Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

@Webhallen: När presenteras vinnarna i er Sennheiser-tävling?

Permalänk
Medlem

Det står att man ska kunna följa paketet i realtid när man väljer hemleverans. Hur ska man kunna göra det när man inte får något kollinr trots att paketet skickats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klisk:

Det står att man ska kunna följa paketet i realtid när man väljer hemleverans. Hur ska man kunna göra det när man inte får något kollinr trots att paketet skickats?

Testa PostNords mobilapp om det är med Posten de levererar det. Du fyller i e-post + mobilnummer och så kan du spåra allt kopplat dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vodka:

Testa PostNords mobilapp om det är med Posten de levererar det. Du fyller i e-post + mobilnummer och så kan du spåra allt kopplat dit.

I realtid? Något chip i paketen numera?

Permalänk
Skrivet av Marmut:

I realtid? Något chip i paketen numera?

Inte i realtid..
Paketen scannar när de når olika centraler

Permalänk
Medlem

@Vodka: det är inte postnord som sköter hemleverans. Det är ett annat företag. Det löste sig igenom att jag kontaktade webhallens support och fick kollinumret den vägen. Skönt att det löste sig, men lite osmidigt att det inte skickades ut automagiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Inte i realtid..
Paketen scannar när de når olika centraler

OK lite skillnad det. Låter som lite falsk marknadsföring.

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Tjenare!
Jag fick inte med någon spelnyckel med mitt 1080Ti jag beställde ifrån er under eran kampanj.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av klisk:

Det står att man ska kunna följa paketet i realtid när man väljer hemleverans. Hur ska man kunna göra det när man inte får något kollinr trots att paketet skickats?

Hejsan,

Spårningsnummret kan man hitta via orderstatusen antagligen via sin profil eller statuslänken man får när man lagt ordern, denna behöver man dock manuelt kopiera och skriva in på Best Transports hemsida för att se spårningen.

Skrivet av Superolle:

@Webhallen
Tjenare!
Jag fick inte med någon spelnyckel med mitt 1080Ti jag beställde ifrån er under eran kampanj.

Koderna ska skickas ut på kvällen samma dag som ordern har expiderats, om ni inte fått den ännu får ni gärna skicka mig ett PM med ert ordernummer, så tittar jag närmare på det

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen:
Hej! Både jag och @wirlez: har skickat PM men inte hört något, har du lust att ta en titt på dem?

Permalänk
Medlem

Tja, tror det blev en liten miss där på koderna som skickades ut, kan ni dubbelkolla det? Fick nämligen nyckel till fel spel Det fick även @Superrolle

Permalänk
Inaktiv

Jag har fått tre mail med tre olika nycklar. Jag har beställt det nya Uncharted-spelet vilket skull ha något bundlat, är det vad som skickats? Länkarna går inte att använda då jag får ett meddelande om att logga ut och in.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Superolle:

@Webhallen:
Hej! Både jag och @wirlez: har skickat PM men inte hört något, har du lust att ta en titt på dem?

Skrivet av wirlez:

Tja, tror det blev en liten miss där på koderna som skickades ut, kan ni dubbelkolla det? Fick nämligen nyckel till fel spel Det fick även @Superrolle

Hej,

Det blev en liten miss där, har skickat pm till er båda om detta

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon5930:

Jag har fått tre mail med tre olika nycklar. Jag har beställt det nya Uncharted-spelet vilket skull ha något bundlat, är det vad som skickats? Länkarna går inte att använda då jag får ett meddelande om att logga ut och in.

Hejsan,

Förbokningserbjudandet till Uncharted Lost legacy ska vara jak and daxter spelet, dock vet jag inte på rak arm meddelande om att logga ut och in kommer upp. Du får gärna skicka mig ett PM med ditt användarnamn och ordernummer, så ska jag titta närmare på det!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Hejsan,

Förbokningserbjudandet till Uncharted Lost legacy ska vara jak and daxter spelet, dock vet jag inte på rak arm meddelande om att logga ut och in kommer upp. Du får gärna skicka mig ett PM med ditt användarnamn och ordernummer, så ska jag titta närmare på det!

PM'at.

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen! Jag är något så där osäker på om detta är rätt tråd, men förhoppningsvis kommer ett svar oavsett.

Nu har Apple lanserat iPhone X och 8 och lite annat smått och gott. De passade samtidigt på att prissänka iPhone SE 32GB med ungefär 700 kronor. Innebär detta att vi snart även får se en prissänkning på denna produkt även hos er? Det känns onödigt att lägga en order nu om ni tror att det sker en prissänkning inom de närmaste 30-60 dagarna.

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen!

Det går inte att återställa sitt lösenord på er nya site.
Man knappar in sin mejladress och klickar på knappen under och då händer inget.

I Android med Chrome som webbläsare så markeras istället ens mejladress och det dyker upp en fråga om att skapa ett nytt mejl.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Inte en fråga men ett förslag till @webhallen (ber om ursäkt om det redan nämnts).

Jag gillar att lägga saker i kundvagnen när jag hittar något jag vill ha, och sen beställa när jag känner att jag har en "rimlig mängd produkter". Perfekt tex att småsurfa lite under fikarasten osv.

Något som Amazon gör bra och som jag saknar är att saker som läggs i kundvagnen när man är inloggad görs på server-sidan. Vilket gör att man kommer åt det i alla webbläsare, på alla datorer och enheter. Man kan tex slänga in ett par produkter i kundvagnen på mobilen eller surfplattan och sen slutföra på datorn.

Permalänk
Medlem

Varför anger Webhallen att ett pris på en vara är ett medlemspris, när den kostar exakt lika mycket även i utloggat läge? T.ex.

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/241120-...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dhanjel:

Inte en fråga men ett förslag till @webhallen (ber om ursäkt om det redan nämnts).

Jag gillar att lägga saker i kundvagnen när jag hittar något jag vill ha, och sen beställa när jag känner att jag har en "rimlig mängd produkter". Perfekt tex att småsurfa lite under fikarasten osv.

Något som Amazon gör bra och som jag saknar är att saker som läggs i kundvagnen när man är inloggad görs på server-sidan. Vilket gör att man kommer åt det i alla webbläsare, på alla datorer och enheter. Man kan tex slänga in ett par produkter i kundvagnen på mobilen eller surfplattan och sen slutföra på datorn.

Tjena,

Det är faktiskt inte något som nämnts tidigare vad jag vet, utan jag ska föra vidare ditt förslag. Tack så mycket för idéen

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Gött! Vore riktigt trevligt att ha. Glöm inte ha med mitt namn i eftertexterna bara

Permalänk
Medlem

Går det inte att betala via nätet och hämta ut i butik längre? Jag minns att det tidigare varit ett ganska undangömt alternativ och att det även har uppstått en del förvirring och missförstånd kring ångerrätt så ni kanske har tagit bort det helt?

@Webhallen
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ågren:

Går det inte att betala via nätet och hämta ut i butik längre? Jag minns att det tidigare varit ett ganska undangömt alternativ och att det även har uppstått en del förvirring och missförstånd kring ångerrätt så ni kanske har tagit bort det helt?

@Webhallen
Skickades från m.sweclockers.com

Hejsan,

Det finns fortfarande kvar på hemsidan, nu vet jag inte om du var inne på gamla eller nya hemsidan, men på den nya hemsidan har inte alla betalsätt integrerats ännu för butik beställningar.
Men om du är på nya hemsidan så kommer bara betala i butik komma upp, men vi har då satt dit en knapp "Saknas ditt betalsätt?" som tar dig till gamla kassan där allt fortfarande finns kvar

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hejsan,

Det finns fortfarande kvar på hemsidan, nu vet jag inte om du var inne på gamla eller nya hemsidan, men på den nya hemsidan har inte alla betalsätt integrerats ännu för butik beställningar.
Men om du är på nya hemsidan så kommer bara betala i butik komma upp, men vi har då satt dit en knapp "Saknas ditt betalsätt?" som tar dig till gamla kassan där allt fortfarande finns kvar

Den nya hemsidan är mycket snyggare, smidigare och betydligt mer modern så det tar emot att gå tillbaka till den gamla versionen men alternativet att betala på nätet och hämta ut i butik finns mycket riktigt kvar där, om än lika väl dolt som tidigare. Jag blev bara lite förvirrad när jag skickades över till den gamla hemsidan och antog att alternativet saknades även där.

Jag kan dock tycka att det är en aning förvirrande att man först måste välja 'Hämta och betala i butik' för att därefter ändra betalsätt, det hade nog underlättat för många om det bara stod 'Hämta i butik'.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att lägga en order på div komponenter och hämta i butik när allt finns på lager?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jorgen69:

Är det möjligt att lägga en order på div komponenter och hämta i butik när allt finns på lager?

Jadå det är inga problem det, om du lägger ihop en order skickar vi ett mail när allt kan hämtas

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kan hämta ut en order man lagt via internet innan man får en bekräftelse på att den är packad? Varan finns alltså i butiken i fråga.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Någon som vet ifall man kan hämta ut en order man lagt via internet innan man får en bekräftelse på att den är packad? Varan finns alltså i butiken i fråga.

nej inte vad jag vet, först när du får mail även om varan finns i lager, annars är det lika bra att bara gå till butiken om du inte vill vänta om det vet varan finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Någon som vet ifall man kan hämta ut en order man lagt via internet innan man får en bekräftelse på att den är packad? Varan finns alltså i butiken i fråga.

Brukar oftast göra så, lägger ordern på vägen till stan och visar upp ordernummret i butiken så hämtar de fram det. Vet dock inte om webhallen ogillar att jag gör så

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Brukar oftast göra så, lägger ordern på vägen till stan och visar upp ordernummret i butiken så hämtar de fram det. Vet dock inte om webhallen ogillar att jag gör så

Har gjort så varje gång jag köpt något i butiken Inga problem. Även ställt mig och beställt varan från datorn i deras butik och valt att hämta i butik. Fungerar kanon.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |