Permalänk
Medlem

Coin-Hive

När jag besöker en sida för undertexter (s*bscene.com), vet inte om man får skriva detta här. Min AV säger ifrån och blockerar domänet och IP (coin-hive.c*m. Sidan har ju inget med sånt och göra men ändå dyker upp. Jag vill inte ha med den och göra eller att den använder min dator för mining. Kan jag skydda mig bättre genom att lägga till mer saker till min AV så den blockerar bättre och så den inte hittar nå kryphål? Sen vad kan man göra via Firefox för att skydda sig bättre mot sånt här? Kan tillägga att sidan har varit rent från sånt här fram tills nu och behöver använda den då och då.

Permalänk
Medlem

1. Ja det finns ett tillägg för att förhindra Coin-hive script, dock i Chrome, vet ej i FF

2. Vad för AV kör du?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Stänga av scripten?

Om du stänger av scripten så bör det hindra Coin Hive från att starta (funkar i MS Explorer i alla fall där jag har lagt upp Coin Hive-siter på listan över osäkra platser för att blocka script), men det stoppar tyvärr även scripten för många av funktionerna som du antagligen vill ska fungera på sidan vilket kanske gör den oanvändbar. Men testa och se om det går, på vissa siter fungerar det.

Det verkar som om Coin Hive har fått en närmast explosionsartad spridning den senaste veckan, det är flera siter som jag brukar besöka som plötsligt har börjat kapa åt sig av min värdefulla processorkraft och det lär nog bli fler.

Permalänk
Medlem

Själv blockerar jag Colin-hive.com i min pi-hole (på DNS nivå) i mitt nätverk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Lägg till https://raw.githubusercontent.com/hoshsadiq/adblock-nocoin-li... som ett nytt filter i Ublock Origin, blockerar de flesta minerscripts och uppdateras hela tiden.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring