Permalänk
Medlem

Tycker du skall sälja av barnvagnen bakgrunden så du har råd att uppgradera stereon lite

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xaves:

För en röding extra hade du kunnat fått ett Vega 56, är inte det bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Dom presterar väl ungefär lika i 1080p men vega 56 är inte lika energieffektivt som GTX 1070

För övrigt ett riktigt trevligt HTPC bygge, Perfekt kombination av prestanda/Effektivitet, Man blir ju lite sugen på ett eget bygge Steam link duger dock för 95% av spelen jag spelar på TV.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Körde du med eventuellt spelläge på TV:n?
Jag kör datorn kopplad till en LG-tv och när jag kör med spel-läget på är responsen väldigt bra.

Japp, kör på "Spelläge" och har även testat "Dator", det blir lite bättre än utan men inte alls lika bra som på min datorskärm.
Ska flytta i slutet av månaden och kommer då ha TVn ännu längre från soffan så håller på att övertala sambon att vi ska köpa en större TV och då skulle det vara trevligt om man kunde få en bättre spelupplevelse också

Visa signatur

Skärm: Acer 28" Nitro VG280K 4K
Dator: Ryzen 5 3600 | X570 Aorus Elite | 32GB 3200Mhz | RTX 2060 Super | SSD 500GB | NH-D15
Operativsystem: Pop!_OS
Konsol: Xbox Series X | PS4 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Dom presterar väl ungefär lika i 1080p men vega 56 är inte lika energieffektivt som GTX 1070

För övrigt ett riktigt trevligt HTPC bygge, Perfekt kombination av prestanda/Effektivitet, Man blir ju lite sugen på ett eget bygge Steam link duger dock för 95% av spelen jag spelar på TV.

Faktiskt beredd att hålla med. Har själv en ganska kraftig htpc och haft htpc de senaste 10åren.
Måste dock säga att den används mindre och mindre för varje månad.
Streaming går perfekt från smart tv. Spootify kör jag via förstärkarens egna interface.
Många dataspel som lämpar sig i soffan går perfekt med steamlink.
Så behovet har nästan helt försvunnit då det blir enklare att använda de andra enheterna.
Blir det ens en ny htpc för mig i framtiden så blir typ något NUC liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av hunkaboy86:

Riktigt fint bygge Den där hemmasnickrade saken med tangentbord och mus såg bra ut, en sån hade jag gärna köpt om de fanns att köpa

Edit: såg nu att de finns något som heter couchmaster, aldrig sett i mitt liv men nu blir de till å beställa en sån

Det finns ju couchmaster, samt även bland annat Corsair Lapdog (som Jonas inte gillar) och Roccat Sova. Ingen av dessa kändes dock värda sitt pris i förhållande till vad de ger, till exempel ville jag inte ha kablar. Därav hemmabygget.

Skrivet av xmmm:

ja det där såg inte fel ut. synd bara att TVn är helt ockuperad a Regnbågs Ruby, Bing, Bamse och allt annat. Såg att någon nämnde att dom små kladdar på TVn. Jäkligt nöjd att jag köpte en Philips med 8mm glasskiva framför bilden - fönsterputsas typ dagligen

Än så länge tittas det inget direkt på TV här, så är rätt säker. Spelar mest kvällarna också ska sägas.

Skrivet av Dagwed:

Kul bygge.
Får slå ett slag för gamestreaming. (Steamlink, nvidia shield.)

Fungerar helt makalöst bra, inget lagg och handkontrollstöd för de spel där man hellre använder detta.
Ställ en kraftfull pc i "kontoret" behöver inte oroa sig för värme och begränsa sina komponenter efter det, allt som behövs är ett sjysst nätverk. I mitt fall en ethernetkabel dragen till TV:n vilket man i de flesta fall redan har.

Stream var på tapeten, och så har jag kört innan. Det fungerar hur bra som helst till väldigt mycket!

Grejen nu är mycket att jag inte har ett kontor eller egentligen plats för spelhörna längre - det här är min enda ordentliga dator framåt. Min "vanliga" stationära ska avvecklas och ersättas med en laptop som kan dockas. Ironiskt nog lär det bli att streama åt andra hållet, från maskinen i vardagsrummet till den bärbara.

Skrivet av landahl:

Är det någon som vet vilken tv Emil använder till vardagsrumsdatorn? Jag funderar också på att koppla datorn till en tv och spela i vardagsrummet men jag har ingen aning vad man ska välja för tv.

Skrivet av fozr:

Är också intresserad att veta detta. Har provat att köra PS4:an på TVn men det är en så ohyggligt jobbigt "släp" i bilden så kopplade PS4 illa kvickt till en skärm istället. :/

Jag har en Philips 65PUS7601. Är nöjd och den har rimliga latenser (test hos HDTVtest), så duger helt klart för spel. Skulle jag köpa ny idag hade jag nog kikat på andra modeller dock, den här har fyllt ett år med marginal. Rekommenderar att läsa TV-introduktionen av @laxpudding, samt att kika i TV-forumet.

Skrivet av Xaves:

För en röding extra hade du kunnat fått ett Vega 56, är inte det bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Mja, de drar väldigt jämnt i 1080p och 1070 är snålare. Dessutom finns inte Vega 56 med kylare från tredje part - faktum är att Vega 56 inte fanns alls när det där GTX 1070-kortet installerades.

Skrivet av Triton242:

Tycker du skall sälja av barnvagnen bakgrunden så du har råd att uppgradera stereon lite

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, vi är tredje ägaren och den består numera av typ lika delar tejp och originaldelar. Räcker knappt till en Classe-högtalare.

Är förövrigt nöjd med setupen jag har! Stärkaren fungerar prima, och högtalarna är såpass billiga att det inte gör något om de välter eller får smällar. En större investering där lär bli en bra bit in i framtiden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hehe...
Såg barnvagnen i en av bilderna.
Jag gissar att ni kommer att möblera om TV-rums-lösningen snart.
Alldeles för många "BABA"-grejer där att pilla på, kleta ner, välta och ha allmänt kul med:)

Permalänk
Medlem

Nice

Saknar Emil i rutan för övrigt!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

@ThomasLidstrom:

så sant ... jag kan rekomendera en glasskiva som du monterar över tv:n när barnet når "stå och gå" åldern...

jag köpte en skit tv när min gick sönder eftersom mitt barn var i just den åldern blev hånad på jobbet av en kollega som då bränt 30 000 på en ny 50"

2 månader senare när hans underbara barn gjort en stor repa i skärmen var hans min obetalbar... han talade inte med mig på över en vecka när jag skrattande förklarade därför köpte jag en billigt tv nu...

en glasskiva är också lätt att rengöra.

det går att vägg ankra högtalare så det är inga större problem.

men räkna med att barn är uppfinningsrika
mitt ena barn kom på att man kunde åka på skåpsdörren till tvbänken .. med följd den knäcktes av..
mitt andra barn ritad på tv med vaxkrita när den smälter av värmen blir den skitsvår att få bort !!!

barn under 4år går lätt att kategorisera som psykopater, det är bara "Jag vill", "Jag ska", där är inte något fokus på vad andra än de själva vill.

Gillade lösningen själv funderade jag på en Steamlink och placera datorn i en garderob. tänkte inte ens på att placera datorn i tv rummet.

tillägg på slutet 2 meningar
Permalänk
Medlem

@cg_thi: Plexiskiva, billigare och lättare att hantera ifall det kastas något hårt;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Curemylife:

@cg_thi: Plexiskiva, billigare och lättare att hantera ifall det kastas något hårt;)

Bra tänkt! Än så länge går det dock ganska bra, väldigt sällan det pillas där. Är säkert lite grejen att det inte är täckt med, då känns ju pillandet "okej" och blir därmed inte alls spännande. Barn.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kolla här
Gjort långt innan det blev poppis
https://www.sweclockers.com/galleri/8316-guts-hangin-out-upda...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/