Permalänk
Medlem

Superservice från Inet

Min router gick sönder idag. tog in den till Barkarby och de gjorde ett test och sa routern är defekt.
1.5 år höll den.

Gick ur butiken med ett leende och ny router.

Världsklass på service med andra ord och första gången jag behöver lämna in nåt på Inet.

10 Pingvinstänger av 10 får ni.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Japp, inets service har alla gånger varit toppen! Åtminstone för mig

10/10 pingvinstänger (inte lakrits/mint *tvi*)

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Att konstatera att en router är trasig är väl inget som gör att man har en service av världsklass? Och att du fick en ny handlar väl bara om att den gick sönder inom garantitiden. Men det är ju bra att de sköter sig bra nu för tiden

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inet
Skrivet av Netforce:

Min router gick sönder idag. tog in den till Barkarby och de gjorde ett test och sa routern är defekt.
1.5 år höll den.

Gick ur butiken med ett leende och ny router.

Världsklass på service med andra ord och första gången jag behöver lämna in nåt på Inet.

10 Pingvinstänger av 10 får ni.

Kul att du är nöjd!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett par routar som har börja krångla hos Inet också tror det är 2-3 st, aldrig haft problem med en utbytesenhet från Inet, gör de flesta köpen från andra EU länder men de få gånger man köper inom Sverige så är det Inet man väljer, super bra service när de kommer till garantier.

Fria fraktsedlar, men också inga problem att få utbytesenheter, har i många fall även uppgraderad mig i samma veva som routern slutat fungera och bara betala mellanskillnaden, mellan värdet på routern och den nya.

Så Inet är ett +++++ när de kommer till garantier det finns inga dub av att de strulat tidigare för mig har så far 5 garantiärenden hos Inet sedan 2013 det är inte mycket men aldrig haft problem med garantier av de få ordar som verkligen haft produkter som börja krångla

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Att konstatera att en router är trasig är väl inget som gör att man har en service av världsklass? Och att du fick en ny handlar väl bara om att den gick sönder inom garantitiden. Men det är ju bra att de sköter sig bra nu för tiden

En annan gick in och köpte ett nytt headset för något år sen och tog det till jobbet, insåg att det inte tog laddning (Vengeance 2000) Gick tillbaks till butiken tre timmar senare, får till svar att det måste felsökas. Ligger på felsökning i en vecka innan jag får svar att jag kan hämta ett nytt...

"Världsklass" jo tjena.

Inet blir det bara i absoluta nödfall för min del.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

En annan gick in och köpte ett nytt headset för något år sen och tog det till jobbet, insåg att det inte tog laddning (Vengeance 2000) Gick tillbaks till butiken tre timmar senare, får till svar att det måste felsökas. Ligger på felsökning i en vecka innan jag får svar att jag kan hämta ett nytt...

"Världsklass" jo tjena.

Inet blir det bara i absoluta nödfall för min del.

Det här inlägget är ju bara totalt onödigt och beror troligtvis på okunnande,

Olika tillverkare har olika regler beroende på vad är det för Produkt man köper,
T.ex. köper du en Samsungprodukt så vill dom att återförsäljarna gör på ett visst sätt och andra tillverkare på annat sätt,
Det är knappast Inet som bestämmer hur RMA ska hanteras.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoltham:

Det här inlägget är ju bara totalt onödigt och beror troligtvis på okunnande,

Olika tillverkare har olika regler beroende på vad är det för Produkt man köper,
T.ex. köper du en Samsungprodukt så vill dom att återförsäljarna gör på ett visst sätt och andra tillverkare på annat sätt,
Det är knappast Inet som bestämmer hur RMA ska hanteras.

Då är de ju inte Inet man ska hylla i den här tråden för att garantiärendet på routern gick smidigt utan tillverkaren som har bra rutiner för sånt

Permalänk
Medlem

Lämnade in en Razer mus som var 2 år och 8 månader gammal till Inet. Först hittade de inte felet, men då fick jag följa med in i verkstaden och visa problemet (var lite lurigt för vänster musknapp fungerade bara om man tryckte på ena halvan av den). Eftersom musen utgått fick jag välja en ny. Den nya var billigare så då fick jag tillbaka 200 kr. Jag hade varit nöjd om jag bara fått byta ut den, men att få en helt ny mus (med samma funktion men annan färg) och 200 kr i handen. Det är service

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoltham:

Det här inlägget är ju bara totalt onödigt och beror troligtvis på okunnande,

Olika tillverkare har olika regler beroende på vad är det för Produkt man köper,
T.ex. köper du en Samsungprodukt så vill dom att återförsäljarna gör på ett visst sätt och andra tillverkare på annat sätt,
Det är knappast Inet som bestämmer hur RMA ska hanteras.

Fast att det tar EN VECKA att koppla in headsetet och kolla om det laddar eller inte ligger ju inte på corsair utan till 100% på Inet.
De hade kunnat plugga in det direkt och kolla att det inte gick att starta headsetet men istället skulle de sitta och hålla på mina pengar en vecka innan de tillslut insåg att de tyvärr var tvungna att ge mig ett nytt headset.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-