SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jaha, är det ens möjligt att beställa från Nintendo Europe till Sverige? Eftersom Sverige inte finns med på listan när man ska välja land på första sidan?

Amazon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad finns det för utländska sidor där man kan hitta en snes utan bergsala-skatt? Såg shopto, men slutsåld.

Permalänk
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Vad finns det för utländska sidor där man kan hitta en snes utan bergsala-skatt? Såg shopto, men slutsåld.

ShopTo är bästa alternativet just nu, du måste hålla koll dagligen. Det gjorde jag i alla fall, till slut dyker knappen "Buy" upp och det gör besväret så värt det. Däremot rekommenderar jag att du är inloggad innan så att du är redo när produkten kommer upp igen.

Permalänk
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av myusername:

Tack för tipset, dags att avboka min svenska bokning.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

@myusername: Tack lyckades boka en

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Bokat! 1062:- ink frakt.

Tack för tipset

Permalänk
Moderator
Moderator

Verkar vara slut på dem nu.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vet vi om denna konsolen kommer ha hdmi + usb (power) precis som nes? Bra att 2 dosor inkluderas från start. Hoppas bara att kabellängden är bättre än 1m (!).

Permalänk

Roligt att höra några hann med att boka.
Vi är värda att betala vettiga priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Vet vi om denna konsolen kommer ha hdmi + usb (power) precis som nes? Bra att 2 dosor inkluderas från start. Hoppas bara att kabellängden är bättre än 1m (!).

Det kommer ingen USB-power-adapter såvitt jag vet. Men har vi inte alla en sån i byrån? Sladden till kontrollerna ska vara längre. Men kan inte bekräfta längd.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Sidan shopto som någon vänlig själ tipsade om verkar vara hårt belastad :/ kan inte ens skapa ett konto.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Lyckades skapa konto nu på shopto.net, känns inte helt legit att dom vill ha "medlemsavgift" som jag kallar det och vill ha kreditkort utan man handlat nått, nåja... blåögd som man är.

edit: fick napp, slapp till och med betala direkt..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Lyckades skapa konto nu på shopto.net, känns inte helt legit att dom vill ha "medlemsavgift" som jag kallar det och vill ha kreditkort utan man handlat nått, nåja... blåögd som man är.

Lite oklart vad du menar för avgift.

Det dom gjorde för mig var att reservera 1 pund på kortet för att se att det fungerar. Inga pengar drogs sedan från mitt kort.
Läser man vidare så verkar dom haft problem med bedrägerier och folk som handlat med stulna kort och paypalkonton.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Lite oklart vad du menar för avgift.

Det dom gjorde för mig var att reservera 1 pund på kortet för att se att det fungerar. Inga pengar drogs sedan från mitt kort.
Läser man vidare så verkar dom haft problem med bedrägerier och folk som handlat med stulna kort och paypalkonton.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skiter i ett pund men det känns bara skumt att man MÅSTE regga det för att bli medlem. Var har du läst dåliga reviews? Hoppas dom löst det då det verkar känt. (enligt ?)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag skiter i ett pund men det känns bara skumt att man MÅSTE regga det för att bli medlem. Var har du läst dåliga reviews? Hoppas dom löst det då det verkar känt. (enligt ?)

Många verkar ha gått över till det systemet för att ta pre orders. T ex CDON där jag redan varit kund i typ 10 år gjorde en kreditupplysning när jag bokade SNES, med motivation att "man måste uppvisa betalmöjlighet".

Klickar man vidare hos shopto, minns inte var, men nånstans står det t ex att dom enbart skickar varor till faktureringsadressen om man använder pypal dom två första ordrarna, detta pga problem med bedrägerier.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.shopto.net/gadgets/GASNES-nintendo-classic-mini-s...

Gogogo!

(Riktigt festlig metod dom verkar ha, släpper några enheter då och då hela tiden)

Edit: Borta nu.
Om nån annan vill scripta så kan jag meddela att det är "Notify Me" knappen som byts ut mot en "Buy" när det går att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

https://www.shopto.net/gadgets/GASNES-nintendo-classic-mini-s...

Gogogo!

(Riktigt festlig metod dom verkar ha, släpper några enheter då och då hela tiden)

Galet billigt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Inte helt seriöst som Shopto håller på. Dutta fram och tillbaka i några minuter varje dag.
Priset ligger visserligen rätt men tveksam till hur de hanterar förbokningarna. Att det ska vara så mycket krångel runt den här produkten överallt. Kommer inte ens att vara svår att få tag på till rätt
pris enligt Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A80:

Inte helt seriöst som Shopto håller på. Dutta fram och tillbaka i några minuter varje dag.
Priset ligger visserligen rätt men tveksam till hur de hanterar förbokningarna. Att det ska vara så mycket krångel runt den här produkten överallt. Kommer inte ens att vara svår att få tag på till rätt
pris enligt Nintendo.

?? De droppar några enheter i taget. Hur är det inte seriöst? Ger folk som missade initiala släppet möjlighet och dessutom driver detta trafik till deras sida. Tycker det är föredömligt vad dom gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

?? De droppar några enheter i taget. Hur är det inte seriöst? Ger folk som missade initiala släppet möjlighet och dessutom driver detta trafik till deras sida. Tycker det är föredömligt vad dom gör.

Tycker de borde ha förbokningarna öppna tills de sålt slut på sin tilldelade leverans i stället för att köra några minuter i taget.
De har ju uppenbarligen ett lager att erbjuda så varför inte sälja slut och vid ett senare tillfälle informera om när nästa parti finns tillgängligt och göra samma sak igen. Håller dock med om att det lockar besökare till sidan, så som marknadsstrategi är det givetvis smart.
Jag kanske är lite bitter för att jag inte lyckats landa en konsol där ännu haha.

Permalänk
Medlem

Jag behöve inte uppdatera många gånger för att se "buy"-knappen. Har även nu efter min beställning sett den.. så keep F5:ing

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Jag behöve inte uppdatera många gånger för att se "buy"-knappen. Har även nu efter min beställning sett den.. så keep F5:ing

Tack för tipset! Tog inte många minuter innan även jag kunde köpa en.

Permalänk
Medlem

Vad blev slutsumman på Shopto?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Skrivet av J-Ballz:

Vad blev slutsumman på Shopto?

Skickades från m.sweclockers.com

Slutnotan landade på £86,09

Permalänk
Moderator
Moderator

Fick upp Pre-Order/Buy-knappen på Shopto men deras "väldigt bra" sida brakar ju sönder stup i kvarten så gick inte igenom.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Fick upp Pre-Order/Buy-knappen på Shopto men deras "väldigt bra" sida brakar ju sönder stup i kvarten så gick inte igenom.

Det är inte konstigt, för du kan omöjligt vara den enda som sitter på hemsidan och uppdaterar 24/7 så belastning sker

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det är inte konstigt, för du kan omöjligt vara den enda som sitter på hemsidan och uppdaterar 24/7 så belastning sker

Deras sida är inte bra under låg belastning heller kan jag lova.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Vill ni se nånting häftigt?

https://www.amazon.com/SNES-Classic-Deluxe-Carrying-Case-nint...

Tänk att gå omkring med en sån till din polare för en hel kväll spelande? Epic

Permalänk
Inaktiv

Känns lite tragiskt när Nintendo själva säger att man inte ska betala mer än 70 dollars för enhet... Bergsala *facepalm*
Avbokade från Webhallen i ren protest. Kan lika gärna köpa en Switch med det höga priset de satt på snes classic.

Skickades från m.sweclockers.com