra butiker meddelar ändringar det bör de göra. Fick alltid meddela ändringar och det fick gå snabbt som fan om någon gjorde fel. Fast det kanske är skillnad då jag har arbetat på ett företag med +900 miljoner kunder.

Fast texten ändrades som sagt väldigt tidigt och jag har svårt att se att de som beställde när handkontrollen ingick inte ska få den utlovade handkontrollen. Skulle så ske och man tycker att det är en dealbreaker så kommer de förmodligen att erbjuda en rabattkod som kan användas om man vill köpa tillbehör eller spel alt. gratis returfrakt om man vill ångra köpet.

Skrivet av Tiamat:

1 det hade varit fult av dem att lova att ta med dem och när jag ska köpa deras deal ninjat bort dem.
2 men nu gällde det inte oss som har beställt det kan t o m vara möjligt att fortfarande få den gamla bundlen.
3 hade dessa saker inte varit med så hade jag som någon föreslog avbeställt den och skickat den tillbaka.
4 nu har ingen skugga fallit på oculus mer än att de har varit möjligt otydliga med vad som gällde men de har gått ut på blogg och reddit vad som gäller.

1. Jag håller helt med men har svårt att tänka mig att de inte haft framförhållning nog att ändra texten innan de gamla paketen tog slut. De har samtidigt inte 'lovat' något annat än att sälja en bundle med Rift+touch för €449 vilket fortfarande annonseras på hemsidan. Jag såg att Amazon fick slut på enheter ganska snabbt och att nya skulle inkomma 14/7 så ändringen gäller alla butiker och återförsäljare men jag tror inte att någon annan än Oculus informerat om att innehållet i paketet kommer att ändras.

2. Som sagt, beställde man när det stod att handkontrollen utlovades så ska man också få det, beställde man efter att texten ändrades får det ses som en bonus. Tycker man att det är en dealbreaker så kan de säkert erbjuda en rabattkod alt. gratis returfrakt om man vill ångra sitt köp.

3. Varför? Samma paket kommer i fortsättningen att säljas för €550 och du känner dig alltså blåst när du betalat €450? Hela prissänkningen möjliggörs av att fjärr- och handkontrollen tas bort och tanken har hela tiden varit att ta bort Xbox-kontroll och istället skicka med touchkontrollerna. Jag skulle däremot kunna förstå att man känner sig lite lurad om man nyligen köpt Rift med tillhörande Xbox-kontroll och betalat extra för touchkontrollerna.

4. De hade absolut kunnat informera om ändringen på ett tydligare och bättre sätt men samtidigt har det aldrig varit någon hemlighet att de skulle börja skicka med touchkontrollerna istället för Xboxkontrollen, det har bara varit en tidsfråga.

Du får dock gärna förklara lite mer ingående vad du har tänkt använda handkontrollen till för just nu tycker jag mest det låter som att du känner dig berättigad till ditt och datt utan att du egentligen har någon användning för det bara för att någon annan har fått det.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ågren:

Fast texten ändrades som sagt väldigt tidigt och jag har svårt att se att de som beställde när handkontrollen ingick inte ska få den utlovade handkontrollen. Skulle så ske och man tycker att det är en dealbreaker så kommer de förmodligen att erbjuda en rabattkod som kan användas om man vill köpa tillbehör eller spel alt. gratis returfrakt om man vill ångra köpet.
1. Jag håller helt med men har svårt att tänka mig att de inte haft framförhållning nog att ändra texten innan de gamla paketen tog slut. De har samtidigt inte 'lovat' något annat än att sälja en bundle med Rift+touch för €449 vilket fortfarande annonseras på hemsidan. Jag såg att Amazon fick slut på enheter ganska snabbt och att nya skulle inkomma 14/7 så ändringen gäller alla butiker och återförsäljare men jag tror inte att någon annan än Oculus informerat om att innehållet i paketet kommer att ändras.

2. Som sagt, beställde man när det stod att handkontrollen utlovades så ska man också få det, beställde man efter att texten ändrades får det ses som en bonus. Tycker man att det är en dealbreaker så kan de säkert erbjuda en rabattkod alt. gratis returfrakt om man vill ångra sitt köp.

3. Varför? Samma paket kommer i fortsättningen att säljas för €550 och du känner dig alltså blåst när du betalat €450? Hela prissänkningen möjliggörs av att fjärr- och handkontrollen tas bort och tanken har hela tiden varit att ta bort Xbox-kontroll och istället skicka med touchkontrollerna. Jag skulle däremot kunna förstå att man känner sig lite lurad om man nyligen köpt Rift med tillhörande Xbox-kontroll och betalat extra för touchkontrollerna.

4. De hade absolut kunnat informera om ändringen på ett tydligare och bättre sätt men samtidigt har det aldrig varit någon hemlighet att de skulle börja skicka med touchkontrollerna istället för Xboxkontrollen, det har bara varit en tidsfråga.

Du får dock gärna förklara lite mer ingående vad du har tänkt använda handkontrollen till för just nu tycker jag mest det låter som att du känner dig berättigad till ditt och datt utan att du egentligen har någon användning för det bara för att någon annan har fått det.

Jag förstår fortfarande inte problemet jag beställde och fick med anvisningen att kontrollen var med. De har gått ut med att du eventuellt fortfarande kan få kontrollen och fjärran om du beställer nu.

Det handlar inte om känna sig blåst det handlar om vad som lovas. Nu har jag fått det de har lovat så vad är problemet?
Att diskutera om vad jag skulle gjort om jag inte fick gäller inte då jag har fått det har lovat. Jag har fått två paket.

För mig så låter det som en härligt dålig tautologi av du tycker och jag tycker. Tror inte den fyller någon funktion. Vill du fortfarande ha ett apoftegma så kan du pm:e mig istället för här då våran diskussion inte ger särskilt mycket till de andra.

Ps till alla som undrar varför jag behöver en x-box kontroll jag har ingen och jag nappade på fjärran med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Drogs pengarna direkt från dig via Paypal?

Skickades från m.sweclockers.com

Stod att beställningen slutfördes, fick orderbekräftelse osv. Antar att det funkade, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag förstår fortfarande inte problemet jag beställde och fick med anvisningen att kontrollen var med. De har gått ut med att du eventuellt fortfarande kan få kontrollen och fjärran om du beställer nu.

Det handlar inte om känna sig blåst det handlar om vad som lovas. Nu har jag fått det de har lovat så vad är problemet?

Ja, då finns det ju inget problem så vad är det vi diskuterar egentligen? Det var du som tog upp ämnet och fick det att låta som att de blåser sina kunder vilket jag inte tycker stämmer då man får precis vad som 'lovas', kanske till och med att en bonus i form av extra tillbehör ingår.

Skrivet av Tiamat:

Både x-box kontrollen och VR-fjärrkontrollen (Oculus Remote) har de tagit bort riktigt fult gjort.

Skrivet av Tiamat:

Det är felaktig marknadsföring att lägga upp vad som ingår och sen ta bort det utan att berätta det för kunden.

Produktsidan är som sagt uppdaterad så på vilket sätt anser du att det är felaktig marknadsföring och hur kan du påstå att de inte meddelat förändringen? Det står klart och tydligt vad som ingår innan man genomför köpet.

Varför är det fult gjort om de själva meddelar att de extra tillbehören inte längre medföljer?

Dold text

Stod det vid tidpunkten för beställning att hand- och fjärrkontroll skulle ingå så är det det som gäller. Skulle det mot förmodan saknas tillbehör är det inte svårare än att man låter paketet gå i retur eller begär ett prisavdrag motsvarande värdet ($100 enligt Oculusgrundaren).

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ågren:

Ja, då finns det ju inget problem så vad är det vi diskuterar egentligen? Det var du som tog upp ämnet och fick det att låta som att de blåser sina kunder vilket jag inte tycker stämmer då man får precis vad som 'lovas', kanske till och med att en bonus i form av extra tillbehör ingår.

Produktsidan är som sagt uppdaterad så på vilket sätt anser du att det är felaktig marknadsföring och hur kan du påstå att de inte meddelat förändringen? Det står klart och tydligt vad som ingår innan man genomför köpet.

Varför är det fult gjort om de själva meddelar att de extra tillbehören inte längre medföljer?

Dold text

Stod det vid tidpunkten för beställning att hand- och fjärrkontroll skulle ingå så är det det som gäller. Skulle det mot förmodan saknas tillbehör är det inte svårare än att man låter paketet gå i retur eller begär ett prisavdrag motsvarande värdet ($100 enligt Oculusgrundaren).

Du läste punkt 4?

Skrivet av 4 nu har ingen skugga fallit på oculus mer än att de har varit möjligt otydliga med vad som gällde men de har gått ut på blogg och reddit vad som gäller.:

Vad jag skrev före det vad mer en undran och jag reagerade på att det var fult. Plus att jag hade en order med kontroll + fjärran sen togs den bort (ett flertal andra har sagt samma sak och de beställde i Måndags). Sen ändrade väl jag mig i punkt 4 (då vi fick info om vad som gällde)?
Och det blev en tautologi dvs en onödig diskussion av saker som vi egentligen redan var överens om.

Eller får man inte ändra åsikter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Stod att beställningen slutfördes, fick orderbekräftelse osv. Antar att det funkade, eller?

Gjorde det för mig med, men sen drogs aldrig pengarna från kortet (via Paypal) och efter det fick jag ett meddelande om att betalningen inte kunde dras.

Uppdaterade betalningsmetoden för 1 dygn sen och inte fått något mail och pengarna har fortfarande inte dragits.. undrar om andra har lika seg konfirmation som jag har

Permalänk
Medlem

Sluta betala med paypal då, köp med ett vanligt bankkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Sluta betala med paypal då, köp med ett vanligt bankkort.

Jag har ju gjort det.. uppdaterade till kreditkort (bankkortet har spärr om det inte är ett "säkert internetköp")

Permalänk
Avstängd

Får ni två paket med UPS så lär det vara den gamla bundlen med xbox kontrollern men som sagt, de håller på att skifta över till det nya paketet utan xbox kontrollern och utan fjärren.

Fjärrkontrollen har jag använt typ två gånger för att höja och sänka volymen, däremot xbox kontrollern är ju användbar i många spel men nu kan ju faktiskt touch kontrollerna emulera den rätt bra, den har i princip samma knappar fast uppdelat på två kontroller.

Var ju ett fasligt gnäll när de la med denna från början så lite lustigt att se samma gnäll när de tar bort den och samtidigt sänker priset.

På vilket sätt det skulle vara fult förstår jag inte, de får bundla vad de vill och ni har blivit kraftigt kompenserade med det nya priset.

Angående när pengar dras, för mig drogs inget förrän ordern var hanterad, det dras inte omedelbart då ordern läggs. Säger den att det är ett problem pröva att lägga in samma kort igen även om det är exakt samma uppgifter. Och kontakta supporten samtidigt.

Permalänk
Medlem

Råkade slänga iväg en beställning, typ snubblade..

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Jag har ju gjort det.. uppdaterade till kreditkort (bankkortet har spärr om det inte är ett "säkert internetköp")

Okej!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur långa leveranserna är? Sitter på landstället och funderar på beställa till landstället så man inte missar rean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Någon som vet hur långa leveranserna är? Sitter på landstället och funderar på beställa till landstället så man inte missar rean.

Jag beställde måndag och leverans var på onsdag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

Jag hade min efter fyra dagar när jag beställde i Juni. Nu kanske det tar något längre eftersom många har beställt precis nu.

Vet inte heller hur UPS funkar "på landet".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av knge:

Får ni två paket med UPS så lär det vara den gamla bundlen med xbox kontrollern men som sagt, de håller på att skifta över till det nya paketet utan xbox kontrollern och utan fjärren.

Fjärrkontrollen har jag använt typ två gånger för att höja och sänka volymen, däremot xbox kontrollern är ju användbar i många spel men nu kan ju faktiskt touch kontrollerna emulera den rätt bra, den har i princip samma knappar fast uppdelat på två kontroller.

Var ju ett fasligt gnäll när de la med denna från början så lite lustigt att se samma gnäll när de tar bort den och samtidigt sänker priset.

På vilket sätt det skulle vara fult förstår jag inte, de får bundla vad de vill och ni har blivit kraftigt kompenserade med det nya priset.

Angående när pengar dras, för mig drogs inget förrän ordern var hanterad, det dras inte omedelbart då ordern läggs. Säger den att det är ett problem pröva att lägga in samma kort igen även om det är exakt samma uppgifter. Och kontakta supporten samtidigt.

En viktig detalj är att det inte lär vara samma personer som kommer med kritiken. Sedan så ingick kontrollen när många av oss lade våra ordrar så vi har redan betalat för det. Är det inte det som levereras så är det ju självklart att man vill kritisera Oculus för att de inte informerat.

Själv har jag förutsett hur min leverans skulle fungera rätt bra. Att Touch-kontrollen kommer först, vilket den också gör, men också att UPS kommer krångla, vilket de också gör. Får se om tredje grejen stämmer, min Rift-box saknar kontroller, trådlös adapter och remote.

Ser fram emot när jag har Riften på mitt huvud, min G25 i mina nävar och drar första etappen på någon relativt plan sträcka i Dirt Rally. Inget Finland inledningsvis hehe.

Skrivet av Tompanhuhu:

Jag beställde måndag och leverans var på onsdag.

Du hade tur då din order lades så pass tidigt, samt att UPS verkar ha varit oförskämt smidiga med leveransen i ditt fall. Själv lade jag beställningen någon timme efter dig (15:40 eller något sådant) och har troligen mina grejer på onsdag.

Men det lär inte ta en månad eller förhoppningsvis mer än två veckor iallafall. En del verkar få sina nu på måndag med så runt en vecka bör man nog räkna med om man handlar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Jag beställde i måndags eftermiddag och fick leverans igår men med tanke på det enorma intresset och att ledtiderna verkar ha ökat skulle jag räkna med 1-2 veckor från beställning.

Från det att paketet skickas bör det inte ta mer än två dagar om du inte bor i vildmarken eller har rejält med otur.

Skrivet av anon5930:

Själv har jag förutsett hur min leverans skulle fungera rätt bra. Att Touch-kontrollen kommer först, vilket den också gör, men också att UPS kommer krångla, vilket de också gör. Får se om tredje grejen stämmer, min Rift-box saknar kontroller, trådlös adapter och remote.

Trådlös adapter? Om du väntar på två paket (vilket du gör) och inte har beställt några extra tillbehör så kommer du att få det äldre paketet med fjärr- och handkontroll, i det nya paketet levereras som sagt headset och touchkontroller i samma paket.

Trist att du inte hann få leverans innan helgen men den som väntar på något gott...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag beställde i måndags eftermiddag och fick leverans igår men med tanke på det enorma intresset och att ledtiderna verkar ha ökat skulle jag räkna med 1-2 veckor från beställning.

Tillägg: om du registrerar dig hos UPS så kan du bl.a. ändra leveransadress och/eller be dem hålla paketet på terminalen tills du kommer hem (inom rimliga gränser så klart).
https://www.ups.com/se/sv/help-center/sri/tracking/change-del...

Så om du vill kan du lägga en beställning redan nu och sedan ändra leveransadress alt. leveransdag när paketet har skickats och du har fått ett Kolli-ID.

@Foxmaner

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Tillägg: om du registrerar dig hos UPS så kan du bl.a. ändra leveransadress och/eller be dem hålla paketet på terminalen tills du kommer hem (inom rimliga gränser så klart).
https://www.ups.com/se/sv/help-center/sri/tracking/change-del...

Så om du vill kan du lägga en beställning redan nu och sedan ändra leveransadress alt. leveransdag när paketet har skickats och du har fått ett Kolli-ID.

@Foxmaner

Tack! Exakt en sån funktion jag letat efter. Har du någon aning om vad som är inom rimliga gränser? Kommer hem om typ 4 veckor....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Tack! Exakt en sån funktion jag letat efter. Har du någon aning om vad som är inom rimliga gränser? Kommer hem om typ 4 veckor....

Det är nog bara UPS själva som kan svara på det men det låter lite väl länge. Om du lägger en beställning nu så är det helt galet om det skulle ta mer än två veckor och skulle det mot förmodan göra det så känns det rimligare med 1-2 veckors 'lagring'.

Ett annat tänkbart alternativ är så klart att beställa den med leverans till släkt, grannar eller vänner som har möjlighet att kvittera leveransen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte, får man med xboxkontrollern och remote om man beställer nu?
Var ju nån som frågade supporten och både ingår fortfarande även det inte längre står i beskrivningen?
Sen vad används xboxkontrollern oxh remoten till för egentligen?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Nu förstår jag inte, får man med xboxkontrollern och remote om man beställer nu?
Var ju nån som frågade supporten och både ingår fortfarande även det inte längre står i beskrivningen?
Sen vad används xboxkontrollern oxh remoten till för egentligen?

De håller som sagt på att övergå till en ny bundle och i det nya paketet ingår inte dessa tillbehör vilket är anledningen till att de är borttagna från produktsidan.

Beställer du nu så får du räkna med att du får det nya paketet och se det som en bonus om du skulle få en äldre enhet. Handkontrollen är helt onödig, anledningen till att den har skickats med tidigare var för att touchkontrollerna inte fanns när Oculus Rift lanserades och den var tänkt att agera substitut till dess att de nya kontrollerna släpptes.

Fjärrkontrollen antar jag att man använder om man t.ex. ser på film men samma funktioner lär vara programmerade på touchkontrollerna.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Från det att paketet skickas bör det inte ta mer än två dagar om du inte bor i vildmarken eller har rejält med otur.
Trådlös adapter? Om du väntar på två paket (vilket du gör) och inte har beställt några extra tillbehör så kommer du att få det äldre paketet med fjärr- och handkontroll, i det nya paketet levereras som sagt headset och touchkontroller i samma paket.

https://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2017/07/unnamed2.png?w=624

Trist att du inte hann få leverans innan helgen men den som väntar på något gott...

Fick du inte med en Xbox One Wireless adapter? Så här ser den ut, har ingått tidigare iallafall:

Vi får se hur det slutar, har dock förutsett problem som uppstått hitills så förvånar mig inte om de lyckats klanta till det. Vikten stämmer med gamla bundlingen.

Permalänk
Medlem

Nu när man inte får en xbox controller längre. Hur spelar man spel som te.x luckys tale? Använder man touch kontrollen då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

Nu när man inte får en xbox controller längre. Hur spelar man spel som te.x luckys tale? Använder man touch kontrollen då?

Ja de ska kunna fungera som kontroller men det är nog i slutänden spelutvecklarna som avgör exakt hur bra det fungerar.

Prövade precis i Luckys Tale och kontrollerna syns där och man kan köra spelet med bara den ena kontrollern.

Permalänk
Medlem

Beställde två bundles förra veckan. Ser fram emot att testa dem i DCS och Arma 3.

Permalänk
Medlem

Jävlar vad Robo Recall är coolt! FY FAN VAD SJUKT SPEL!

Permalänk
Medlem

Citera inlägg från sida 1

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Ett av troligen två paket väntas levereras idag. Får se om den andra också dyker upp. UPS själva är inte helt hundra då de inte kör ut sista sträckan. Så blir att passa upp UPS två dagar denna vecka. Hade varit bra om de väntade in bägge paket men icke, vore väl för "smidigt".

99% säkert att Touch-kontrollen kommer först så jag har ingen nytta av den så länge inte själva Riften också levererats. Men närmar sig verkar det göra, bägge paket är/var i Järfälla när jag ringde imorse.

Permalänk
Medlem

Dag 43: Fortfarande har inga pengar dragits. Flyttade över pengar till PayPal kontot och försökte ändra tillbaka betalningsmetoden till PayPal men den hoppar hela tiden tillbaka till kreditkortet som betalningsmetod :'(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slapinator:

Dag 43: Fortfarande har inga pengar dragits. Flyttade över pengar till PayPal kontot och försökte ändra tillbaka betalningsmetoden till PayPal men den hoppar hela tiden tillbaka till kreditkortet som betalningsmetod :'(

Paypal är rätt ...bestämd över hur den vill göra saker. Alternativet med att låta ens bank sköta valutaväxkling istället för det dyrare alternativet som är Paypal får jag gå in och göra en override på varenda gång jag använder tjänsten.

Fungerar det att tillfälligt inaktivera eller ta bort kreditkortet som kopplats via Paypal? Jävligt trist att det skulle krångla så mycket med din bank.