Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Senaste inlägget i fynd Asus GeForce 1080 Ti turbo ref kylare har legat på 6999:- ganska länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tiggeri av rabattkoder o.a. är inte tillåtet. Om ni har koder som ni vill skänka bort så kan ni använda Ge bort rabattkoder-tråden [Enda tråden].

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ang Inets billiga powerbanks. Köpte två st i juli, och när man laddar mobilen så laddar den bara tills den står på 70%, sen efter det så laddar den inte mobilen alls. Provade ladda upp den igen, samma sak på båda. Laddar bra tills den når 70någonting sen, laddat den inte mer. Är det bara jag eller nån mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Ang Inets billiga powerbanks. Köpte två st i juli, och när man laddar mobilen så laddar den bara tills den står på 70%, sen efter det så laddar den inte mobilen alls. Provade ladda upp den igen, samma sak på båda. Laddar bra tills den når 70någonting sen, laddat den inte mer. Är det bara jag eller nån mer?

Jag ska testa när jag får min i början av nästa vecka. Köpte den med 10000 Ah. Om den inte funkar att ladda mobilen kanske jag kan plocka ur batterierna i den och ha i något elektronikbygge.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muukzor:

@CDON.COM / @138981
Beställde Jays T-Jays Four In-Ear with Mic3 for iPhone - Svart
( http://cdon.se/hemelektronik/jays-t-jays-four-in-ear-with-mic... )

Kartongen den kom i otroligt kletig, öppnade upp, kletigt inuti. Även kletigt på själva hörlurarna. Sedan är det också jack i kabeln och allt ilagt slarvligt. Provade endå att lyssna på lurar, brusiga och man hör ej röster tydligt i musik (Tex musiken brusar och är för otydlig för att rösterna ens ska nå fram)

Produkt begagnad???

-Kladd på och inuti paketet.
-Kladd på själva lurarna, de är kletiga.
-Jack i kabeln.
-Brus/Röster hörs ej tydligt. Dåliga toner. Typ som om återigen, de vore begagnade och återanvända... Står ej i beskrivning.

Kollade även hur ett par nya av dessa lurar skulle se ut och funktionera på mediamarkt , inte ens i närheten.

Skämmigt....

Vill bara ha mina pengar tillbaka för det här är ju tragiskt. Nästa gång blir det mediamarkt för den högre pengen när det i alla fall fungerar som det ska.

Citerar från CDON-tråden, hoppas inte det räknas som korspost. Någon mer som råkat ut för ovan?

Jag har tyvärr inte möjlighet att hämta ut de jag beställde förrän om någon vecka p.g.a. hälsoskäl.

Permalänk
Medlem

Fick i veckan hem en V7 PB10000P PowerBank från Inet för 99pix.
http://www.v7-world.com/uk/products/power/v7-select-ultra-sli...

Första intryck:

+En gedigen & tung pjäs. Vilket inger en trevlig kvalitetskänsla.
+Ska samtidigt kunna leverera 2,1A/port ut & ska kunna laddas upp med 2,1A.

-Kanske för tung för att ha med som resekamrat.
-Verkar inte gå att ladda den samtidigt som man har något inkopplat för att ladda. Riktigt synd. (Har andra PBs som går att ladda upp samtidigt som man använder dem, vilket är riktigt smidigt.)
-Stänger av sig/går i sparläge när man har inkopplad last. Har dock inte ännu riktigt koll på när/var/hur/varför detta sker. Kanske gör den det när laddströmmen avtagit p.g.a. uppladdade enheter.

url
Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem

Någon som fick Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce OC för 4999? Ligger på 5499 just nu, icke updaterat hos Prisjakt ännu

Skrivet av anon195163:

Citerar från CDON-tråden, hoppas inte det räknas som korspost. Någon mer som råkat ut för ovan?

Jag har tyvärr inte möjlighet att hämta ut de jag beställde förrän om någon vecka p.g.a. hälsoskäl.

Beställde två par, ska hämta ut imorgon - återkommer då!

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Är det inte lite fult av DustinHome att visa GTX 1080 Windforce OC på ordinarie pris 7 524kr? Väldigt missvisande. Kortet kanske kostade så mycket för minst ett halvår sedan. Så grovt rabatterat är den inte egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Tänk på att paket endast ligger 14 dagar hos ombuden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Nu finns delicato strömbanken på 4Ah inne igen för 19 kr (tog slut förra gången). https://www.inet.se/kundvagn/visa/10627696/

Lite offtopic synd att man hade missat att det är fraktfritt om man är medlem på Sweclockers, har köpt en del saker från inet och har alltid varit lite smått irriterad på fraktkostnaden, vet inte riktigt varför men jag vill ha fri frakt =P
Och nu har jag det

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Är det inte lite fult av DustinHome att visa GTX 1080 Windforce OC på ordinarie pris 7 524kr? Väldigt missvisande. Kortet kanske kostade så mycket för minst ett halvår sedan. Så grovt rabatterat är den inte egentligen.

Säg ett företag som inte gör på det viset.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

Någon som fick Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce OC för 4999? Ligger på 5499 just nu, icke updaterat hos Prisjakt ännu

Beställde två par, ska hämta ut imorgon - återkommer då!

REDIGERAT INLÄGG. BORTTAGET AV MIG.

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Lite offtopic synd att man hade missat att det är fraktfritt om man är medlem på Sweclockers, har köpt en del saker från inet och har alltid varit lite smått irriterad på fraktkostnaden, vet inte riktigt varför men jag vill ha fri frakt =P
Och nu har jag det

Jag har för mig det tidigare har varit fri frakt för sweclockers om man handlar för minst 500 kr eller minns jag fel? Uppenbarligen finns inte den gränsen längre men de lär ju inte tjäna många kronor på när folk bara köper en vara som kostar mindre än vad frakten skulle ha kostat. Och dessutom skickar med en pingvinstång. Det är ju bra för kunden men tänker vi får betala detta med högre priser på varorna istället för någon måste ju betala för deras kostnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag har för mig det tidigare har varit fri frakt för sweclockers om man handlar för minst 500 kr eller minns jag fel? Uppenbarligen finns inte den gränsen längre men de lär ju inte tjäna många kronor på när folk bara köper en vara som kostar mindre än vad frakten skulle ha kostat. Och dessutom skickar med en pingvinstång. Det är ju bra för kunden men tänker vi får betala detta med högre priser på varorna istället för någon måste ju betala för deras kostnader.

Förstår hur du menar, pingvinstången är deras "jippo" för att få kunder och det funkar, alltid lika gött att få en som man kan äta undertiden man packar upp sakerna.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

De tar nog igen det med deras prissättning samt att de vet att de har sjukt lojala kunder som i många fall enbart handlar därifrån.

Hade de börjat förlora på frifrakt så hade de begränsat detta igen eller slopat det.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av frav:

Fick i veckan hem en V7 PB10000P PowerBank från Inet för 99pix.
http://www.v7-world.com/uk/products/power/v7-select-ultra-sli...

Första intryck:

+En gedigen & tung pjäs. Vilket inger en trevlig kvalitetskänsla.
+Ska samtidigt kunna leverera 2,1A/port ut & ska kunna laddas upp med 2,1A.

-Kanske för tung för att ha med som resekamrat.
-Verkar inte gå att ladda den samtidigt som man har något inkopplat för att ladda. Riktigt synd. (Har andra PBs som går att ladda upp samtidigt som man använder dem, vilket är riktigt smidigt.)
-Stänger av sig/går i sparläge när man har inkopplad last. Har dock inte ännu riktigt koll på när/var/hur/varför detta sker. Kanske gör den det när laddströmmen avtagit p.g.a. uppladdade enheter.

Jag har en powerbank som stänger av sig efter en tid när den registrerat ingen ström eller spänningsfall i kabeln, att den stänger av vid ingen ström är väl bra men spänningsfall i kabeln funktionen var lite irriterande och det tog ett tag innan jag kom på det och att den i praktiken kräver väldigt korta eller väldigt grova kablar för att funka bra och med lämpliga kablar så funkar den kanonbra så det kan vara ide att kolla upp att man har bra kablage till det man vill ladda och inget långt eller klent eller nått som är både långt och klent

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Galaxy S8 Grå 6990:- 1000kr rabatt
Galaxy S8+ Grå 7990:- 1000kr rabatt
LG G6 32GB 4990:- 2500kr rabatt
Huawei P9 Silver 32GB 3333:- 2000 rabatt
Iphone 7 128GB Svart 6990:- 1600kr rabatt

CDON

Tack för tipsen. Kan dock vara värt att notera att nästa iPhone troligtvis släpps inom ett par veckor så om man inte behöver en telefon just nu så kommer priserna säkert att dyka ytterligare.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vill bara tipsa om en hygglig rabatt på senaste Bitdefender Total Security 2018, 5 enheter.
https://www.couponbuffer.com/coupons/bitdefender/

Tredje uppifrån, "80% Get coupon" och hela paketet för ~195:- (vanligt pris är cirkus 470:-)
Självklart har jag inget med sidan eller rabatten att göra!

Hade varit perfekt till min flickvän! Men.. upptäckte sedan att det är en prenumeration(!).
Antar att alla Antivirusmjukvaror säljs så nu.. men då föll det plötsligt bort.

Tack i alla fall för en sjukt stor rabatt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hade varit perfekt till min flickvän! Men.. upptäckte sedan att det är en prenumeration(!).

De flesta antivirus har alltid sålts med tex årlig prenumeration för att det ska fortsätta uppdatera sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Prenumeration? Ja?
Så har det varit de senaste fem-sex åren jag har haft AV-program(oavsett tillverkare), vilken sten har du legat under?
Eller missförstår jag dig?
Du betalar och får(uppdateringar) för 365 dagar. Ingen tvingar dig att fortsätta efter de dagarna.
Bara bocka av alternativet auto renewal alternativt om du missat det gå till Bitdefender Central och säga upp licensen.

Säger ju sig nästan självt att man inte kan få en licens som gäller på livstid och särskilt inte för 200:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

De flesta antivirus har alltid sålts med tex årlig prenumeration för att det ska fortsätta uppdatera sig.

Eller hur? Jag förstår inte "problemet", jag måste missförstå något.

Permalänk
Medlem

Ingen som lyckats kombinera Tele2 inbytesrabatten med studentrabatt? Verkar inte fungera som det gjorde förra gången. Synd, hade varit extremt bra pris på LG G6 annars. Men kanske lite för bra för att vara sant.

Edit: Var i kontakt med kundsupporten och ställde min fråga. Personen sa att det skulle gå, men när den försökte själv lyckades den inte heller. Däremot kunde den ge någon form av extra rabatt som fick ner priset för LG G6 till ca 3300 kr. Riktigt bra deal ändå alltså. Vet inte om alla i supporten kommer fixa sådant pris eller om det var just denna, men ni som är intresserade kan försöka.

Permalänk
Medlem

@CDON @muukzor @anon195163

Här kommer ett album på ett par jag beställde: http://imgur.com/a/lGJUa (varning: dåliga mobilbilder)

- väldigt klibbigt case, ser skitigt ut allmänt
- ny "sticker" (bild 3)
- fingeravtryck (?) sista bilden

Måttligt besviken då mina tidigare köp från CDON varit som förväntat. Vad bör nästa steg vara, reklamation?
edit: köpte två par, samma visa med den andra dock var lurarna i liiiite bättre skick

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Inaktiv

@Mix0r:

Tack för det.

Fy vad sorgligt gjort av CDON. Det verkar vara ett parti med undermåliga produkter som de försöker kränga extra billigt till deras CDON+kunder. Så här skriver CDON i sina utskick till sina CDON+kunder:

"Varje onsdag släpper vi ett exklusivt erbjudande bara för dig som är CDON+ kund. För vi gillar just dig lite extra. För att få veckans erbjudande till medlemspris behöver du vara inloggad, men det behöver vi inte berätta för dig. Just därför gillar vi dig lite extra, för du vet vilka förmåner man får som CDON+ kund."

LOL?

Jag beställde också två par och lite annat från kampanjen, ska hämta nästa vecka. Återkommer med rapport.

Permalänk
Medlem

@Mix0r:

Tackar för infon också lagt en beställning på ett par lurar och dom fula små högtalarna. Postar bilder bilder när jag fått paketet, sjukt illa om alla deras exklusiva erbjudanden är beg skit som dom försöker pracka på oss

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Ang. Tele2's kampanj 3000:- rabatt på lg g6 och p10, blev sugen på en ny.mobil.

Vilken är bäst? Har en p9lite jag gillar otroligt mycket
4011:- för g6 vs 2511:- för p10

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Ingen som lyckats kombinera Tele2 inbytesrabatten med studentrabatt? Verkar inte fungera som det gjorde förra gången. Synd, hade varit extremt bra pris på LG G6 annars. Men kanske lite för bra för att vara sant.

Edit: Var i kontakt med kundsupporten och ställde min fråga. Personen sa att det skulle gå, men när den försökte själv lyckades den inte heller. Däremot kunde den ge någon form av extra rabatt som fick ner priset för LG G6 till ca 3300 kr. Riktigt bra deal ändå alltså. Vet inte om alla i supporten kommer fixa sådant pris eller om det var just denna, men ni som är intresserade kan försöka.

Oh, det lät inte dåligt. Vilken telefon "lämnar" du in då?
Har en Galaxy S7 som jag var nyfiken på att byta in till en S8

§7 /screamin-daemon, forumledare
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon195163:

@Mix0r:

Tack för det.

Fy vad sorgligt gjort av CDON. Det verkar vara ett parti med undermåliga produkter som de försöker kränga extra billigt till deras CDON+kunder. Så här skriver CDON i sina utskick till sina CDON+kunder:

"Varje onsdag släpper vi ett exklusivt erbjudande bara för dig som är CDON+ kund. För vi gillar just dig lite extra. För att få veckans erbjudande till medlemspris behöver du vara inloggad, men det behöver vi inte berätta för dig. Just därför gillar vi dig lite extra, för du vet vilka förmåner man får som CDON+ kund."

LOL?

Jag beställde också två par och lite annat från kampanjen, ska hämta nästa vecka. Återkommer med rapport.

Första året var CDON+ helt okej, men nu är det rena skämtet. Har helt slutat handla på CDON numer.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Första året var CDON+ helt okej, men nu är det rena skämtet. Har helt slutat handla på CDON numer.

Funderade faktiskt tidigare på att skaffa cdon+, men jag missade att anmäla mig till någon kurs så man får Mecenat och med de erfarenheter folk verkar ha känns det inte som något man vill betala för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Funderade faktiskt tidigare på att skaffa cdon+, men jag missade att anmäla mig till någon kurs så man får Mecenat och med de erfarenheter folk verkar ha känns det inte som något man vill betala för...

Det är ju värt om du köper film/spel och annat små krims krams. Fri frakt över 100 och det lilla återbäringen man får är gött men tycker inte deras speciell erbjudanden är så lockande..

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG