SweClockers går över till HTTPS

Permalänk
Medlem

Jag tyckte mig känna en varm och säker känsla krypa igenom kroppen nu när jag gick in på SWEC, detta förklarar varför!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
99:e percentilen

Jag har uppdaterat Better SweClockers för att fungera med HTTPS och hoppas att det ska lira. (Vidare diskussion på ämnet bör tas i den tråden.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av orjet:

Vad vinner man som användare på detta? Jag kan inte påstå att jag längtat ihjäl mig, kanske av okunskap?

https://www.youtube.com/watch?v=LRMBZhdFjDI

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Tack Sweclockers, jag uppskattar verkligen detta.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Xeno88:

sweclockers.com fungerar men swec.com är felkonfigurerad står det hos mig. Bra jobbat hur som helst.

Tack för påminnelsen, den ska peka om till (www.)sweclockers.com nu också, men uppdatera gärna så här gamla bokmärken(?).

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av krigelkorren:
  • Certifikat intygar att platsen är tillförlitlig och att du inte blivit skickad till en falsk sida som efterliknar sweclockers.com

Litet tillägg: Här bör man vara försiktig om det gäller känsliga transaktioner eftersom att enklare certifikat inte bekräftar vem man pratar med, bara att kommunikationen mot den aktuella domänen har gjorts på skyddat vis, och det kan fortfarande finnas siter som själva använder krypterade överföringar och efterliknar andras utseende och namn i avsikt att förvirra besökare. Se t.ex. https://www.аррӏе.com, som inte har något alls med https://www.apple.com att göra. Utan att försöka oroa någon: HTTPS betyder inte automatiskt att man är "säker", man måste fortfarande vara uppmärksam, och pratar man med sin bank (eller Apple i exemplet) så bör de ha ett EV-certifikat som även presenterar organisationens namn i addressfältet.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Mycket trevligt
Nu väntar jag dock på HTTP2 och SPDY stöd!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

http://letsencrypt.org

Alla kan, och borde, kryptera!

Har den TLS stöd?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Hur kommer det sig att SweClockers ligger nere varje natt?
Ingen annan sida jag är inne på ligger nere så ofta.

Ja det undrar jag med. Det är himla störigt att i nattens lugn och ro nås av att sweclockers är nere för underhåll, när man tänkt läsa någon intressant artikel eller tråd.
Bra att de gått över till TLS nu kan man sova lugnt igen.

Permalänk
Legendarisk
Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Avstängd

Och nu kan man inte kolla Sweclockers på jobbet längre. =(

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khringo:

Kaspersky säger att certifikatet är osäkert/inte alls skyddat och man måste gå in på more info och continue anyway för att komma in

Kaspersky, vilket skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har den TLS stöd?

Let's encrypt ger ut cert, det har inget med om anslutningen går via SSL eller TLS att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Kaspersky, vilket skämt.

Ligger konstant bland top 3 bästa Security suites år efter år på ett flertal stora rating sidor...
Det funkar nu dock så dom värkar ha uppdaterat sitt certifikat.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khringo:

Kaspersky säger att certifikatet är osäkert/inte alls skyddat och man måste gå in på more info och continue anyway för att komma in

Bitdefender säger att det är säkert/verifierat

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orber:

Bitdefender säger att det är säkert/verifierat

Jo Kaspersky säger det nu också sen dom uppdaterade better sweclockers eller vad han skrev högre upp.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Trevligt! Satt och lekte lite med MITM för några veckor sedan och reagerade på att Swec inte hade HTTPS, tyckte det var konstigt för en tekniksida som denna.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av superegg:

Har den TLS stöd?

Vet inte?, klicka dig in och läs ?

De utfärdar ju gratis certifikat i alla fall

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Vet inte?, klicka dig in och läs ?

De utfärdar ju gratis certifikat i alla fall

Känner till den men är lite feg och lat för att testa den.

Känner mig mest trött och seg den här årstiden.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Tack, hade inte sett den tråden innan.
En senare grej på "todo" listan eller glöm det jag sover bättre på natten numera för det var väl bara jag som läste då ändå.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag ställde en fråga (idag) i den tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:
  • Anslutningen/kommunikationen blir krypterad med SSL. Enkelt förklarat, den information du utväxlar med sidan går inte att komma över i klartext.

Om man bara läser tycker inte jag att det spelar så stor roll.
Kanske om det är någon mer suspekt sida och/eller politik eller dyl som någon kanske inte vill skylta med.
Men SweClockers känns inte som speciellt känslig sida så sett. Jag är ganska öppen med att jag har ett datorintresse.

Skulle jag kunna läsa av om du har kollat de senaste AMD artiklarna men inte Intel artiklarna eller tvärtom känns inte som speciellt känslig information.

Däremot om man loggar in och skriver och får privata meddelanden och om inloggning skickas i klartext o dyl spelar större roll.
Sen är det ju inte fel att ha det oavsett.

Undrar om det är någon som är aktiv på SweClockers och/eller andra datorforum som sen helt förnekar sitt datorintresse irl.

Permalänk
Medlem

Funkar bra för mig.

Förutom en sak: När jag söker -----> "Du kan inte göra fler försök just nu. Var god vänta en stund och försök igen"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hmm dark theme verkar inte fungera längre?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Aha!, där har man lärt sig något nytt idag då
... jag är utav de där få användarna... haha

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Och nu funkar inte Swec blargmode dark theme längre via stylus.. dangit

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Jag har undrat varför det inte kördes krypterat ett tag nu, gött att ni tar klivet. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle köpa en vindbrygga trots allt, hoppas den skyddar lika bra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Bra kämpat SweC!

Skrivet av rektor:

Äntligen! Vi har efterfrågat det här i väldigt många år!
Jag tycker SweClockers borde fixat det här för flera år sedan, speciellt med tanke på att det är en tekniksida då borde dom inte varit så sega att anamma teknik.

Score: A
https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=sweclockers.co...

Nästa steg Strict Transport Security (HSTS) ?

Testade systersajten fz.se också, fick A+!