Lite råd för nytt telefonköp
Halloj, nu är det så att det börjar bli dags för en ny telefon. sitter på en iphone 5s med sprucken skärm och börjar kännas utdaterad.
Valet står mellan att beställa en Iphone x eller en samsung s8 (eller s8+).
Samt så är en sådan smartwatch aktuellt att inköpas oxå, Har en kollega här på jobbet som har en sådan gear sports klocka till sin s8 och tycker den är skapligt snygg och ger bra intryck.
Så vill höra lite vad folket här tycker när det gäller dessa två modeller. Kanske svårt att jämföra såhär nu innan X har kommit och och folk har börjat använda dessa.
Känner att båda har sina för och nackdelar i mina ögon,
Iphone x:
+ Ser ganska bra ut
+ Troligtvis grym prestanda
+ Apple pay (som nu precis har kommit till sverige)
+ Blivit van och tycker ios är ett skönt system att hålla på med
+ Bra kamera, enligt vad dom säger och visat.
+ Lätt att parkoppla med Apple produkter, har en macbook hemma och apple tv är ett intresse att införskaffa
- Dålig battertid troligtvis? som alla andra iphones med tiden
- Ganska saftigt pris för en telefon...
- endast face Id och inget finger.
Det som drar ned allt enormt är dels priset och det är ett par veckors väntetid nu innan man lär få den.
Samsung s8
Inte läst på lika mycket på denna, men.
+ ser bra ut
+ Inte alls lika dyr som iphone
+ Samsung pay som dom flesta större butiker har nu
+ Deras gear sport klocka ser bra ut
+ Bättre battertid än iphone antar jag
+ Bra skärm
+ Denna dockingstation för att få en desktop stil.
- Tycker finger id sitter väl inte kanske på bästa stället men samtidigt något som kommer in naturligt med tiden.
- Helt ovan med android så kommer ta lite tid att sätta mig in i det
Som ni ser så finns det både + - i mina ögon och tycke. Kanske finns saker som ni ser/vet som jag inte vet m.m
Så vill höra lite från er vilken av dessa 2 (3 om man räknar med s8+ som oxå är aktuellt) skulle ni välja och varför?
Behöver inte spåra ut och börja klanka på folk för dom tycker på deras vis m.m.. håll god ton.
All tips uppskattas