Permalänk
Medlem

Dax att ge White Foxen en storebror. Vortex Race 3 ISO. Vet inte om en stock keyboard blir bättre än så. Nu med Cherry MX blues, men skall snart bytas till Gateron greens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tactoad:

Dax att ge White Foxen en storebror. Vortex Race 3 ISO. Vet inte om en stock keyboard blir bättre än så. Nu med Cherry MX blues, men skall snart bytas till Gateron greens.
https://i.imgur.com/MPEUy9R.jpg

Visste inte att Vortex Race 3 kommer i ISO utförande också! Vart köpte du denna?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Visste inte att Vortex Race 3 kommer i ISO utförande också! Vart köpte du denna?

Förhandsbeställde från candykeys.com. Men borde ju finnas hos dom flesta Vortex ÅF i EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Visste inte att Vortex Race 3 kommer i ISO utförande också! Vart köpte du denna?

Jag kan ju inte svara för vart han köpte sin. Men Candykeys säljer Nordic ISO-versionen.

https://www.candykeys.com/product/vortex-race-3-iso-nor-mx-bl...

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft mitt White Fox i över ett år och jag gillar fortfarande inte layouten jämfört med mitt HHKB. Trots att det är programmerat till att ha samma layout.. Det är svårt att sätta fingret på vad det är jag ogillar, om det är brytarna, extra knapparna till höger om "FN" (pil upp i standardlayouten) eller capsen (SA Penumbra).

Nåja, det är ganska fint på bild i alla fall.

Permalänk
Proffsmobbare

@careface Hela setupen är underbart vacker! Det hade varit så enkelt att skaffa ett trächassi och säkert riskera att överdriva hela temat. Bryter perfekt som det är idag, mycket smakfullt!

Permalänk
Medlem

@careface: Läckert! Vad är det för bordskiva du har? 😊

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

@careface Hela setupen är underbart vacker! Det hade varit så enkelt att skaffa ett trächassi och säkert riskera att överdriva hela temat. Bryter perfekt som det är idag, mycket smakfullt!

Tack, mycket vänligt. Ja, det är ju en ganska stor risk, det var därför jag betsade skärmstället, eller vad man nu ska kalla det i askgrått snarare än valnöt, jag kände att det förmodligen hade blivit överdrivet annars.
Tack igen.

Skrivet av SYRE:

@careface: Läckert! Vad är det för bordskiva du har? 😊

Tack, det är en hemmagjord betongskiva. Jag minns tyvärr inte måtten helt men jag kan mäta om du är intresserad.
Jag tror det är 180x90 eller något sådant.

Permalänk
Medlem

@careface: Tackar! Jag hade hoppats att det var kanske en betongöverdel på något sätt.. Det där måste väga hur mycket som helst! 🙂

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@careface: Tackar! Jag hade hoppats att det var kanske en betongöverdel på något sätt.. Det där måste väga hur mycket som helst! 🙂

Haha, skivan väger en del, men den är inte så tjock som det ser ut, den har liksom en "kjol" där kanten är så att den ska se tjockare ut än vad den är. Den väger fortfarande runt 100KG men det hade varit betydligt mer om den hade varit så tjock som det ser ut. 😅

Permalänk
Medlem

@careface: Hehe, okej! Jag nöjer mig nog med att tillverka en egen skiva i trä tror jag 😂

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@careface: Hehe, okej! Jag nöjer mig nog med att tillverka en egen skiva i trä tror jag 😂

Gör det, detta är inget jag gör om, även om jag är supernöjd med bordet. 🙂

Permalänk
Skrivet av Clibben:

http://i.imgur.com/Vz7t5rI.jpg

Mitt första 60%.

Pok3r White med Varmilo Keycaps
Nu inväntar vi bara min nya kabel från Clarkkable

Asså vart köper du keycaps med nordisk layout?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Asus Cerberus MK II

Permalänk
Medlem
Skrivet av norpan111:

Asså vart köper du keycaps med nordisk layout?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr är det väldigt svårt att hitta bra set med nordisk layout och hyfsad kvalité.
Dem hattarna jag har är från Varmilo och Maxgaming.se är svensk återförsäljare.

Här har du ett annat set:
https://www.aliexpress.com/item/Nordic-layout-pbt-keycaps-iso...

Ifall du inte bry dig om kvalitén så finns alltid wasdkeyboard och maxkeyboard där du kan välja exakt hur du vill att din layout ska se ut.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | ASUS Strix Z370-F | ASUS Rog Strix 2080 Ti

i7 8700K | Noctua NH D15 | Corsair 32GB/3200MHz/DDR4 | M.2 NVME 1000gb | SSD 250gb + 500gb | Corsair RM750X

Fidelio X2 | Sennheiser HD 58X | Mayflower ARC | Vortex Pok3r | Logitech G Pro Wireless | Asus PG279Q

Permalänk
Skrivet av Clibben:

Tyvärr är det väldigt svårt att hitta bra set med nordisk layout och hyfsad kvalité.
Dem hattarna jag har är från Varmilo och Maxgaming.se är svensk återförsäljare.

Här har du ett annat set:
https://www.aliexpress.com/item/Nordic-layout-pbt-keycaps-iso...

Ifall du inte bry dig om kvalitén så finns alltid wasdkeyboard och maxkeyboard där du kan välja exakt hur du vill att din layout ska se ut.

Tack så mycket. Hittade en hel del på wish och aliexpress om jag skiter i Nordic och bara kör vanlig ISO.

Kan man köra Swerty med ett ISO tangentbord på ett bra sett tro? Förstår att det kanske egentligen år till för ANSI

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmobbare

Dyker nog upp vettigare bilder senare, men blev precis "klar".

K63 med chassi i aluminium, ABS i grafitgrå metallic, Pexon-kabel.

Permalänk
Snusfri

Ett nytt tangentbord till samlingen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av careface:

Nu har jag haft mitt White Fox i över ett år och jag gillar fortfarande inte layouten jämfört med mitt HHKB. Trots att det är programmerat till att ha samma layout.. Det är svårt att sätta fingret på vad det är jag ogillar, om det är brytarna, extra knapparna till höger om "FN" (pil upp i standardlayouten) eller capsen (SA Penumbra).

Nåja, det är ganska fint på bild i alla fall.

https://i.imgur.com/03uwZ7c.jpg
https://i.imgur.com/l8Rvpe9.jpg

Det där är ju goals. Månne man fråga vad det är för skrivbord?

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Det där är ju goals. Månne man fråga vad det är för skrivbord?

Tack.
Läs inläggen efter posten med bilderna. 👊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Färgerna stämmer inte helt då bilderna är tagna med lysrörsbelysning.

Keyboard: Winkeyless.kr (winkey/iso/clear/stickered/offcenter)
Caps: Massdrop Dasher & Dancer SA 1-2-3-4-3 doubleshot

Orginalet:

Min bräda:

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Slängde ihop ett 60% i väntan på att skaffa något annat nytt.
b.face med gateron reds och dolch caps.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Dumma mig!
Permalänk
Medlem

Snyggt! Gillar dasher väldigt mycket. Sätter du på en keycap, fotar etc?

Permalänk
Medlem

Har ännu inte byggt tangentbordet, då jag fortfarande behöver delar, men testade med keycaps;

Permalänk
Medlem

Första passningen av mitt ergodone-case (ergodox-knockoff) som jag lasrat ut.

Lite beskrivningar i albumet här https://imgur.com/gallery/7EhkX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Blir jävligt sugen på den layouten, vad kallas den? Och är det där ett kit eller färdigbyggt du köpt?

Det där är ymd96, kom som ett kit. Köpte det i ett gruppköp på reddit i somras. Layouten heter typ 96 key eller percent.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Byggde om mitt gh60 för att kunna använda mitt SA Miami set. Passade även på att sätta in gröna gateron med 180grams fjädrar.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Har du konstigt ljus på bilden? Ser nästan blå/röd ut, istället för rosa/teal

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Snyggt! Har du konstigt ljus på bilden? Ser nästan blå/röd ut, istället för rosa/teal

tack! Det är något missvisande färger på bilden, men setet är mycket mörkare i verkligheten än vad renderingarna visade.
här är en bild med jämförelse mot Tai-hao miami.