SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Skrivet av A80:

Om trenden håller i sig att Tradera/Blocket skalpers vill ha runt 2500 kr för SNES mini så har ju Bergsala redan fått sitt rekommenderade pris för N64 mini. Verkar vara så de resonerar.

Ja, det är surt hur priserna är. Kollade runt lite på forum i Nordamerika och andra länder igår och problem m tillgång verkar finnas där också. Skillnaden är att många är irriterade för att de hos många återförsäljare får betala motsv runt 800-900 kr och tänker låta bli att hämta ut dem eftersom de "ska kosta runt 650 kr". Viss skillnad mot här...

Kollade igen m Bergsala igår om hur vi kan ha så höga priser just i Sverige och fick förklaringen att de inte visste, men att "vi har hög elektronikskatt och moms i Sverige" så det kan spela in.
Jojo...1400-1600 kr pga "hög elektronikskatt"?

Jag fick leverans t Media Markt-butiken redan 26/9 men de släpper inte förrän idag, men 1560 pix är sjukt...men men, lär hämta ut den iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem

Jag fick mail från webhallen att jag skulle få en av de första leveranserna, och jag bokade riktigt tidigt. Men fortfarande inte något mail att jag kan komma och hämta en. Hoppas inte det strular
(Har en beställd på inet med, men inget från dem heller).

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Har en från Inet och en från Elgiganten, inget meddelande om att de kan hämtas ännu men man håller tummarna!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Holic:

Jag fick mail från webhallen att jag skulle få en av de första leveranserna, och jag bokade riktigt tidigt. Men fortfarande inte något mail att jag kan komma och hämta en. Hoppas inte det strular
(Har en beställd på inet med, men inget från dem heller).

Du fick inte din skickad eller uppdaterad igår? Kolla din ordersida för säkerhetsskull.

En del av oss, inklusive mig, fick meddelande om att den började plockas runt 8-tiden igår på morgonen och sedan skickad under dagen. Mitt paket gick förbi en viktig distributionsterminal under natten och garanterad leverans idag såvida inte Postnord misslyckas sista biten då.

Permalänk
Medlem

Har också en väntandes från Webhallen utan någon notis. Dock har jag valt att hämta ut den i butik, så kan ju vara därför det tar tid.

Däremot har jag fått SMS att paket från NetOnNet kom fram igår, sen har jag 2 beställningar från Elgiganten som är påväg med Bring. Och MediaMarkt leveransen landar idag också. Har avbeställt från Komplett och CDON så där kommer inget levereras

Tur att julen snart är här!

Edit: Speaking of the .... nu fick jag mail att beställningen finns att hämta hos Webbhallen Sickla
Toppen!!!

Trevlig helg!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Skrivet av anon51222:

Uppdatering: Nu ändrade den status till en dag. Tydligen skickades den nu och inte igår. Logiskt då releasen är imorgon.

Min enhet skickades vid sju igår kväll tror jag och är just nu på väg från Örebro, det bör landa i uthämtningsstället idag, de brukar dock vara lite lata med att plocka upp paketen... Men det är ju inte postens fel. De gjorde väl så att de skrev ut adresslapparna dagen innan så att posten visste att det skulle vara mycket på gång från deras lager och gör plats, sen åkte det inte iväg förrän dagen efter.

Skrivet av candyraver:

Köpte två av dessa, hoppas dom funkar med SNES....

Det är, förutom samma portar för handkontrollerna, faktiskt samma SoC i SNES Mini. Så jag skulle bli förvånad om det visar sig att det inte fungerar.

Skrivet av Orfi:

Fick min idag, 1499 på Media Markt

1590:- säljer de väl för? Det är i alla fall det pris jag fått.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du fick inte din skickad eller uppdaterad igår? Kolla din ordersida för säkerhetsskull.

En del av oss, inklusive mig, fick meddelande om att den började plockas runt 8-tiden igår på morgonen och sedan skickad under dagen. Mitt paket gick förbi en viktig distributionsterminal under natten och garanterad leverans idag såvida inte Postnord misslyckas sista biten då.

Ska hämta ut i butik, orderstatus mottagen än så länge.

Skrivet av Stacks:

Har också en väntandes från Webhallen utan någon notis. Dock har jag valt att hämta ut den i butik, så kan ju vara därför det tar tid.

Däremot har jag fått SMS att paket från NetOnNet kom fram igår, sen har jag 2 beställningar från Elgiganten som är påväg med Bring. Och MediaMarkt leveransen landar idag också. Har avbeställt från Komplett och CDON så där kommer inget levereras

Tur att julen snart är här!

Edit: Speaking of the .... nu fick jag mail att beställningen finns att hämta hos Webbhallen Sickla
Toppen!!!

Trevlig helg!

Samma här, hoppas dom plockar min med så ja kan få gå och hämta den idag. Brukar få ett mail dagen innan eller vid stängningsdags dagen innan att jag kan hämta mina varor.

Kul att du fick din, då finns det hopp

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Har också en väntandes från Webhallen utan någon notis. Dock har jag valt att hämta ut den i butik, så kan ju vara därför det tar tid.

Däremot har jag fått SMS att paket från NetOnNet kom fram igår, sen har jag 2 beställningar från Elgiganten som är påväg med Bring. Och MediaMarkt leveransen landar idag också. Har avbeställt från Komplett och CDON så där kommer inget levereras

Tur att julen snart är här!

Edit: Speaking of the .... nu fick jag mail att beställningen finns att hämta hos Webbhallen Sickla
Toppen!!!

Trevlig helg!

När la du din beställning hos Webhallen? Jag tyckte jag var rätt tidigt ute, men har fått mail om att jag troligtvis inte kommer att få en idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

När la du din beställning hos Webhallen? Jag tyckte jag var rätt tidigt ute, men har fått mail om att jag troligtvis inte kommer att få en idag.

Orderdatum 2017-06-27 09:25

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Jag fick mail om att jag kunde hämta ut en.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Orderdatum 2017-06-27 09:25

Jag var några timmar efter dig med 12:20, tydligen räckte det. Känns som att Webhallen måste fått in ganska få till releasen med tanke på att folk här i tråden beställde från Elgiganten för ca en månad sen och får sitt idag. Inet fick väl iof inte heller särskilt många verkar det som.

Permalänk
Medlem

Din beställning finns nu att hämta i vår butik på St Larsgatan 30 i Linköping (Linköping City).

Följande produkt finns att hämta:

1 st Nintendo Basenhet - SNES Classic Mini Edition - 1590 kr/st
Summa: 1590 kr
Att betala: 1590 kr


Oj vad jag inte komma hämta ut den. Snuskiga bergsala. Synd att webbis blir lite lidande av det tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Jag fick mail från webhallen att jag skulle få en av de första leveranserna, och jag bokade riktigt tidigt. Men fortfarande inte något mail att jag kan komma och hämta en. Hoppas inte det strular
(Har en beställd på inet med, men inget från dem heller).

Skrivet av xpanterx:

Har en från Inet och en från Webbhallen, inget meddelande om att de kan hämtas ännu men man håller tummarna!

Samma här, var ute snabbt som sjutton hos @Inet, och något senare hos Webhallen.
Båda satt som bokning i butik, och ännu inget svar, väntar ivrigt
Ångrar att jag alltid ska välja hämtning...

O andra sidan öppnar de kl 10:00, men jag är ivrig som ett barn på julafton just nu

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Hur slutade det för er andra med ordrar på ShopTo som helt plötsligt drog mer pengar?

Jag har en ticket igång och väntar på svar. För mig drog de ca 130:- extra igår vilket de informerade om i ett mail men utan mitt godkännande, inte hela världen med pengarna men jag ogillar principen. Har startat en "ticket" där jag ifrågasätter det hela i och med att de skickat en orderbekräftelse tidigare och att de inte kan dra mer pengar från kortet när de tycker att det passar (utan ett ok från min sida).

Permalänk
Medlem

Sådär då! Fått sms från INET och mail från webhallen.

Båda hämta i butik, gott gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Sådär då! Fått sms från INET och mail från webhallen.

Båda hämta i butik, gott gott!

När beställde du från Webhallen?

Permalänk
Medlem

Där fick jag mail från Webhallen, inet inget. Men kommer eventuellt avboka inet. Behöver bara en.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Kjell & Company har i lager

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Hur slutade det för er andra med ordrar på ShopTo som helt plötsligt drog mer pengar?

Jag har en ticket igång och väntar på svar. För mig drog de ca 130:- extra igår vilket de informerade om i ett mail men utan mitt godkännande, inte hela världen med pengarna men jag ogillar principen. Har startat en "ticket" där jag ifrågasätter det hela i och med att de skickat en orderbekräftelse tidigare och att de inte kan dra mer pengar från kortet när de tycker att det passar (utan ett ok från min sida).

Tyvärr är man nog rätt torsk. Dom har redan skickat iväg den så ska man returnera lär man själv få stå för returfrakt.
Går väl att kränga på blocket, fördelen är ju att man kan sälja till svenskt pris och ändå gå med en del vinst.

Jag får se hur jag gör, typ 1100:- tror jag det blev. Billigare än här hemma men jag vet inte om det är värt det för mig. Förvisso spel som kanske håller längre än dom på NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

När beställde du från Webhallen?

2017-06-27 08:28

Permalänk
Medlem

Skickar tbx min och väntar på en kinakopia

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Med alla enheter som folk här kommer att skicka tillbaka måste det ju gå att kunna köpa en enhet i butik. Säljer de verkligen på blocket för 2k+??

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Med alla enheter som folk här kommer att skicka tillbaka måste det ju gå att kunna köpa en enhet i butik. Säljer de verkligen på blocket för 2k+??

Undrar också det, fick ett mail om att min order från Webhallen finns att hämta. Kommer dock att avbeställa den, betalar inte 1590 kr för en SNES Mini när man kunde köpa ett Switch i tisdags för 2890 kr.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Provkörde min igår, riktigt trevlig tycker jag. Mycket bra handkontroller och snygg enhet. CRT-filtret tyckte jag såg bäst ut så det kör jag på. Nu har jag redan en "cave" med tjock-TV och flera gamla konsoler, men jag kan inte spela Starfox 2 och Super Mario RPG där så den har fortfarande sitt syfte.

1499 kr var fakturan på, lätt värt tycker jag för en helt ny SNES-modell.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Fick precis bekräftat av Webhallen att jag hamnade längre bak i kön för att jag bytte butik att hämta i för någon månad sen. Riktigt surt och dåligt av dem att inte hålla koll på sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Med alla enheter som folk här kommer att skicka tillbaka måste det ju gå att kunna köpa en enhet i butik. Säljer de verkligen på blocket för 2k+??

Skrivet av lord_tito:

Undrar också det, fick ett mail om att min order från Webhallen finns att hämta. Kommer dock att avbeställa den, betalar inte 1590 kr för en SNES Mini när man kunde köpa ett Switch i tisdags för 2890 kr.

Om man kollar på Tradera med avslutade auktioner så ser man att de inte säljer. De som har fått minst ett bud har sålt för mindre än vad de kostar i svenska butiker.
https://www.tradera.com/search?categoryId=301506&sortBy=MostB...

Tradera är visserligen inte blocket men har svårt att de säljer för så mycket mer på blocket.

Permalänk
Medlem

Min Snes mini ligger hos Webbis Solna om nån vill ta den istället. Skicka PM.

Edit: Tagen

Permalänk
Skrivet av Sunray:

Provkörde min igår, riktigt trevlig tycker jag. Mycket bra handkontroller och snygg enhet. CRT-filtret tyckte jag såg bäst ut så det kör jag på. Nu har jag redan en "cave" med tjock-TV och flera gamla konsoler, men jag kan inte spela Starfox 2 och Super Mario RPG där så den har fortfarande sitt syfte.

1499 kr var fakturan på, lätt värt tycker jag för en helt ny SNES-modell.

Jodå, det är bara att köra med en av krikzzs SD2SNES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paco Maco:

Jodå, det är bara att köra med en av krikzzs SD2SNES

Jag har en SD2SNES men den klarar inte av de två spelen.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Skrivet av Thex:

Jag var några timmar efter dig med 12:20, tydligen räckte det. Känns som att Webhallen måste fått in ganska få till releasen med tanke på att folk här i tråden beställde från Elgiganten för ca en månad sen och får sitt idag. Inet fick väl iof inte heller särskilt många verkar det som.

Elgiganten verkar ha fått in rätt många, beställde min den 27 september kl 08:21 efter tips i denna tråden att de ha exemplar inne. Hämtade ut paketet igår den 28 sept, så gick väldigt fort (hade inte förbeställt något exemplar tidigare vilket va skönt).

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|