Nvidia Geforce GTX 1070 Ti från KFA2 hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce GTX 1070 Ti från KFA2 hittar ut på webben

Avslöjandena kring annalkande Geforce GTX 1070 Ti duggar tätt, och nu kan KFA2 sälla sig till raden tillverkare vars kort hittat ut i förväg på webben.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte några som säljer kfa2/Galax i sverige. Inga vettiga iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Tycker det känns som en löjlig grej, förstår att de vill få tillbaks kunder men att släppa ett kort som bara blir något slags mellansyskon till 2 redan riktigt bra kort? Tycker de kunde sänkt priset något på 1070 bara, för att ställa sig mer mot 56:an. 1070ti:n gör ju att både 1070 och 1080 bleknar lite. Kanske är det som är meningen, att man ska må dåligt över både 1080 köp och 1070 köp, huh nvidia är det det ni vill??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer ha någon inverkan på priset för 1080 TI?
Ska man vänta eller handla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Tycker det känns som en löjlig grej, förstår att de vill få tillbaks kunder men att släppa ett kort som bara blir något slags mellansyskon till 2 redan riktigt bra kort? Tycker de kunde sänkt priset något på 1070 bara, för att ställa sig mer mot 56:an. 1070ti:n gör ju att både 1070 och 1080 bleknar lite. Kanske är det som är meningen, att man ska må dåligt över både 1080 köp och 1070 köp, huh nvidia är det det ni vill??

Må dåligt?? Bara för det finns ett bättre kort så har ju dom gamla fortfarande samma prestanda
Kommer troligtvis snabbare kort inom ett halvår, är väl kul att det går frammåt, annars skulle vi kanske spelat Pong

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Tror ni det kommer ha någon inverkan på priset för 1080 TI?
Ska man vänta eller handla...

Jag gissar på att 1080 ti kommer ligga kvar på samma pris eller en knappt märkbar sänkning. Kortet riktar inte riktigt direkt in sig mot "vanliga" konsumenter

Permalänk
Medlem

@Alpha77: Jo men jag menar.. Det här är ju inte att gå framåt i utvecklingen, det här är ju bara att begränsa/toppa ett nuvarande kort. Volta blir intressant. Det jag menar att man mår dåligt över är det tidigare priset på de andra korten jämfört med prestandan. :/

Permalänk
Medlem

Det är nära nu! Men ännu har alltså ingen lyckats luska fram om det stämmer att korten är låsta?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Defender CDON säljer kort från KFA2/Galax

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

@Defender CDON säljer kort från KFA2/Galax

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar ett kort. Kan man knappast räkna ens.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är nära nu! Men ännu har alltså ingen lyckats luska fram om det stämmer att korten är låsta?

Varför skulle dom vara låsta, att dom inte får säljas överklockade är en annan sak.

Permalänk
Medlem

@Defender Ah fast det är ju fler än inga alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Varför skulle dom vara låsta, att dom inte får säljas överklockade är en annan sak.

Det har ju florerat diverse uppgifter om att eftersom kortet ligger så nära 1080 prestandamässigt så är korten helt låsta för överklockning, eftersom man lätt skulle kunna skriva upp korten så de presterar bättre än ett 1080. Nvidia har ju inte direkt hjälp till heller genom sin ogenomträngliga tysnad.

Blir det så att användare kan överklocka så innebär det ju dock fortfarande vissa problem för Nvidia eftersom de då går hårt åt sina partners. Men vi får väl vänta och se hur det blir.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Tycker det känns som en löjlig grej, förstår att de vill få tillbaks kunder men att släppa ett kort som bara blir något slags mellansyskon till 2 redan riktigt bra kort? Tycker de kunde sänkt priset något på 1070 bara, för att ställa sig mer mot 56:an. 1070ti:n gör ju att både 1070 och 1080 bleknar lite. Kanske är det som är meningen, att man ska må dåligt över både 1080 köp och 1070 köp, huh nvidia är det det ni vill??

Skickades från m.sweclockers.com

Har de tillräckligt många trasiga GP104 så är det dax att börja sälja dem. Nvidia har gjort det för, lär hända igen.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Ozzed: det är ju den största frågan, då redan vanliga 1070 gick att klocka till nästintill 1080-prestanda, om Nvidia låst överklockning så blir det nog att vänta in AMDs nästa launch (och hoppas den blir bättre än Vega)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

För mig med ett 5 år gammalt bygge på en i7 3770K så är nog ett 1070Ti det perfekta valet, i synnerhet om priset blir det samma som dagens 1070. Mitt nuvarande 660Ti börjar tappa pusten, men har hängt med förvånansvärt bra. Hoppas nu bara att minikort kommer snart då det är ett Mini-ITX bygge jag har.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...