Hade ni köpt en PS4 idag?

Permalänk
Skrivet av dblade:

Blir ledsen när jag ser detta men det är just detta som gör att exklusiva titlar fortsätter leva kvar. Själv har jag karisman att motstå alla onda krafter

Så har det alltid varit så ser inte riktigt problemet med det. Då är det värre med allt DLC mjölkande och preorder bonusar osv.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Om du hade en PS4 och var nöjd med den så blir du antagligen lika nöjd med en PS4 Pro.
Då har du ju även möjlighet att koppla på VR vid senare tillfälle.
Slimmen är väl väldigt nära precis samma konsol som gamla ps4:an?

Permalänk
Avstängd

Köp de billigaste du hitta .. räcker för o spela de exklusiva titlarna du vill åt

Permalänk
Medlem

Har du redan en fungerande PC så kommer du ju kunna spela många av dom ”exklusiva” titlarna på den, via deras X-play?

Jag hade då satsat på en ps4:a för att få tillgång till dom exklusiva där.

Permalänk
Medlem

Funderar också på att köpa en PS4 Pro, men samtidigt vill man vänta till PS5.

Tror ni att spelen som kommer till PS4 Pro kommer att vara kompatibla med PS5?

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas att ps5 blir bakåtkompatibel med ps4... Jag köpte mig en ps4 pro efter att ha haft ps4. Ryktena säger 2019-20 för ps5 så det är bara börja spara. Xbox one x lockar men jag står över den så länge.

Skrivet av finally:

Funderar också på att köpa en PS4 Pro, men samtidigt vill man vänta till PS5.

Tror ni att spelen som kommer till PS4 Pro kommer att vara kompatibla med PS5?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

finns bara en anledning att skaffa en konsol det är om du vill spela dom exklusiva titlarna som berör just konsolen.

The Witcher 3 på PC med Xbox one kontroller klår ju konsol alla dagar i veckan, Mods och allt det där roliga.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kör datorn via tv nu och visst de är ju inte lika smidigt som konsol. Men jag köpte på steam. Controler champion och då styr man musen med xbox kontrollen. De funka väldig bra än så länge men vissa saker är lite knas. Men kör då även ett litet Logitech bt tangntbord med styrplatta.
Så jag kör inte steam fullscreen.

Jag var med sugen på konsol för enkelheten...... Men väntar nog och se hur de utvecklas

Permalänk
Medlem

Köpte en 4 pro i våras. Det finns ju några otroligt bra exklusiva spel som bara de gör det värt det. Horizon och Uncharteds senaste tex. Att köra dem i HDR 4k är en bättre upplevelse än du får från en bra gaming PC. Jag säger detta som i grunden inbiten pc-spelare, tidigare konsollskeptiker, med ett 1080 kort i burken.

Rekommenderar verkligen ps 4 pro. Men vänta till black friday om det inte är "akut".

Permalänk
Medlem

Jag hade inte tänkt köpa någon konsol från nuvarande generationen, men när Netonnet öppnade här i stan var det svårt att hålla sig när de sålde Xbox One för 1500kr. Det är väl en helt OK konsol, däremot känns det som att en PS4a hade passat bättre hos mig (oavsett om det är Pro eller Slim). Jag spelar mest på PC och Xbox har helt enkelt för lite exklusiva titlar som lockar mig. PS4 däremot har en hel del som jag känner som ett måste att ha spelat igenom.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Blir ledsen när jag ser detta men det är just detta som gör att exklusiva titlar fortsätter leva kvar. Själv har jag karisman att motstå alla onda krafter

Samma här..

Exklusiva titlar dödar spelmarknaden för oss köpare, men gör konsoltillverkarna starkare..dålig cirkel det där.

Jag kör på PC pga man får allt..bästa av alla världar samt man kan bestämma själv, och slippa betala för att spela online.

Hade jag blivit tvingad med pistol mot huvudet skulle det blivit ett Xbox, då dessa har bättre stöd för 4K filmer. (Även om jag sitter kvar med en 1080P skärm)

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Tycker inte de exklusiva titlarna är värda att spendera pengarna en konsol kostar+spel. Väntar hellre på att ps5 släpps och folk säljer av sina ps4 med massa spel för en bråkdel av priset, om inte ps4 skulle bli emulerad tills dess vill säga.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Samma här..

Exklusiva titlar dödar spelmarknaden för oss köpare, men gör konsoltillverkarna starkare..dålig cirkel det där.

Jag kör på PC pga man får allt..bästa av alla världar samt man kan bestämma själv, och slippa betala för att spela online.

Hade jag blivit tvingad med pistol mot huvudet skulle det blivit ett Xbox, då dessa har bättre stöd för 4K filmer. (Även om jag sitter kvar med en 1080P skärm)

Jo, jag har två ungar också och prislapparna på konsolerna är ju sanslöst billiga vilket gjort att man varit bra nära ett par gånger. Det du nämner, att man måste betala för att spela online är en sak som jag ofta glömmer. Det som glädjer mig är att i det långa loppet är konsolspelare förlorarna då de har sämre utbud av indie-titlar, sämre kontrollmöjligheter, högre priser på spel, sämre utbyggnadsmöjligheter, m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Jo, jag har två ungar också och prislapparna på konsolerna är ju sanslöst billiga vilket gjort att man varit bra nära ett par gånger. Det du nämner, att man måste betala för att spela online är en sak som jag ofta glömmer. Det som glädjer mig är att i det långa loppet är konsolspelare förlorarna då de har sämre utbud av indie-titlar, sämre kontrollmöjligheter, högre priser på spel, sämre utbyggnadsmöjligheter, m.m.

Man kan dock få bättre prestanda via PC om man går efter begagnat.

Så PC vinner för det mesta på alla frontar..Konsoler är bara till för de som har mindre kunskap inom IT-världen.

https://www.youtube.com/channel/UCqyKIlKKfFGy6AraaqAGlHA

Denna snubben gör ett bra jobb med att jämföra en gammal dator mot moderna konsolerna..oftast vinner den billiga datorn i VR, 4K och i 1080P.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Håller med föregående talare om att ni som prompt bestämt er för att konsoller är skit och att det är PC hela vägen som gäller kan väl gå ut ur tråden? Många av oss har en PC, men vill av olika anledningar ändå också ha en konsol, inget fel med det.

Frågeställningen är jag också nyfiken på. Jag är ute efter en konsol för att byta ut min PS3, dels för att kunna se på bluerays men också för att spela på. Lutar åt en PS4 slim för mig, priset för pro känns omotiverat högt när jag inte har en 4K TV, samtidigt har den ruskigt många intressanta titlar jämfört mot Xbox One.

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem

Den största anledning jag fundera på konsol är just för kostnaden för pc spelande om man är grafik nörd och hela tiden ska ha de bästa. Skaffa man en konsol och säljer pc så bli de billigt för plånboken i längden =D

Permalänk
Medlem

Skulle köpt en PC.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Eftersom du har en PC så tycker jag valet mellan Xbox och PS4 är lätt. Mer exklusiva spel till PS4. Sedan anser jag att du borde välja PS4 Pro. Detta för att kunna köra spel med ökad framerate (60fps). Tomb Raider, Uncharted, Last of us, Metal Gear m.fl. Även Witcher 3 som du nämner fick en PS4 Pro patch. PS4 Pro är inte bara HDR och "4k".

http://www.ign.com/articles/2017/11/03/the-7-best-ps4-pro-enh...

Kommande Shadow of the colossus:
https://www.polygon.com/2017/10/30/16575434/shadow-of-the-col...

Permalänk
Medlem

Härligt att folk kan läsa! TS har skrivit att han har en PC, testat att koppla in den via hdmi, men inte är nöjd med "hur det bara fungerar".
Har samma problem själv, därför föredrar jag att lira på ps4:an då "det bara fungerar", även om jag har en dator som piskar skiten ur mitt gamla ps4 sett till råprestanda. Irriterande att behöva springa mellan tv:n och datorn för att inget går att styra med dosan osv osv.

PC-masterrace-mentaliteten i denna tråden är fan löjlig, trodde sweclockers var bättre. Folk med användarnamn som hintar att de är i övre 20års-åldern. Väx upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

En konsoll "bara funkar"

Mja, eller det är iallafall tanken. Kan inte direkt säga det om min Xbox One. Världens drygaste process under första uppstarten där systemet måste uppdateras (även om du bara tänker använda den offline), skapas/loggas in på Microsoft-konton (krävs också även om du bara vill köra offline, om du vill kunna spara), vilket dessutom måste upprepas lika många gånger som antalet handkontroller du tänkt ansluta. Å när man väl pinat sig igenom det måste man sitta och vänta på att spelen ska installeras, samt uppdateras i hundra år.

Sen kommer det en jädra systemuppdatering stup i kvarten som lätt kan sluka upp en halvtimma innan du får använda din konsol.

Ja juste, och så är den rätt buggig också. Har stött på säkert 10 olika oförklarliga felmeddelanden här och var som jag inte kunnat lösa (efter timmar av sökande på nätet samt kontakt med supporten), en del av dom har försvunnit till slut efter 5-6 systemuppdateringar till.

Permalänk
Medlem

PS4 (slim) om du har FullHD-skärm. PS4 Pro om du vill åt 4k.
Om pengaskillnaden inte spelar roll för dig så kör Pro oavsett så är du lite mer säker om du vill köpa 4k-TV senare.

Xbox One är en horribel upplevelse och kan inte rekommenderas och även om One X kommer ha bättre prestanda så förbättrar det inte gränssnittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Mja, eller det är iallafall tanken. Kan inte direkt säga det om min Xbox One. Världens drygaste process under första uppstarten där systemet måste uppdateras (även om du bara tänker använda den offline), skapas/loggas in på Microsoft-konton (krävs också även om du bara vill köra offline, om du vill kunna spara), vilket dessutom måste upprepas lika många gånger som antalet handkontroller du tänkt ansluta. Å när man väl pinat sig igenom det måste man sitta och vänta på att spelen ska installeras, samt uppdateras i hundra år.

Sen kommer det en jädra systemuppdatering stup i kvarten som lätt kan sluka upp en halvtimma innan du får använda din konsol.

Ja juste, och så är den rätt buggig också. Har stött på säkert 10 olika oförklarliga felmeddelanden här och var som jag inte kunnat lösa, en del av dom har försvunnit till slut efter 5-6 systemuppdateringar till.

I jämförelse med en dator så "bara fungerar det". Om du inte optimerat datorn för att vara just ett "mediacenter" med all skit du kan tänka dig trådlöst. Annars blir det ett jävla spring fram och tillbaka eller byten mellan mus tangentbord och dosan. Utöver det problem att få dosan att fungera, trots steams bra stöd för t.ex ps4-dosan. Kan man inte styra muspekaren så att man tvingas sitta med mus tangentbord och dosa samt att spelen visar xbox-knapparna eller buggar ur.

PC i all ära, ja det är snyggare osv osv. Men i användarvänlighetssynpunkt? Jag måste göra något jävligt fel.

Permalänk

Beror ju helt och hållet på spelen man är intresserad utav.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

pro eller x känns mer värda pga hur kemikalieskatten funkar, alternativt om man kan köpa en vanilla ps4 från eu...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Skrivet av Yomster:

PS4 (slim) om du har FullHD-skärm. PS4 Pro om du vill åt 4k.
Om pengaskillnaden inte spelar roll för dig så kör Pro oavsett så är du lite mer säker om du vill köpa 4k-TV senare.

Xbox One är en horribel upplevelse och kan inte rekommenderas och även om One X kommer ha bättre prestanda så förbättrar det inte gränssnittet.

Kan säga Ps4 pro om man köper nytt oavsett skärm. Jag märker stor skillnad framförallt i framerates BF1 är ett mycket bra exempel, kan ej se fps i klartext men känns som det är dubbelt mot den vanliga ps4an i stora fighter. Jag och kompisen provade lite skillnader då han har det första PS4 med 1080p tv som mig

Blev en PS4 Pro som sagt är galet nöjd med den och mosar igenom Ratchet & Clank just nu

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Funderar/suktar hårt efter en vit PS4 pro som jag kommer att köra via min Asus PG348q då jag inte har en 4K HDR TV. Horizon och Days Gone lockar mig,frågan är ju bara om det blir bra på min monitor

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Funderar/suktar hårt efter en vit PS4 pro som jag kommer att köra via min Asus PG348q då jag inte har en 4K HDR TV. Horizon och Days Gone lockar mig,frågan är ju bara om det blir bra på min monitor

Det blir inte bra kan jag säga dig. Varken 21:9 eller 1440p finns det stöd för, så dels kommer du få letterboxing (svarta kanter), och dels kommer du få suddig bild (1080p uppskalat till 1440p, mycket sämre t.o.m. än äkta 1080p).

Permalänk
Medlem

Personligen tyckte jag det var värt det för de exklusiva titlarna, typ Last of us (iofs även på ps3), Bloodborne, Horizon zero dawn och The last guardian.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nu är du ju garanterad att PS 4 spel fungerar både på PS 4 och PS 4 Pro. PS 4 pro kommer bli utdaterad i samma sekund som PS 4 blir. Alltså när de lanserar PS 5.

Har inte hittat något spel där det är värt det. Jag har försökt köra GT sport och Horizon Zero Dawn men det ser verkligen inte bra ut i 4K lägena. Det är inte värt tusenlappen.

Finns inget som säger att PS5 kommer vara helt stand alone, det har ju ryktats att de fortsätter i samma stil som PS4 -> PS4 Pro.

Sen hur man löser spelen är en annan sak men gissar på att man löser det enkelt med lägre upplösningar och helt enkelt olika texturer osv.

Hoppas de inte försöker hoppa på 8K bara för att det finns, de borde börja satsa på 60+ fps och mer detaljer i det som finns, men man vet aldrig hur de tänker då de oftast bara vill ha massa flashiga förkortningar som stöds av nya versioner.

Permalänk
Medlem

Pro om du har en 4k hdr-tv, och antingen pro eller slim om du har en klenare tv.