Permalänk
Medlem

@anon246659: spelclockers/geeks gaming har en ts server där trevlig folk möts och spelar diverse spel, t.ex. overwatch.
Bästa är ju om man är 4-6st i en grupp och lirar, kan bli riktigt kul.

Annars är tipset att direkt vid varje match hälsa och säga "hello" lite glatt och se om du får med aktiva trevliga spelare. Skulle du då få trevliga medspelare så kan du fråga om de vill "stay as team" direkt efter matchen. De bästa random spelen jag har haft har gått till på detta vis, typ goa vänner för livet stunden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SolidReactor:

@Berrabub: spelclockers/geeks gaming har en ts server där trevlig folk möts och spelar diverse spel, t.ex. overwatch.
Bästa är ju om man är 4-6st i en grupp och lirar, kan bli riktigt kul.

Annars är tipset att direkt vid varje match hälsa och säga "hello" lite glatt och se om du får med aktiva trevliga spelare. Skulle du då få trevliga medspelare så kan du fråga om de vill "stay as team" direkt efter matchen. De bästa random spelen jag har haft har gått till på detta vis, typ goa vänner för livet stunden

Tack för tipset!
Tro mig jag har försökt. Värst är när jag spelar med en tjejpolare. Då vaknar fjortisarna verkligen till liv

Permalänk
Medlem

https://nup.pw/mCUxDa.png

Hur gör jag med den?

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havsbris:

https://nup.pw/mCUxDa.png

Hur gör jag med den?

Tacksam för hjälp!

Om du förklarar för oss VAD du vill göra så kan vi förklara HUR du ska kunna åstadkomma det. =D
haha

Permalänk
Medlem

Köpte ny skärm med 21:9 och insåg att stödet för 21:9 i Overwatch är ett skämt. Man ser mindre av spelet när man byter till 21:9 i spelet. Riktigt risigt!

Permalänk
Medlem

@twk: Håller med, har själv klagat i forumen. Det har blivit "den stora tråden om FOV del 9" eller nåt sådant. Det är alltså minst 9 stora trådar om samma ämne gång på gång!

Blizzard anser att det är fusk om man kan se mer än 103 grader (fov), därför kapas bilden på höjd istället för att bredda ut den.

Permalänk
Medlem

Dom är inte ensamma om detta, flera spel som är populära i competitive har samma restriktioner för 21:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

@twk: Håller med, har själv klagat i forumen. Det har blivit "den stora tråden om FOV del 9" eller nåt sådant. Det är alltså minst 9 stora trådar om samma ämne gång på gång!

Blizzard anser att det är fusk om man kan se mer än 103 grader (fov), därför kapas bilden på höjd istället för att bredda ut den.

Skrivet av Nivity:

Dom är inte ensamma om detta, flera spel som är populära i competitive har samma restriktioner för 21:9

Jag förstår anledningen men tycker ändå att det är kasst. De flesta av alla Overwatch-spelare sitter säkert med skärmar på max 60 hz, men inte fan begränsar man fps till 60 i spelet för alla.

Permalänk

@twk: Ja, det är ju lite så.

Blizzard, eller Overwatch teamet påstår sig ha gjort det för att "de ska ha jobbat hårt på att göra spelet så balanserat som möjligt. Jag tycker tanken är bra, men det känns lite konstigt. Istället för att det ska bli "pillars" eller utraget tycker jag man ska kunna anpassa FOV i 21:9 så att det blir en version av 16:9 för att slippa skiten.

Permalänk

Finns det några skjutgalna nissar som spelar ensamma och kanske letar grupp? Har en liten grupp på ca 21 i discord gruppen men minst 10 som brukar spela. PMa mig ifall du är intresserad

Permalänk
Medlem

Har sån sjuk hatkärlek till detta spelet. När man hamnar i ett bra lag med vettigt folk är det riktigt jävla roligt. Men när man hamnar med idioter är det mer eller mindre 0 spelglädje.

Min senaste match på defence valde folk Ana, Widowmaker, Mccree, Tracer och Reaper.
Grattis. Jag tar i ett desperat försök Mercy.
Tracer och Mcree ställer sig och campar utanför deras spawn, bägge är döda inom 10 sek. Deras sniper + en grym genji plockar vår Widow och Ana medans jag desperat försöker heala reaper och ressa nån annan. Team kill inom 20 sekunder.. Sen listar ni nog ut resten.

Utöver detta (har haft lite uppehåll) så verkar dom ju ha nerfat roadhogs dmg? Förut kunde man ju mer eller mindre oneshotta squishy folk efter att man hookat dom, nu behöver man ju minst 2 träffar vilket gör det SJUKT mkt svårare att ha ihjäl folk då t ex reaper och Mei hinner dra sin odödlighet, mcree kör stun och tracer telar iväg. I min mening så har ju denna char blivit EXTREMT mycket sämre

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Utöver detta (har haft lite uppehåll) så verkar dom ju ha nerfat roadhogs dmg? Förut kunde man ju mer eller mindre oneshotta squishy folk efter att man hookat dom, nu behöver man ju minst 2 träffar vilket gör det SJUKT mkt svårare att ha ihjäl folk då t ex reaper och Mei hinner dra sin odödlighet, mcree kör stun och tracer telar iväg. I min mening så har ju denna char blivit EXTREMT mycket sämre

Han är ju också betydligt mer tankigare och svårare att döda vilket balanserar upp nerfen på hans damage. Och när man spelar med en roadhog är det ju väldigt lätt att skjuta ett skott på den han hookar under hooken och få död på targetet ändå, kräver ju ett visst samarbete dock

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Växla:

Han är ju också betydligt mer tankigare och svårare att döda vilket balanserar upp nerfen på hans damage. Och när man spelar med en roadhog är det ju väldigt lätt att skjuta ett skott på den han hookar under hooken och få död på targetet ändå, kräver ju ett visst samarbete dock

Sant, det var ju just mer att jag verkligen gillade att man var nån sorts single-player-one-shot-machine som kunde ränna runt och rätt enkelt plocka squishy karaktärer, den charmen som är borta.

En annan festlig sak är vad jag skulle kalla , ehhh,loss-leave-trolls?. Verkar blivit väldigt vanligt, iaf på PS4.
Det är folk som väntar in förlusten till typ 20-30 sekunder och då leftar, vilket gör att man själv joinar in i ett game där man åker på torsk inom typ 10 sekunder.
Sure, det är "bara" quick play, men förstör ändå flow:et i spelandet. Händer mig i snitt var 3:e match skulle jag säga.
Förmodligen är det folk med <sätt in valfri störning> som på nått sätt finner nån njutning i att veta att nån annan hamnar i den sitsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sant, det var ju just mer att jag verkligen gillade att man var nån sorts single-player-one-shot-machine som kunde ränna runt och rätt enkelt plocka squishy karaktärer, den charmen som är borta.

En annan festlig sak är vad jag skulle kalla , ehhh,loss-leave-trolls?. Verkar blivit väldigt vanligt, iaf på PS4.
Det är folk som väntar in förlusten till typ 20-30 sekunder och då leftar, vilket gör att man själv joinar in i ett game där man åker på torsk inom typ 10 sekunder.
Sure, det är "bara" quick play, men förstör ändå flow:et i spelandet. Händer mig i snitt var 3:e match skulle jag säga.
Förmodligen är det folk med <sätt in valfri störning> som på nått sätt finner nån njutning i att veta att nån annan hamnar i den sitsen

Folk lämnar rätt friskt i competitive med.
Blizzard borde svinga ban-hammaren bättre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Har sån sjuk hatkärlek till detta spelet. När man hamnar i ett bra lag med vettigt folk är det riktigt jävla roligt. Men när man hamnar med idioter är det mer eller mindre 0 spelglädje.

Har börjat köra det lite på skoj med Quick Play och håller verkligen med det du skriver. Ibland möter man helt galna lag som kör över en totalt och ibland är det tvärtom. Jag tycker mest om de där jämna matcherna där man inte vet vem som vinner fören de sista sekunderna. Flera andra matcher känner man ju nästan direkt att man kommer att förlora. Personligen gör det inte så mycket eftersom det inte går att vinna allt och framförallt inte bära ett helt lag. Det blir ju som det blir för det mesta Dock kan vissa spelare vara väldigt frustrerande, speciellt när de springer iväg långt från en själv när man healar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Folk lämnar rätt friskt i competitive med.
Blizzard borde svinga ban-hammaren bättre.

Jopp jag har märkt stt folk ofta lämnar redan dirket efter setup om dom är missnöjda med folks picks.
Förvisso rätt bra då jag har klarat mig undan ett par solklara loss baserat på idiot picks.

Jag är även starkt förvånad hur det kan finnas så många level 200-500 som fortfarande inte kan spela spelet. Jag är långt ifrån nån mästare, men blir galen på folk som tror det är nån sorts team deathmatch, dom har noll förståelse eller intresse i objektives och väljer helt värdelösa chars och springer ensamma rakt in om och om igen och dör.

Sen finns det otroliga mängder troll.
Spelade en competitive som gick bra fram tills att vår jävla symmetra tyckte det var kul att ställa ut teleportern rakt ut i ett stup så vi vaskade ett antal deaths på att folk telade sig rakt ner i avgrunden. Förvisso ett rätt kul prank, men på sitt eget lag i competrtive? Bah.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Utöver detta (har haft lite uppehåll) så verkar dom ju ha nerfat roadhogs dmg? Förut kunde man ju mer eller mindre oneshotta squishy folk efter att man hookat dom, nu behöver man ju minst 2 träffar vilket gör det SJUKT mkt svårare att ha ihjäl folk då t ex reaper och Mei hinner dra sin odödlighet, mcree kör stun och tracer telar iväg. I min mening så har ju denna char blivit EXTREMT mycket sämre

Jupp, man har förändrat honom rätt kraftigt. Skillnaden är (som någon ovan skrev) att han är betydligt mer tankig istället. Du kan fortfarande one-shotta de flesta karaktärerna i spelet om du har ett steg framåt efter din hook samt meele:ar efter skottet. Men det är mindre pålitligt än det var tidigare. Spela honom annorlunda (mer aggressivt, spring in i folk) så kommer du märka att han fortfarande kan göra otroligt mycket nytta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jupp, man har förändrat honom rätt kraftigt. Skillnaden är (som någon ovan skrev) att han är betydligt mer tankig istället. Du kan fortfarande one-shotta de flesta karaktärerna i spelet om du har ett steg framåt efter din hook samt meele:ar efter skottet. Men det är mindre pålitligt än det var tidigare. Spela honom annorlunda (mer aggressivt, spring in i folk) så kommer du märka att han fortfarande kan göra otroligt mycket nytta.

Mjo, märkte det när jag själv blev utsatt för den kombon, men funkar som sagt bara mot spelare som inte har koll på den.
Tracer och reaper börjar ju spamma recall/wraith så fort dom blivit hookade och då hinner dom oftast få in den innan man själv får iväg meleen. Mccree kör sin stun. Mei har sin iceblock. Nästan alla chars har en bra counter mot den kombon.
Soldier 76 är väl nästan den enda som ligger dåligt till.

Fortfarande en intressant char, fast på annat sätt. Jag kör den ju mer tankigt nu som ni säger, men det lämnar ju fortfarande kvar sorgen i hur jäkla kul den var att spela på det "gamla" sättet.
Och visst, man skjuter snabbare, men ofta rör folk på sig så mycket att man bara hinner få in ett skott på dom, så tycker ändå han blivit sämre. Tar högre single-skott dmg över snabbare hastighet varje dag.
Men jag förstår nerfen, kan väl hålla med om att den var lite OP innan.

Permalänk
Medlem

Några här som vill lira lite när nästa säsong drar igång?

Season high runt 3600 femte och sjätte säsongen, söker väl egentligen efter 2 eller tre personer, en/två tanks och en off-support. Mercy mains har jag gott om på min friend list.
Kan lira alla dps förutom torbjörn, beror väl på vad som är starkt atm, på sistonde har det blivit mycket Mcree & Genji men även fyllt i som Tank. Det viktiga är att ni tycker att det är roligt att spela eran roll!

Tänker väl att ni åtminstonde bör varit Diamond tidigare, men hög plat fungerar nog också.
Målet är väl egentligen så högt som möjligt men försöka ha 3500 som lägsta rating.

Permalänk
Medlem

Ännu en gång tog jag upp detta spel, bara för att fundera på vad det är för nötter som spelar?

Som solospelare så är det fortfarande enbart RNG som spelar roll, hamnar man i ett vettigt eller idiotiskt lag?

Förstår inte hur spelare som är level 300-500 fortfarande inte förstått hur spelet fungerar?
Ett axplock av skit som händer i varannan match (även numera i ranked/season):

* När alla dom andra 5 spelarna i laget valt karaktärer så lyser det "NO TANK" + "NO HEAL". 6x dps funkar typ 1 match av 100.
- Visst kan jag själv då ta tank / heal, men då får man antingen tanka utan heal, eller förgäves försöka heala 5 squishy dps
- Folk vägrar ju konstant ta tank/heal så gör man det själv får man sällan spela DPS

* Folk skiter i objectives. Lallar runt och gör mest inget vettigt. Detta är även ett resultat av att folk inte tar tank/heal, ingen squishy dps vill ju stå på en payload....

* Många ger upp när det går dåligt. Spelade en match igår kväll där 2 pers ställde sig precis utanför spawn och gjorde "emotes" tills vi förlorade.

* Om man som team blir splittrat, så vägrar ju folk gruppera upp igen. Istället springer dom 1 och 1 så fort dom spawnat rakt in i motståndarlagets "6:a" och blir farmade.

* Folk fattar inte att man måste döda healers. DPS står och matar mag efter mag rakt in i en tank som står och blir healad, medans motståndarnas DPS dödar dom...

Tycker samtliga saker jag tar upp, inte har ett skit att göra med om man är allt från super-pro till super-casual, sakerna jag listar borde ju vem som helst ha listat ut innan man dingat level 20?

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Jag spelar inte själv men fattar inte vad som är så svårt att fixa.

Varför inte köra en modell där teamet väljer taktik, teamuppbyggnad och sedan slumpar fram laguppdelningen efter önskemål.
De som inte är causual utan fixar ett team kan ju få välja positioner så är det win-win för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

@BasseBaba: Jag spelar inte själv men fattar inte vad som är så svårt att fixa.

Varför inte köra en modell där teamet väljer taktik, teamuppbyggnad och sedan slumpar fram laguppdelningen efter önskemål.
De som inte är causual utan fixar ett team kan ju få välja positioner så är det win-win för alla.

Hur menar du att man ska fixa till detta? Väljer taktik? Folk skiter ju i det, det är ju problemet.
Man bör ha en grov setup av ungefär 2 tank 2 heal 2 dps.
När 5 pers har valt DPS och alla sitter och skriker "jag tänker inte ta heal, nån annan får va heal", sen skiter alla dom andra 5 i det blankt och fortsätter spela som dps, hur menar du då att man ska lösa det?

Problemet är ju att folk fullständigt skiter i hur spelet fungerar och mer bara vill springa runt och kötta dps...
Det är ju det som är problemet, många spelare skiter i att "välja taktik"

Det jag ifrågasätter är varför folk inte bryr sig? Man spelar väl för att vinna? Ibland får man ta smällen att välja en klass man kanske inte vill spela, för lagets bästa. Men folk tycker uppenbarligen det är viktigare att springa runt som DPS i 10 minuter för att sen förlora...

Permalänk
Medlem

Verkar som att blizzard är på väg att införa att man köar som klass/karaktär. Om de får det att fungera så kan ju spelet bli värt att börja spela igen då man slipper komps som är dömda att förlora och att alla faktiskt får spela den karaktär dom vill/är bäst på.
Sen att skräp dps får vänta i kö 30min/game kan jag tycka skulle vara en extra bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Six:

Verkar som att blizzard är på väg att införa att man köar som klass/karaktär. Om de får det att fungera så kan ju spelet bli värt att börja spela igen då man slipper komps som är dömda att förlora och att alla faktiskt får spela den karaktär dom vill/är bäst på.
Sen att skräp dps får vänta i kö 30min/game kan jag tycka skulle vara en extra bonus.

Ja precis, förstår inte att detta inte var från dag 1....

Permalänk
Medlem

Asso.... Vilka i hela friden är dom 3 man kan votea på som community lead i sverige, i OW World Cup?
Inte hört talas om en enda av dom.
Vi har så många riktigt bra svenska OW proffs, varför blev ingen av dom med liksom...
https://worldcup.playoverwatch.com/en-us/

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BasseBaba:

Ja precis, förstår inte att detta inte var från dag 1....

Anledningen till att Blizzard ogärna inför ett sådant kösystem är att det underminerar deras grundläggande syn på hur Overwatch som spel ska spelas. I den perfekta världen de målat upp är alla sex lagmedlemmar samarbetsvilliga och dessutom flexibla, de ska kunna gå från Tracer till Lucio på direkten om situationen kräver det.

Bakgrunden till det synsättet är att Overwatch faktiskt är ett riktigt intressant spel när det spelas korrekt, d.v.s när spelare konstant byter karaktärer för att kontra motståndare och dividerar med sig själva i stil med "Motståndarlagets Widowmaker spelar otroligt bra och förstör mig som Pharah. Ska jag nu spawna igen med min 75% ultimate charge och försöka extrahera värdet ur den, eller ska jag ge upp och byta karaktär?". Det kanske är så att Pharah-spelaren då också uppmärksammat att lagets healing från Moira och Lucio inte riktigt räcker till för de två tanks:en som finns i laget, och byter då till Ana som en kompromiss mellan skada och healing som en tredje support.

Som sagt, det här är ju rena drömscenarion men det är ungefär såhär Blizzard vill att Overwatch ska spelas. Jag håller dock med om att en separat kö för "Role select" hade varit underbart för de som vill.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Sisyfos: håller med & förstår. Problemet är ju att det inte är verkligheten.
Har spelat lite nu igen, och det är värre än nånsin, PUG’s.

Förvisso mest quickplay, gillar inte systemet med att ranked byter sida, matcherna tar för lång tid.

Men quickplay är helt trasigt, så sjukt mkt troll.

En sak som folk verkar tyckande ”jättekul” är att joina en match på defense, välja tank eller heaö så att laget ska tro att swtupen är ok, springa hela vägen till setup, sen 1-2 sekunder innan start så quittar dom.
Detta gör att man direkt på defense hamnar i 5v6 utan tank/heal.

En annan ”festlig” sak är alla i quickplay som leftar 10 sek innan förlust, återigen som sagt nån typ av fetisch där dom får nån sorts tillfredställelse av att någon annan kommer joina in i deras fail. Inget problem kanske folk tänker, men ibland är det 3-5 min kö, igår fick jag 3 sånna matcher på rad...

Även helt otroligt hur mkt folk, även i ranked, som bara skiter i objektives. Har förlorat så sjukt mkt matcher bara för stt folk lallar runt random på kartan och blir farmade, istället för att gruppa och foka objective.
Sjuka är att jag -sällan- spelar med folk under lvl 200 nuförtiden. Förstår inte hur man tagit sig dit och ännu inte fattat att man måste stå vid payload som defense för att den inte slag flytta på sig?
Det är lixom helt irrelevant om spelaren i fråga lyckas döda 5 motståndare ensam vid deras spawn, om deras 6:e gubbe rullar pylonen i mål ensam...

Men skulle säga att det största problemet är att ren tank/heal är för tråkig att spela.
Händer ofta att alla 5 andra tar någon form av dps, dom matcherna lämnar jag direkt.
Jag fattar återigen inte att folk inte fattat att man omöjligen vinner utan tank/heal?

Men folk verkar ju vilja spela dps. Som dps är man ju mer ”in control”. Tank så är det mer bara ”forcera mot objective”, och heal är mer ”följ efter alla andra tomtar som springer runt som yrs höns och försök rädda läget”.
Min slutsats är att nått i folks psykologi hellre gör att dom vill ”ha ihjäl motståndarna”.

Skulle säga att den absolut största success-faktorn i en pug är om man har en (någorlunda bra) mercy eller inte.
Vid 2 jämnbra lag så krossar det laget som har heal och ress...

Sen dom få gånger laget väl har heal och tank, så är det ändå dps-klasser.
Typ ana/Brigitte.
Det folk då inte förstår i setup, är stt det är totalt meningslöst stt man ”har ju heal”, om ”healern” är en Brigitte som springer in i mitten och enbart försöker ha ihjäl folk. Eller en ana som står så långt bort att den enda hon healar är sig själv.

Sisy men inte minst:
”Ja men spela tank heal själv då”
Absolut, det gör jag, men det är ändå meningslöst i team med 5 dps.
Att ta en stor tjock tank som ska flytta payload, utan heal, med 5 virriga Dps, det är meningslöst.
Att försöka spela mercy, med 5 squashs dps spridda över kartan, även det lika meningslöst.

Det tråkiga är att, på den nivån en ”casual” gamer ligger, så är den största faktorn till vinst/förlust hur RNG skapar upp teamen. Man kan spela med totalt inkompetenta idioter, och ändå vinna...pga att motståndarna är ännu sämre.

För mig handlar det inte om att vinna, utan att ha kul.
Och det tråkiga är att det inte känns så meningsfullt när vinster ofta beror på att motståndarna inte är kapabla till en bra setup, och förluster beror på lagmedlemmar som inte heller kan spela.

En strategi som ändå funkar, i quickplay, är att bara spela attack. Hamnar man med puckon så är iaf misären över på 5 min. Har märkt att många tillämpar detta, kan bli 10 pers utbytta i defense-laget under setup.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Jag håller med om problemet med att ingen vill spela tank/heal. Skämtet är ju att så är det i nästan alla spel i alla kategorier, men på något sätt har Blizzard inte plockat upp på det utan gör ett spel där det krävs att 66 % av rollerna är sådant som folk i allmänhet inte vill spela.

@Sisyfos: Här tycker jag också att Blizzard har gjort en dundertabbe, dom vill att man som spelare ska vara dynamisk och byta karaktär efter behov, men i samma veva har dom gjort ultimates so fantastiskt OP att det är bättre att tjura ner huvudet och invänta sin ultimate om mätaren är på typ 12.3 %. Bara titta på competitive, där är det fullt fokus på stacka ultimates för att vinna matchen (sen spelar dom bra som team och har bra komp också men min poäng är vilken fantastisk fokus dom har på ultimates).

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst hela tråden, håller i stort med er som skrivit här på sista sidan iallafall. Ultimates är kanske lite väl starka, många spelar inte för att vinna objektivet utan att få en snygg Play of the game.
Men visst är alla hjältar mer eller mindre roliga att spela? Det tycker jag verkligen att de lyckats med!
Jag kan personligen inte med Genji, Reinhardt, McCree eller Winston, men det är väl praktiskt taget de enda som jag inte tycker har någon slags charm eller intressant spelmekanik iallafall.

Permalänk
Medlem

@MrMacho: precis. Dom hade ju iaf kunnat konstruera det efter en setup på 4 dps, 1 tank 1 heal.

Problemet med typ 2:2:2 är att det blir så sjukt obalanserat om man inte har en ”korrekt” setup.

Även så sjukt många som inte fattar att Overwatch är stor del close combat.
Inte ovanligt att man på ”Control” får en 3-4 pers i sitt lag som väljer sniper/ranged klasser. Oklart hur dom tänker att man ska ha en rimlig chans att cappa. Sen blir dom allt oftast dödade av en travet i ryggen ändå.
Brukar sluta med total dominans av motståndarna som sen hamnar i en spawnfarm.