Spel som inte får dig att flippa ur

Permalänk

Spel som inte får dig att flippa ur

Jag söker efter spel som inte får en att flippa ur.
Spelar Overwatch och det kan ju göra en så förbannad att mord känns lagligt. Tangenbord går sönder osv. Det i kombination med den fruktansvärda spelar skaran som är OTROLIGT Toxic i det spelet.

Toxicity finns ju även i många andra liknande spel, Lol, HOTS, osv. CS är också ett spel som kan få en att bli galen.

Jag är medveten om att långt ifrån alla kännder detta när de spelar och att jag uppenbarligen har ett litet problem med mitt humör.
Men spelens karaktär är ju sådan att man kan bli vansinnig. Så svar om att jag borde ändra på mig kan lämnas någon annanstans.
Jag sökert alltså spel som man kan lira utan att behöva sabba sitt humör helt och hållet den dagen.

Clash Royale är också ett sådant spel som kan få en att koka.
Så snälla hjälp, jag vill spela för att jag tycker det är kul, jag tycker alla dessa spel är kul men de gör mig så otroligt förbannad.
Jag är inte ute efter Sims här utan spel som ändå kan ha snarlik karaktär men som saknar den vidriga spelarbasen som vissa spel har och som ändå gör att man känner att man haft skoj. Spelade otroligt mycket WOW när spelet släpptes och det var faktiskt ett spel som inte gjorde en vansinnig.
Men jag vänder mig till er rutinerade spelare, vilka tips har ni att ge på spel?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Sök hjälp, psykolog eller nåt skulle förmodligen vara lämpligt

Permalänk
Medlem

Spela single-playerspel. Jag spelar spel för att koppla av och slippa människor för en stund (som man ju annars har att göra med hela tiden på jobbet, i kollektivtrafiken, affären o.s.v.).
Föredrar helt enkelt artificiell intelligens framför äkta idioter.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Ta det lugnt. Att behålla lugn och fokus är en del av en vinnande strategi. Med åren blir det bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Koppla-av spel för mig är på konsoll, antingen någon form av bil-spel på Xboxet eller "klassiker" på PS2 (notera hartassar på klassiker). På PC är det inte ofta jag spelar för att bara koppla av. GTA V är dock enormt roligt tycker jag, speciellt när man leker runt med vänner bara, då blir det avkopplande och roligt.

Ska jag dock spela "lugnt" på PC:
CoD MW2
Borderlands 2 (Rekommenderas starkt om du inte kört)
Assassin's Creed
Battlefield 3
Portal 1 & 2

Det är väl de mer lugnande spelen, sen finns det ju mycket bra att spela också som är mindre tävlingsinriktat än OW/CS:GO och mindre irriterande (har själv inte spelat på länge just p.g.a. aggressionen som uppstår).

Det Pepsin nämnde är också ett bra tips, många single-player spel har ett större lugn än MP-spel

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk

Diablo 3. Bara å nöta solo när du tröttnar på retards och sen köra igen. Generellt tycker jag att diablo-commynityt är bra i jämförelse mot många andra.

Ett annat tips är ju wow, vilket är roligt fortfarande

Eller så ser du till att komma bort från PUG-s och hitta team/polare att spela med så slipper du de värsta typerna som kan gå dig på nerverna

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem

Super Mario 3 med handkontroll

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Euro Truck Simulator 2. Blir inte mer terapeutiskt än så.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Putt putt?

Permalänk
Medlem

Som ovan nämnt. Single player spel kan vara väldigt avkopplande.

Personligen så är jag väldigt tävlingsinriktad och jag gissar att även du är det eftersom du fortsätter att utsätta dig för spel som gör dig arg men som är väldigt tävlingsinriktade.

Om du gillar FPS så kan jag rekommendera Battlefront om du bara vill gå in och skjuta saker utan att hetsa upp sig över lagkompisar.
Quake Champions är väldigt roligt om man vill avreagera sig efter att ha spelat teamgames.
Custom games i Starcraft 2 eller Dota 2 kan vara jäkligt roliga utan att man behöver engagera sig nämnvärt.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Planetside 2, visserligen ett väldigt annorlunda fps, men det faktum att det är så många spelare på en server bidrar till att man ständigt slåss med och mot olika folk så det är inte lönt att hänga upp sig över enstaka spelares prestationer, inte ens om man spelar i en outfit/klan.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Som tidigare sagt, Diablo och BL2!

Diablo kan vara otroligt frustrerande, men du kan man alltid sänka nivån, också ett helt underbart och väldigt moget community

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

Jag söker efter spel som inte får en att flippa ur.
Spelar Overwatch och det kan ju göra en så förbannad att mord känns lagligt. Tangenbord går sönder osv. Det i kombination med den fruktansvärda spelar skaran som är OTROLIGT Toxic i det spelet.

Toxicity finns ju även i många andra liknande spel, Lol, HOTS, osv. CS är också ett spel som kan få en att bli galen.

Jag är medveten om att långt ifrån alla kännder detta när de spelar och att jag uppenbarligen har ett litet problem med mitt humör.
Men spelens karaktär är ju sådan att man kan bli vansinnig. Så svar om att jag borde ändra på mig kan lämnas någon annanstans.
Jag sökert alltså spel som man kan lira utan att behöva sabba sitt humör helt och hållet den dagen.

Clash Royale är också ett sådant spel som kan få en att koka.
Så snälla hjälp, jag vill spela för att jag tycker det är kul, jag tycker alla dessa spel är kul men de gör mig så otroligt förbannad.
Jag är inte ute efter Sims här utan spel som ändå kan ha snarlik karaktär men som saknar den vidriga spelarbasen som vissa spel har och som ändå gör att man känner att man haft skoj. Spelade otroligt mycket WOW när spelet släpptes och det var faktiskt ett spel som inte gjorde en vansinnig.
Men jag vänder mig till er rutinerade spelare, vilka tips har ni att ge på spel?

Finns nog inga tävlingsinriktade multi-player spel som inte skulle göra dig förbannad av det jag kan utläsa. Mitt tips är att hitta något single-player spel du gillar så slipper du spela med/mot andra.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Jag tycker iallafall att Cities Skylines är grymt avslappnande!

Visa signatur

i7-4790 - MSi GTX 960

Permalänk
Avstängd

Tycker också det är väldigt svårt att hitta multiplayer spel med god stämning idag, även i WoW hamnar man ofta med en hög spyor, hur mycket man än försöker att undvika det, ett av skälen till varför jag slutade spela då jag inte längre tycker det är varken roligt eller utmanande som det ser ut numera.

Bästa tror jag är något slags kombination typ motsvarande gamla Unreal Tournament och liknande.
Dessa upplägg har i allafall fungerat bäst för mig, särskilt (gärna med ett gäng hyggligt svåra bottar som respavnar snabbt och kontinuerligt också så att det blir litet mer balancerat och inte enbart andra spelare... om det är "arena" matcher.) om man tätar ihop det något så att det blir relativt kompakt action och en lagom mängd planerande om det inte är fråga om roliga strategiupplägg av den gamla skolan, men finns tyvärr i princip inga nya sådana spel som fungerar så idag, tyvärr.

Bra NPC fiender, helst som bygger egna läger parralellt med en själv om de tär sådana spel, osv.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Vänligen håll er till topic

Citat:

vilka tips har ni att ge på spel?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Dark Souls serien

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Hedersmedlem

I alla multiplayerspel så kommer du stöta på idioter som går dig på nerverna, det du kan göra är att antingen skippa multiplayer helt, eller hitta något som inte är så tävlingsinriktat utan istället fokuserar mer på teamwork och att ha kul ihop.

T.ex. Planetside 2 som nämndes ovan kan vara ett alternativ om du vill köra multiplayer FPS, visst finns det många salta karaktärer som man stöter på då och då men om du går med i en outfit så kan du fokusera mer på kommunikationen med dem än dina motståndare (samt enstaka IQ-befriade lagkamrater).

Eller t.ex. Warframe om du känner för att köra PvE, samma visa där att om du går med i en klan och spelar med dem så blir stämningen oftast bättre.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aldric T:

Euro Truck Simulator 2. Blir inte mer terapeutiskt än så.

Kör inte MP bara.. stöter du inte på idioter ska du bli förvånad! Sen är AI:n dum i huvudet med så det hjälper inte heller..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Skyrim går alltid. Brukar även träna sikte i CS genom bot-matcher, sällan det läget orsakar någon ilska.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Euro truck simulator 2 låter som något för dig.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem

Det är okej att bli arg på datorspel. Har dock aldrig blivit det på Skyrim eller HL1. Fallout 4 fick mig dock nästan att rycka loss mitt hår för storyn var så oerhört dålig. För övrigt håller jag mig generellt borta från Overwatch för inte nog med att det är extremt tråkigt har det en vedervärdig community.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Kör inte MP bara.. stöter du inte på idioter ska du bli förvånad! Sen är AI:n dum i huvudet med så det hjälper inte heller..

Nej MP ska man undvika och AIns egenskaper lär man sig snabbt mönstret i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Låter på gränsen till psykisk ohälsa om aggressionerna blir sådana att du blir våldsam Men samtidigt så vet jag inte om det finns så mycket andra spel där ute, eller snarare, det finns gott om lite mindre "competetive" games där ute men det är extremt tveksamt att du skulle vilja spela dom...

Permalänk
Inaktiv

Det är inte spelen det är fel på, det är DU. Sök hjälp eller sluta / minska spelandet.

Permalänk
Avstängd

Kommer aldrig förstå hur folk kan bli så arga att dom vill döda andra människor av att spela spel.
Fast jag förstår visserligen inte folk som arga öht. Om man börjar bli irriterad så stänger man av.

@Various Gaming

Sök hjälp, stäng av spelet, håll dig undan från spel. Varför sätter du dig i situationer som gör dig arg?

Permalänk
Medlem

Sluta spela Hanzo!

Overwatch har blivit illa på de senaste 4 månaderna har jag märkt. Går att spela och ha kul OM du spelar med minst 4 vänner, gärna full grupp på 6, och kör quick play, eller annat men inte compeditive.
Då kan ni lattja hur mycket ni vill utan att ha prestationsångest.

Annars så ska du kanske spela de spel som du och dina vänner kan tillsammans ha roligt med, eller raggar lite på forumet på spel du vill spela. M.a.o. rekommenderar jag sociala spel utan prestationskrav, analogin är typ att spela fotboll på skoj med vänner än att spela i "compeditive" som i klubblag

Permalänk
Avstängd

Förstår var du kommer i från och är för mycket p12 och är allt från värdelösa spelare till dom som ska vara dryga till fuskare som förstör online spel idag och alternativet är väl privata servrar så slipper man idioter och små ungar

Kerbal är bra terapi för själen samma besige och minecraft är sånna spel jag tycker är sköna att slow spela annars funkar alltid Gta V eller fallout 4

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Redeemer är ett trevligt spel där du kan spöa skiten ur folk. Single Player och lagom svårt. Otroligt tillfredställande när man bara plöjer igenom fienderna. Rekommenderas

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo