Permalänk
Medlem

Destiny 2

Destiny 2
Format: PC, PlayStation 4, Xbox One
Utvecklare: Bungie
Utgivare: Activision

FZ:
Bekräftat: Destiny-karaktärer följer med till Destiny 2, men i begränsat utförande
Rykten om Destiny skvallrar om namn och plattformar
Bungie tar hjälp av Mass Effect: Andromeda-författare

gamereactor:
Rykte: Destiny 2 släpps till PC och blir något av en omstart
Rykte: Destiny 2 får undertiteln "Forge of Hope" och släpps i år
Planerar Bungie små berättelseuppdateringar till Destiny 2?

Destiny 2 släpps någon gång under 2017. Sannolikt tredje kvartalet.
Ingen officiell trailer ute.

Permalänk
Medlem

Har haft mycket koll på Destiny 1 (är galen i Borderlands-strukturen) men kunde aldrig övertala mig själv att köpa en konsol för ett spel så det är sjukt kul att höra att det kommer till PC den här gången!

Permalänk
Medlem

Har förbokat det till PS4, även om det kommer till PC denna gången

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Entusiast

Det kommer att bli en spännande PC-höst, väntat på en lansering för PC sedan 2014.

Sätt igång!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är sjukt taggad, vart sugen länge på Destiny 1 då jag tycker om världen man är i, såg snyggt ut och jag gillar "random loot games" typ borderlands/diablo etc. Blev aldrig av att skaffa till konsol även fast jag har ps4.
Nu när det kommer till PC kan jag nog inte hålla mig undan, hoppas bara spelet blir vad jag hoppas på.

Känns som det inte finns så mycket "bra" shooters atm på PC, inte så sugen på de vanliga battlefield/CoD.

Permalänk
Medlem

Looter shooter! Gör dom bara en bra övergång till pc tror jag detta kommer bli så grymt bra!

Permalänk
Medlem

Ni som har hunnit köra Betan, utöver att det ser snyggt ut osv. Uppleves spelet som underhållande eller blir det snabbt enformigt? Vissa Youtubes har sagt att det typ inte finns någonting att göra i spelet och att alla uppdrag är likadana.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Ni som har hunnit köra Betan, utöver att det ser snyggt ut osv. Uppleves spelet som underhållande eller blir det snabbt enformigt? Vissa Youtubes har sagt att det typ inte finns någonting att göra i spelet och att alla uppdrag är likadana.

Lirade betan på PS4, och även alpa+beta+full game av Destiny (1). Ja, det är väldigt likt, mycket grind, mycket skjuta, inte speciellt mycket tankeverksamhet. Trots det tyckte jag att det var ett jävligt trevligt spel. Har förbokat 2:an till PC där betan öppnar snart!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Vart har folk köpt spelet för att få tillgång till "beta pre-access" idag?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Vart har folk köpt spelet för att få tillgång till "beta pre-access" idag?

BattleNet, dock öppnar portarna först kl 18-19 tiden ikväll.

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Qwertan:

Vart har folk köpt spelet för att få tillgång till "beta pre-access" idag?

Förhandsbokade mitt exemplar hos Webhallen i våras.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

ska lira de på pc köpte en voucher från forumet

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Qwertan
Jag fick en kod skickad till mig iom ett köp av 1080Ti tidigare i somras.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem

Finns på Greenmangaming väldigt billigt just nu! Speciellt Deluxe för den som är sugen.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Finns på Greenmangaming väldigt billigt just nu! Speciellt Deluxe för den som är sugen.

Får man en kod direkt så man kan spela ikväll från dem?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Får man en kod direkt så man kan spela ikväll från dem?

Du får en beta key direkt och nyckel hela spelet via b.net får du vid ett senare tillfälle. De är en seriös sida btw handlat där i flera år!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

GreenManGaming har standard för 380kr och Deluxe för 680kr.

Dom priserna skulle gälla till idag, vet inte exakt tid.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man lägger in koden man fick från greenman för att kunna spela betan?
om jag bara väntat i 1 min till jag fick mailet med instruktionen så hade jag inte behövs skriva detta.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Relik 📜

@JonasT och @Kenneth streamar betan för FZ i detta nu. De slänger ut nycklar i chatten då och då.
https://www.fz.se/nyhet/274182-vi-streamar-destiny-2-betan-pa...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har nu kört igenom introt, den coop bana som finns samt ett game pvp. Första jag kan säga är att tutorialen var inte speciellt informationsrik, men efter lite testande osv så gick det bra, mitt lag vann pvp rundan där jag dessutom fick flest kills (stolt? ja ).

Tycker det verkar riktigt roligt, har inte kört 1an så kan inte uttala mig om hur det skiljer sig osv.

En varning dock för er som ska lira betan. Stäng för guds skull inte av spelet innan ni kört igenom introsekvensen, då resetas er progress helt och hållet Jag har kört igenom den 3 gånger (första gången kraschade spelet precis innan slutet, och andra gången fick jag connection problems ).

Utöver det verkar det riktigt lovande!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte skriva så mkt vad jag tyckte! Dels för att jag aldrig spelat 1:an så har inget att jämföra med!

Är bara ute efter PVE delen och den var ju inge vidare. Började på lvl 20 så man fick inte se hur det är ett levla i spelet. Man fick inte heller se något av den Öppna världen som jag fattar det som ska finnas? Tycker även gameplayet kändes lite stelt! Så för mig var det inte direkt någon WOW känsla.

När det kommer till PVP så spelar jag andra spel för det!:)

EDIT: Kan ju tillägga att det endast fanns en sak att spela i PVE delen. Så spelade igenom den 2 gånger och sedan tappade jag suget! Enligt mig lite snålt för att få mig att köpa spelet när det släpps!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Jag kan inte skriva så mkt vad jag tyckte! Dels för att jag aldrig spelat 1:an så har inget att jämföra med!

Är bara ute efter PVE delen och den var ju inge vidare. Började på lvl 20 så man fick inte se hur det är ett levla i spelet. Man fick inte heller se något av den Öppna världen som jag fattar det som ska finnas? Tycker även gameplayet kändes lite stelt! Så för mig var det inte direkt någon WOW känsla.

När det kommer till PVP så spelar jag andra spel för det!:)

EDIT: Kan ju tillägga att det endast fanns en sak att spela i PVE delen. Så spelade igenom den 2 gånger och sedan tappade jag suget! Enligt mig lite snålt för att få mig att köpa spelet när det släpps!

Hela spelet går i princip ut på att loota och repetera samma PvE content.

Om du tröttnar efter att ha kört en strike 2 gånger så är det verkligen inget spel för dig

Att levla i 1:an var bland det tråkigaste man kunde hålla på med, man är fast med skitvapen som man måste byta ut var 10:e minut för att det kommer något vapen med 2 DPS mer osv, bytte man inte så fick man inget bättre...

Sen när man gick upp i light levels så var det lite mer intressant men det var en jäkla grindfest.

Själv väntar jag nog några månader med att köpa spelet, blir det liknande mjölkande som 1:an så skiter jag i att köpa spelet.

Permalänk
Medlem

Håller mig till POE xD
Mkt grindande men så jädrans kul!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Skulle det inte vara ett "open Beta" på destiny 2 idag?
hittar bara datum men inget om när det öppnar etc.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Skulle det inte vara ett "open Beta" på destiny 2 idag?
hittar bara datum men inget om när det öppnar etc.

Jag gissar på 19:00 ikväll, personer med pre-order skulle få 24 timmars headstart.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Skulle det inte vara ett "open Beta" på destiny 2 idag?
hittar bara datum men inget om när det öppnar etc.

Skrivet av Kokefa:

Jag gissar på 19:00 ikväll, personer med pre-order skulle få 24 timmars headstart.

Vad jag har kunnat hitta så öppnar "Open beta" 19 idag. Det är den sedvanliga tiden Bungie envisas med. Har man inte förbokat spelet verkar inte möjligheten att tanka det innan dess heller ges.
Så allt man kan göra är att hålla koll Battle-net appen och vänta.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Störande att man inte kan preloada skiten innan. Visst är bara 16 GB, men ändå.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

@segafreaktwo: Är ju en beta, man ska ju inte se så mycket av spelet redan nu, har spelat Destiny på ps3/ ps4, har dock bara orkat lvla 2 gubbar till max.

Tycker att Destiny 2 är helt ok av vad jag sett, riktigt snyggt spel grafik mässigt.

För min del var ju WOW känslan mest grafik än så länge. Sen så lyssnar jag inte på vad andra säger om hur bra spelen är.
Skaffar min egen uppfattning

Destiny var ju tråkigt efter ett tag. Lvlade upp gubbarna till max, farmade gear, spelade med vänner .
Pvpade som många säger. Sen blev det att man kom och gick ifrån spelet.

Men enligt mig så ska man nog ta spelet med en nypa salt, är man osäker om vad man kommer tycka så väntar man och ser vad folk säger när de släppts.

Jag bokade då jag gillar Destiny och lär spela spelet mycket .

Permalänk
Medlem

Är det sagt om det är 3 klasserna + underklasserna det som kommer finnas när spelet släpps? Jag ingen erfarenhet och har aldrig spelat Destiny tidigare men de känns riktigt tråkiga.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|