Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Lords of Dogtown. Häftig film. Gled själv runt på en Alva-bräda i ungdomen

Den filmen fick mig att bli en old-school skejtare som grabb på 2000-talet

Sicka minnen o känslor jag har från den filmen asså

Permalänk
Medlem

Wonder woman: 8/10
Skönt att det kom en bra DC-film (inte sett suicide squad dock) efter Snyders mindre bra BvS. Gillade att det är lite mer bakgrundsstory och inte bara rakt in i två timmar action direkt som så många andra filmer i genren.

Permalänk
Medlem

Power Rangers 2017. 3/10

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

baywatch, ibland kul. ofta ganska kass. vältränade människor

Permalänk
Medlem

Såg "IT" på bio igår. Jag är inte särskilt lättskrämd, men Fy Fan alltså. Var helt svettig efteråt, haha. Kan helt klart rekommendera, framförallt om man sett filmen från 1990 och/eller läst boken.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Medlem

Såg The Cure for Wellness igår.

Plågsamt dålig film. Sämsta filmen jag sett i år! Kass shutter Island kopia

Permalänk
Medlem

The Guest (2014) 7/10 vilket betyder att den var väldigt, tom överraskande bra och bör spanas in ifall man missat den som jag gjorde.
http://www.imdb.com/title/tt2980592

The Gift (2015) 6/10 Inget man måste gråta över ifall man missat se den men helt okej.
http://www.imdb.com/title/tt4178092

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirresnake:

Såg The Cure for Wellness igår.

Plågsamt dålig film. Sämsta filmen jag sett i år! Kass shutter Island kopia

Den kändes bra till en början. Men, som du säger.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Senaste är "DET" från gamla goa tiden, såg den efter att ha kommit från bion från IT
Den nya är inte läskig men fan bra filmat och skådespelare Gillar ni Stranger Things gillar ni denna.

Gamla det : 6/10
Nya Det : 8/10

Permalänk
Medlem

Legend - Gangsterdrama med Tom hardy som två gangsterbröder. Rätt ok och våldsam men inget man kommer att minnas. 6/10

Mad max - Fury road - Gangsterdrama med Tom hardy som luttrad gangster efter apokalypsen. Sjuka biljakter och effekter. Lite tom dialog. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Alien Covenant mycket bra rulle rekommenderas till alla alien fans.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tenchi:

Köpte nyligen en Harry Potter-box och har börjat dra igenom filmerna med familjen.
Är på film två (chamber of secrets) men minns dom inte alls så det är kul att se om dom igen.
CGI tycker jag håller trots att första filmen är 16år gammal, och barnskådisarna gör ett bra jobb. Däremot är det lite tramsigt manus emellanåt och lite logiska luckor.

Började samma runda i helgen och ska nu börja på film fyra. Filmerna är helt ok men det är tur att man lyssnat på böckerna först så man kan hänga med i allt då mycket saknas i filmerna. Har sett alla filmer för länge sen också men de är klart sevärda.
Man kan också verkligen se hur personerna blir äldre och även bättre skådespeleri för varje film som går.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

USS Indianapolis: Men of Courage.

Såg den listad i Netflix och tänkte "varför inte?". Borde stängt av den när jag såg att regissör var Mario van Peebles och huvudskådis var Nicolas Cage. Även Tom Sizemore är med. (Tyckte Sizemore var hyfsad skådis en gång i tiden men ojoj......)

Orkar inte ens skriva om filmen, vill bara glömma bort att jag sett den. Har tyvärr egenskapen att börjar jag titta på något så ska jag se det färdigt, hur dåligt den än är men denna rullen utmanade den "regeln" rejält!

Tänker inte ens betygsätta den. Snubblar ni över den så vänd bort blicken och tänk, "nänä!".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Death Note
Tyckte den va helt okej betyg 3/5.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Into the dark - Skräckis om ett haunted hotell och nån brud som går dit. Jag tyckte den började bra med att man byggde karaktär och så men sen blev det bara en sug-fest utan dess like. Själva spökandet är så kliche så det är löjligt och ingen förklaring alls av vad de olika spökerierna går ut på och vad huvudkaraktärerna gör är helt sinnessjukt. Ex.

En tjej svimmar av så då LÄMNAR man henne på golvet i ett hemsökt hotell medans man letar efter en utväg. Hon dör givetvis av oklar orsak. Huvudkaraktären låter sig dränkas av en person som beter sig helt sinnesförvirrad, för det tror hon ska funka.

Dold text

Wtf? Nej nej nej 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Baby Driver. Gillade den!:D.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Solomon Kane - dyster fantasy om häxor, demoner och slaktande med svärd. Rätt bra. 7/10

Harry Brown - Denna filmen kolla jag på minst en gång om året för den är så jävla bra. Den handlar om en gammal gubbe vars enda vän blir mördad av ett ungdomsgäng så han börjar rensa upp bland patrasket. Den är så välgjord på alla sätt och skiljer sig en del från andra filmer med samma handling. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg Arrival men efter all hype blev jag faktiskt lite besviken. Den borde passa mig perfekt som är en ofantlig hard Sci-Fi nörd men den var bara so,so.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Såg precis klart på Stranger Things. Riktigt jäkla bra , en stark 4.a av 5
Snart dags för säsong 2
Dock ingen film

It 2017.
Skräck kan jag inte kalla denna film för , mer goonies vs clown 😀
Men den va helt okej betyg 3/5
Minns It från 1990 som mer skräck men då va man också yngre.
Det tråkiga med dagen så kallade skräck filmer är att man har sett allt innan.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Colony - Akopalypsskräckis med vintertema. Kannibaler och ganska standard story. Helt okej genomfört dock. 7/10

Mad max 1 - Originalet med feta v8'or och galna bikers. En gång i tiden tyckte jag att denna filmen var bäst i serien men det är den inte längre. Fortfarande bra dock. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Chasing Coral, dokumentärfilm på Netflix. Mycket bra, extra sevärd i 4k ☺️

Permalänk
Medlem

IT
4/10
Funkar inte för mig.

Permalänk
Medlem

Your Name (Kimi no na wa) - 10/10 - Helt fantastiskt bra, om det är någon film jag rekommenderar att se så är det denna, troligen den bästa filmen jag någonsin sett enligt mina standarder och smaker.

Permalänk

Death Note 3/5

Nya Det/It 4/5

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

The girl with all the gifts - Annorlunda zombierulle, riktigt bra och välgjord, Vissa tankevurpor här och där som vanligt men kul med nåt lite annorlunda. 8/10

Pacific rim - Typisk modern action-film med otroliga effekter och häftiga strider. Inget under i handling och skådespelarinsatser precis men duglig underhållning. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Free Fire 3/5
Kändes som en Quentin Tarantino rulle. Helt okej film

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

A Man Called Sledge 4/5, inte typisk western, hyfsat gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Baby Driver. Gillade den!:D.

Såg den i förrgår. Inte värd 8:an den har på IMDb, men en del underhållning.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Colossal - 0/5
Kan man ge ett negativt betyg så förtjänar denna smörja det!
Såg den då den var listad som en si/fi-rulle (är si/fi fantast) men det visade sig vara 1 h 45 min totalt bortkastad tid av mitt liv jag aldrig får igen.
Rent sk*t, regissören måste ha rökt på något utomjordiskt!

Permalänk
Medlem

Jason Bourne 2016 - Same same but not different. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.