Nvidia Geforce GTX 1070 Ti prestandatestas i 3DMark

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce GTX 1070 Ti prestandatestas i 3DMark

Efter att den första bilden på Geforce GTX 1070 Ti hittat ut på webben publiceras nu de första prestandatesterna för modellen, vilka bekräftar tidigare uppgifter om prestandan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Likvärdigt eller bättre resultat än Vega 56 men billigare. Låter som ett kap, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Likvärdigt eller bättre resultat än Vega 56 men billigare. Låter som ett kap, eller?

Jag är helt klart kluven. Vill se lite om hur det stämmer med OC påstående t.ex.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Likvärdigt eller bättre resultat än Vega 56 men billigare. Låter som ett kap, eller?

Om du orkar flasha så kommer Vega 56 nog fortfarande vara det bättre valet vid MSRP. Får se vad det blir angående låst OC.

Permalänk
Avstängd

Går det inte klocka så är det ju helt ointressant med sådana prestandasiffror.

Permalänk
Medlem

om det kostar lika mycket som ett 1070 gör på svenska marknaden just nu så är det ju absolut värt att köpa över 1070'n, kostar det lika mycket som ett Vega eller 1080 så kommer ju 1080 vara betydligt mer värdefull.

Sen när folk pratar om att flasha Vegan är det värt att påpeka att en flashad Vega, även om den kommer nära 1080'n och 64an i prestanda, så kommer den också sjukt nära 64an i Power Draw och Heat och ljud.

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

Likvärdigt eller bättre resultat än Vega 56 men billigare. Låter som ett kap, eller?

Om man kan överklocka ja, har den inge GPU Boost 3.0 så kommer det bara vara lite bättre än GTX 1070 om 1070 inte har tillräckligt bra potential. Jag hade hoppats på 1080

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

Någon som kan förklara det några skriver att man inte ska kunna klocka GTX 1070TI ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Presterar det bättre än Vega 56 över hela brädet och är billigare så blir det ju ett fint svar på just det kortet. Jag tycker dock det är oroande att Nvidia fortfarande varken bekräftat eller dementerat ifall partners/användare kan klocka eller ej.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Finns det några prestandasiffror på dess prestanda på kryptoberäkningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Finns det några prestandasiffror på dess prestanda på kryptoberäkningar?

Något slog mig nu när jag läste ditt inlägg. Kan en anledning vara, om Nvidia nu faktiskt valt att låsa överklockning, att det ska stoppa folk som gräver efter pengar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Presterar det bättre än Vega 56 över hela brädet och är billigare så blir det ju ett fint svar på just det kortet. Jag tycker dock det är oroande att Nvidia fortfarande varken bekräftat eller dementerat ifall partners/användare kan klocka eller ej.

Är det verkligen billigare i handeln?
Enligt källorna med prisuppgifterna på $429 för GTX1070ti så ligger GTX1070 på $349, men de korten kostar inte 3500kr i handeln utan ca 4200-4300kr.
Jag hade inte blivit förvånad och priset i handeln nästan tangerar de billigaste GTX1080 med tanke på att prisskillnaden mellan GTX1070 och GTX1070ti är $80 alltså 800kr så pris närmare 5000kr hade inte förvånat mig.
Billigare än Vega 56 blir det garanterat men de är även en del GTX1080 idag, priset på Vega 56 har rusat så pass att jag inte ser behovet av GTX1070ti längre.
Detta kortet tror jag inte det blir tillåtet att klocka då det ligger för nära GTX1080, men officiell information hade inte varit fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Är det verkligen billigare i handeln?
Enligt källorna med prisuppgifterna på $429 för GTX1070ti så ligger GTX1070 på $349, men de korten kostar inte 3500kr i handeln utan ca 4200-4300kr.
Jag hade inte blivit förvånad och priset i handeln nästan tangerar de billigaste GTX1080 med tanke på att prisskillnaden mellan GTX1070 och GTX1070ti är $80 alltså 800kr så pris närmare 5000kr hade inte förvånat mig.
Billigare än Vega 56 blir det garanterat men de är även en del GTX1080 idag, priset på Vega 56 har rusat så pass att jag inte ser behovet av GTX1070ti längre.
Detta kortet tror jag inte det blir tillåtet att klocka då det ligger för nära GTX1080, men officiell information hade inte varit fel.

Ur Nvidias synvinkel så blir det ju då ett vettigt kort. Även om Vega 56 blivit dyrare än release så behöver ju det här bara vara billigare än nuvarande priset på Vega 56 för att det skall bli "bra nog". Men om det stämmer att vissa 1080 är billigare än vega 56 redan idag så tappar ju produkten sin poäng. Varför skulle någon vilja köpa ett kort som är dyrare än det billigste 1080, presterar sämre än det, och, om ryktena stämmer, inte går att klocka? Det här håller på att spåra ur.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Något slog mig nu när jag läste ditt inlägg. Kan en anledning vara, om Nvidia nu faktiskt valt att låsa överklockning, att det ska stoppa folk som gräver efter pengar?

Intressant men det tror jag inte eftersom miners inte är intresserade av att överklocka korten eftersom det sänker effektiviteten.

Skrivet av DunderHoken:

Någon som kan förklara det några skriver att man inte ska kunna klocka GTX 1070TI ?

Det är förmodligen bara OC-varianter som inte tillåts och man får möjlighet att manuellt klocka korten om man önskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Intressant men det tror jag inte eftersom miners inte är intresserade av att överklocka korten eftersom det sänker effektiviteten.

Det är bara OC-varianter som inte tillåts och man får möjlighet att manuellt klocka korten om man önskar.

Nej, men kan man inte överklocka så borde man inte kunde undervolta och ha sig heller?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Det är undevolta och överklocka minnet som är intressant så kan man inte det så är det inte lika intressant för Mining.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk

Snack om 4300kr, dvs drygt 5000kr vid lansering som vanligt. 1070 kommer reas ut kraftigt vid black friday, lär bli ett sånt då.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Hoppas såklart att 1070 ti kommer stanna kring 4300:- men det skulle inte förvåna mig om 1070 ligger kvar i pris och 1070 ti kommer ta över prissegmentet som 1080 ligger i och 1080 stiger i pris. Så har det sett ut hittils när nya kort introducerats. Alltså ett breddat segment har innebärt högre priser.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Någon som kan förklara det några skriver att man inte ska kunna klocka GTX 1070TI ?

Om inte jag har missat något så handlar det om att folk tror att de är partnertillverkare och därmed inte kommer få överklocka

Om det är så att det finns infomation om att nvidia kommer hindra överklockning för slutanvändare får någon gärna länka till en källa

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlygarStenen:

Om inte jag har missat något så handlar det om att folk tror att de är partnertillverkare och därmed inte kommer få överklocka

Om det är så att det finns infomation om att nvidia kommer hindra överklockning för slutanvändare får någon gärna länka till en källa

Det har hänt förr, så ingen skulle bli förvånad om det hände igen.
https://m.sweclockers.com/nyhet/20053-nvidia-inaktiverar-over...

Inom en snar framtid kommer man förmodligen få betala extra för att överklocka likt Intels K-processorer. Det är troligtvis den utvecklingen som oroar folk då detta är en site för överklockare som ser sin hobby bli hotad. Själva tanken har ju alltid vara att kunna klämma ut lite extra prestanda ur en billigare hårdvara. Men snart är det väl enbart processorer och grafikkort över 6000kr-strecket som går att överklocka...

Permalänk
Digital fyndjägare

1070Ti kommer kunna överklockas utan problem... Måste blivit någon typ av missförstånd eller så vill man kunna sälja av Vega korten innan 1070Ti släpps... Samt.... Varför skulle i så fall MSI's senaste Afterburner ha GTX1070 Ti med?

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit med om ett grafikkortslansering ur high-end segmentet som icke kommer att kunna överklockas. ..?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Vangen:

Har aldrig varit med om ett grafikkortslansering ur high-end segmentet som icke kommer att kunna överklockas. ..?

1070/1070ti är inte high end, inte egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Är det verkligen billigare i handeln?
Jag hade inte blivit förvånad och priset i handeln nästan tangerar de billigaste GTX1080...

Där (och högre) ligger redan en hel del GTX 1070. Det finns i dagsläget inget direkt "prisgap" mellan 1070 och 1080 eftersom prisspannen för de båda överlappar varandra.

Skrivet av Bl4ckIce:

1070Ti kommer kunna överklockas utan problem... Varför skulle i så fall MSI's senaste Afterburner ha GTX1070 Ti med?

För att Afterburner ska kunna ta in alla mätvärden...?

Skrivet av almness:

1070/1070ti är inte high end, inte egentligen.

Utifrån Nvidias konvention gällande GPUernas produktnummer så är GTX 1080 "mid range", ja, och borde pris- och produktmässigt (i Pascal-serien) ligga där du nu hittar 1060...
https://youtu.be/Jd1bp9eSfwo?t=13m20s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Är det verkligen billigare i handeln?
Enligt källorna med prisuppgifterna på $429 för GTX1070ti så ligger GTX1070 på $349, men de korten kostar inte 3500kr i handeln utan ca 4200-4300kr.
Jag hade inte blivit förvånad och priset i handeln nästan tangerar de billigaste GTX1080 med tanke på att prisskillnaden mellan GTX1070 och GTX1070ti är $80 alltså 800kr så pris närmare 5000kr hade inte förvånat mig.

$350 är inte samma som 3500kr, eftersom vi räknar in skatt i priset medans man inte gör det i usa (VAT). Så alla deras priser är utan skatt. Därför blir vissa lurade till att tro att Sverige har hutlösa prispålägg när vi faktiskt inte har det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

$350 är inte samma som 3500kr, eftersom vi räknar in skatt i priset...

Om man räknar med en växelkurs på 8,15 och lägger på 25% moms ($350 -> 3566SEK) kommer man ändå inte nära nuvarande butikspriser. Men jag har för mig att de dessutom inte räknar europeiska MRSP som 350 obeskattade USD, utan som 350 obeskattade EUR, varvid riktpriset med moms blir nästan 4200kr.
GTX 1070Ti ska då hamna på ca 5100kr.

Permalänk
Inaktiv

3500 för 1070 och strax under 4000kr för 1070ti tycker jag hade varit vettigt i dagsläget.

Har man inte köpt ett 1070 eller 1080 hitills så varför skulle man ta och köpa ett 1070ti nu för det priset?? Dags för nästa generation snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

$350 är inte samma som 3500kr, eftersom vi räknar in skatt i priset medans man inte gör det i usa (VAT). Så alla deras priser är utan skatt. Därför blir vissa lurade till att tro att Sverige har hutlösa prispålägg när vi faktiskt inte har det.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med fullt även fast dollarn är rätt låg.
Räkneexemplet utgår från artikelns räkneexempel.
"Priset tros ligga på 429 USD, motsvarande cirka 4 300 kronor inklusive moms."
Jag förväntar mig att kortet blir betydligt dyrare än så, 4300kr motsvarar priset för GTX1070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Jag håller med fullt även fast dollarn är rätt låg.
Räkneexemplet utgår från artikelns räkneexempel.
"Priset tros ligga på 429 USD, motsvarande cirka 4 300 kronor inklusive moms."
Jag förväntar mig att kortet blir betydligt dyrare än så, 4300kr motsvarar priset för GTX1070.

5300 motsvarar iof priset för en 1080.

Du tror inte att det är troligare att de släpper för runt 4500 för att undercutta Vega 56?